Abaküs Yazılım
13. Daire
Esas No: 2022/1332
Karar No: 2022/1604
Karar Tarihi: 12.04.2022

Danıştay 13. Daire 2022/1332 Esas 2022/1604 Karar Sayılı İlamı

Danıştay 13. Daire Başkanlığı         2022/1332 E.  ,  2022/1604 K.

    "İçtihat Metni"

    T.C.
    D A N I Ş T A Y
    ONÜÇÜNCÜ DAİRE
    Esas No:2022/1332
    Karar No:2022/1604

    TEMYİZ EDEN (DAVACI) : … Teknolojileri A.Ş.
    VEKİLİ : Av. …

    KARŞI TARAF (DAVALI) : … Kurumu
    VEKİLİ : Av. …

    İSTEMİN KONUSU : …. İdare Mahkemesi'nin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

    YARGILAMA SÜRECİ :
    Dava konusu istem: Bilecik İl Sağlık Müdürlüğü tarafından 06/07/2021 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen "Sağlık Bilgi Yönetim Sistemi Hizmet Alımı" ihalesine ilişkin olarak davacı şirket tarafından itirazen şikâyet başvurusunun reddine ilişkin 24/11/2021 tarih ve 2021/UH.I-2114 sayılı Kamu İhale Kurulu (Kurul) kararının iptali istenilmiştir.
    İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: … İdare Mahkemesi'nce verilen kararda;
    Davacının itirazen şikâyet başvurusunda yer alan birinci iddiası yönünden;
    Davacının iddiasına konu iş sağlığı ve güvenliği ile personel giyim giderlerinin idare tarafından önemli bir maliyet bileşeni olarak görülmediği ve aşırı düşük teklif sorgulama yazısının ekinde yer alan tabloda anılan giderlere yer verilmediği, bu sebeple istekli tarafından aşırı düşük teklif açıklamasında anılan gider kalemleri için açıklama yapılması gerekliliğinin olmadığının görüldüğü, aşırı düşük teklif açıklaması ile ilgili belgelerin istenilmesinin idarenin takdir yetkisi dahilinde olduğu anlaşıldığından davacının bu iddiasına itibar edilmediği,
    Davacının ikinci iddiası yönünden;
    İhale üzerinde kalan istekli tarafından sunulan aşırı düşük teklif açıklamasında öngörülen personel giderinin işçilik hesaplama modülü kullanılarak belirlendiği, yapılan hesaplamaya %4 oranında sözleşme giderleri ve genel gider tutarının dahil edildiği, yine istekli tarafından toplam teklif tutarı üzerinden ayrıca sözleşme gideri hesaplandığı anlaşıldığından, davacının bu iddiasına itibar edilmediği,
    Davacının üçüncü iddiası yönünden;
    SSL sertifika giderinin ve Karar Destek ve İş Zekası Sistem Lisans Giderinin idare tarafından önemli bir maliyet bileşeni olarak görülmediği ve aşırı düşük teklif sorgulama yazısının ekinde yer alan tabloda anılan giderlere yer verilmediği, bu sebeple istekli tarafından aşırı düşük teklif açıklamasında anılan gider kalemleri için açıklama yapılması gerekliliğinin olmadığı, söz konusu tabloda lisans maliyeti olarak belirtilen HBYS yazılım lisans maliyeti için açıklama istenilmiş olduğu, yazılıma ilişkin olarak yapılan aşırı düşük teklif açıklaması ile ilgili belgelerin istenilmesinin idarenin takdir yetkisi dahilinde olduğu anlaşıldığından, davacının bu iddiasına itibar edilmediği,
    Davacının dördüncü iddiası yönünden;
    Teknik Şartname’de belirtilen yazılım geliştirme süreci ve yerinde destek ve kurulum süreçlerinin idare tarafından önemli bir maliyet bileşeni olarak görülmediği ve aşırı düşük teklif sorguluma yazısının ekinde yer alan tabloda yer verilmediği, bu sebeple istekli tarafından sunulan teklif açıklamasında, anılan giderlere ilişkin bedel öngörülmesi ve açıklama yapılması gerekliliği olmadığı anlaşıldığından, davacının bu iddiasına itibar edilmediği,
    Davacının beşinci iddiası yönünden;
    Söz konusu düzenlemelerde, iş kapsamında sunulması gereken CPU VTYS lisansının sayısına ilişkin olarak, idare tarafından isteklilere tercih hakkı tanındığı, ihale üzerinde kalan istekli tarafından sunulan teklif dosyasında, teklif edilen uygulama yazılımının %100 uyumlu olduğu, Veri Tabanı Yönetim Sistemi ve İşletim Sistemlerinin isim ve sürüm bilgileri ile lisanslama model bilgilerinin yer aldığı tablonun sunulduğu, söz konusu tabloda, teklif edilen HBYS yazılımının Oracle Standart Edition, Oracle Enterprise Edition ve tüm sürümleri ile %100 uyumlu olduğu bilgisinin yer aldığı, öte yandan, idare tarafından ihale dokümanında sunulan lisans bilgileri tablosunda, idarenin mevcut 3 CPU VTYS lisansının … marka ve standart tür olarak belirtildiği, söz konusu belgelerin incelenmesi sonucunda, istekli tarafından sunulan yazılımın idarenin mevcut VTYS lisansları ile uyumlu olduğu, iş yürütülmesi sürecinin isteklinin sorumluluğunda olduğu anlaşıldığından, davacının bu iddiasına itibar edilmediği,
    Bu durumda, davacı şirket tarafından yapılan itirazen şikâyet başvurusunun reddine ilişkin dava konusu Kurul kararında hukuka aykırılık bulunmadığı sonucuna varılmıştır.
    Belirtilen gerekçelerle dava konusu işlem hukuka uygun bulunarak davanın reddine karar verilmiştir.

    TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı tarafından, ihale üzerinde bırakılan istekli tarafından sunulan aşırı düşük teklif açıklamasında öngörülen personel giderinin işçilik hesaplama modülü kullanılarak belirlendiği, yapılan hesaplamaya % 4 oranında sözleşme gideri ve genel gider tutarının dahil edildiği, yine istekli tarafından toplam teklif tutarı üzerinden ayrıca sözleşme gideri hesaplandığı, hem personel gideri üzerinden hem de toplam teklif tutarı üzerinden ayrı ayrı % 4 sözleşme ve genel gider hesaplanması sonucu aşırı düşük teklif açıklamasında ortaya çıkan tutar ile teklif mektubundaki tutar arasında uyumsuzluk ortaya çıktığı, ihale üzerinde kalan isteklinin, personel giderleri için Kamu İhale Kurumu'nun resmî internet sayfasından işçilik hesaplama modülünü kullanarak (% 4 sözleşme ve genel giderler dahil etmek suretiyle) açıklama yaptığı, mevzuat gereği personel çalıştırılmasına dayalı kabul edilmeyen işçilik giderine ilişkin açıklamanın sözleşme giderleri ve genel giderler dahil edilmeden yapılmasının zorunlu olduğu, bu yönüyle açıklamanın mevzuata uygun olarak yapılmadığı, ihale üzerinde bırakılan firmanın giyim giderini "% 4 sözleşme genel giderler içindedir" diyerek açıkladığı, ihalenin personel çalıştırılmasına dayalı olmadığı, dolayısıyla giyim gideri % 4 sözleşme ve genel giderler içinde hesaplanamayacağından belgeye dayalı açıklama yapılması gerektiği, idarenin aşırı düşük teklif açıklamasında talep ettiği “lisans maliyeti” için ihale üzerinde bırakılan istekli tarafından "Akıllı İlaç Karar Destek ve VTYS Lisansı"na ilişkin açıklama yapıldığı, ancak SSL Sertifika Lisansı ile Karar Destek ve İş Zekâsı Sistemi Lisansına ilişkin bir açıklama yapılmadığı gibi herhangi bir belge de sunulmadığı, lisans maliyeti kalemine ilişkin açıklamanın ihale dokümanında istenen tüm lisanslar için yapılması ve bu kapsamda SSL Sertifika Lisansı ile Karar Destek ve İş Zekâsı Sistemi Lisansına ilişkin de açıklama yapılması gerekirken, lisans maliyetini HBYS Yazılım Lisansı ile sınırlı görerek yapılan açıklamayı yeterli gören Kurul kararının hukuka aykırı olduğu ileri sürülmektedir.

    KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Davalı idare tarafından, SSL sertifika giderinin ve Karar Destek ve İş Zekası Sistem Lisans Giderinin idare tarafından önemli bir maliyet bileşeni olarak görülmediği ve aşırı düşük teklif sorgulama yazısının ekinde yer alan tabloda anılan giderlere yer verilmediği, bu sebeple istekli tarafından aşırı düşük teklif açıklamasında anılan gider kalemleri için açıklama yapılması gerekliliğinin olmadığı, söz konusu tabloda lisans maliyeti olarak belirtilen HBYS yazılım lisans maliyeti için açıklama istenilmiş olduğu, istekli tarafından HBYS yazılım lisans maliyeti için açıklama yapıldığı, teklif açıklamasında sunulan belgelere göre isteklinin kendisine ait olduğunun kayıt tescil belgesi ve ilgili resmî yazı ile tevsik edildiği, söz konusu yazılımın tescil edildiği ve amortisman ömrünü tamamladığı, bu sebeple yazılıma ilişkin olarak yapılan aşırı düşük teklif açıklamasının ilgili mevzuat hükümlerine uygun olduğu, ihale üzerinde kalan istekli tarafından sunulan aşırı düşük teklif açıklamasında öngörülen personel giderinin işçilik hesaplama modülü kullanılarak belirlendiği, yapılan hesaplamaya %4 oranında sözleşme giderleri ve genel gider tutarının dahil edildiği, yine istekli tarafından toplam teklif tutarı üzerinden ayrıca sözleşme gideri hesaplandığı, verilen kararın hukuka uygun olduğu belirtilerek istemin reddi gerektiği savunulmuştur.

    DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ …'IN DÜŞÜNCESİ :
    Mahkeme kararının üçüncü iddiası yönünden incelenmesi:
    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun "Şartnameler" başlıklı 12. maddesinde, "İhale konusu mal veya hizmet alımları ile yapım işlerinin her türlü özelliğini belirten idari ve teknik şartnamelerin idarelerce hazırlanması esastır. (...)
    İhale konusu mal veya hizmet alımları ile yapım işlerinin teknik kriterlerine ihale dokümanının bir parçası olan teknik şartnamelerde yer verilir. Belirlenecek teknik kriterler, verimliliği ve fonksiyonelliği sağlamaya yönelik olacak, rekabeti engelleyici hususlar içermeyecek ve bütün istekliler için fırsat eşitliği sağlayacaktır. (...)"
    "İhale dokümanında değişiklik veya açıklama yapılması" başlıklı 29. maddesinde, "İlân yapıldıktan sonra ihale dokümanında değişiklik yapılmaması esastır. (...)
    Ancak, ilân yapıldıktan sonra, tekliflerin hazırlanmasını veya işin gerçekleştirilmesini etkileyebilecek maddi veya teknik hatalar veya eksikliklerin idarece tespit edilmesi veya isteklilerce yazılı olarak bildirilmesi halinde, ihale dokümanında değişiklikler yapılabilir. (...)
    Ayrıca, istekliler tekliflerini hazırlarken ihale dokümanında açıklanmasına ihtiyaç duyulan hususlarla ilgili olarak son teklif verme gününden yirmi gün öncesine kadar yazılı olarak açıklama talep edebilir. (...)"
    "İhalelere yönelik başvurular" başlıklı 54. maddesinin 1. fıkrasında, "İhale sürecindeki hukuka aykırı işlem veya eylemler nedeniyle bir hak kaybına veya zarara uğradığını veya zarara uğramasının muhtemel olduğunu iddia eden aday veya istekli ile istekli olabilecekler, bu Kanunda belirtilen şekil ve usul kurallarına uygun olmak şartıyla şikayet ve itirazen şikayet başvurusunda bulunabilirler."
    "İdareye şikâyet başvurusu" başlıklı 55. maddesinin 2. fıkrasında, "İlan, ön yeterlik veya ihale dokümanına ilişkin şikayetler birinci fıkradaki süreleri aşmamak üzere en geç ihale veya son başvuru tarihinden üç iş günü öncesine kadar yapılabilir. Bu yöndeki başvuruların idarelerce ihale veya son başvuru tarihinden önce sonuçlandırılması esastır. (...)" kurallarına yer verilmiştir.
    Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği'nin "Teknik şartname" başlıklı 16. maddesinde, "(1) İşin teknik ayrıntılarını ve şartlarını gösteren bir teknik şartname hazırlanarak ihale dokümanına dahil edilir. Teknik şartnamelerde belirlenecek teknik kriterlerin, verimliliği ve fonksiyonelliği sağlamaya yönelik olması, rekabeti engelleyici hususlar içermemesi ve bütün istekliler için fırsat eşitliği sağlaması zorunludur. Bu şartnamelerde yerli isteklilerin katılımını engelleyici düzenlemelere yer verilemez.
    (...)
    (3) Teknik şartnamenin idare tarafından hazırlanması esastır. Ancak, işin özelliğinin gerektirdiği hallerde ihale yetkilisi tarafından onaylanması kaydıyla teknik şartname, Kanun hükümlerine uygun olarak danışmanlık hizmet sunucularına hazırlattırılabilir.
    (4) İhale konusu işte kullanılacak malzeme, araç, teçhizat, makine ve ekipmanın teknik özellikleri, öncelikle yerli malının da kullanılmasını sağlayacak şekilde belirlenir. Bunlara ilişkin kullanım kılavuzlarına yönelik teknik şartnamede düzenleme yapılabilir." kuralları yer almıştır.
    Davaya konu ihaleye ait İdari Şartname'nin "İhale dokümanının kapsamı" başlıklı 5. maddesinde, "5.1. İhale dokümanı aşağıdaki belgelerden oluşmaktadır:
    a) İdari Şartname.
    b) Teknik Şartname.
    c) Sözleşme Tasarısı.
    ç) Hizmet İşleri Genel Şartnamesi (İhale dokümanı kapsamında verilmemiştir.)
    d) Standart formlar (...)
    5.2. Ayrıca, bu Şartnamenin ilgili hükümleri gereğince İdarenin düzenleyeceği zeyilnameler ile isteklilerin yazılı talebi üzerine İdare tarafından yapılan yazılı açıklamalar, ihale dokümanının bağlayıcı bir parçasıdır.
    5.3. İstekli tarafından, ihale dokümanının içeriği dikkatli bir şekilde incelenmelidir. Teklifin verilmesine ilişkin şartların yerine getirilmemesinden kaynaklanan sorumluluk teklif verene aittir. İhale dokümanında öngörülen kriterlere ve şekil kurallarına uygun olmayan teklifler değerlendirmeye alınmaz."
    "İhaleye katılabilmek için gereken belgeler ve yeterlik kriterleri" başlıklı 7. maddesinde, "7.1. İsteklilerin ihaleye katılabilmeleri için aşağıda sayılan belgeleri teklifleri kapsamında sunmaları gerekir:
    h)
    (...)
    4- İstekli, ürünlerin lisanslı olduğunu belgeleyecek, ayrıca teklif ettiği ürünlerin Türkiye'deki ana firma statüsündeki şirketten bu ihaleye özel yetki belgesi alacaktır. Bu belgeler teklif dosyasında sunulacaktır. (...)"
    "Teklif fiyata dahil olan giderler" başlıklı 25. maddesinde, "25.3. Teklif fiyata dahil olan diğer giderler aşağıda belirtilmiştir:
    25.3.1.
    (...)
    Yazılım Lisans Giderleri," düzenlemelerine yer verilmiştir.
    Davaya konu ihaleye ait Teknik Şartname'nin "Genel Koşullar" başlıklı 3. maddesinde, "3.5. Yüklenici teklif ettiği Yönetici/Karar Destek Modülünü HBYS ile entegre olacak şekilde çalıştırmak ile yükümlüdür.
    3.17. Şartname kapsamında teklif edilen ürünlerin Sağlık Bilgi Sistemleri Genel Müdürlüğü Kayıt ve Tescil Bilgi Sisteminde;
    Aktif Hastane Bilgi Yönetim Sistemi (HBYS) Listesi,
    Aktif La oratuvar Bilgi Yön tim
    Aktif Karar Destek ve İş Zekâsı Sistemi (KDS) Listesi,
    Aktif Görüntü Arşivleme ve Radyoloji Bilgi Sistemi (PACS/RIS) Listesi,
    Aktif İhtiyaç Yönetim Bilgi Sistemi (İYBS)
    İhale tarihi itibari ile bulunmaları ve gerekli belgeyi tekliflerinde sunmaları gerekmektedir.
    3.22. SBYS lisansları sözleşme süresince kullanıcı sayısı ile sınırlı olmamak koşulu ile kurumun hizmetine sunulacaktır. Uzak lokasyondaki (Semt Polikliniği) terminalin kurulması ve işletilmesi durumunda işletim sistemleri ve uzak bağlantı lisansları (örneğin VPN) hariç olmak üzere uzak bağlantı ile ilgili her türlü lisans Yüklenici tarafından ücretsiz sağlanacaktır.
    3.47. SBYS yazılımına Entegre edilecek olan HIMSS Seviye 6 ve Seviye 7 kriterlerini karşılayacak şekilde Akıllı İlaç Karar Destek lisansı yüklenici tarafından karşılanacaktır."
    "Gizlilik, Güvenlik ve Erişim" başlıklı 19. maddesinde, "19.35. Güvenli ve fonksiyonel bağlantı ile ilgili tüm hizmetler Yüklenici tarafından karşılanmalıdır. (SSL sertifikası kullanılacaktır ve kullanılacak olan (* .bilecikism.gov.tr) SSL sertifika ücreti sözleşme süresi boyunca yükleniciye aittir. "
    "Veri Tabanı Yönetim Sistemi" başlıklı 21. maddesinde, "21.1. Kuruma ait mevcut bulunan VTYS lisans bilgileri ve özellikleri aşağıda belirtilmiştir.

    VM-1 Sunucu Bilgileri
    Sunucu Markası İşlemci Sayısı Bellek
    VERİ TABANI DELL 2 56

    VM-2 Sunucu Bilgileri
    Sunucu Markası İşlemci Sayısı Bellek
    VERİ TABANI DELL 2 128

    VTYS Lisans Bilgileri Kuruma Ait
    Marka Tür Miktar
    Oracle Standart 3 CPU

    21.1.1. Yüklenici, kurumumuza ait yukarıda belirtilen lisansları kullanabilecektir. Yüklenici kuruma ait mevcut VTYS lisansını kullanmayacak ise VTYS lisansım süre sınırı olmadan temin edecektir. İdarenin envanterindeki 2 sunucu ile toplamda 4 CPU ile hizmet verilecektir. İdarenin envanterindeki lisanslar kullanılmak istenirse 1 CPU ilave VTYS lisansı, idare envanterindeki lisanlar kullanılmayacak ise 4 CPU VTYS lisansı sunulacaktır. SBYS nin kullanımı için ihtiyaç duyulan VTYS lisansı yüklenicinin sorumluluğunda olup ek ücret ödenmeyecektir. Yüklenici teklif ettiği VTYS ürünleri açık kaynak kodlu (Öpen Source ve/veya GPL türü), freeware, lisanssız ve Türkiye’de teknik desteği olmayan ürünler olmayacaktır. (...)" düzenlemeleri yer almıştır.
    Aktarılan kuralların ve ihale dokümanının birlikte değerlendirilmesinden, ihale konusu mal veya hizmet alımları ile yapım işlerinin her türlü özelliğini belirten idari ve teknik şartnamelerin idarelerce hazırlanmasının esas olduğu, ihale konusu mal veya hizmet alımları ile yapım işlerinin teknik kriterlerine ihale dokümanının bir parçası olan teknik şartnamelerde yer verileceği, belirlenecek teknik kriterlerin, rekabeti engelleyici hususlar içermeyeceği ve bütün istekliler için fırsat eşitliği sağlayacağı, ihale konusu işte kullanılacak malzeme, araç, teçhizat, makine ve ekipmanın teknik özelliklerinin öncelikle yerli malının da kullanılmasını sağlayacak şekilde belirleneceği, bunlara ilişkin kullanım kılavuzlarına yönelik teknik şartnamede düzenleme yapılabileceği, ihale dokümanında değişiklik yapılmamasının esas olduğu, ancak, ilân yapıldıktan sonra, tekliflerin hazırlanmasını veya işin gerçekleştirilmesini etkileyebilecek maddi veya teknik hatalar veya eksikliklerin idarece tespit edilmesi veya isteklilerce yazılı olarak bildirilmesi hâlinde ihale dokümanında değişiklikler yapılabileceği, ihale sürecindeki hukuka aykırı işlem veya eylemler nedeniyle bir hak kaybına veya zarara uğradığını veya zarara uğramasının muhtemel olduğunu iddia eden aday veya istekli ile istekli olabilecekler tarafından 4734 sayılı Kanun'da belirtilen şekil ve usule uygun olarak şikâyet ve itirazen şikâyet başvurusunda bulunulabileceği, ihale dokümanına ilişkin en geç ihale veya son başvuru tarihinden üç iş günü öncesine kadar yapılabileceği, anılan başvuruların idarelerce ihale veya son başvuru tarihinden önce sonuçlandırılmasının esas olduğu, ihale dokümanında (İdari Şartname, Teknik Şartname vs) yer alan düzenlemelere karşı isteklilerce başvuruda bulunulmayarak dokümanın kesinleşmesi hâlinde, istekliler tarafından teklif kapsamında dokümanda istenilen şekilde tekliflerin sunulmasının zorunlu olduğu, ihale dokümanında yer alan ve kesinleşen kuralların, tekliflerin değerlendirilmesi aşamasında idareler tarafından uygulanmamasının ihaleler için Kanun'da öngörülen saydamlık, rekabet, eşit muamele ve güvenirlik ilkelerini ihlâl edeceği anlaşılmaktadır.
    İhaleyi gerçekleştiren idare tarafından ihale üzerinde bırakılan istekliden aşırı düşük teklif açıklamasının, "HBYS Yazılım Maliyeti, Personel (İşçi) Maliyeti, Sözleşme ve Genel Giderler, Firma Kârı, Lisans Maliyeti, Demonstrasyon Maliyeti, Kurulum ve Entegrasyon Maliyeti, Veri Aktarım Maliyeti, Eğitim ve Oryantasyon Maliyeti" bileşenleri üzerinden yapılması talep edilmiştir.
    Dosyanın incelenmesinden, ihaleye ilişkin İdari Şartname'de, isteklinin, sunulan ürünlerin lisanslı olduğunu belgeleyeceğinin belirtildiği ve bunun dışında lisansa ilişkin herhangi bir bilgiye yer verilmediği, Teknik Şartname'de ise yalnızca SBYS Lisansı, Akıllı İlaç Karar Destek Lisansı ve Veri Tabanı Yönetim Sistemi Lisansından bahsedildiği, başkaca herhangi bir lisans belirtilmediği, ihale üzerinde bırakılan istekli tarafından anılan lisanslara aşırı düşük teklif açıklamasında yer verdiği anlaşılmaktadır.
    Bu itibarla, Teknik Şartname'de lisanslı olarak bahsedilen ürünler (SBYS Lisansı, Akıllı İlaç Karar Destek Lisansı, Veri Tabanı Yönetim Sistemi Lisansı) için açıklama yapıldığı, anılan lisanslar dışında herhangi bir lisanstan bahsedilmediği, her ne kadar Teknik Şartname'de Karar Destek ve İş Zekası Sistemi ve SSL Sertifikası'ndan bahsedilmiş ise de, Karar Destek ve İş Zekası Sistemi'ne ve SSL Sertifikası'na ilişkin lisans şartı getirilmediği anlaşıldığından, ihale dokümanına süresi içerisinde itirazda bulunulmaması sebebiyle ihale dokümanının kesinleştiği, teklif ve açıklamaların ihale dokümanı tamamen okunup kabul edilmek suretiyle verildiği dikkate alındığında, ihale dokümanında açıkça lisans şartının olmadığı sistem veya sertifikaya ilişkin lisans şartı getirilmek suretiyle aşırı düşük teklif açıklaması kapsamında anılan sistem ve sertifikaya yönelik açıklama yapılmadığından bahisle değerlendirme dışı bırakılması gerektiği iddiasına itibar edilmemesi gerektiği sonucuna varılmıştır.
    Açıklanan nedenlerle, temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

    TÜRK MİLLETİ ADINA
    Karar veren Danıştay Onüçüncü Dairesi'nce, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra, dosya tekemmül ettiğinden yürütmenin durdurulması istemi hakkında ayrıca bir karar verilmeksizin gereği görüşüldü:

    HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
    İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
    Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

    KARAR SONUCU:
    Açıklanan nedenlerle;
    1. Davacının temyiz isteminin reddine,
    2. Davanın yukarıda özetlenen gerekçeyle reddi yolundaki … İdare Mahkemesi'nin … tarih ve E:…, K:… sayılı temyize konu kararında, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde sayılan bozma nedenlerinden hiçbirisi bulunmadığından anılan Mahkeme kararının ONANMASINA,
    3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan üzerinde bırakılmasına,
    4. Posta giderleri avansından artan tutarın davacıya iadesine,
    5. Kullanılmayan …-TL yürütmeyi durdurma harcının istemi hâlinde davacıya iadesine,
    6. Dosyanın anılan Mahkeme'ye gönderilmesine,
    7. 2577 sayılı Kanun'un 20/A maddesinin ikinci fıkrasının (i) bendi uyarınca kesin olarak (karar düzeltme yolu kapalı olmak üzere), 12/04/2022 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.

    Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.

    Son Eklenen İçtihatlar   AYM Kararları   Danıştay Kararları   Uyuşmazlık M. Kararları   Ceza Genel Kurulu Kararları   1. Ceza Dairesi Kararları   2. Ceza Dairesi Kararları   3. Ceza Dairesi Kararları   4. Ceza Dairesi Kararları   5. Ceza Dairesi Kararları   6. Ceza Dairesi Kararları   7. Ceza Dairesi Kararları   8. Ceza Dairesi Kararları   9. Ceza Dairesi Kararları   10. Ceza Dairesi Kararları   11. Ceza Dairesi Kararları   12. Ceza Dairesi Kararları   13. Ceza Dairesi Kararları   14. Ceza Dairesi Kararları   15. Ceza Dairesi Kararları   16. Ceza Dairesi Kararları   17. Ceza Dairesi Kararları   18. Ceza Dairesi Kararları   19. Ceza Dairesi Kararları   20. Ceza Dairesi Kararları   21. Ceza Dairesi Kararları   22. Ceza Dairesi Kararları   23. Ceza Dairesi Kararları   Hukuk Genel Kurulu Kararları   1. Hukuk Dairesi Kararları   2. Hukuk Dairesi Kararları   3. Hukuk Dairesi Kararları   4. Hukuk Dairesi Kararları   5. Hukuk Dairesi Kararları   6. Hukuk Dairesi Kararları   7. Hukuk Dairesi Kararları   8. Hukuk Dairesi Kararları   9. Hukuk Dairesi Kararları   10. Hukuk Dairesi Kararları   11. Hukuk Dairesi Kararları   12. Hukuk Dairesi Kararları   13. Hukuk Dairesi Kararları   14. Hukuk Dairesi Kararları   15. Hukuk Dairesi Kararları   16. Hukuk Dairesi Kararları   17. Hukuk Dairesi Kararları   18. Hukuk Dairesi Kararları   19. Hukuk Dairesi Kararları   20. Hukuk Dairesi Kararları   21. Hukuk Dairesi Kararları   22. Hukuk Dairesi Kararları   23. Hukuk Dairesi Kararları   BAM Hukuk M. Kararları   Yerel Mah. Kararları  


    Avukat Web Sitesi