Yargıtay 7. Hukuk Dairesi 2015/13590 Esas 2015/12437 Karar Sayılı İlamı

Abaküs Yazılım
7. Hukuk Dairesi
Esas No: 2015/13590
Karar No: 2015/12437
Karar Tarihi: 18.06.2015

Yargıtay 7. Hukuk Dairesi 2015/13590 Esas 2015/12437 Karar Sayılı İlamı

Özet:

İş Mahkemesi'ne açılan bir işe iade davasında, davacıların farklı birimlerde ve işlerde çalıştığı anlaşılmıştır. Ancak hangi hizmet alım sözleşmesine ya da sözleşmelere dayanarak davalı işyerinde çalıştıkları belirtilmemiştir. Bu eksikliğin giderilmesi ve dosyaların temyiz incelemelerinin daha etkin yapılabilmesi için Orhaneli Termik Santralinde çalışan ve muvazaa tespitli olarak alacak davası açan tüm işçilerin, hangi birimlerde ve hangi işlerde çalıştıklarının liste halinde bildirilmesi, ilgili hizmet alım sözleşmelerinin düzenlenecek liste üzerine kaydedilmesi gerekmektedir. Ayrıca işçilerin görev belgeleri ve talep konusu döneme ait tüm hizmet alım sözleşmeleri de belge karmaşasının önlenmesi için CD ortamına kaydedilerek dosyanın Mahkemesine geri çevrilmesi kararlaştırılmıştır.
Kanun Maddeleri: İş Kanunu (4857) madde 18, madde 20, madde 21, madde 22, madde 23, madde 24, madde 25.
7. Hukuk Dairesi         2015/13590 E.  ,  2015/12437 K.

    "İçtihat Metni"

    Mahkemesi : Asliye Hukuk Mahkemesi
    (İş Mahkemesi Sıfatıyla)
    Dava Türü : İşe İade

    Aynı tarihte temyiz incelemesine tabi tutulan seri dosya kapsamları nazara alındığında; davacıların davalı işyerinde farklı birim ve işlerde çalıştıkları anlaşılmaktadır. Dosya içerisinde hizmet alım sözleşmeleri bulunmadığından davacı ve arkadaşlarının hangi hizmet alım sözleşmesi ya da sözleşmelerine dayanılarak davalıya ait işyerinde çalıştıkları anlaşılamamıştır. Gerek söz konusu eksikliğin giderilmesi gerekse de dosyaların temyiz incelemelerinin daha hızlı ve etkin yapılabilmesi amacıyla; Orhaneli Termik Santralinde çalışan ve muvazaa tespitli olarak alacak davası açan tüm işçilerin, santralin hangi biriminde ve hangi işte çalıştığının liste halinde bildirilmesi, yine bu işçiler hangi hizmet alım sözleşmesi ile davalıya ait işyerinde çalışıyor ise ilgili hizmet alım sözleşmelerinin düzenlenecek liste üzerine kaydedilmesi, denetim yapılabilmesi amacıyla da işçilerin görev belgeleri ve talep konusu döneme ait tüm hizmet alım sözleşmelerinin (teknik ve idari şartnamaler de dahil olmak üzere) belge karmaşasının önüne geçilmesi amacıyla işyerinin birimlerine göre yapılacak tasnife ve kronolojik sıralamaya dikkat edilmek suretiyle CD ortamına kaydedilerek tekrar Dairemize gönderilmesi için dosyanın mahkemesine GERİ ÇEVRİLMESİNE, 18/06/2015 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.

    Bu web sitesi, sisteminin bir üyesidir.