Abaküs Yazılım
6. Daire
Esas No: 2019/17926
Karar No: 2022/359
Karar Tarihi: 18.01.2022

Danıştay 6. Daire 2019/17926 Esas 2022/359 Karar Sayılı İlamı

Danıştay 6. Daire Başkanlığı         2019/17926 E.  ,  2022/359 K.

    "İçtihat Metni"

    T.C.
    D A N I Ş T A Y
    ALTINCI DAİRE
    Esas No : 2019/17926
    Karar No : 2022/359

    TEMYİZ EDEN (DAVACI) : … Derneği
    VEKİLİ : Av. …

    KARŞI TARAF (DAVALI) : … Valiliği
    VEKİLİ : Av. …

    MÜDAHİL (DAVALI YANINDA): … Büyükşehir Belediye Başkanlığı
    VEKİLİ : Av. …

    İSTEMİN KONUSU : … Bölge İdare Mahkemesi … İdari Dava Dairesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

    YARGILAMA SÜRECİ :
    Dava konusu istem: Davacı dernek tarafından, İstanbul İl Mahalli Çevre Kurulu'nun … tarih ve …sayılı kararının 25/01/2017 tarih ve 29959 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliği kapsamında İstanbul İlinde bulunan sağlık kuruluşlarından kaynaklanan tıbbi atıkların bertarafına ilişkin ücretlerinin belirlenmesine ilişkin (B) bölümünün a bendindeki "20 yatak ve üzeri kapasiteli sağlık kuruluşlarında tıbbi atık miktarı hesabında yatak başı sisteminden vazgeçilerek tartım sistemine geçilmesi ve kilogram başına ücretlendirilmesi" ibaresi ile (c), (d) ve (e) bentlerinin iptali istenilmektedir.
    İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: … İdare Mahkemesince verilen … tarih ve E:…, K:… sayılı kararda; tıbbi atıkların bertarafının, tartılarak alınmasının, bertaraf işlemlerinin uzaması sonucunu doğuracağı, dolayısıyla bu durumun insan sağlığı açısından risk ve tehlike oluşturacağı, toplum ve çevre sağlığı açısından sakıncalar doğuracağı, tıbbi atıkların tartılarak fiyatlandırılmasına ilişkin dava konusu İl Mahalli Çevre Kurulu kararının ücret tarifesinin belirlendiği B bölümünün (a) bendinin "20 yatak ve üzeri kapasiteli sağlık kuruluşlarında tıbbi atık miktarı hesabında yatak başı sisteminden vazgeçilerek tartım sistemine geçilmesi ve kilogram başına ücretlendirilmesi" ibaresinde ve bu bent ile bağlantılı olan (c), (d) ve (e) bentlerinin tamamında hukuka uygunluk bulunmadığı gerekçesiyle, dava konusu işlemin iptaline karar verilmiştir.
    Bölge İdare Mahkemesi İdari Dava Dairesi kararının özeti: … Bölge İdare Mahkemesi … İdari Dava Dairesince verilen … tarih ve E:…, K:… sayılı kararda; atıkların kaynağında en aza indirilmesi, sınıflara ayrılması, toplanması, taşınması, geçici depolanması, geri kazanılması, bertaraf edilmesi, yeniden kullanılması, arıtılması, enerjiye dönüştürülmesi ve nihai depolanması konularında, ilgili mevzuat uyarınca her türlü alt düzenlemeyi yapmaya Çevre ve Şehircilik Bakanlığının yetkili olduğu, Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliğinde tıbbi atık bertaraf ücretinin nasıl belirleneceğine ilişkin bir tarifeye yer verilmediği, ancak tıbbi atık bertaraf ücretinin, her yıl gerek tıbbi atık üreticilerinin gerekse bertaraf edecek kurum ve kuruluşların görüşlerinin alınarak İl Mahalli Çevre Kurulu tarafından belirleneceğinin düzenlendiği, tıbbi atık bertaraf ücretini belirleme yetkisinin söz konusu ücretin belirlenmesinde esas alınacak kıstasları da belirleme yetkisini beraberinde getirdiği, bu yetkiyi kullanırken de yatak sayısının değil Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliği'nin 9. Maddesinde atık miktarının günlük 1 kilogramdan az olması ile 50 kilogramdan fazla olmasına göre düzenleme yapıldığı dikkate alındığında, dava konusu İl Mahalli Çevre Kurulu kararında ücretlendirmenin yatak başı sistemden vazgeçilerek tartım sistemine geçilerek kilogram başına ücretlendirilmesinde hukuka aykırılık bulunmadığı; öte yandan, tıbbi atıkların bertarafının, ilgili hastanece yapılan tartım sonucu barkodu yapıştırılan tıbbi atık torbalarının toplanması tartım işlemi toplama sırasında yapılmadığından, bu haliyle bertaraf işlemlerinin uzaması sonucunu doğurmayacağı ve insan sağlığı açısından risk ve tehlike oluşturmayacağı, toplum ve çevre sağlığı açısından sakıncalar doğurmayacağı; dolayısıyla tıbbi atıkların tartılarak fiyatlandırılmasına ilişkin dava konusu İl Mahalli Çevre Kurul kararının ücret tarifesinin belirlendiği B bölümünün (a) bendinin "20 yatak ve üzeri kapasiteli sağlık kuruluşlarında tıbbi atık miktarı hesabında yatak başı sisteminden vazgeçilerek tartım sistemine geçilmesi ve kilogram başına ücretlendirilmesi" ibaresinde, bu bent ile bağlantılı olan tartım sisteminin kurulmasına ilişkin (c), 20 yatak ve üzeri Sağlık Bakanlığı ve Kamu Üniversite sağlık tesislerinde birim fiyatı olarak kg.başı 0,80 TL. + KDV, özel hastanelerde 1,35 TL.+KDV, vakıf üniversite sağlık tesislerinde 1,45 TL+KDV olmasına ilişkin (d) ve 3 ay içerisinde yeni sisteme geçmeyen 20 yatak ve üzeri sağlık tesisleri için Sağlık Bakanlığı ve Kamu Üniversite sağlık tesislerinde birim fiyatı olarak kg.başı 0,80 TL. + KDV, diğer sağlık tesisleri için 2TL.+KDV olmasına ilişkin (e) bentlerinde hukuka aykırılık bulunmadığı (Bölge İdare Mahkemesi kararında sehven "hukuka uygunluk bulunmamaktadır" şeklinde yazılmıştır) sonucuna varılmıştır.
    Belirtilen gerekçelerle, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 45. maddesinin 4. fıkrası uyarınca istinaf başvurusunun kabulü ile dava konusu işlemin iptali yolundaki İdare Mahkemesi kararı kaldırılarak davanın reddine karar verilmiştir.

    TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davalı idarenin 2014 ve 2015 yılına ilişkin kararlarında, hastane yatak sayısı üzerinden tıbbi atık bertaraf ücreti belirleme esasını benimsendiği, anılan kararlarda tıbbi atıkların tartılarak alınmasının toplum ve çevre sağlığı açısından sakıncalı olacağının bizatihi anılan kararının gerekçesinde yer aldığı; yeni ücretlendirme formülayonunun tıbbi atık bertaraf ücretini 2,2 kat artıracağı, bertaraf ücretinin belirlendiği toplantıya özel sağlık kuruluşlarının davet edilmediği; özel ve kamu sağlık kuruluşları arasında farklı esaslara göre ücret belirlenmesinin yerinde olmadığı, dolayısıyla dava konusu işlemin iptali yolundaki İdare Mahkemesi kararına karşı yapılan istinaf başvurusunun kabulü ile İdare Mahkemesi kararının kaldırılarak davanın reddi yolunda verilen Bölge İdare Mahkemesi İdari Dava Dairesi kararının bozulması gerektiği ileri sürülmektedir.

    KARŞI TARAFIN SAVUNMALARI : 1- Davalı tarafından, tıbbi atıkların tartım sistemi ile toplanmasında toplum ve çevre sağlığına aykırılık bulunmadığı, fiyatın belirlenmesinde yatak başı sistemi yerine tartım sisteminin tercih edilmesinin en sağlıklı yöntem olduğu belirtilerek, istemin reddi gerektiği savunulmaktadır.
    2- Davalı yanında müdahil tarafından, tıbbi atık bertaraf ücretinin yatak başına göre belirlenmesi durumunda, tahmini bir hesaplama yapıldığı, tartım sistemine göre ücret belirlenmesinin yerinde olduğu; Mahalli Çevre Kurulları Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre, sivil toplum kuruluşlarının toplantılara çağrılmasının yasal bir zorunluluk olarak değerlendirilemeyeceği, bu konuda Mahalli Çevre Kurulu Başkanı'na takdir yetkisi tanındığı, tıbbi atık bertaraf ücreti belirlenirken, kamu hastaneleri ile özel sağlık kuruluşları arasında farklı birim fiyatları tespit edilmesinde kamu yararı bulunduğu belirtilerek, istemin reddi gerektiği savunulmaktadır.

    DANIŞTAY TETKİK HAKİMİ…'NIN DÜŞÜNCESİ: Temyiz isteminin kısmen reddi, kısmen kabulü ile Bölge İdare Mahkemesi İdari Dava Dairesi kararının kısmen onanması, kısmen bozulması gerektiği düşünülmektedir.

    TÜRK MİLLETİ ADINA
    Karar veren Danıştay Altıncı Dairesince, Tetkik Hakiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

    İNCELEME VE GEREKÇE:
    MADDİ OLAY : .
    10/01/2018 tarihinde İstanbul Vali Yardımcısı başkanlığında yapılan toplantıya İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü, İstanbul İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı, …A.Ş. temsilcileri katılmış; anılan toplantıda, tıbbi atık bertaraf ücretlerine ilişkin ilgili görüşler bildirilmiş, anılan komisyon raporunun değerlendirilmesi sonucunda, İstanbul Valiliği Mahalli Çevre Kurulunun … tarih ve … sayılı kararının (B) bölümünde, İstanbul İli için, 2018 yılı tıbbi atık bertaraf ücretleri belirlenmiştir.
    Bunun üzerine, görülmekte olan dava açılmıştır.

    İLGİLİ MEVZUAT:
    2872 sayılı Çevre Kanunu'nun 11. maddesinde; tehlikeli atık üreticilerinin, Yönetmelikle belirlenecek esaslara göre atıklarını bertaraf etmek veya ettirmekle yükümlü oldukları, 13. maddesinde; tehlikeli atıkların tanımı ile tehlikeli atıkların oluşum aşamasından itibaren toplanması, ayrılması, geçici ve ara depolanması, geri kazanılması, yeniden kullanılması, taşınması, bertarafı, bertaraf sonrası kontrolü, ihracatı, transit geçişi, ambalajlanması, etiketlenmesi, denetimi ve atık yönetim plânlarının hazırlanması ile ilgili usûl ve esasların Bakanlıkça yayımlanacak Yönetmelikle belirleneceği kuralına yer verilmiştir.
    29/06/2011 tarih ve 644 sayılı Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 8. maddesinin birinci fıkrasının (i) bendi ile "atıkların kaynağında en aza indirilmesi, sınıflara ayrılması, toplanması, taşınması, geçici depolanması, geri kazanılması, bertaraf edilmesi, yeniden kullanılması, arıtılması, enerjiye dönüştürülmesi ve nihai depolanması konularında politika ve strateji belirlemek ve mevzuat oluşturmak" Çevre ve Şehircilik Bakanlığının görevleri arasında sayılmış, 27. maddesinin birinci fıkrasında Mahalli Çevre Kurulu, Bakanlığın sürekli kurulları arasında sayılmış, üçüncü fıkrasında Kurulların oluşturulması, çalışma usul ve esaslarının Yönetmelikle düzenleneceği, 33. maddesinde ise Çevre ve Şehircilik Bakanlığının; görev, yetki ve sorumluluk alanına giren ve önceden kanunla düzenlenmiş konularda idari düzenleme yapabileceği hükmüne yer verilmiştir.
    2872 sayılı Çevre Kanunu'nun 8, 11, 12 ve 13 üncü maddeleri ile 29/6/2011 tarihli ve 644 sayılı Çevre ve Şehircilik Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname'nin 2 nci, 8 inci ve 33 üncü maddelerine dayanılarak hazırlanan ve 25/01/2017 tarihli, 29959 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliği'nin "Kapsam" başlıklı 2. maddesinde "Bu Yönetmelik, sağlık kuruluşlarının faaliyetleri sonucu oluşan tıbbi atıklar ile bu atıkların üretildikleri yerlerde ayrı toplanması, sağlık kuruluşu içinde taşınması, geçici depolanması, tıbbi atık işleme tesisine taşınması ve bertaraf edilmesine ilişkin esasları kapsar." hükmüne yer verilmiş; "Sağlık kuruluşlarının yükümlülükleri" başlıklı 9. maddesinin birinci fıkrasının (j) bendinde sağlık kuruluşlarının tıbbi atıkların toplanması, taşınması, sterilizasyonu ve bertarafı için gereken harcamaları karşılamakla yükümlü oldukları; "Atık bertarafında mali yükümlülük" başlıklı 24. maddesinde ise, sağlık kuruluşlarının, ürettikleri atıkların toplanması, taşınması, sterilizasyonu ve bertarafı için gereken harcamaları, bertaraf edene ödemekle yükümlü oldukları; toplama, taşıma, sterilizasyon ve bertaraf harcamalarına esas olacak tıbbi atık bertaraf ücretinin, her yıl tıbbi atığın oluştuğu ilin mahalli çevre kurulu tarafından tespit ve ilan edilerek Bakanlığa bildirileceği, tıbbi atık bertaraf ücretinin tespitinde, oluşan atığın gideceği sterilizasyon ve/veya bertaraf tesisine taşıma mesafesi ile sterilizasyon ve/veya bertaraf maliyetlerinin göz önüne alınacağı düzenlemelerine yer verilmiştir.

    HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
    Bölge İdare Mahkemesi İdari Dava Dairesi kararının İstanbul İl Mahalli Çevre Kurulunun … tarih ve … sayılı kararının tıbbi atıkların bertarafına ilişkin ücretlerinin belirlenmesine ilişkin (B) bölümünün a bendindeki "20 yatak ve üzeri kapasiteli sağlık kuruluşlarında tıbbi atık miktarı hesabında yatak başı sisteminden vazgeçilerek tartım sistemine geçilmesi ve kilogram başına ücretlendirilmesi" ibaresi ile (c) bendine ilişkin kısımları hakkında;
    Bölge İdare Mahkemesi İdari Dava Daireleri tarafından verilen kararların temyiz yolu ile incelenerek bozulabilmeleri 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde belirtilen nedenlerden birinin bulunması halinde mümkündür.
    Temyize konu İdari Dava Dairesi kararının kararının, İstanbul İl Mahalli Çevre Kurulu'nun … tarih ve …sayılı kararının tıbbi atıkların bertarafına ilişkin ücretlerinin belirlenmesine ilişkin (B) bölümünün a bendindeki "20 yatak ve üzeri kapasiteli sağlık kuruluşlarında tıbbi atık miktarı hesabında yatak başı sisteminden vazgeçilerek tartım sistemine geçilmesi ve kilogram başına ücretlendirilmesi" ibaresi ile (c) bendine ilişkin kısımlarında, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 49. maddesinde sayılan bozma nedenlerinden hiçbirisi bulunmamaktadır.
    Kararın İstanbul İl Mahalli Çevre Kurulunun … tarih ve … sayılı kararının tıbbi atıkların bertarafına ilişkin ücretlerinin belirlenmesine ilişkin (B) bölümünün (d) ve (e) bentlerine ilişkin kısmına gelince;
    Yukarıda yer verilen mevzuat hükümlerinin birlikte değerlendirilmesinden; sağlık kuruluşlarının ürettikleri tıbbi atıkların toplanması, taşınması, sterilizasyonu ve bertarafı için gereken harcamaları, bertaraf edene ödemekle yükümlü oldukları; Mahalli Çevre Kurulu tarafından toplama, taşıma, sterilizasyon ve bertaraf harcamalarına esas olacak tıbbi atık bertaraf ücretinin belirleneceği ve tıbbi atık bertaraf ücretinin tespitinde, oluşan atığın gideceği sterilizasyon ve/veya bertaraf tesisine taşıma mesafesi ile sterilizasyon ve/veya bertaraf maliyetlerinin göz önüne alınacağı anlaşılmaktadır.
    Tıbbi atıkların Kontrolü Yönetmeliği'nin 24. maddesi ile tıbbi atıkların toplanması, taşınması, sterilizasyonu ve bertarafı için gereken harcamaların maliyetinin, sağlık kuruluşları tarafından tıbbi atıkları bertaraf eden kuruluşa ödenmesinin amaçlandığı anlaşılmaktadır.
    Mahalli Çevre Kurulu, tıbbi atık bertaraf ücretlerini belirleme konusunda yetkili olmakla birlikte, ücretleri belirleme yetkisini Yönetmelik hükümlerine uygun olarak atığın gideceği sterilizasyon ve/veya bertaraf tesisine taşıma mesafesi ile sterilizasyon ve/veya bertaraf maliyetlerini dikkate alarak belirlemek zorundadır.
    Uyuşmazlıkta; İstanbul İl Mahalli Çevre Kurulu'nun … tarih ve … sayılı kararının 25/01/2017 tarih ve 29959 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliği uyarınca İstanbul İlinde bulunan sağlık kuruluşlarından kaynaklanan tıbbi atıkların bertarafına ilişkin ücretlerinin belirlenmesine ilişkin (B) bölümünün (d) bendinde, "01/04/2018 tarihinden itibaren 2018 yılı sonuna kadar uygulanmak üzere 20 yatak ve üstü Sağlık Bakanlığı ve Kamu Üniversite sağlık tesislerinde birim fiyatı olarak kg.başı 0,80 TL. + KDV, özel hastanelerde 1,35 TL.+KDV, vakıf üniversite sağlık tesislerinde 1,45 TL + KDV" ; (e) bendinde ise, "3 ay içerisinde yeni sisteme geçmeyen 20 yatak ve üzeri sağlık tesisleri için Sağlık Bakanlığı ve Kamu Üniversite sağlık tesislerinde birim fiyatı olarak kg. başı 0,80 TL + KDV, diğer sağlık tesisleri için 2 TL + KDV" şeklinde tıbbi atık bertaraf ücretinin belirlenmesine yönelik düzenlemeler yapıldığı görülmektedir.
    Bu durumda; tıbbi atık bertaraf ücreti belirlenirken İl Mahalli Çevre Kurulunun takdir yetkisi bulunmakla birlikte; bu takdir yetkisinin objektif bir şekilde ve ilgili Yönetmelikte belirtildiği üzere atığın gideceği sterilizasyon ve/veya bertaraf tesisine taşıma mesafesi ile sterilizasyon ve/veya bertaraf maliyetleri dikkate alınarak eşitlik ilkesine uygun biçimde ve kamu yararı gözetilmek suretiyle kullanılması gerektiği; yukarıda yer verilen mevzuat hükümlerinde özel hastaneler ve kamu hastaneleri arasında ayrıma gidilebileceği yönünde istisnai düzenlemeye yer verilmemiş olduğu hususları birlikte değerlendirildiğinde; 25/01/2017 tarih ve 29959 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliği uyarınca tesis edilen İstanbul İl Mahalli Çevre Kurulu'nun … tarih ve … sayılı kararının İstanbul İlinde bulunan sağlık kuruluşlarından kaynaklanan tıbbi atıkların bertarafına ilişkin ücretlerinin belirlenmesine ilişkin (B) bölümünün (d) ve (e) bentlerinde hukuka uygunluk; dava konusu işlemin iptali yolundaki İdare Mahkemesi kararına karşı yapılan istinaf başvurusunun kabülü ile İdare Mahkemesi kararının kaldırılarak davanın reddi yolundaki Bölge İdare Mahkemesi İdari Dava Dairesi kararının belirtilen kısmında ise hukuki isabet görülmemiştir.

    KARAR SONUCU:
    Açıklanan nedenlerle;
    1. 2577 sayılı Kanun'un 49. maddesine uygun bulunan davacının temyiz isteminin kısmen kabulüne, kısmen reddine,
    2. Mahkeme kararına yönelik olarak yapılan istinaf başvurusunun kabulü ile anılan kararın kaldırılarak yukarıda özetlenen gerekçeyle davanın reddi yolundaki temyize konu … Bölge İdare Mahkemesi 6. İdari Dava Dairesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının İstanbul İl Mahalli Çevre Kurulu'nun 16/01/2018 tarih ve 173 sayılı kararının tıbbi atıkların bertarafına ilişkin ücretlerinin belirlenmesine ilişkin (B) bölümünün a bendindeki "20 yatak ve üzeri kapasiteli sağlık kuruluşlarında tıbbi atık miktarı hesabında yatak başı sisteminden vazgeçilerek tartım sistemine geçilmesi ve kilogram başına ücretlendirilmesi" ibaresi ile (c) bendine ilişkin kısmının oybirliğiyle ONANMASINA, İstanbul İl Mahalli Çevre Kurulu'nun … tarih ve … sayılı kararının tıbbi atıkların bertarafına ilişkin ücretlerinin belirlenmesine ilişkin (B) bölümünün (d) ve (e) bentlerine ilişkin kısmının ise oyçokluğuyla BOZULMASINA,
    3. Yeniden bir karar verilmek üzere dosyanın anılan Bölge İdare Mahkemesi İdari Dava Dairesine gönderilmesine, 18/01/2022 tarihinde, kesin olarak karar verildi.


    KARŞI OY (X) :
    Uyuşmazlıkta; İstanbul İl Mahalli Çevre Kurulunun … tarih ve .. sayılı kararının 25/01/2017 tarih ve 29959 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliği uyarınca İstanbul İlinde bulunan sağlık kuruluşlarından kaynaklanan tıbbi atıkların bertarafına ilişkin ücretlerinin belirlenmesine ilişkin (B) bölümünün (d) bendinde "01/04/2018 tarihinden itibaren 2018 yılı sonuna kadar uygulanmak üzere 20 yatak ve üstü Sağlık Bakanlığı ve Kamu Üniversite sağlık tesislerinde birim fiyatı olarak kg.başı 0,80 TL. + KDV, özel hastanelerde 1,35 TL.+KDV, vakıf üniversite sağlık tesislerinde 1,45 TL + KDV" ; (e) bendinde ise, "3 ay içerisinde yeni sisteme geçmeyen 20 yatak ve üzeri sağlık tesisleri için Sağlık Bakanlığı ve Kamu Üniversite sağlık tesislerinde birim fiyatı olarak kg. başı 0,80 TL + KDV, diğer sağlık tesisleri için 2 TL + KDV" şeklinde tıbbi atık bertaraf ücretinin belirlenmesine yönelik düzenlemeler yapıldığı görülmektedir.
    Bu durumda; Sağlık Bakanlığı hastaneleri ve Kamu Üniversite hastaneleri, özel hastaneler ve vakıf üniversite sağlık tesisleri için farklı birim fiyatlar üzerinden tıbbi atık bertaraf ücreti belirlenmesinin, ilgili mevzuat hükümleri uyarınca tıbbi atık bertaraf ücretini belirleme konusunda yetkili kılınan Mahalli Çevre Kurulunun takdir yetkisi kapsamında ele alınması gerektiği; Sağlık Bakanlığı hastaneleri ile Kamu Üniversite hastanelerine, özel hastaneler ve vakıf üniversitesi sağlık tesislerine göre; özel hastanelere ise, vakıf üniversitesi sağlık tesislerine göre daha düşük birim fiyat üzerinden tıbbi atık bertaraf ücreti belirlenmesinde hukuka aykırılık bulunmadığı sonucuna varıldığından; dava konusu işlemin iptali yolundaki İdare Mahkemesi kararına karşı yapılan istinaf başvurusunun kabülü ile İdare Mahkemesi kararının kaldırılarak davanın reddi yolundaki Bölge İdare Mahkemesi İdari Dava Dairesi kararının İstanbul İl Mahalli Çevre Kurulunun dava konusu 16/01/2018 tarih ve 173 sayılı işleminin tıbbi atıkların bertarafına ilişkin ücretlerinin belirlenmesine yönelik (B) bölümünün (d) ve (e) bentlerine ilişkin kısımlarının, yukarıda belirtilen gerekçenin eklenmesi suretiyle onanması gerektiği görüşüyle, anılan kısmın bozulması yolundaki çoğunluk kararına katılmıyorum.


    Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.

    Son Eklenen İçtihatlar   AYM Kararları   Danıştay Kararları   Uyuşmazlık M. Kararları   Ceza Genel Kurulu Kararları   1. Ceza Dairesi Kararları   2. Ceza Dairesi Kararları   3. Ceza Dairesi Kararları   4. Ceza Dairesi Kararları   5. Ceza Dairesi Kararları   6. Ceza Dairesi Kararları   7. Ceza Dairesi Kararları   8. Ceza Dairesi Kararları   9. Ceza Dairesi Kararları   10. Ceza Dairesi Kararları   11. Ceza Dairesi Kararları   12. Ceza Dairesi Kararları   13. Ceza Dairesi Kararları   14. Ceza Dairesi Kararları   15. Ceza Dairesi Kararları   16. Ceza Dairesi Kararları   17. Ceza Dairesi Kararları   18. Ceza Dairesi Kararları   19. Ceza Dairesi Kararları   20. Ceza Dairesi Kararları   21. Ceza Dairesi Kararları   22. Ceza Dairesi Kararları   23. Ceza Dairesi Kararları   Hukuk Genel Kurulu Kararları   1. Hukuk Dairesi Kararları   2. Hukuk Dairesi Kararları   3. Hukuk Dairesi Kararları   4. Hukuk Dairesi Kararları   5. Hukuk Dairesi Kararları   6. Hukuk Dairesi Kararları   7. Hukuk Dairesi Kararları   8. Hukuk Dairesi Kararları   9. Hukuk Dairesi Kararları   10. Hukuk Dairesi Kararları   11. Hukuk Dairesi Kararları   12. Hukuk Dairesi Kararları   13. Hukuk Dairesi Kararları   14. Hukuk Dairesi Kararları   15. Hukuk Dairesi Kararları   16. Hukuk Dairesi Kararları   17. Hukuk Dairesi Kararları   18. Hukuk Dairesi Kararları   19. Hukuk Dairesi Kararları   20. Hukuk Dairesi Kararları   21. Hukuk Dairesi Kararları   22. Hukuk Dairesi Kararları   23. Hukuk Dairesi Kararları   BAM Hukuk M. Kararları   Yerel Mah. Kararları  


    Avukat Web Sitesi