Esas No: 2021/1915
Karar No: 2022/2449
Karar Tarihi: 28.04.2022
Danıştay 2. Daire 2021/1915 Esas 2022/2449 Karar Sayılı İlamı
Danıştay 2. Daire Başkanlığı 2021/1915 E. , 2022/2449 K."İçtihat Metni"
T.C.
D A N I Ş T A Y
İKİNCİ DAİRE
Esas No : 2021/1915
Karar No : 2022/2449
TEMYİZ EDEN (DAVACI) : …
KARŞI TARAF (DAVALI) : …Valiliği - …
İSTEMİN KONUSU : …İdare Mahkemesince verilen …günlü, E:…, K:…sayılı kararın, dilekçede yazılı nedenlerle 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesi uyarınca temyizen incelenerek bozulması isteminden ibarettir.
YARGILAMA SÜRECİ :
Dava Konusu İstem :…İl Emniyet Müdürlüğü Havalimanı Şube Müdürlüğü emrinde komiser yardımcısı olarak görev yapan davacının, 2015 yılına ait performans değerlendirme puanının 3.22 (iyi) olarak belirlenmesine ilişkin işlemin iptali istemiyle açılmıştır.
İlk Derece Mahkemesi Kararının Özeti : …İdare Mahkemesinin temyize konu kararıyla; Emniyet Genel Müdürlüğü Kurum İçi Bireysel Performans Değerlendirme Yönetmeliğinin bir bütün olarak değerlendirilmesinden, her yıl için yeniden düzenlenen ve ilgili kamu görevlisinin o yıl içindeki kişisel durumu ile hizmete ilişkin bilgi, beceri ve çalışmalarının yetkili amirlerce değerlendirilmesini içeren performans değerlendirme formunda yer alan kimi soruların nitelikleri itibariyle gözlem ve kanaate dayalı cevapları gerektirmesi nedeniyle bu sorulara verilen yanıtların gerçekliğini somut bilgi ve belgelerle kanıtlaması yönünde idareye bir zorunluluk yüklenmesine olanak bulunmadığı, bu durumun istisnasının anılan yönetmeliğin 10/6 maddesinde düzenlenen ve ilgili personelin “Gözlenen performans ortalamanın çok altında” veya “Gözlenen performans ortalamanın altında, geliştirilmeye ihtiyacı var” ölçekleri seçilerek değerlendirilmesi olduğu, bu halde ise, performans gözlem ve takip formunda ilgili performans alanlarının her birindeki performans değerlendirme ölçütlerinden en az biri için bu değerlendirmeler ile irtibatlı olacak en az bir olumsuz kaydın yazılması ve bu şekilde girilen bilgilerin personelin iş performansını etkileyecek nitelikte olumsuz davranışlar içermesi gerektiği, “Gözlenen performans ortalamanın çok altında” veya “Gözlenen performans ortalamanın altında, geliştirilmeye ihtiyacı var” ölçekleri seçilerek değerlendirme yapılması durumlarının dışında yargı mercilerinin idarelerden, ilgililer hakkında çok iyi performans değerlendirme puanı takdir edilmemesinin sebeplerinin ortaya konulmasını istemelerinin hukukilik denetiminin sınırlarının dışına çıkılarak yerindelik denetiminin sınırlarına girilmesine yol açacağı, somut olayda, 3,22 (iyi) performans değerlendirme puanı takdir edilen davacının, takdir edilen puanının olumsuz bir sonuç doğurmadığı, gözlem ve kanaate dayalı olarak takdir edilen dava konusu performans değerlendirme puanında hukuka aykırılık bulunmadığı gerekçesiyle davanın reddine hükmedilmiştir.
TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı tarafından; verilen düşük performans puanına ilişkin hiçbir somut gerekçe ortaya konulmadığı, bunun yerine performans puanlarının verilme süreciyle ilgili mevzuatta yer alan hususlara değinildiği, mahkemece idareden istenilen cevapların tam olarak verilmediği, verilen cevapların ise tarafına yönelik işlemin gerekçesi olmaktan çok uzak olduğu, idareyi haklı görecek şekilde hüküm tesis edilmesinin hukuk düzeniyle bağdaşmadığı, kararın bozulması gerektiği ileri sürülmektedir.
KARŞI TARAFIN CEVABI : Temyiz isteminin reddi gerektiği yolundadır.
DANIŞTAY TETKİK HAKİMİ : …
DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay İkinci Dairesince, Danıştay Beşinci Daire tarafından, Danıştay Başkanlık Kurulunun 18/12/2020 günlü, K:2020/62 sayılı kararının "Ortak Hükümler" kısmının 6. fıkrası uyarınca ayrıca bir gönderme kararı verilmeksizin Dairemize iletilen dosyada, Tetkik Hakiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:
HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı halinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.
KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. DAVACININ TEMYİZ İSTEMİNİN REDDİNE,
2. …İdare Mahkemesince verilen …günlü, E:…, K:…sayılı kararın ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan davacı üzerinde bırakılmasına,
4. Dosyanın Mahkemesine gönderilmesine,
5. 2577 sayılı Kanun'un (Geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin 1. fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren (15) onbeş gün içinde Danıştay'da karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 28/04/2022 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.
Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.