Danıştay 10. Daire 2019/10621 Esas 2022/2220 Karar Sayılı İlamı

Abaküs Yazılım
10. Daire
Esas No: 2019/10621
Karar No: 2022/2220
Karar Tarihi: 19.04.2022

Danıştay 10. Daire 2019/10621 Esas 2022/2220 Karar Sayılı İlamı

Danıştay 10. Daire Başkanlığı         2019/10621 E.  ,  2022/2220 K.

    "İçtihat Metni"

    T.C.
    D A N I Ş T A Y
    ONUNCU DAİRE
    Esas No : 2019/10621
    Karar No : 2022/2220

    TEMYİZ EDEN (DAVACI) : … Genel Müdürlüğü / ANKARA
    (… Orman İşletme Müdürlüğü)
    VEKİLİ : Av. …

    KARŞI TARAF (DAVALI) : … Genel Müdürlüğü
    VEKİLİ : Av. …

    İSTEMİN_KONUSU : Davacı tarafından, Karabük ili, Merkez ilçesi, … köyü'nde 18/07/2013 tarihinde saat 12.45'te Karabük İstanbul-Ankara istikametine giden davalı idareye ait yük treninin çıkardığı kıvılcım neticesinde orman yangını olduğundan bahisle meydana geldiği iddia edilen zararlara karşılık 52.965,44 TL tazminatın olay tarihinden itibaren işleyecek yasal faiziyle birlikte ödenmesine hükmedilmesi istemiyle açılan dava sonucunda, davanın süre aşımı nedeniyle reddi yolunda verilen kararın Danıştay Onuncu Dairesinin 04/07/2018 tarih ve E:2015/4426, K:2018/2369 sayılı kararıyla bozulması üzerine bozma kararına uyularak … İdare Mahkemesince davanın reddi yolunda verilen … tarih ve E:…, K:… sayılı kararın temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

    TEMYİZ_EDENİN_İDDİALARI : Davacı tarafından, 6831 sayılı Kanun'un 82. maddesinde, düzenlenen orman yakma suç tutanağının aksi ispat edilinceye kadar muteber olduğunun belirtildiği, bu belgenin kendi başına delil niteliğinde olduğu, Mahkemece kusurlu ve kusursuz sorumluluk ilkelerinin yanlış değerlendirildiği ileri sürülmektedir.

    KARŞI_TARAFIN_SAVUNMASI : Davalı idare tarafından savunma verilmemiştir.

    DANIŞTAY TETKİK HAKİMİ : …
    DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

    TÜRK MİLLETİ ADINA

    Karar veren Danıştay Onuncu Dairesince, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

    HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
    İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
    Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

    KARAR SONUCU :
    Açıklanan nedenlerle;
    1. Davacının temyiz isteminin REDDİNE,
    2. Davanın reddi yolundaki … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı temyize konu kararının ONANMASINA,
    3. Temyiz yargılama giderlerinin istemde bulunan üzerinde bırakılmasına,
    4. 2577 sayılı Kanun'un (Geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin 1. fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren 15 (on beş) gün içinde karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 19/04/2022 tarihinde oy birliğiyle karar verildi.

    Bu web sitesi, sisteminin bir üyesidir.