Esas No: 2021/5338
Karar No: 2022/441
Karar Tarihi: 15.02.2022
Danıştay 13. Daire 2021/5338 Esas 2022/441 Karar Sayılı İlamı
Danıştay 13. Daire Başkanlığı 2021/5338 E. , 2022/441 K."İçtihat Metni"
T.C.
D A N I Ş T A Y
ONÜÇÜNCÜ DAİRE
Esas No:2021/5338
Karar No:2022/441
TEMYİZ EDENLER : 1- (DAVALI) … Kurumu
VEKİLİ : Av. …
2- (DAVALI YANINDA MÜDAHİL) … Lojistik Ticaret Ltd. Şti.
VEKİLİ : Av. …
KARŞI TARAF (DAVACILAR) : 1- … Hizmet Temizlik İnşaat Taahhüt Otomasyon Turizm Gıda Sanayi ve Ticaret Ltd. Şti.
2- … Özel Sağlık Hizmetleri Otomasyon Organizasyon
Temizlik Hizmet İnşaat Turizm Taahhüt Tekstil Gıda
Yemekcilik Elektrik Elektronik Taşımacılık ve Sanayi Ticaret Ltd. Şti.
VEKİLİ : Av. …
İSTEMİN KONUSU : ... İdare Mahkemesi'nin … tarih ve E:…, K:.. sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.
YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem: EÜAŞ Satın Alma ve Malzeme Yönetimi Daire Başkanlığı İç Satın Alma Müdürlüğü'nce 11/05/2021 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen … ihale kayıt numaralı "Çatalan Hes İşletme Müdürlüğü İhtiyacı 26 Kişi ile 3 Yıl Süreli Genel Hizmet Alımı İşi" ihalesine ilişkin olarak davacıların oluşturduğu iş ortaklığı tarafından yapılan itirazen şikâyet başvurusunun reddine dair 11/08/2021 tarih ve 2021/UH.II-1508 sayılı Kamu İhale Kurulu (Kurul) kararının iptali istenilmiştir.
İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: … İdare Mahkemesi'nce verilen kararda; anılan ihalede, ihalenin aşırı düşük teklif açıklaması uygun bulunan ... Lojistik Ticaret Limited Şirketi üzerinde bırakıldığı, aşırı düşük teklif açıklaması uygun bulunan davacıların oluşturduğu iş ortaklığının ise ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi olarak belirlendiği, davacıların oluşturduğu iş ortaklığı tarafından ihale üzerinde bırakılan isteklinin teklifinin değerlendirme dışı bırakılması gerektiği iddiasıyla itirazen şikâyet başvurusunda bulunulduğu, bu başvurunun reddi üzerine bakılan davanın açıldığı;
İhale tarihi ve dava konusu Kurul kararından sonra, ihale üzerinde bırakılan ... Lojistik Ticaret Limited Şirketi ile şirket hissesinin %100 sahibi Y.Y. hakkında 25/08/2021 tarih ve 31579 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan karar ile Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu uyarınca 16/01/2021-16/01/2022 tarihleri arasında tüm ihalelerden yasaklanmalarına karar verildiği görüldüğünden, davacıların oluşturduğu iş ortaklığının, ihale üzerinde bırakılan şirket ile bu şirketin hakim ortağının yasaklı olduğundan bahisle teklifinin değerlendirme dışı bırakılmasına karar verilmesi gerektiği yönündeki iddiasının reddine ilişkin Kurul kararının bu kısmında hukuka uygunluk bulunmadığı sonucuna varılmıştır.
Belirtilen gerekçelerle hukuka aykırı bulunan dava konusu işlemin iptaline karar verilmiştir.
TEMYİZ EDENLERİN İDDİALARI : Davalı idare tarafından, davacının iddiasında yer verdiği … Enerji Makine Elektrik Malzemeleri İnşaat Temizlik Turizm San. ve Tic. Ltd. Şti.'nin 16/01/2021 tarih ve 31366 sayılı Resmî Gazete'de yayımlandığı üzere 16/01/2021 ile 16/01/2022 tarihleri arasında Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından tüm kamu ihalelerine katılmaktan yasaklandığı, ancak anılan şirketin 18/11/2016 tarih ve 9201 sayılı Ticaret Sicili Gazetesi'ndeki bilgiler doğrultusunda %100 ortağı olan Y.Y. hakkında herhangi bir yasaklama kararının alınmadığı, idarece ihale tarihi (11/05/2021) itibarıyla ihaleye katılan isteklilerin, kesinleşen ihale komisyonu kararı tarihi (11/06/2021) itibarıyla ekonomik açıdan en avantajlı teklif sahibi ile ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibinin yasaklı olup olmadığına ilişkin teyitlerin yapıldığı, ihale üzerinde bırakılan ... Lojistik Ticaret Limited Şirketi ve anılan şirketin %100 ortağı Y.Y.'nin yasaklı olmadığı, idarece yapılan yasaklılık teyitleri ile Kurum tarafından EKAP üzerinden ihale tarihi ve kesinleşen ihale komisyonu kararı tarihi itibarıyla yapılan yasaklılık teyitleri sonucunda ... Lojistik Ticaret Limited Şirketi ve anılan şirketin %100 ortağı Y.Y.'nin bu tarihler itibarıyla yasaklı olmadığı, ayrıca idare hukukunun genel ilkeleri gereğince de davada işlem tarihi itibarıyla mevcut durum araştırılmak suretiyle karar verilmesi gerektiği, dolayısıyla ihale tarihi ve dava konusu Kurul kararından sonra yasaklanmış olmasının dava konusu Kurul kararını hukuka aykırı kılmayacağı;
Davalı yanında müdahil tarafından, kendilerinin hem ihale tarihi itibarıyla hem de sözleşme tarihi itibarıyla yasaklı olmadığı, bu durumda kıyasen yasaklı olması gerektiği iddiasının hukuka aykırı olduğu, dava dışı Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından tesis edilen ve 25/08/2021 tarih ve 31579 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan yasaklama işleminin Kanun'da öngörülen sürelere uyulmaksızın ve geriye doğru yürütülerek tesis edildiği, yasaklı olmadıkları tarihlerde kazanılmış olan ihaleler ve imzalanmış olan sözleşmelerin birer hak niteliğinde değerlendirilmesi gerektiği, verilen kararın hukuka aykırı olduğu ileri sürülmektedir.
KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Davacı tarafından, her ne kadar ihale üzerinde bırakılan müdahil şirket ile %100 sermayesine sahip ortağı hakkında ihale tarihinde yasaklama kararı bulunmasa da, Kanun'un emredici hükümleri uyarınca müdahil şirket ile ortağının ihalelere katılmaktan yasaklı olmayacağı anlamına gelmeyeceği, Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından eksik tesis edilen yasaklama işlemi üzerine 25/08/2021 tarih ve 31579 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan işlem ile hem müdahil şirketin hem de %100 ortağı Y.Y.'nin yasaklandığı belirtilerek istemin reddi gerektiği savunulmuştur.
DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ …'IN DÜŞÜNCESİ : Temyiz istemlerinin kabulü gerektiği düşünülmektedir.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Onüçüncü Dairesi'nce, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra, dosya tekemmül ettiğinden yürütmenin durdurulması istemleri hakkında ayrıca bir karar verilmeksizin gereği görüşüldü:
İNCELEME VE GEREKÇE:
ESAS YÖNÜNDEN:
MADDİ OLAY :
EÜAŞ Satın Alma ve Malzeme Yönetimi Daire Başkanlığı İç Satın Alma Müdürlüğü tarafından 11/05/2021 tarihinde açık ihale usulü ile … ihale kayıt numaralı "Çatalan Hes İşletme Müdürlüğü İhtiyacı 26 Kişi ile 3 Yıl Süreli Genel Hizmet Alımı İşi" ihalesi gerçekleştirilmiş, ihalede 27 adet ihale dokümanı indirilmiş, ihaleye 19 istekli tarafından teklif verilmiştir.
11/06/2021 tarihli ihale komisyonu kararıyla, ihalenin ... Lojistik Ticaret Limited Şirketi üzerinde bırakılmasına karar verilmiş, davacıların oluşturduğu iş ortaklığı ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi olarak belirlenmiştir.
Anılan ihale komisyonu kararının ardından davacıların oluşturduğu iş ortaklığı tarafından ihaleyi gerçekleştiren idareye şikâyet başvurusunda bulunulmuş, bu başvurunun reddi üzerine Kamu İhale Kurumu'na "İhale üzerinde bırakılan ... Lojistik Ticaret Limited Şirketi ve bu şirketin hakim ortağı Y.Y.’nin 4734 sayılı Kanun’un 58’inci maddesi ile 4735 sayılı Kanun’un 26’ncı maddesinin ikinci fıkrası gereği kıyasen ihalelere katılmaktan yasaklı durumda olduğu, ancak bu kişi ve şirket hakkında Resmî Gazete’de yayımlanmış bir yasaklama kararının bulunmadığı, şöyle ki; Kalkım Orman İşletme Müdürlüğü tarafından 13/07/2020 tarihinde gerçekleştirilen ihalede … Enerji Makine Elektrik Malzemeleri İnşaat Temizlik Turizm San. ve Tic. Ltd. Şti. hakkında tüm kamu ihalelerine katılmaktan 16/01/2021 ile 16/01/2022 tarihleri arasında yasaklama kararı verildiği ve 16/01/2021 tarihli ve 31366 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdiği, yasaklanan şirketin 18/11/2016 tarihli ve 9201 sayılı Ticaret Sicili Gazetesi’nde şirketin %100 ortağının Y.Y. olduğu, dolayısıyla hakkında ihalelere katılmaktan yasaklanma kararı verilmemiş olsa da Kanun hükmüne kıyasen ihalelere katılmaktan yasaklı durumda olduğu, anılan kişinin her iki şirketinde hakim ortağı olduğu gerekçesiyle bu iki tüzel kişiliğin aynı kişi olarak değerlendirilmesi gerektiği, ihale üzerinde bırakılan isteki tarafından sunulan aşırı düşük teklif açıklamalarının uygun olmadığı ..." iddialarıyla itirazen şikâyet başvurusunda bulunulmuş, Kurul'un 11/08/2021 tarih ve 2021/UH.II-1508 sayılı kararıyla itirazen şikâyet başvurusunun reddine karar verilmiştir.
Bunun üzerine anılan Kurul kararının iptali istemiyle bakılan dava açılmıştır.
İLGİLİ MEVZUAT:
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun "İhalenin karara bağlanması ve onaylanması" başlıklı 40. maddesinin 8. fıkrasında, "İhale kararları ihale yetkilisince onaylanmadan önce idareler, ihale üzerinde kalan istekli ile varsa ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi isteklinin ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığını teyit ettirerek buna ilişkin belgeyi ihale kararına eklemek zorundadır. İki isteklinin de yasaklı çıkması durumunda ihale iptal edilir.; "Sözleşmeye davet" başlıklı 42. maddesinin 1. fıkrasında, "... Sözleşmenin imzalanacağı tarihte, ihale sonuç bilgileri Kuruma gönderilmek suretiyle ihale üzerinde kalan isteklinin ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığının teyit edilmesi zorunludur." kuralları yer almıştır.
Kamu İhale Genel Tebliği'nin "Teyit işlemleri" başlıklı 30.5. maddesinde,
"30.5.1 4734 sayılı Kanun'un 40'ıncı maddesinin sekizinci fıkrasında, ihale kararlarının ihale yetkilisince onaylanmadan önce idarelerin, ihale üzerinde kalan istekli ile varsa ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi isteklinin ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığını Kurumdan teyit ederek buna ilişkin belgeyi ihale kararına eklemek zorunda oldukları belirtilmiştir. Buna göre teyit belgesi alınmaması hâlinde ihale sürecinin tamamlanması mümkün olmayacaktır.
30.5.2 4734 sayılı Kanun'un 40'ıncı maddesinde, sadece ihale üzerinde kalan istekli ile varsa ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi isteklinin, 42'nci maddesinde de sadece ihale üzerinde kalan isteklinin yasaklı olup olmadığının Kurumdan teyit ettirilmesinden söz edilmiş ise de, 11'inci maddede ihalelere katılmaktan yasaklanmış olanların hiçbir şekilde ihalelere katılmamalarının sağlanmasının amaçlandığı dikkate alındığında, ihale tarihi itibariyle ihaleye katılan tüm isteklilerin ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığının sorgulanması ve teyit edilmesinin zorunlu olduğu anlaşılmaktadır. Bu sebeple:
I- Başvuru veya ihale tarihi itibariyle tüm aday ve istekliler için, ihale kararı ihale yetkilisince onaylanmadan önce ihale üzerinde kalan istekli ve varsa ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi için, sözleşmenin imzalanacağı tarihte ise sadece ihale üzerinde kalan istekli için ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığı sorgulanacak ve Kurumdan teyit ettirilecektir,
II- Yasaklılık teyidi yapılırken aday ve istekliler ile bunların şahıs şirketi olmaları hâlinde tüm ortakları, sermaye şirketi olmaları hâlinde sermayesinin yarısından fazlasına sahip ortakları (Ek ibare: 31/03/2018-30377- R.G./3. md.) ve hisseleri toplamı şirket sermayesinin yarısından fazlasını teşkil eden ortakları ile başvuru veya teklifi ya da sözleşmeyi imzalayan, başka bir ifade ile ihaleye katılan vekil ve temsilcilerinin de ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığı sorgulanacak ve Kurumdan teyit ettirilecektir,
III- Bu çerçevede yapılan teyit işlemi sonucunda;
a) Başvuru veya ihale tarihi itibariyle haklarında ihalelere katılmaktan yasaklı kararı bulunan aday ve istekliler 4734 sayılı Kanun'un 11'inci maddesi gereğince ihale dışı bırakılacak, geçici teminatı gelir kaydedilecek ve anılan Kanun'un 17'nci maddesinin atıfta bulunduğu 58'inci madde uyarınca ihalelere katılmaktan yasaklama kararı tesis edilecektir. Yasaklama kararının başvuru veya ihale tarihinden sonra tesis edildiğinin tespiti halinde ise 28.1.8.2 maddesi gereğince işlemde bulunulacaktır.
b) 4734 sayılı Kanun'un 40'ıncı maddesinin sekizinci fıkrası uyarınca yapılacak yasaklılık teyidi sonucunda ihale üzerinde bırakılan istekli ve varsa ekonomik açıdan en avantajlı ikinci isteklinin ikisinin de yasaklı olduğunun tespiti durumunda ihalenin iptaline, anılan Kanun'un 42'nci maddesinin birinci fıkrası uyarınca yapılacak yasaklılık teyidi sonucunda, ihale üzerinde bırakılan isteklinin yasaklı olması durumunda ihale kararının iptal edilmesine de karar verilecektir.
c) Aday ve isteklilerin şahıs şirketi olmaları hâlinde ortaklarından herhangi birinin, sermaye şirketi olmaları hâlinde sermayelerinin yarısından fazlasına sahip ortakları veya hisseleri toplamı şirket sermayesinin yarısından fazlasını teşkil eden ortaklarının veya ihaleye katılan vekil ve temsilcilerinin başvuru veya ihale tarihi itibariyle yasaklı olduğunun tespit edilmesi hâlinde, yukarıda belirtilen müeyyideler dışında ayrıca 58'inci madde uyarınca ihalelere katılmaktan yasaklama kararı tesis edilecektir. ..." kuralına yer verilmiştir.
İhaleye ilişkin İdari Şartname'nin "İhale kararının onaylanması veya iptali" başlıklı 37. maddesinde,
"37.1. İhale kararı ihale yetkilisince onaylanmadan önce, ihale üzerinde bırakılan istekli ile varsa ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi isteklinin ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığı Kurumdan teyit edilerek buna ilişkin belge ihale kararına eklenir.
37.2. Yapılan teyit işlemi sonucunda, her iki isteklinin de yasaklı çıkması durumunda ihale iptal edilir.
37.3. İhale yetkilisi, karar tarihini izleyen en geç beş iş günü içinde ihale kararını onaylar veya gerekçesini açıkça belirtmek suretiyle iptal eder.
37.4. İhale; kararın ihale yetkilisince onaylanması hâlinde geçerli, iptal edilmesi hâlinde ise hükümsüz sayılır." kuralı bulunmaktadır.
HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
Aktarılan kuralların birlikte değerlendirilmesinden, ihale kararlarının ihale yetkilisince onaylanmadan önce idareler tarafından ihale üzerinde kalan istekli ile varsa ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi isteklinin ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığını teyit ettirerek buna ilişkin belgeyi ihale kararına eklemek zorunda oldukları; öte yandan, 4734 sayılı Kanun'un 11. maddesinde ihalelere katılmaktan yasaklanmış olanların hiçbir şekilde ihalelere katılmamalarının sağlanmasının amaçlandığı, dolayısıyla ihale tarihi itibarıyla ihaleye katılan tüm isteklilerin ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığının sorgulanması ve teyit edilmesinin gerektiği; bu kapsamda, ihale tarihi itibarıyla ihaleye katılan tüm isteklilerin, ihalenin ihale yetkilisi tarafından onaylanmasından önce ise ekonomik açıdan en avantajlı teklif sahibi ile varsa ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibinin, sözleşmenin imzalanacağı tarihte ise sadece ihale üzerinde bırakılan isteklinin ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığı sorgulanarak teyit edilmesinin zorunlu olduğu, yasaklılık teyidi yapılırken isteklilerin şahıs şirketi olmaları hâlinde ortakların tamamının, sermaye şirketi olmaları durumunda sermayesinin yarısından fazlasına sahip ortakları ve hisseleri toplamı şirket sermayesinin yarısından fazlasına sahip ortakları ile başvuru veya teklifi ya da sözleşmeyi imzalayan, başka bir anlatımla ihaleye katılan vekil ve temsilcilerinin de ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığının teyit edilmesi gerektiği, yapılan teyitler sonucunda, başvuru veya ihale tarihi itibarıyla haklarında ihalelere katılmaktan yasaklı kararı bulunan aday ve isteklilerin 4734 sayılı Kanun'un 11. maddesi gereğince ihale dışı bırakılarak geçici teminatı gelir kaydedileceği ve bu istekliler hakkında 4734 sayılı Kanun'un 17. maddesinin atıfta bulunduğu 58. maddesi uyarınca da ihalelere katılmaktan yasaklama kararı tesis edilececeği, yasaklama kararının başvuru veya ihale tarihinden sonra tesis edildiğinin tespiti hâlinde ise Tebliğ'in 28.1.8.2 maddesi gereğince işlemde bulunulacağı, ihale kararı alınmadan önce yapılacak yasaklılık teyidi sonucunda ihale üzerinde bırakılan istekli ve varsa ekonomik açıdan en avantajlı ikinci isteklinin ikisinin de yasaklı olduğunun tespiti hâlinde ihalenin iptaline, sözleşmenin imzalanması aşamasında yapılacak yasaklılık teyidi sonucunda ise ihale üzerinde bırakılan isteklinin yasaklı olması hâlinde ihale kararının iptal edilmesine karar verileceği, aday ve isteklilerin şahıs şirketi olmaları hâlinde ortaklarından herhangi birinin, sermaye şirketi olmaları hâlinde sermayelerinin yarısından fazlasına sahip ortakları veya hisseleri toplamı şirket sermayesinin yarısından fazlasını teşkil eden ortaklarının veya ihaleye katılan vekil ve temsilcilerinin başvuru veya ihale tarihi itibarıyla yasaklı olduğunun tespit edilmesi durumunda, Tebliğ'de belirtilen müeyyideler dışında 4734 sayılı Kanun'un 58. maddesi uyarınca ihalelere katılmaktan yasaklama kararı tesis edileceği anlaşılmaktadır.
Dava konusu ihale üzerinde bırakılan müdahil şirket tarafından sunulan Yeterlik Bilgileri Tablosu'nun "Ticaret Sicili Bilgileri" kısmının "Ortaklara Ait Bilgiler" bölümünde Y.Y.'nin müdahil şirketin %100 ortağı olduğu görülmektedir.
İhale sürecine ilişkin aşamalarda yasaklılığa ilişkin yapılan teyitler sonucunda, ihale komisyonu kararı alınmadan önce 11/05/2021 tarihinde saat 14.30'da ihaleye katılan bütün isteklilere ilişkin yapılan yasaklılık sorgulamasında, müdahil ... Lojistik Ticaret Limited Şirketi ve %100 ortağı Y.Y.'nin yasaklı olmadığının tespit edildiği, yine ihale komisyonu kararının tesis edildiği 11/06/2021 tarihinde ihale üzerinde bırakılan müdahil şirket ve ortağı ile ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi olan davacıların oluşturduğu iş ortaklığı ve ortaklarının yasaklılık teyidinin yapıldığı, yapılan sorgulama neticesinde müdahil şirket ve %100 ortağı Y.Y.'nin yasaklı olduğuna dair herhangi bir kayda rastlanmadığının belirtildiği, yasaklı olmadığı tespit edilen müdahil şirket ile 19/08/2021 tarihinde sözleşme imzalandığı, yasaklama kararının ise 25/08/2021 tarihli Resmi Gazete'de yayımlandığı, dolayısıyla gerek ihale tarihinde gerekse sözleşmenin imzalandığı tarihte alınmış bir yasaklılık kararı bulunmadığı anlaşılmaktadır.
Bu itibarla, aktarılan kurallara göre ihale sürecinde yasaklı olup olmadığına ilişkin olarak yapılması gereken sorgulamalar yapılmak suretiyle ihalenin yasaklı olmadığı tespit edilen müdahil şirket üzerinde bırakılmasına 11/06/2021 tarihli ihale komisyonu kararıyla karar verildiği ve 19/08/2021 tarihinde sözleşme imzalandığı anlaşıldığından, davacıların oluşturduğu iş ortaklığı tarafından yapılan itirazen şikâyet başvurusunun reddine ilişkin dava konusu Kurul kararının bu kısmında hukuka aykırılık, Kurul kararının bu kısmının iptaline yönelik İdare Mahkemesi kararında ise hukukî isabet bulunmamaktadır.
KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. Davalı ve davalı yanında müdahilin temyiz istemlerinin kabulüne;
2. 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesi uyarınca …. İdare Mahkemesi'nin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının BOZULMASINA,
3. DAVANIN REDDİNE,
4. Ayrıntısı aşağıda gösterilen …-TL ilk derece yargılama giderinin davacılar üzerinde bırakılmasına,
5. …-TL temyiz yargılama gideri ile Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi uyarınca …-TL vekâlet ücretinin davacılardan alınarak davalı idareye verilmesine,
6. Müdahil tarafından yapılan toplam …-TL yargılama giderinin davacılardan alınarak müdahile verilmesine,
7. Posta giderleri avansından artan tutarın taraflara ve müdahile; istemleri hâlinde temyiz aşamasında yatırılan ve kullanılmayan …-TL yürütmeyi durdurma harcının davalıya, fazladan yatırılan …-TL harcın davalı yanında müdahile iadesine,
8. Dosyanın anılan Mahkeme'ye gönderilmesine,
9. 2577 sayılı Kanun'un 20/A maddesinin ikinci fıkrasının (i) bendi uyarınca kesin olarak (karar düzeltme yolu kapalı olmak üzere), 15/02/2022 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.
Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.