Esas No: 2021/6735
Karar No: 2022/1269
Karar Tarihi: 01.03.2022
Danıştay 8. Daire 2021/6735 Esas 2022/1269 Karar Sayılı İlamı
Danıştay 8. Daire Başkanlığı 2021/6735 E. , 2022/1269 K."İçtihat Metni"
T.C.
D A N I Ş T A Y
SEKİZİNCİ DAİRE
Esas No : 2021/6735
Karar No : 2022/1269
DAVACI : … Odası
VEKİLİ : Av. …
DAVALI : … Bakanlığı
VEKİLİ : Av. …
DAVANIN KONUSU :
03.06.2016 tarih ve 29731 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Yetkilendirilmiş Tüzel Kişiler İle İlgili Yönetmeliğin "Tanımlar" başlıklı 4. maddesinin 1. fıkrasının (m) bendinin, "Yeterlik belgesi başvurularında aranacak personel şartları" başlıklı 5. maddesinin 1. fıkrasının (a) ve (c) bendinin, "YTK tarafından hazırlanan teknik belgelerde aranacak şartlar" başlıklı 7. maddesinin 1. fıkrasının ve "YTK'da jeofizik mühendisinin görevleri ile imzalamakla yetkili olduğu belgeler" başlıklı 14. maddesinin 1. fıkrasının (b) ve (c) bentlerinin iptali istemiyle açılmıştır.
DAVACININ İDDİALARI :
Yetkilendirilmiş Tüzel Kişiler ile İlgili Yönetmeliğin "Tanımlar" başlıklı 4. maddesinin 1. fıkrasının (m) bendi yönünden; Maden Kanunu’nun 3. maddesinde teknik belgelerin “imalat haritası, jeolojik, jeofizik, hidrojeolojik etüt, harita, kesitler ve raporlar” olarak tanımlandığı, jeofizik belgelerinin de jeofizik mühendislerince hazırlanabileceği, jeofizik mühendislerinin koordinatör olarak görev almalarının kamu yararı gereği olduğu, "Yeterlik belgesi başvurularında aranacak personel şartları" başlıklı 5. maddesinin 1. fıkrasının (a) ve (c) bendi yönünden söz konusu düzenlemelerde jeofizik mühendisliğine yer verilmemiş olmasında kamu yararı bulunmadığı, jeofizik mühendisliğinin maden arama ve işletme çalışmalarında maden yatağının fiziksel özelliklerine dayanarak varlığını, yerini, boyutunu, derinliğini, uzanım yönünü, devamlılığını ve hacmini (rezervini) bulan bir bilim dalı olduğu, Yönetmeliğin 5. maddesinin 1. fıkrasının (b) bendindeki düzenlemenin bahsi geçen ihtiyacı karşılayamayacağı; "YTK tarafından hazırlanan teknik belgelerde aranacak şartlar" başlıklı 7. maddesinin 1. fıkrası yönünden, jeofizik mühendislerince de arama faaliyet raporunun hazırlanabilmesinin gerektiği; "YTK'da jeofizik mühendisinin görevleri ile imzalamakla yetkili olduğu belgeler" başlıklı 14. maddesinin 1. fıkrasının (b) ve (c) bentleri yönünden ise arama faaliyetlerinin jeofizik mühendisliğinin uzmanlık alanında olduğu, dolayısıyla iptali istenilen düzenlemelerde “faaliyet raporlarının” belirtilmemesi nedeniyle eksik düzenlemenin söz konusu olduğu ileri sürülmektedir.
DAVALININ SAVUNMASI :
Usule ilişkin olarak, davanın ehliyet ve süre aşımı yönünden reddi gerektiği belirtilmektedir.
Esasa ilişkin olarak ise Madencilik Faaliyetleri Uygulama Yönetmeliğince ön inceleme raporu, maden arama projesi, ön arama, genel arama ve detay arama raporlarının hazırlanmasının işin teknik ve bilimsel niteliği bakımından jeoloji mühendisliği disiplininin uzmanlık alanındaki işler arasında olduğu, jeolojik oluşum olan maden yataklarının yerlerinin belirlenmesi, tanınması ve işletilebilirliğini etkileyen çeşitli özelliklerin jeolojik gözlem ve araştırmalar ile çözümlenebileceği, jeofizik mühendislerince yapılan jeofizik araştırmalarının ise her maden yatağına yönelik her arama projesinde yer verilmesine gerek bulunmayan, özellikle bazı gömülü yatakların bulunmasına yönelik arama projelerinde gerektikçe kullanılan, destekleyici olmakla birlikte tek başına kullanılamayan bir projeksiyon yöntemi olduğu, dolayısıyla jeofizik mühendisleri yerine başka jeolojik yorumları ve verileri göz önüne alarak sonuç üreten jeoloji mühendislerinin maden aramacılığında sorumlu mühendis olarak belirtildiği, maden arama faaliyetlerinin; jeolojik projeksiyon, jeoloji haritası yapımı, numune alma, jeolojik etütler ile üretime yönelik olmayan sondaj, galer sürme, yarma, kuyu açma ve jeofizik etütler faaliyetlerinden oluştuğu, jeofizik mühendislerinin sadece jeofizik etüt yapılması halinde yetkili ve görevli olduğu, YTK ile ilgili Yönetmeliğin 7. maddesinin 2. fıkrasında arama faaliyetlerinin jeofizik yöntemlerle yapılması halinde arama faaliyet raporunda jeofizik mühendisinin de imzasının aranacağının düzenlendiği, davanın reddi gerektiği savunulmaktadır.
DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ : …
DÜŞÜNCESİ : İdari Dava Daireleri Kurulunun bozma kararında yer alan gerekçelerle, dava konusu Yönetmelik hükümlerinin iptaline karar verilmesi gerektiği düşünülmektedir.
DANIŞTAY SAVCISI : …
DÜŞÜNCESİ : Dava; 03/06/2016 tarih ve 29731 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Yetkilendirilmiş Tüzel Kişiler İle İlgili Yönetmeliğin; "Tanımlar" başlıklı 4. maddesinin 1. fıkrasının (m) bendinin; "Yeterlik belgesi başvurularında aranacak personel şartları" başlıklı 5. maddesinin 1. fıkrasının (a) ve (c) bendinin; "YTK tarafından hazırlanan teknik belgelerde aranacak şartlar" başlıklı 7. maddesinin 1. fıkrasının ve "YTK'da jeofizik mühendisinin görevleri ile imzalamakla yetkili olduğu belgeler" başlıklı 14. maddesinin 1. fıkrasının (b) ve (c) bentlerinin iptali istemiyle açılmıştır.
2577 sayılı Yasa'nın 46. maddesinin 1. fıkrasında; Danıştay Dava Daireleri kararlarına karşı Danıştay'da temyiz yoluna başvurulabileceği, 2575 sayılı Yasa'nın 38. maddesinde; İdari Dava Daireleri Kurulunca idari dava dairelerinden ilk derece mahkemesi olarak verilen kararların temyizen inceleneceği, 2577 sayılı Yasa'nın 49. maddesinin 4. fıkrasında da; idare mahkemelerinin bozmaya uymayarak eski kararında ısrar edebileceği öngörülürken, Danıştay İdari ve Vergi Dava Daireleri Kurulları kararlarına uyulmasının zorunlu olduğu belirtilerek, Danıştay Dava Dairelerinin ilk derece mahkemesi olarak verdiği kararların temyizen bozulması halinde ısrar olanağı tanınmamıştır.
Dosyanın incelenmesinden; Yetkilendirilmiş Tüzel Kişiler İle İlgili Yönetmeliğin anılan maddelerinin iptali istemiyle açılan davada; Danıştay Sekizinci Dairesinin 06/03/2020 günlü ve E:2016/10611, K:2020/1610 sayılı kararıyla; dava konusu düzenlemelerde hukuka aykırılık bulunmadığı gerekçesiyle davanın reddine karar verildiği, anılan kararın temyiz incelemesinde Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu'nun 26/05/2021 günlü ve E:2020/1281, K:2021/1044 sayılı, "maden arama döneminde ve rezerv belirleme döneminde hangi çalışmaların yapılması gerektiği ve hangi yöntemlerin bu çalışmalarda kullanılması gerektiği; arama faaliyetlerine ilişkin hangi teknik belgelerin hazırlanacağı ve buna ilişkin faaliyet raporunu hazırlamada asli sorumlu olarak hangi mühendislik dallarının belirlenmesi gerektiği hususlarında bilimsel bir rapor esas alınarak düzenleme yapılması gerekirken, bilimsel bir rapora dayanılmaksızın yapılan dava konusu düzenlemelerde hukuka uyarlık bulunmamaktadır." kararıyla bozulduğu anlaşılmaktadır.
Bu durumda, Danıştay dava dairelerinin ilk derece mahkemesi olarak verdiği kararların bozulması halinde ısrar olanağı bulunmadığından, İdari Dava Daireleri Kurulunun bozma kararında yer alan gerekçelerle, dava konusu Yönetmelik hükümlerinin iptaline karar verilmesinin uygun olacağı düşünülmektedir.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Sekizinci Dairesince, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:
HUKUKİ SÜREÇ :
Davacı tarafından 03.06.2016 tarih ve 29731 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Yetkilendirilmiş Tüzel Kişiler İle İlgili Yönetmeliğin "Tanımlar" başlıklı 4. maddesinin 1. fıkrasının (m) bendinin, "Yeterlik belgesi başvurularında aranacak personel şartları" başlıklı 5. maddesinin 1. fıkrasının (a) ve (c) bendinin, "YTK tarafından hazırlanan teknik belgelerde aranacak şartlar" başlıklı 7. maddesinin 1. fıkrasının ve "YTK'da jeofizik mühendisinin görevleri ile imzalamakla yetkili olduğu belgeler" başlıklı 14. maddesinin 1. fıkrasının (b) ve (c) bentlerinin iptali istemiyle açılan işbu davada Dairemizin 06.03.2020 tarih ve E:2016/10611, K:2020/1610 sayılı kararıyla davanın reddine karar verilmiş, anılan kararın davacı Oda tarafından temyiz edilmesi üzerine İdari Dava Daireleri Kurulu'nun 26.05.2021 tarih ve E:2020/1281, K:2021/1044 sayılı kararıyla davanın reddine ilişkin hükmün bozulmasına karar verilmiştir.
İNCELEME VE GEREKÇE:
İlgili Mevzuat
2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun "Temyiz" başlıklı 46. maddesinin 1. fıkrasında, Danıştay dava dairelerinin nihai kararlarının Danıştay'da temyiz edilebileceği; 2575 sayılı Danıştay Kanunu'nun "İdari ve vergi dava daireleri kurullarının görevleri" başlıklı 38. maddesinde, İdari Dava Daireleri Kurulunca idari dava dairelerinden ilk derece mahkemesi olarak verilen kararların temyizen inceleneceği; 2577 sayılı Kanun'un "Temyiz incelemesi üzerine verilecek kararlar" başlıklı 49. maddesinin 4. fıkrasında da, Danıştayın ilk derece mahkemesi olarak baktığı davaların temyizen incelenmesinde bu madde ile ısrar hariç 50. madde hükümlerinin kıyasen uygulanacağı kurala bağlanmıştır.
04.02.2015 tarih ve 6592 sayılı Kanun'un 2. maddesi ile maden mevzuatında "yetkilendirilmiş tüzel kişilik" kavramı getirilerek 3213 sayılı Maden Kanunu’nun “Tanımlar” başlıklı 3. maddesinde; dava konusu düzenleme tarihindeki haliyle, "Yetkilendirilmiş Tüzel Kişiler: (Ek: 4/2/2015-6592/2 md.) Genel Müdürlükçe yetkilendirilen, bu Kanun kapsamında Genel Müdürlüğe verilmesi gereken rapor, proje ve her türlü teknik belgeyi hazırlamaya yetkili, şirket hisselerinin yarısından fazlasının sahibinin mühendis olduğu ya da bünyesinde nitelik ve nicelikleri yönetmelikle belirlenen mühendisler çalıştıran maden arama ruhsat sahibi veya işletmesi olan tüzel kişiler." tanımına yer verilmiş; 10. maddesinin onbirinci fıkrasında, "(Ek fıkra: 42/2015-6592/6 md.)" Bu kanun kapsamında tanımlanan işlemleri yapmak üzere kurulan yetkilendirilmiş tüzel kişiler veya maden arama ya da işletmecileri, Genel Müdürlükten yetki belgesi almakla yükümlüdür. Yetkilendirilmiş tüzel kişiler ile maden arama ya da işletmecilerine yetki belgesinin verilmesi, denetimi, uyarılması, yetki belgelerinin askıya alınması ve belgenin iptal edilmesi ile ilgili usul ve esaslar yönetmelikle belirlenir." hükmüne yer verilmiştir.
Anılan hükümler gereği 03.06.2016 tarihinde yürürlüğe giren "Yetkilendirilmiş Tüzel Kişiler ile ilgili Yönetmelik"in 4. maddesinin 1. fıkrasının (m) bendinde, "Koordinatör: Kamu veya özel sektörde mesleği ile ilgili en az beş yıl çalışmış maden veya jeoloji mühendislerinden herhangi birisi" şeklinde tanımlanmış; 5. maddesinin 1. fıkrasının (a) bendinde, "Kamu veya özel sektörde mesleği ile ilgili en az beş yıl çalışmış bir maden ve bir jeoloji mühendisini sürekli olarak istihdam etmesi"; (c) bendinde, "Tecrübesine bakılmaksızın bir maden ve bir jeoloji mühendisini sürekli olarak istihdam etmesi." yeterlik belgesi başvurularında aranacak personel şartları arasında sayılmış; 7. maddesinin 1. fıkrasında, "Arama faaliyet raporu ve aramalar ile ilgili her türlü teknik belge jeoloji mühendisi sorumluluğunda hazırlanır." hükmü; 14. maddesinin 1. fıkrasının (b) bendinde, "Madenlerin aranması, yayılım alanlarının ve rezervlerinin belirlenmesi ve işletilmesi sırasındaki jeofizik etüt, jeofizik modelleme, sondaj yerinin belirlenmesi çalışmalarında jeofizik raporlarının hazırlanması, jeofizik kuyu logu alımı, değerlendirilmesi, jeofizik raporlarının hazırlanması"; (c) bendinde, "Madenlerin rezervlerinin belirlenmesi ve işletilmesi sırasındaki jeofizik etüt ve sondaj, jeofizik haritalama ve üç boyutlu jeofizik modelleme ile jeofizik kuyu logu alımı, değerlendirilmesi ve raporlarının hazırlanması" YTK’da jeofizik mühendisinin görevleri arasında sayılmıştır.
TMMOB Jeofizik Mühendisleri Odası Ana Yönetmeliği'nin 5. maddesinde, "Jeofizik mühendisliği; petrol, maden ve benzeri doğal kaynakların aranması, araştırılması, bulunması, rezerv özelliklerinin saptanması, içme ve kullanma amaçlı yeraltı ve yerüstü suları, jeotermal enerji, çevre ve çevre sorunları ve arkeolojik amaçlı araştırmalar ile her türlü mühendislik yapılarının yapı yeri ve güzergah seçimi, zemin ve temel etütleri, deprem, doğal afet ve benzeri konularında eğitim ve araştırma etkinliklerinin yürütüldüğü, fizik, matematik, bilgisayar, elektronik teknolojisine dayalı, dili matematik olan mühendislik dalı" olarak tanımlanmıştır.
TMMOB Jeofizik Mühendisleri Odası Serbest Müşavirlik Mühendislik Hizmetleri Büro Tescil ve Mesleki Denetim Yönetmeliği'nin 5. maddesinin (a) bendinin (4) numaralı alt bendinde; "Madenlerin aranması, yayılım alanlarının ve rezervlerinin belirlenmesi ve işletilmesi sırasındaki jeofizik etüt, jeofizik modelleme, sondaj yerinin belirlenmesi, jeofizik kuyu logu alımı, değerlendirilmesi, jeofizik raporlarının ve arama faaliyet raporlarının hazırlanması" jeofizik mühendisliğinin de hizmet alanları içinde düzenlenmiştir.
Türk Mühendis ve Mimarlar Odaları Birliği Jeoloji Mühendisleri Odası Serbest Jeoloji Mühendislik ve Müşavirlik Hizmetleri Uygulama, Büro Tescil ve Mesleki Deneti Yönetmeliği'nin "Tanımlar" başlıklı 4. maddesinde, jeoloji mühendisliği; jeoloji biliminin veri, teknik ve ilkelerini kullanarak yeryuvarını oluşturan kayaçların fiziksel ve kimyasal özelliklerini, milyonlarca yıllık bir süreç boyunca iç ve dış etkenlerle uğradıkları değişiklikleri, bu değişimin sonucunda oluşan magmatizma, metamorfizma ile faylar, kıvrımlar gibi yapılar ve bu yapılara bağlı olarak oluşan yer altı zenginlik kaynaklarının dağılımlarını, geometrisini, tenör ve kalitesini, rezervini; arazi kullanım planlamasına ve her türlü yapı inşaatına yönelik mühendislik jeolojisi ve jeoteknik değerlendirme, değişik amaçla jeolojik, mühendislik jeolojisi, jeoteknik ve yer altı suyu ortam ve hareketlerini modelleme yöntem ve tekniklerini ortaya koyan, yerkabuğunu oluşturan malzeme özelliklerini incelemek, tanımlamak, sorunları önceden belirlemek ve sorunlara karşı mühendislik çözümlerini geliştirmek olan mühendislik dalı olarak tanımlanmış olup, 6. maddesinde serbest jeoloji mühendislik ve müşavirlik hizmetleri sayılmıştır.
Türk Mühendis ve Mimarlar Odaları Birliği Maden Mühendisleri Odası Serbest Maden Mühendisliği Hizmetleri Uygulama, Tescil, Denetim ve Belgelendirme Yönetmeliği'nin 5. maddesinde ise, maden mühendisliği hizmetleri belirtilmiştir.
Dava konusu düzenleyici işlem yürürlüğe girdiğinde halen yürürlükte olan "Madencilik Faaliyetleri Uygulama Yönetmeliği"nin 107. maddesinde; jeofizik mühendislerinin hizmet ve yetkileri, "a) Maden rezervlerinin belirlenmesine yönelik jeofizik etüt, jeofizik modelleme, sondaj yerinin belirlenmesi çalışmalarında jeofizik raporlarının hazırlanması, jeofizik kuyu logu alımı, değerlendirilmesi ve buna ilişkin hizmetler, b) Madenlerin aranması, yayılım alanlarının ve rezervlerinin belirlenmesi ve işletilmesi sırasındaki jeofizik etüt, jeofizik modelleme, sondaj yerinin belirlenmesi çalışmalarında jeofizik raporlarının hazırlanması, jeofizik kuyu logu alımı, değerlendirilmesi, jeofizik raporlarının hazırlanması, c) Madenlerin rezervlerinin belirlenmesi ve işletilmesi sırasındaki jeofizik etüt ve sondaj, jeofizik haritalama ve üç boyutlu jeofizik modelleme ile jeofizik kuyu logu alımı, değerlendirilmesi ve raporlarının hazırlanması, ç) Radyoaktif minerallerin; arama alanlarının ve rezervlerinin belirlenmesi ve işletilmesi kapsamındaki jeofizik etüt, jeofizik modelleme, sondaj yerinin belirlenmesi çalışmalarında jeofizik raporlarının hazırlanması, jeofizik kuyu logu alımı, değerlendirilmesi ve faaliyet raporlarının hazırlanması, d) Değişik amaçlı jeofizik etütler için gereken jeofizik amaçlı harita üretimi, jeofizik yöntemle zeminin fiziksel özellikleri, zemin yapı etkileşimine esas parametreler ile zemin dinamiği parametrelerinin belirlenmesi, jeofizik kesit çıkartılması, e) ÇED, çevre jeofiziği ve ÇED kapsamındaki jeofizik, sismolojik ve hidrojeofizik etüt ve modelleme ile jeofizik mühendisliği hizmet alanlarına ait raporların hazırlanması, f) Maden arama ve işletme dönemlerinde bu madde kapsamındaki yapılan çalışmalar ve bunlarla ilgili jeofizik belgelerinin hazırlanması, g) Maden işletmelerinde teknik eleman hizmetleri" olarak belirtilmiştir.
Maden Kanunu Uygulama Yönetmeliği'nin 13. maddesinde, arama faaliyetleri düzenlenmiş; 14. maddesinde," Arama faaliyet raporları, yapılan arama faaliyetinin niteliğine göre jeoloji mühendisi, maden mühendisi, jeofizik mühendisi veya mühendislerince hazırlanır." hükmü getirilmiştir.
HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
Dava konusu Yönetmeliğin, tüzel kişiler veya maden arama ya da işletmecilerinin, 3213 sayılı Maden Kanunu kapsamında Genel Müdürlüğe verilmesi gereken rapor, proje ve her türlü teknik belgeyi hazırlamak için, Genel Müdürlükçe tüzel kişilere yeterlik belgesi verilmesine ilişkin usul ve esasları düzenlediği ve dava konusu Yönetmeliğin kapsamını ise, tüzel kişiler veya maden arama ya da işletmecilerinin Genel Müdürlükçe yetkilendirilmiş tüzel kişi olarak yetkilendirilmesi, denetimi, uyarılması, yetki belgelerinin askıya alınması, süresinin uzatılması ve iptal edilmesi, bu tüzel kişiliklerce hazırlanan rapor, proje ve her türlü teknik belgenin Genel Müdürlüğe verilmesi, çalıştıracakları elemanların nitelikleri ile ilgili hususların oluşturduğu anlaşılmıştır.
Davacı Oda tarafından, jeofizik mühendislerinin de dava konusu Yönetmelik kapsamında istihdamı zorunlu olması gereken mühendis grubundan olduğu; jeofizik mühendislerinin maden arama faaliyetlerine ilişkin mesleki yetkilerinin dava konusu Yönetmelik ile sınırlandırıldığı; jeoloji mühendislerine ayrıcalık tanındığı iddia edilmektedir.
İdari işlemlerin bir sebebe ve gerekçeye dayalı olması hukukun genel ilkelerinden olup, bu ilke genel anlamda düzenleme veya işlem tesis eden idareyi, uyguladığı ve düzenleme yaptığı alanda, doğru ve anlamlı olgular ortaya koymaya ve bilimsel gerekçeleri tespit etmek suretiyle, bilimsel gerekçelere uygun hareket etmeye zorlar.
Uyuşmazlıkta; davalı idarece, dava konusu düzenlemelerde hukuka aykırılık bulunmadığı savunulmakta ise de, söz konusu düzenlemelerin bilimsel gerekçesinin ortaya konulamadığı anlaşılmaktadır.
Bu durumda, maden arama döneminde ve rezerv belirleme döneminde hangi çalışmaların yapılması gerektiği ve hangi yöntemlerin bu çalışmalarda kullanılması gerektiği; arama faaliyetlerine ilişkin hangi teknik belgelerin hazırlanacağı ve buna ilişkin faaliyet raporunu hazırlamada asli sorumlu olarak hangi mühendislik dallarının belirlenmesi gerektiği hususlarında bilimsel bir rapor esas alınarak düzenleme yapılması gerekirken, bilimsel bir rapora dayanılmaksızın yapılan dava konusu düzenlemelerde hukuka uyarlık bulunmamaktadır.
Bu itibarla, dava konusu Yönetmelik hükümlerinin iptali gerekmektedir.
KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1. Dava konusu Yönetmeliğin "Tanımlar" başlıklı 4. maddesinin 1. fıkrasının (m) bendinin, "Yeterlik belgesi başvurularında aranacak personel şartları" başlıklı 5. maddesinin 1. fıkrasının (a) ve (c) bendinin, "YTK tarafından hazırlanan teknik belgelerde aranacak şartlar" başlıklı 7. maddesinin 1. fıkrasının ve "YTK'da jeofizik mühendisinin görevleri ile imzalamakla yetkili olduğu belgeler" başlıklı 14. maddesinin 1. fıkrasının (b) ve (c) bentlerinin İPTALİNE,
2. Ayrıntısı aşağıda gösterilen toplam …-TL yargılama giderinin davalı idareden alınarak davacıya verilmesine,
3. Karar tarihinde yürürlükte bulunan Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi uyarınca …-TL vekâlet ücretinin davalı idareden alınarak davacıya verilmesine,
4. Posta giderleri avansından artan tutarın kararın kesinleşmesinden sonra istemi halinde davacıya iadesine,
5. Bu kararın tebliğ tarihini izleyen 30 (otuz) gün içerisinde Danıştay İdari Dava Daireleri Kuruluna temyiz yolu açık olmak üzere,
01/03/2022 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.
Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.