Abaküs Yazılım
12. Daire
Esas No: 2018/4593
Karar No: 2022/968
Karar Tarihi: 07.03.2022

Danıştay 12. Daire 2018/4593 Esas 2022/968 Karar Sayılı İlamı

Danıştay 12. Daire Başkanlığı         2018/4593 E.  ,  2022/968 K.

    "İçtihat Metni"

    T.C.
    D A N I Ş T A Y
    ONİKİNCİ DAİRE
    Esas No : 2018/4593
    Karar No : 2022/968

    DAVACI : … Sendikası
    VEKİLİ : Av. …

    DAVALI : …Bakanlığı
    VEKİLLERİ : Hukuk Müşaviri Av. …, Hukuk Müşaviri …

    DAVANIN KONUSU : Davacı Sendika tarafından, Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumuna Bağlı Sağlık Tesislerinde Görevli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönetmeliğin 8. maddesinin birinci fıkrasının, 13/09/2017 tarih ve 30179 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Yönetmeliğin 1. maddesiyle eklenen son cümlesinin iptali istenilmektedir.

    DAVACININ İDDİALARI :Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumuna Bağlı Sağlık Tesislerinde Görevli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönetmeliğin 4. maddesinin (1-ı) bendindeki düzenlemeyle, hazine payı %1 olduğu halde, %15 şeklinde uygulanarak dağıtılabilir döner sermaye tutarının %46,50'den %39,50'ye düşürüldüğü, bu düzenlemenin Danıştay Onbirinci Dairesinin 18/01/2017 tarih ve E.2016/7500 sayılı kararıyla yürütmesinin durdurulduğu; bu karar hazine payının %15 yerine %1 olarak uygulanmasını sağladığı, böylece dağıtılabilecek döner sermaye tutarının %46,50 oranına yükseldiği; bu karar sonrasında davalı idarece, taşra teşkilatına döner sermaye ek ödeme dağıtımında %39,50 oranının esas alınması yönünde talimat verildiği, bu talimata yasal dayanak oluşturmak ve yargı kararını etkisiz hale getirmek amacıyla da, 13/09/2017 tarihinde dava konusu düzenleyici işlemin yürürlüğe konulduğu; bu düzenlemeyle davalı idarenin, dağıtılabilir döner sermaye oranını belirleme yetkisini uhdesine alarak azami bir oran (%39,50 oranı gibi) belirleme yetkisini elde ettiği ve döner sermaye komisyonunu işlevsiz hale getirdiği; sağlık kuruluşlarındaki yerinden yönetim usulünün hiçe sayıldığı, Bakanlığın dağıtılabilir döner sermayeyi belirli bir seviyede tutmayı amaçladığı, bu da çalışanlar için yetersiz ve düşük düzeyde kaldığı, farklı gelirleri olan sağlık kuruluşlarında görev yapan çalışanların mağdur olmasına yol açtığı, bu nedenle düzenlemenin hukuka aykırı olduğu ileri sürülmektedir.

    DAVALININ SAVUNMASI : 209 sayılı Kanun'un 5. maddesinin birinci fıkrasıyla ek ödeme oran ve usullerinin Bakanlıkça çıkarılacak yönetmelikle düzenlenmesinin öngörüldüğü, aynı maddenin üçüncü fıkrasının son cümlesinde Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumuna, kamu hastane birlikleri bazında dağıtılabilecek azami döner sermaye ek ödeme oranını belirleme yetkisinin verildiği ve bu düzenlemeye istinaden dava konusu Yönetmelik maddesinin yürürlüğe konulduğu, davacının yargı kararının etkisiz kılındığı, döner sermaye komisyonunun işlevsiz hale getirildiği ve sağlık kuruluşlarındaki yerinden yönetim usulünün hiçe sayıldığı yönündeki iddialarına itibar edilmesinin mümkün bulunmadığı; dava konusu düzenlemenin üst hukuk normlarına, hizmet gereklerine ve kamu menfaatine uygun olarak tesis edildiği belirtilerek, davanın reddi gerektiği savunulmaktadır.

    DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ : …
    DÜŞÜNCESİ : 209 sayılı Kanun'un 5. maddesinin üçüncü fıkrasının son cümlesinde; Sağlık Bakanlığına, personele dağıtılabilecek azami döner sermaye ek ödeme oranlarını kamu hastane birlikleri bazında belirleme yetkisi verilmiş olup; bu düzenlemeye benzer mahiyetteki dava konusu Yönetmelik maddesinde, hukuka ve dayanağı olan üst hukuk normlarına aykırılık bulunmadığı sonucuna ulaşıldığından, davanın reddine karar verilmesi gerektiği düşünülmektedir.

    DANIŞTAY SAVCISI : …
    DÜŞÜNCESİ : Dava, Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumuna Bağlı Sağlık Tesislerinde Görevli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönetmeliğin 8. maddesinin 1. fıkrasında değişiklik yapan ve 13/09/2017 tarih ve 30179 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Yönetmeliğin 1. maddesinin iptali istemiyle açılmıştır.
    Türkiye Cumhuriyeti Anayasası'nın 124. maddesinde, "Başbakanlık, bakanlıklar ve kamu tüzel kişileri, kendi görev alanlarını ilgilendiren kanunların ve tüzüklerin uygulanmasını sağlamak üzere ve bunlara aykırı olmamak şartıyla, yönetmelikler çıkarabilirler." hükmü yer almıştır.
    209 sayılı Sağlık Bakanlığına Bağlı Sağlık Kurumları İle Esenlendirme (Rehabilitasyon) Tesislerine Verilecek Döner Sermaye Hakkında Kanun'un 1. maddesinde; Bakanlık ve bağlı kuruluşların (Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü ile Türkiye İlaç ve Tıbbî Cihaz Kurumu hariç) merkez ve taşra teşkilatında döner sermaye işletmesi kurulabileceği, Bakanlık merkez ve taşra teşkilatı için tahsis edilen döner sermaye miktarının bir milyar; Türkiye Halk Sağlığı Kurumu merkez ve taşra teşkilatı için bir milyar; Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu merkez ve taşra teşkilatı için sekiz milyar Türk Lirası olduğu, bu miktarın her bütçe yılı içinde Bakanlar Kurulunca ihtiyaca göre artırılabileceği, İl Sağlık Müdürlüğü ile Türkiye Halk Sağlığı Kurumunun taşra teşkilatı için müşterek döner sermaye işletmeleri kurulabileceği, müşterek döner sermaye işletmelerinin kurulması ve işletilmesine dair usûl ve esasların Bakanlıkça belirleneceği,2. maddesinde ise; döner sermayenin, kurumların karları ile bağışlardan ve Devlet yardımlarından teşekkül ettiği, çeşitli kaynaklardan elde edilen miktarlarla bütçe yılı sonlarında bilançolarla tesbit edilecek safi karların, döner sermaye birinci maddedeki miktara baliğ oluncaya kadar sermayeye ekleneceği, fazlasının Hazinece irat kaydedileceği hükmü yer almış olup 5. maddesinin 1. fıkrasında da; döner sermaye gelirlerinden, döner sermayeli sağlık kurum ve kuruluşlarında görev yapan memurlar ve sözleşmeli personel ile açıktan vekil olarak atananlara mesai içi veya mesai dışı ayrımı yapılmaksızın ek ödeme yapılabileceği, sağlık kurum ve kuruluşlarında Bakanlıkça belirlenen hizmet sunum şartları ve kriterleri de dikkate alınmak suretiyle, bu ödemenin oranı ile esas ve usûlleri; personelin unvanı, görevi, çalışma şartları ve süresi, hizmete katkısı, performansı, tetkik, eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile muayene, ameliyat, anestezi, girişimsel işlemler ve özellik arz eden riskli bölümlerde çalışma gibi unsurların esas alınmak suretiyle Maliye Bakanlığının uygun görüşü üzerine Sağlık Bakanlığınca çıkarılacak yönetmelikle belirleneceği hükmüne yer verilmiştir.
    14/02/2013 gün ve 28559 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumuna Bağlı Sağlık Tesislerinde Görevli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönetmeliğin "Dağıtılabilecek döner sermaye tutarının belirlenmesi" başlıklı 8.maddesinde; "(1) Döner sermaye komisyonu, dağıtılacak tutarı (karar alınan tutar), sağlık tesisinin o dönemde elde ettiği gayrisafi hasılattan öncelikle Hazine payı, 24/5/1983 tarihli ve 2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanununun 18 inci maddesinin birinci fıkrasının (k) bendi gereğince ayrılacak pay ile Bakanlık merkez payı ayrıldıktan sonra kalan miktarın 209 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin üçüncü fıkrasında belirlenen oranın sağlık tesisi kalite katsayısı ile çarpımı sonucu bulunan miktarı geçmeyecek şekilde belirler. Sağlık tesisi döner sermaye komisyonunca belirlenen dağıtılacak ek ödeme tutarı genel sekreterin onayıyla kesinleşir. (2) Mesai içi çalışılan sürelerde üretilen tabip muayene ve girişimsel işlem puanları toplamı ile mesai dışı çalışılan sürelerde üretilen tabip muayene ve girişimsel işlem puanları toplamının yukarıdaki şekilde belirlenen tutara oranlanması sonucu mesai içi dağıtılabilecek tutar ile mesai dışı dağıtılabilecek tutar bulunur." hükmü yer almakta iken 13/09/2017 gün ve 28559 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumuna Bağlı Sağlık Tesislerinde Görevli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliğin 1. maddesi eklenmiş olup anılan maddede; “İhtiyaç halinde Kurum tarafından, 209 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin üçüncü fıkrasında belirlenen oranı geçmeyecek şekilde ve sağlık tesisi bazında veya tüm sağlık tesisleri için bir oran belirlenebilir ve döner sermaye komisyonu veya genel sekreter tarafından bu fıkra kapsamında dağıtılabilecek tutar belirlenirken bu oran dikkate alınır.” hükmü yer almıştır.
    209 sayılı Kanunun 5. maddesinin 1. fıkrasında yer aldığı üzere; ek ödeme oranının belirlenmesinin Sağlık Bakanlığınca çıkarılacak yönetmelikle düzenlenmesi öngörülmüş olup, anılan Kanun maddesine dayanılarak çıkarılan yönetmelikte dağıtılacak döner sermaye gelirleri için Sağlık Bakanlığı tarafından oran belirlenmesine ilişkin dava konusu düzenlemede üst hukuk normlarına aykırılık bulunmamaktadır.
    Bu nedenle dava konusu düzenlemede hukuka aykırılık görülmemiştir.
    Açıklanan nedenlerle, davanın reddi gerektiği düşünülmektedir.

    TÜRK MİLLETİ ADINA
    Karar veren Danıştay Onikinci Dairesince, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

    İNCELEME VE GEREKÇE :
    MADDİ OLAY VE HUKUKİ SÜREÇ :
    14/02/2013 tarih ve 28559 (mükerrer) sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumuna Bağlı Sağlık Tesislerinde Görevli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönetmeliğin 4. maddesinin (1-ı) bendinde, "hazine payı"nın tanımı yapılmış ve döner sermaye dağıtımında gayri safi hasılattan indirilecek hazine payı oranının %15 olarak uygulanması öngörülmüştür.
    Danıştay Onbirinci Dairesinin 18/01/2017 tarih ve E.2016/7500 sayılı kararıyla, dağıtılacak döner sermaye ek ödeme oranının tespitinde dikkate alınan hazine payı oranını belirleme hususunda Maliye Bakanlığının yetkili olduğu ve bu hususta Sağlık Bakanlığınca belirleme yapılamayacağından bahisle, Yönetmeliğin 4. maddesinin (1-ı) bendindeki düzenlemenin yürütmesinin durdurulmasına karar verilmiş ve bu karara karşı yapılan itiraz Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulunun 03/07/2017 tarih ve YD. İtiraz No:2017/431 sayılı kararıyla reddedilmiştir. (Daha sonra Danıştay Onbirinci Dairesinin 12/04/2018 tarih ve E:2016/7500, K:2018/2061 sayılı kararıyla düzenleme iptal edilmiş ve bu karar Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulunun 23/01/2020 tarih ve E:2019/338, K:2020/77 sayılı kararıyla onanmıştır.)
    Danıştay Onbirinci Dairesince verilen yürütmenin durdurulması kararından sonra, 13/09/2017 tarih ve 30179 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Yönetmeliğin 1. maddesiyle, Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumuna Bağlı Sağlık Tesislerinde Görevli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönetmeliğin 8. maddesinin birinci fıkrasına “İhtiyaç halinde Kurum tarafından, 209 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin üçüncü fıkrasında belirlenen oranı geçmeyecek şekilde ve sağlık tesisi bazında veya tüm sağlık tesisleri için bir oran belirlenebilir ve döner sermaye komisyonu veya genel sekreter tarafından bu fıkra kapsamında dağıtılabilecek tutar belirlenirken bu oran dikkate alınır.” cümlesi eklenmiştir.
    Bunun üzerine, bakılmakta olan dava açılmıştır.

    İLGİLİ MEVZUAT :
    209 sayılı Sağlık Bakanlığına Bağlı Sağlık Kurumları ile Esenlendirme (Rehabilitasyon) Tesislerine Verilecek Döner Sermaye Hakkında Kanun'un dava tarihi itibarıyla yürürlükte olan 5. maddesinin birinci fıkrasında, "(...) döner sermaye gelirlerinden, döner sermayeli sağlık kurum ve kuruluşlarında görev yapan memurlar ve sözleşmeli personel ile açıktan vekil olarak atananlara mesai içi veya mesai dışı ayrımı yapılmaksızın ek ödeme yapılabilir. Sağlık kurum ve kuruluşlarında Bakanlıkça belirlenen hizmet sunum şartları ve kriterleri de dikkate alınmak suretiyle, bu ödemenin oranı ile esas ve usûlleri; personelin unvanı, görevi, çalışma şartları ve süresi, hizmete katkısı, performansı, tetkik, eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile muayene, ameliyat, anestezi, girişimsel işlemler ve özellik arz eden riskli bölümlerde çalışma gibi unsurlar esas alınarak Maliye Bakanlığının uygun görüşü üzerine Sağlık Bakanlığınca çıkarılacak yönetmelikle belirlenir." kuralı; üçüncü fıkrasında, "Bakanlık taşra teşkilatı ile Türkiye Halk Sağlığı Kurumu taşra teşkilatı, döner sermaye gelirleri ile nakit kaynaklarını personele ek ödeme dağıtımında kullanabilir. (Değişik cümle: 21/2/2013 - 6428 /16 md.) Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumuna bağlı ikinci ve üçüncü basamak sağlık tesislerinin bağış, faiz ve kira gelirleri ek ödeme dağıtımında kullanılamaz ve bu birimlerde görevli personele yapılacak ek ödeme toplamı, ilgili birimin cari yıldaki hizmet bedelinden ayrı olarak faturalandırılan ilaç ve her türlü tıbbi sarf malzemesi gelirlerinin yüzde kırk beşini, diğer döner sermaye gelirlerinin ise yüzde ellisini aşamaz. (Ek cümle: 19/11/2014 - 6569/22 md.) Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu, bu fıkrada öngörülen oranları kamu hastane birlikleri bazında hesaplamaya da yetkilidir; ancak bu hâlde dahi yüzde elli oranı, her bir sağlık tesisi bazında yüzde altmış beşi geçemez." kuralı yer almıştır.
    14/02/2013 tarih ve 28559 (mükerrer) sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe konulan Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumuna Bağlı Sağlık Tesislerinde Görevli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönetmeliğin "Dağıtılabilecek döner sermaye tutarının belirlenmesi" başlıklı 8. maddesinin birinci fıkrasında; "(1) Döner sermaye komisyonu, dağıtılacak tutarı (karar alınan tutar), sağlık tesisinin o dönemde elde ettiği gayrisafi hasılattan öncelikle Hazine payı, 24/5/1983 tarihli ve 2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanununun 18 inci maddesinin birinci fıkrasının (k) bendi gereğince ayrılacak pay ile Bakanlık merkez payı ayrıldıktan sonra kalan miktarın 209 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin üçüncü fıkrasında belirlenen oranın sağlık tesisi kalite katsayısı ile çarpımı sonucu bulunan miktarı geçmeyecek şekilde belirler. (Değişik cümle:RG-9/8/2015-29440) Genel sekreter sağlık tesisi döner sermaye komisyonunca belirlenen dağıtılacak ek ödeme tutarını aynen veya 209 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin üçüncü fıkrasında belirlenen oranın sağlık tesisi kalite katsayısı ile çarpımı sonucu bulunan miktarı geçmeyecek şekilde kendi belirleyeceği tutar doğrultusunda değiştirerek onaylar ve bu şekilde verilen onay doğrultusunda karar kesinleşir." düzenlemesi yer almakta iken; anılan fıkraya, 13/09/2017 tarih ve 30179 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Yönetmelikle, "İhtiyaç halinde Kurum tarafından, 209 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin üçüncü fıkrasında belirlenen oranı geçmeyecek şekilde ve sağlık tesisi bazında veya tüm sağlık tesisleri için bir oran belirlenebilir ve döner sermaye komisyonu veya genel sekreter tarafından bu fıkra kapsamında dağıtılabilecek tutar belirlenirken bu oran dikkate alınır." şeklindeki dava konusu edilen cümle eklenmiştir.
    Öte yandan, işbu dava açıldıktan sonra, 04/03/2020 tarih ve 31058 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Sağlık Bakanlığına Bağlı Sağlık Tesislerinde Görevli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönetmelik yürürlüğe konulmuş ve dava konusu edilen önceki Yönetmelik bütünüyle yürürlükten kaldırılmıştır.
    Söz konusu yeni Yönetmeliğin 8. maddesinin birinci fıkrasının (c) bendinde, "İhtiyaç halinde Bakanlık tarafından, 209 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin üçüncü ve onuncu fıkralarında belirlenen oranları geçmeyecek şekilde ve sağlık tesisi bazında veya tüm sağlık tesisleri için bir oran belirlenebilir ve döner sermaye komisyonu veya İl Sağlık Müdürlüğü tarafından dağıtılabilecek tutar belirlenirken bu oranlar dikkate alınır." kuralına yer verilerek, önceki Yönetmelikle benzer mahiyette düzenleme getirilmiştir.

    HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
    209 sayılı Sağlık Bakanlığına Bağlı Sağlık Kurumları ile Esenlendirme (Rehabilitasyon) Tesislerine Verilecek Döner Sermaye Hakkında Kanun'un 5. maddesinde, Sağlık Bakanlığında görev yapan sağlık çalışanlarına döner sermaye gelirlerinden ek ödeme verilmesi kurala bağlanmıştır.
    Anılan maddenin üçüncü fıkrasında, döner sermaye gelirlerinin personele ek ödeme olarak dağıtılmasında, tüm personele yapılacak ek ödeme toplamının, cari yıldaki hizmet bedelinden ayrı olarak faturalandırılan ilaç ve her türlü tıbbi sarf malzemesi gelirlerinin %45'ini, diğer döner sermaye gelirlerinin ise % 50'sini aşamayacağı kurala bağlanarak, döner sermaye gelirlerinden "tüm personele dağıtılabilecek azami ek ödeme miktarı" belirlenmiş; ayrıca, Sağlık Bakanlığına (Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumuna), bu fıkrada öngörülen oranları kamu hastane birlikleri bazında belirleme yetkisi verilmiştir.
    209 sayılı Kanun'un 5. maddesinin birinci fıkrasında, ek ödeme oranı ile ödeme ve usullerinin Yönetmelikle düzenlenmesi öngörülmüş olup; söz konusu yetkiye istinaden yürürlüğe konulan Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumuna Bağlı Sağlık Tesislerinde Görevli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönetmeliğin 8. maddesiyle de, personele dağıtılabilecek ek ödemenin hesaplama usul ve esasları belirlenerek, döner sermayeden elde edilen gayrisafi hasılattan yasal kesintiler (Hazine payı, Sağlık Bakanlığı payı ve 2828 sayılı Kanun'un 18. maddesinin 1/k bendi gereğince ayrılacak pay) ayrıldıktan sonra, kalan miktarın, döner sermaye komisyonu kararıyla, personele ek ödeme olarak dağıtılabileceği belirtilmiştir.
    Aynı Yönetmeliğin 8. maddesinin birinci fıkrasında, döner sermaye komisyonunca belirlenen ek ödeme tutarının aynen veya değiştirerek belirlenmesi hususunda Kamu Hastane Birlikleri Genel Sekreterlerine; 13/09/2017 tarih ve 30179 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Yönetmelikle eklenen cümle ile de, döner sermaye gelirlerinden "tüm personele dağıtılabilecek azami ek ödeme oranını sağlık tesisi bazında veya tüm sağlık tesisleri için belirleme hususunda da Sağlık Bakanlığına (Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumuna) yetki verilmiştir.
    Bu durumda, Anayasa'nın 124. maddesine göre, Başbakanlık, bakanlıklar ve kamu tüzel kişilerinin, kendi görev alanlarını ilgilendiren kanunların ve tüzüklerin uygulanmasını sağlamak üzere ve bunlara aykırı olmamak şartıyla yönetmelikler çıkarabilecekleri; dava konusu düzenlemeyle, döner sermaye gelirlerinden yasal paylar ayrıldıktan sonra kalan tutarın personele dağıtımında, Sağlık Bakanlığına sağlık tesisi bazında veya tüm sağlık tesisleri için azami ek ödeme oranı belirleyebilme yetkisi verildiği görülmekte olup; 209 sayılı Kanun'un 5. maddesinin üçüncü fıkrasının son cümlesindeki düzenlemeyle benzer mahiyette olduğu anlaşılan dava konusu Yönetmelik maddesinde, dayanağı olan üst hukuk normlarına ve hukuka aykırılık görülmemiştir.
    Nitekim, benzer mahiyetteki bir uyuşmazlıkta (döner sermaye komisyonunca belirlenen ek ödeme oranında değişiklik yapma hususunda Kamu Hastaneleri Birlikleri Genel Sekreterlerine verilen yetkiye ilişkin olarak), Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulunca verilen 01/04/2021 tarih ve E:2020/2056, K:2021/690 sayılı karar da bu yöndedir.
    Her ne kadar davacı Sendika tarafından, dava konusu düzenlemeyle Danıştay Onbirinci Dairesinin 18/01/2017 tarih ve E.2016/7500 sayılı yürütmenin durdurulmasına ilişkin kararının etkisiz hale getirildiği ileri sürülmüş ise de; söz konusu yargı kararında, dağıtılacak döner sermaye ek ödeme oranının tespitinde dikkate alınan hazine payı oranını belirleme hususunda Maliye Bakanlığının yetkili olduğu ve bu hususta Sağlık Bakanlığınca belirleme yapılamayacağına yönelik değerlendirmeler yapıldığı anlaşılmış olup; anılan yargı kararının, sağlık tesisi bazında veya tüm sağlık tesisleri için azami ek ödeme oranı belirleyebilme hususunda Sağlık Bakanlığına yetki veren dava konusu düzenlemeyle doğrudan bir ilgisi görülmediğinden, davacı Sendikanın bu iddiasına itibar edilmemiştir.
    Öte yandan, işbu dava açıldıktan sonra, 04/03/2020 tarih ve 31058 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Sağlık Bakanlığına Bağlı Sağlık Tesislerinde Görevli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönetmelikle, dava konusu edilen Yönetmelik bütünüyle yürürlükten kaldırılmıştır.
    Bu durumda, dava konusu düzenlemenin yürürlükten kaldırılması nedeniyle, işbu davanın konusuz kaldığı görüldüğünden, davanın esası hakkında karar verilmesine yer bulunmamaktadır.

    KARAR SONUCU :
    Açıklanan nedenlerle;
    1. Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumuna Bağlı Sağlık Tesislerinde Görevli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönetmeliğin 8. maddesinin birinci fıkrasının, 13/09/2017 tarih ve 30179 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Yönetmeliğin 1. maddesiyle eklenen son cümlesinin iptali istemi yönünden davanın esası hakkında KARAR VERİLMESİNE YER OLMADIĞINA,
    2. Ayrıntısı aşağıda gösterilen toplam …-TL yargılama giderinin davacı üzerinde bırakılmasına,
    3. Karar tarihinde yürürlükte bulunan Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi uyarınca takdir edilen …-TL vekâlet ücretinin davacıdan alınarak davalı idareye verilmesine,
    4. Posta gideri avansından artan tutarın kararın kesinleşmesinden sonra istemi halinde davacıya iadesine,
    5. Bu kararın tebliğ tarihini izleyen 30 gün içerisinde Danıştay İdari Dava Daireleri Kuruluna temyiz yolu açık olmak üzere, 07/03/2022 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.

    Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.

    Son Eklenen İçtihatlar   AYM Kararları   Danıştay Kararları   Uyuşmazlık M. Kararları   Ceza Genel Kurulu Kararları   1. Ceza Dairesi Kararları   2. Ceza Dairesi Kararları   3. Ceza Dairesi Kararları   4. Ceza Dairesi Kararları   5. Ceza Dairesi Kararları   6. Ceza Dairesi Kararları   7. Ceza Dairesi Kararları   8. Ceza Dairesi Kararları   9. Ceza Dairesi Kararları   10. Ceza Dairesi Kararları   11. Ceza Dairesi Kararları   12. Ceza Dairesi Kararları   13. Ceza Dairesi Kararları   14. Ceza Dairesi Kararları   15. Ceza Dairesi Kararları   16. Ceza Dairesi Kararları   17. Ceza Dairesi Kararları   18. Ceza Dairesi Kararları   19. Ceza Dairesi Kararları   20. Ceza Dairesi Kararları   21. Ceza Dairesi Kararları   22. Ceza Dairesi Kararları   23. Ceza Dairesi Kararları   Hukuk Genel Kurulu Kararları   1. Hukuk Dairesi Kararları   2. Hukuk Dairesi Kararları   3. Hukuk Dairesi Kararları   4. Hukuk Dairesi Kararları   5. Hukuk Dairesi Kararları   6. Hukuk Dairesi Kararları   7. Hukuk Dairesi Kararları   8. Hukuk Dairesi Kararları   9. Hukuk Dairesi Kararları   10. Hukuk Dairesi Kararları   11. Hukuk Dairesi Kararları   12. Hukuk Dairesi Kararları   13. Hukuk Dairesi Kararları   14. Hukuk Dairesi Kararları   15. Hukuk Dairesi Kararları   16. Hukuk Dairesi Kararları   17. Hukuk Dairesi Kararları   18. Hukuk Dairesi Kararları   19. Hukuk Dairesi Kararları   20. Hukuk Dairesi Kararları   21. Hukuk Dairesi Kararları   22. Hukuk Dairesi Kararları   23. Hukuk Dairesi Kararları   BAM Hukuk M. Kararları   Yerel Mah. Kararları  


    Avukat Web Sitesi