Yargıtay 15. Hukuk Dairesi 2015/6013 Esas 2016/33 Karar Sayılı İlamı

Abaküs Yazılım
15. Hukuk Dairesi
Esas No: 2015/6013
Karar No: 2016/33
Karar Tarihi: 11.01.2016

Yargıtay 15. Hukuk Dairesi 2015/6013 Esas 2016/33 Karar Sayılı İlamı

Özet:

Davalı idare ile davacı arasındaki davada, davalı idarenin tüzel kişiliği sona erdiği için İçişleri Bakanlığı A..V.. Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı tarafından dava devam ettirilmiştir. Ancak, davalı idare davayı kabul etmediği için yargılama sırasında yatırılması gereken harçlar yatırılmamıştır. Bu nedenle, dosyanın mahalline geri çevrilmesine karar verilmiştir.
Kanun maddeleri:
- 6360 sayılı Onüç İlde Büyükşehir Belediyesi ve Yirmialtı İlçe Kurulması İle Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun 1. maddesi
- 6360 sayılı Kanunun geçici 1. maddesi
- 6360 sayılı Kanunun 3. maddesi
- 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu'nun geçici 3. maddesi
- 1086 sayılı Hukuk Usulü Muhakemeleri Kanunu'nun 434/III. maddesi
15. Hukuk Dairesi         2015/6013 E.  ,  2016/33 K.
"İçtihat Metni"

Davacı ile davalı arasındaki davadan dolayı Asliye Hukuk Hakimliğince verilen gün ve sayılı hükmün Yargıtayca incelenmesi davalı vekili tarafından istenilmekle dosyadaki kağıtlar okundu gereği konuşulup düşünüldü:

- K A R A R -

06.12.2012 tarihli Resmi Gazete"de yayımlanarak yürürlüğe giren 6360 sayılı Onüç İlde Büyükşehir Belediyesi ve Yirmialtı İlçe Kurulması İle Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun"un 1. maddesi gereğince davalı İdaresi"nin tüzel kişiliği sona ermiş, aynı Kanun"un geçici 1. maddesinde de İl Özel İdareleri"nin tasfiyesine ilişkin kurallar düzenlenmiştir. Yine 6360 sayılı Kanun"un 3. maddesinde "...İl Özel İdareleri"nin mahkemelerde süren davaları ile il özel idaresi olarak faaliyet gösterdikleri dönem ve yapılan işlemlere ilişkin olarak açılacak davalarda muhatap, devir işleminin yapıldığı ilgili kurum ve kuruluştur." hükmüne yer verilmiştir. Bununla birlikte, Kanun"da İl Özel İdareleri"nin devredildiği kurumların bu davaları kendi nam ve hesabına yürüteceklerine dair bir düzenleme bulunmamaktadır. Yargılama sırasında, İl Özel İdaresi nam ve hesabına davaya İçişleri Bakanlığı A.. V.. Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı tarafından devam edilmiştir. Yine Dairemizin yerleşmiş uygulamalarına göre, görülmekte olan ve İl Özel İdaresinin taraf olduğu davalarda, devralan kurumun davayı tasfiye amacına yönelik olarak ve İl Özel İdaresi nam ve hesabına devam ettirdiği kabul edilmelidir. Bu durumda, İl Özel İdaresi harçtan muaf olmadığından bu kurumun tasfiyesi amacıyla davayı takip eden İ.. B.. A.. V.. Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı tarafından verilen temyiz dilekçesinin harçlandırılması zorunludur.
Açıklanan maddi ve hukuki durum gözetildiğinde, davalı idare, davanın kabulüne dair kararı temyiz ettiğinden, yatırması gereken harç, 136,00 TL temyiz başvuru harcı ile davanın kabul edilen miktarı üzerinden hesaplanan 4.558,87 TL peşin nisbi temyiz karar harcı olmak üzere toplam 4.694,87 TL olup, bu harç yatırılmamıştır. Bu eksikliğin, yukarıda yapılan açıklamalar nazara alınarak 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu"nun geçici 3. maddesi yollamasıyla 1086 sayılı Hukuk Usulü Muhakemeleri Kanunu"nun 434/III. maddesinde gösterilen prosedürün uygulanması suretiyle davalı tarafça ikmâlinin sağlanması, ondan sonra temyiz incelemesi yapılmak üzere dosyanın Dairemize gönderilmesi amacıyla mahalline geri çevrilmesine karar verilmesi gerekmiştir.
SONUÇ:Yukarıda açıklanan eksikliklerin ikmâli amacıyla dosyanın mahalline GERİ ÇEVRİLMESİNE, 11.01.2016 gününde oybirliğiyle karar verildi.

Bu web sitesi, sisteminin bir üyesidir.