Abaküs Yazılım
İdare Dava Daireleri Kurulu
Esas No: 2021/2982
Karar No: 2022/133
Karar Tarihi: 24.01.2022

Danıştay İdare Dava Daireleri Kurulu 2021/2982 Esas 2022/133 Karar Sayılı İlamı

DANIŞTAY İDARİ DAVA DAİRELERİ KURULU         2021/2982 E.  ,  2022/133 K.

    "İçtihat Metni"

    T.C.
    D A N I Ş T A Y
    İDARİ DAVA DAİRELERİ KURULU
    Esas No : 2021/2982
    Karar No : 2022/133


    TEMYİZ EDEN (DAVACI) : …Sendikası
    VEKİLİ : Av. …
    KARŞI TARAF (DAVALILAR) : 1-…
    VEKİLİ: … 2-…Bakanlığı
    VEKİLİ: …

    İSTEMİN KONUSU : Danıştay Onuncu Dairesinin 26/11/2020 tarih ve E:2017/2412, K:2020/5470 sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

    YARGILAMA SÜRECİ :
    Dava konusu istem: 20/07/2017 tarih ve 30129 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı'nın (TPAO) sondaj, workover, kuyu tamamlama ve jeofizik operasyonları servis hizmeti işlerine ait her türlü araç, iş makinası, kule, gemi, diğer her türlü ekipman, malzeme, sondaj park sahalarının ve müştemilatının …Limited Şirketi'ne (…) devrine ilişkin 12/06/2017 tarih ve 2017/10472 sayılı Bakanlar Kurulu kararının iptaline karar verilmesi istenilmiştir.
    Daire kararının özeti: Danıştay Onuncu Dairesinin 26/11/2020 tarih ve E:2017/2412, K:2020/5470 sayılı kararıyla;
    28/07/1988 tarih ve 88/13180 sayılı Bakanlar Kurulu Kararının TPAO'ya verdiği yetkiye dayalı olarak 07/12/1988 tarihinde Kanal Adaları, Jersey merkezli …kurulduğu, 22/01/2013 tarih ve 28536 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan 24/12/2012 tarih ve 2012/4152 sayılı Bakanlar Kurulu kararıyla; TPAO'ya bağlı …, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığının …tarih ve …sayılı yazısına istinaden Boru Hatları ile Petrol Taşıma A.Ş.'ye (BOTAŞ) devredilmesine karar verildiği, TPAO Yönetim Kurulunca alınan …tarih ve …sayılı kararda özetle, "ortaklığın petrol ve doğalgaz sektöründe arama-üretim şirketi olarak yapılanmasının yanında sondaj, workover, kuyu tamamlama ve jeofizik operasyonları gibi servis hizmetlerini de kendi personeli, ekipman ve malzemeleri ile gerçekleştiren bir organizasyonun bulunduğu, oysa uluslararası sektör uygulamalarına bakıldığında dünyanın önde gelen arama-üretim şirketlerinin bu kapsamdaki servis işlerini dış alımla karşıladığı ve şirketlerin kendi yapılarında servis hizmetleri sağlayan organizasyonlara bu işlerin planlanması ve denetlenmesi dışında yer vermediğinin görüldüğü, bu iki faaliyetin aynı bünyede bulundurulmasının çok sayıda engeli birlikte getirdiği, asıl iştigal konusu olan arama-üretim faaliyetlerine odaklanılamadığı etkin bir maliyet-çıktı-verimlilik yönteminin geliştirilemediği, diğer tüm arama-üretim şirketleri için değişken maliyet sayılan pek çok giderin kendileri için sabit maliyet teşkil ettiği, petrol sektörünün durgun olduğu dönemde servisle ilgili edinilen varlıkların aktif bir şekilde kullanılamadığı ve atıl stok maliyeti doğurduğu ve ekipmanların aşınmaya uğradığı, ekipmanların bakımları, yedeklerinin tutulması gibi işlemlerin de önemli maliyetler doğurduğu, bu nedenle söz konusu servis hizmetlerinin uluslararası endüstri uygulamalarına paralel olarak hizmet satın alma yoluyla temin edilmesinin elzem hale geldiği, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ile birlikte yürütülen çalışmalar dikkate alındığında, …üzerinden servis hizmeti alınması halinde maliyetlerin optimize edileceği ve varlıkların etkin bir şekilde yönetileceği, …2007 yılından beri yurtiçi ve yurtdışında çok sayıda servis projesini ifa ettiği, servislerin …toplanması halinde …güçlü bir servis şirketi olacağı ve TPAO'nun da asıl faaliyet alanı olan arama ve üretim projelerine yoğunlaşabileceği, bu sebeplerle TPAO'ya ait workover, kuyu tamamlama ve jeofizik operasyonları servis hizmeti işlerine ait her türlü araç, iş makinası, kule, gemi, diğer her türlü ekipman, malzeme, sondaj park sahalarının ve müştemilatının BOTAŞ'a ait …devri ve …yurt içinde ve yurt dışında doğrudan sahip olduğu petrol arama ve işletme ruhsatları veya bu ruhsatlardaki hisseleri, tüm hak ve yükümlülükleri ile birlikte TPAO’ya bedelsiz olarak devri için Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığına başvurulması, ayrıca ortaklığın Ana Statüsünün 4. maddesinin tadil edilmesi" hususlarına yer verildiği, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığının Başbakanlığa gönderdiği …tarih ve …sayılı yazı ile TPAO Yönetim Kurulunun yukarıda belirtilen kararındaki gerekçeler doğrultusunda TPAO'ya ait servis hizmetlerinde kullanılan varlıkların …; …yurt içinde ve yurt dışında doğrudan sahip olduğu petrol arama ve işletme ruhsatları veya bu ruhsatlardaki hisseleri, tüm hak ve yükümlülüklerinin ise TPAO'ya devri konusunda 233 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname'nin 54. maddesi uyarınca Bakanlar Kurulu kararının alınmasının istenilmesi üzerine dava konusu Bakanlar Kurulu Kararının alındığı;
    233 sayılı KHK'nin 54. maddesinin 3. fıkrasındaki düzenleme dikkate alındığında, kamu iktisadi teşebbüslerine ait işletmelerin atıl durumda bulunan varlıklarının, genel yönetim kapsamındaki kamu idareleri ve diğer kamu kurum ve kuruluşları ile kamu iktisadi teşebbüslerine bedelsiz veya bedeli karşılığında devredilebilmesinin mümkün olduğu; teşebbüslerin, bu Kanun Hükmünde Kararname hükümleriyle bağlı olmaksızın yurt dışında şirket kurmalarına ve kurulmuş şirketlere iştirak etmelerine izin vermeye ve bu konularda ilgili esasları kurumlar itibarıyla belirlemeye Bakanlar Kurulunun yetkilendirildiği ve bu kapsamda 21/08/1988 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan 88/13180 sayılı Bakanlar Kurulu kararı ile yurt dışında yabancı devlet mevzuatına göre petrol ameliyeleri ve ticareti (arama, sondaj, üretim, taşıma, pazarlama, servis hizmetleri ve rafinaj gibi) konularında faaliyet gösterecek, şirketin sermayesinin yarıdan fazlasının TPAO'ya ait olacağı bir şirket kurulmasına izin verildiği, sermayesinin tamamı TPAO'ya ait olan …kurulduğu, 24/12/2012 tarih ve 2012/4152 sayılı Bakanlar Kurulu kararı ile …BOTAŞ' a devrinde şirket sermayesinin artırılmasına ve artırımın tamamının nakden ve defaten TPAO'nun özkaynaklarından ödenmesine, ödemeyi müteakip bedelsiz olarak BOTAŞ'a devredilmesine karar verildiği dikkate alındığında, sermayesinin tamamı 233 sayılı KHK'ya tabi İktisadi Devlet Teşekkülü olan TPAO'ya ait olarak kurulan ve sonrasında yine 233 sayılı KHK'ya tabi İktisadi Devlet Teşekkülü olan BOTAŞ'a devredilen …233 sayılı KHK'nin 54. maddesinin 3. fıkrası kapsamında olduğu;
    Bu itibarla, uluslararası işleyiş ve uygulamalar ile uluslararası şirket yapılanmaları da değerlendirilerek, bir arama ve üretim şirketi olarak faaliyet gösteren TPAO'nun daha etkin ve verimli bir faaliyet yürütebilmesi amacıyla maliyetler de göz önünde bulundurularak, Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı Ana Statüsü'nde yapılan değişiklik nedeniyle atıl hale gelen, TPAO'nun bünyesinde bulundurduğu sondaj, kuyu tamamlama ve jeofizik operasyonları ve servis hizmetlerinin, arama ve üretim faaliyetlerinden ayrılarak, kamu sermayesi ile kurulan …devrinde hukuka aykırılık bulunmadığı;
    Öte yandan, davacı Sendika tarafından üyesi olan çalışanların kazanılmış haklarını kaybedecekleri, bu devir nedeniyle olumsuz etkilenecekleri ileri sürülmüşse de; TPAO ve …arasında 18/12/2017 tarihinde imzalanan Servis İşlerinin Devrine ve Çalışmaya İlişkin Protokol'ün 4.12. maddesinde; …TP'den personel talep etmesi durumunda ilgili personelin kabulü halinde personelin tüm işçilik hak ve alacakları ödendiğine dair ikale sözleşmesi ile iş akdi sona erdirilmek suretiyle geçişinin sağlanacağı düzenlemesine yer verildiği, geçiş için personelin kabulünün esas alındığı anlaşıldığından, dava konusu Karar'da bu yönüyle de hukuka aykırılık bulunmadığı gerekçesiyle davanın reddine karar verilmiştir.

    TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı tarafından; devrin dayanak 233 sayılı KHK’ya uygun olmadığı, …yurt dışında faaliyette bulunmak üzere yabancı devlet mevzuatına göre kurulduğu, kamu kuruluşu olmadığı ve 233 sayılı KHK'ya tabi olmadığı ileri sürülerek, Dairenin davanın reddi yolundaki kararının bozulmasına karar verilmesi talep edilmiştir.

    KARŞI TARAFIN SAVUNMALARI : Davalı idareler tarafından, Danıştay Onuncu Dairesince verilen kararın usul ve hukuka uygun bulunduğu ve temyiz dilekçesinde öne sürülen nedenlerin, kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte olmadığı belirtilerek temyiz isteminin reddi gerektiği savunulmaktadır.

    DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ …'IN DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin kabulü ile Daire kararının bozulması gerektiği düşünülmektedir.

    TÜRK MİLLETİ ADINA
    Karar veren Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulunca, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:
    Üye …'in, davacı Sendikanın, ancak, üyelerinin ortak çıkarlarının etkilenmesi ya da üyelerinden birinin menfaatini ihlal eden bir işlem tesisi ve hukuki yardım gerekliliğinin ortaya çıkması durumunda üyesini temsilen dava açmasının mümkün olduğu; dolayısıyla dava konusu Bakanlar Kurulu kararının yalnızca 3. maddesinin 1. fıkrasının (c) bendi yönünden davacı Sendikanın dava açma ehliyetinin bulunduğu, anılan Karar'ın diğer düzenlemeleri yönünden sendika tarafından iptal davası açılamayacağından, bahse konu düzenlemeler yönünden davanın ehliyet yönünden reddine karar verilmesi gerektiği yolundaki oyuna karşılık, davacı Sendikanın, dava konusu Bakanlar Kurulu kararının tamamına yönelik iptal davası açma ehliyetinin bulunduğuna oyçokluğu ile karar verilerek işin esası incelendi:

    HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
    Danıştay dava dairelerinin nihai kararlarının temyizen incelenerek bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde yer alan;
    "a) Görev ve yetki dışında bir işe bakılmış olması,
    b) Hukuka aykırı karar verilmesi,
    c)Usul hükümlerinin uygulanmasında kararı etkileyebilecek nitelikte hata veya eksikliklerin bulunması" sebeplerinden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
    Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, temyiz dilekçesinde ileri sürülen iddialar kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

    KARAR SONUCU:
    Açıklanan nedenlerle;
    1. Davacının temyiz isteminin reddine,
    2.Davanın yukarıda özetlenen gerekçeyle reddine ilişkin Danıştay Onuncu Dairesinin temyize konu 26/11/2020 tarih ve E:2017/2412, K:2020/5470 sayılı kararının ONANMASINA,
    3. 24/01/2022 tarihinde oyçokluğu ile kesin olarak karar verildi.


    KARŞI OY

    X- Dava; 20/07/2017 tarih ve 30129 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı'nın (TPAO) sondaj, workover, kuyu tamamlama ve jeofizik operasyonları servis hizmeti işlerine ait her türlü araç, iş makinası, kule, gemi, diğer her türlü ekipman, malzeme, sondaj park sahalarının ve müştemilatının …Limited Şirketi'ne (…) devrine ilişkin 12/06/2017 tarih ve 2017/10472 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı'nın iptali istemiyle açılmıştır.
    233 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname'nin "Kapsam ve Amaç" başlıklı 1. maddesinde; "Bu Kanun Hükmünde Kararname, iktisadi devlet teşekkülleri ile kamu iktisadi kuruluşlarını ve bunların müesseselerini, bağlı ortaklıklarını ve iştiraklerini kapsar." denilmiş; "Tanımlar ve kısaltmalar" başlıklı 2. maddesinde; kamu iktisadi teşebbüsünün; iktisadi devlet teşekkülü ile kamu iktisadi kuruluşunun ortak adı olduğu; iktisadi devlet teşekkülünün; sermayesinin tamamı devlete ait, iktisadi alanda ticari esaslara göre faaliyet göstermek üzere kurulan, kamu iktisadi teşebbüsünü; kamu iktisadi kuruluşunun; sermayesinin tamamı devlete ait olup tekel niteliğindeki mal ve hizmetleri kamu yararı gözeterek üretmek ve pazarlamak üzere kurulan ve gördüğü bu kamu hizmeti dolayısıyla ürettiği mal ve hizmetler imtiyaz sayılan kamu iktisadi teşebbüsünü; müessesenin; sermayesinin tamamı bir iktisadi devlet teşekkülüne veya kamu iktisadi kuruluşuna ait olup, ona bağlı işletme veya işletmeler topluluğunu; bağlı ortaklığın; sermayesinin yüzde ellisinden fazlası iktisadi devlet teşekkülüne veya kamu iktisadi kuruluşuna ait olan işletme veya işletmeler topluluğundan oluşan anonim şirketleri; iştirakin; iktisadi devlet teşekküllerinin veya kamu iktisadi kuruluşlarının veya bağlı ortaklıklarının, sermayelerinin en az yüzde onbeşine, en çok yüzde ellisine sahip bulundukları anonim şirketleri ifade ettiği belirtilmiş; "Teşebbüslerin amaç ve faaliyet alanları" başlıklı 54. maddesinin işlem tarihinde yürürlükte bulunan 3. fıkrasında; "Kamu iktisadi teşebbüslerine ait işletmelerin atıl durumda bulunan varlıklarının genel yönetim kapsamındaki kamu idareleri ve diğer kamu kurum ve kuruluşları ile kamu iktisadi teşebbüslerine bedelsiz veya rayiç bedelin altında devri, teşebbüs yönetim kurulunun teklifi üzerine; devre konu varlıkların rayiç bedelinin 10.000.000 TL’nin altında olması durumunda ilgili bakanın onayı, bu tutarın üzerinde olması durumunda ise Bakanlar Kurulu'nca alınacak karar ile gerçekleştirilir. 10.000.000 TL’lik tutar her yıl yeniden değerleme oranına göre arttırılır. ..." hükmüne; "Devlet malı sayılma" başlıklı 57. maddesinde; "Teşebbüslerin, müesseselerin, işletmelerin ve bağlı ortaklıkların malları ve her çeşit mevcutları aleyhine işlenen suçlar, Devlet malı aleyhine işlenmiş sayılır. Bu suçlara Türk Ceza Kanunundaki cezalar uygulanır." hükmüne; "İstisnalar" başlıklı 58. maddesinin işlem tarihinde yürürlükte bulunan 3. fıkrasında; "Teşebbüslerin, bu Kanun Hükmünde Kararname hükümleriyle bağlı olmaksızın yurt dışında şirket kurmalarına ve kurulmuş şirketlere iştirak etmelerine izin vermeye ve bu konularda ilgili esasları kurumlar itibariyle belirlemeye Bakanlar Kurulu yetkilidir." hükmüne yer verilmiştir.
    Öte yandan, 21/08/1988 tarih ve 19906 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan 28/07/1988 tarih ve 88/13180 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla TPAO'nun 233 sayılı KHK'nin 58. maddesinin 3. fıkrası uyarınca yurt dışında şirket kurmasına ve kurulmuş şirketlere iştirak etmesine karar ekinde belirtilen esaslar çerçevesinde izin verilmiş olup, Karar eki esasların 1. maddesinde "Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı; Türkiye'nin petrol ihtiyacının karşılanmasına katkıda bulunmak, uluslararası ticaret alanında konulan ile ilgili olarak faaliyette bulunmasını temin etmek ve yurt dışı petrol ameliyelerini ve ticaretini icabında kuracağı bu şirket vasıtasıyla yürütmek amacıyla yurt dışında yabancı devlet mevzuatına göre petrol ameliyeleri ve ticareti (arama, sondaj, üretim, taşıma, pazarlama, servis hizmetleri ve rafinaj gibi) konularında faaliyet gösterecek bir şirket kurabilir, gerektiğinde kurulmuş şirketlere, o şirkette yönetim kurulunda temsilci bulundurma hakkı veren bir nispetle iştirak edebilir." hükmü; 2. maddesinde ise, "Şirketin merkezi Kanal Adaları, Jersey'dir. Şirketin nominal sermayesi 3 Milyon U.S. Dolarıdır. Şirketin sermayesinin yarıdan fazlası Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığına ait olup, şirketin kuruluş esasları ve sermaye kompozisyonu yabancı mevzuatın gerektirdiği şekil ve şartlara göre, Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı Yönetim Kurulunca düzenlenir ve kurulacak şirketin nominal sermayesine mahsuben ödenecek miktar, ihtiyaca göre Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı Yönetim Kurulunca tespit edilir." hükmü yer almıştır.
    Dosyanın incelenmesinden; 28/07/1988 tarih ve 88/13180 sayılı Bakanlar Kurulu Kararının TPAO'ya verdiği yetkiye dayalı olarak 07/12/1988 tarihinde Kanal Adaları, Jersey merkezli …kurulduğu, 22/01/2013 tarih ve 28536 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan 24/12/2012 tarih ve 2012/4152 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı'yla TPAO'ya bağlı …Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığının …tarih ve …sayılı yazısına istianden Boru Hatları ile Petrol Taşıma A.Ş.'ye (BOTAŞ) devredilmesine karar verildiği, TPAO Yönetim Kurulunca alınan …tarih ve …sayılı Karar'da özetle, "ortaklığın petrol ve doğalgaz sektöründe arama-üretim şirketi olarak yapılanmasının yanında sondaj, workover, kuyu tamamlama ve jeofizik operasyonları gibi servis hizmetlerini de kendi personeli, ekipman ve malzemeleri ile gerçekleştiren bir organizasyonun bulunduğu, oysa uluslararası sektör uygulamalarına bakıldığında dünyanın önde gelen arama-üretim şirketlerinin bu kapsamdaki servis işlerini dış alımla karşıladığı ve şirketlerin kendi yapılarında servis hizmetleri sağlayan organizasyonlara bu işlerin planlanması ve denetlenmesi dışında yer vermediğinin görüldüğü, bu iki faaliyetin aynı bünyede bulundurulmasının çok sayıda engeli birlikte getirdiği, asıl iştigal konusu olan arama-üretim faaliyetlerine odaklanılamadığı etkin bir maliyet-çıktı-verimlilik yönteminin geliştirilemediği, diğer tüm arama-üretim şirketleri için değişken maliyet sayılan pek çok giderin kendileri için sabit maliyet teşkil ettiği, petrol sektörünün durgun olduğu dönemde servisle ilgili edinilen varlıkların aktif bir şekilde kullanılamadığı ve atıl stok maliyeti oluşturduğu, aşınmaya uğradığı, bakım-onarım maliyetlerinin önemli bir yekün tuttuğu, bu nedenlerle söz konusu servis hizmetlerinin uluslararası endüstri uygulamalarına paralel olarak hizmet satın alma yoluyla temin edilmesinin elzem hale geldiği, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ile birlikte yürütülen çalışmalar dikkate alındığında …üzerinden servis hizmeti alınması halinde maliyetlerin optimize edileceği ve varlıkların etkin bir şekilde yönetileceği, …2007 yılından beri yurtiçi ve yurtdışında çok sayıda servis projesini ifa ettiği, servislerin …toplanması halinde …güçlü bir servis şirketi olacağı ve TPAO'nun da asıl faaliyet alanı olan arama ve üretim projelerine yoğunlaşabileceği, bu sebeplerle TPAO'ya ait workover, kuyu tamamlama ve jeofizik operasyonları servis hizmeti işlerine ait her türlü araç, iş makinası, kule, gemi, diğer her türlü ekipman, malzeme, sondaj park sahalarının ve müştemilatının BOTAŞ'a ait …devri ve …yurt içinde ve yurt dışında doğrudan sahip olduğu petrol arama ve işletme ruhsatları veya bu ruhsatlardaki hisseleri, tüm hak ve yükümlülükleri ile birlikte TPAO’ya bedelsiz olarak devri için Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığına başvurulması, ayrıca ortaklığın Ana Statüsünün 4. maddesinin tadil edilmesi" hususlarına yer verildiği, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığının Başbakanlığa gönderdiği …tarih ve …sayılı yazı ile TPAO Yönetim Kurulunun yukarıda belirtilen kararındaki gerekçeler doğrultusunda TPAO'ya ait servis hizmetlerinde kullanılan varlıkların …; …yurt içinde ve yurt dışında doğrudan sahip olduğu petrol arama ve işletme ruhsatları veya bu ruhsatlardaki hisseleri, tüm hak ve yükümlülüklerinin ise TPAO'ya devri konusunda 233 sayılı KHK'nin 54. maddesi uyarınca Bakanlar Kurulu kararının alınmasının istenilmesi üzerine dava konusu Bakanlar Kurulu Kararının alındığı anlaşılmaktadır.
    233 sayılı KHK'nin 54. maddesinin 3. fıkrasındaki düzenleme dikkate alındığında, kamu iktisadi teşebbüslerine ait işletmelerin atıl durumda bulunan varlıkları, sadece genel yönetim kapsamındaki kamu idareleri ve diğer kamu kurum ve kuruluşları ile kamu iktisadi teşebbüslerine bedelsiz veya bedeli karşılığında devredilebilmesi olanaklı olup, bu varlıkların anılan maddede sayılmayan statüdeki kurum ve kuruluşlara devri mümkün değildir.
    Bu itibarla; sermayesinin tamamı BOTAŞ'a ait olduğu anlaşılan …, kamu iktisadi teşebbüsü niteliğindeki TPAO'nun bu KHK hükümleriyle bağlı olmaksızın yurt dışında kurduğu ve kurulduğu ülkenin mevzuatına tabi olarak faaliyet gösteren ve bu yönüyle malları ile mevcutları aleyhine işlenen suçlar, Devlet malı aleyhine işlenmiş suç olarak nitelendirilemeyecek bir şirket olup, 233 sayılı KHK'nin 54. maddesinde sayma yoluyla belirtilen genel yönetim kapsamındaki kamu idaresi, diğer kamu kurum ve kuruluşu ve kamu iktisadi teşebbüsü statüsünde değerlendirilebilecek bir kuruluş olmadığından, TPAO'ya ait sondaj, workover, kuyu tamamlama ve jeofizik operasyonları servis hizmeti işlerine ait her türlü araç, iş makinası, kule, gemi, diğer her türlü ekipman, malzeme, sondaj park sahalarının ve müştemilatının anılan madde kapsamında …devri mümkün değildir.
    Diğer yandan, davacı tarafından, dava konusu Bakanlar Kurulu Kararı'nın 3. maddesinin 1. fıkrasının (c) bendindeki düzenleme ile devredilen işlere ilişkin …hizmet alınmasının zorunlu kılındığı ve TPAO'nun serbest piyasa koşullarına göre hareket etmesinin ve rekabetin engellendiği yönündeki iddialarına yönelik olarak Dairece herhangi bir değerlendirme yapılmaksızın eksik incelemeye dayalı olarak davanın reddine karar verildiği anlaşılmıştır.
    Açıklanan nedenlerle, temyiz isteminin kabulü ile temyize konu Daire kararının bozulması gerektiği oyuyla, karara katılmıyorum.

    Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.

    Son Eklenen İçtihatlar   AYM Kararları   Danıştay Kararları   Uyuşmazlık M. Kararları   Ceza Genel Kurulu Kararları   1. Ceza Dairesi Kararları   2. Ceza Dairesi Kararları   3. Ceza Dairesi Kararları   4. Ceza Dairesi Kararları   5. Ceza Dairesi Kararları   6. Ceza Dairesi Kararları   7. Ceza Dairesi Kararları   8. Ceza Dairesi Kararları   9. Ceza Dairesi Kararları   10. Ceza Dairesi Kararları   11. Ceza Dairesi Kararları   12. Ceza Dairesi Kararları   13. Ceza Dairesi Kararları   14. Ceza Dairesi Kararları   15. Ceza Dairesi Kararları   16. Ceza Dairesi Kararları   17. Ceza Dairesi Kararları   18. Ceza Dairesi Kararları   19. Ceza Dairesi Kararları   20. Ceza Dairesi Kararları   21. Ceza Dairesi Kararları   22. Ceza Dairesi Kararları   23. Ceza Dairesi Kararları   Hukuk Genel Kurulu Kararları   1. Hukuk Dairesi Kararları   2. Hukuk Dairesi Kararları   3. Hukuk Dairesi Kararları   4. Hukuk Dairesi Kararları   5. Hukuk Dairesi Kararları   6. Hukuk Dairesi Kararları   7. Hukuk Dairesi Kararları   8. Hukuk Dairesi Kararları   9. Hukuk Dairesi Kararları   10. Hukuk Dairesi Kararları   11. Hukuk Dairesi Kararları   12. Hukuk Dairesi Kararları   13. Hukuk Dairesi Kararları   14. Hukuk Dairesi Kararları   15. Hukuk Dairesi Kararları   16. Hukuk Dairesi Kararları   17. Hukuk Dairesi Kararları   18. Hukuk Dairesi Kararları   19. Hukuk Dairesi Kararları   20. Hukuk Dairesi Kararları   21. Hukuk Dairesi Kararları   22. Hukuk Dairesi Kararları   23. Hukuk Dairesi Kararları   BAM Hukuk M. Kararları   Yerel Mah. Kararları  


    Avukat Web Sitesi