Esas No: 2017/1423
Karar No: 2022/2077
Karar Tarihi: 17.05.2022
Danıştay 13. Daire 2017/1423 Esas 2022/2077 Karar Sayılı İlamı
Danıştay 13. Daire Başkanlığı 2017/1423 E. , 2022/2077 K."İçtihat Metni"
T.C.
D A N I Ş T A Y
ONÜÇÜNCÜ DAİRE
Esas No:2017/1423
Karar No:2022/2077
TEMYİZ EDEN (DAVACI) : ... İnşaat Sanayi Ticaret Ltd. Şti.
VEKİLİ : Av. ...
KARŞI TARAF (DAVALI) : ... Kurumu
VEKİLİ : Av. ...
İSTEMİN KONUSU : ... İdare Mahkemesi'nin ... tarih ve E:..., K:... sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.
YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem: Kilis Orman İşletme Müdürlüğü'nce 12/08/2016 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen ''Kilis Orman İşletme Müdürlüğü Resul Osman Mesire Yeri Sosyal Tesis Yapım İşi'' ihalesinde teklifi değerlendirme dışı bırakılan davacı şirket tarafından, yapılan itirazen şikâyet başvurusunun reddine ilişkin Kamu İhale Kurulu'nun (Kurul) 07/09/2016 tarih ve 2016/UY.I-2290 sayılı kararının iptali istenilmiştir.
İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: ... İdare Mahkemesi'nce verilen kararda;
31/08/2014 tarihinden sonra düzenlenecek iş deneyim belgelerinin EKAP üzerinden düzenlenerek kayıt altına alınmasının zorunlu olduğu, 01/09/2014 tarihinden itibaren olmak üzere ilanı 31/06/2016 tarihine kadar yapılan ihalelerde yaklaşık 2 senelik bir geçiş süreci öngörüldüğü ve bu süreçte, isteklilerin ihalede sunacakları iş deneyim belgelerinin EKAP’a kayıtlı olması mecburiyetinin aranmayacağı ancak ilanı 01/07/2016 tarihinden sonra yapılan ihalelerde bu şartın aranacağı; davacı şirket tarafından iş deneyimini tevsiken Kilis İl Özel İdaresi İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü tarafından 11/03/2015 tarihinde düzenlenen iş deneyim belgesinin sunulduğu, bu belgenin üzerinde aslının idarece görüldüğünü belirtir imza, kaşe ve ... no’lu standart formda belirtilen ilgili bütün bilgilere yer verildiği, ancak bu belgenin EKAP üzerinden düzenlendiğine dair bir ibareye ve EKAP belge numarasına yer verilmediği;
Bu durumda, EKAP üzerinden düzenlenmesi gerektiği hâlde bu gereklere uygun olmayan iş deneyim belgelerinin, EKAP üzerinden kayıt altına alınarak yeniden düzenlenmedikleri sürece ilanı veya duyurusu 01/07/2016 tarihinden sonra yapılan ihalelerde iş deneyimini tevsik için kullanılamayacak olması karşısında ilk düzenlenme tarihi itibarıyla doğrudan EKAP üzerinden düzenlenmesi gereken ancak bu şekilde düzenlenmeyen belgelerin tevsik edici nitelikte olmadığı, bu kapsamda ihalede sunulan iş deneyim belgesinin 11/03/2015 tarihli, ihalenin ilanı ve duyurusunun da 01/07/2016 tarihinden sonra olmasına rağmen iş deneyim belgesinin EKAP üzerinden düzenlenmemiş olması nedeniyle tevsik edici nitelikte bir belge olmadığı, söz konusu eksikliğin sonradan tamamlattırılmasının da mümkün olmadığı anlaşıldığından, davacının teklifinin değerlendirme dışı bırakılmasına ilişkin olarak yaptığı itirazen şikâyet başvurusunun reddine dair dava konusu 07/09/2016 Kurul kararında hukuka aykırılık bulunmadığı sonucuna varılmıştır.
Belirtilen gerekçelerle dava konusu işlem hukuka uygun bulunarak davanın reddine karar verilmiştir.
TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı tarafından, 15/08/2016 tarihinde kendilerine tebliğ edilen kesinleşen ihale kararı ekinde yer alan onaylı ihale komisyonu kararında tekliflerinin değerlendirme dışı bırakılmasına ilişkin gerekçeyi öğrenmelerini müteakiben iş deneyim belgesini düzenleyen Kilis İl Özel İdaresi'ne 16/08/2016 tarihli dilekçe ile başvuruda bulunulduğu, bu başvuru üzerine Kilis İl Özel İdaresi'nin ... tarih ve ... sayılı cevabî yazısında, söz konusu iş deneyim belgesinin ilgili mevzuat hükümleri dikkate alınmadan sehven EKAP üzerinden düzenlenmemiş olmasında Kilis İl Özel İdaresi'nin sorumluluğu kabul ettiği, bunun yanında cevabî yazının ekinde EKAP üzerinden düzenlenen iş deneyim belgesine yer verildiği, söz konusu cevabî yazı kendilerine tebliğ edildikten sonra başvuruya konu ihaleyi yürüten idareye aynı gün (17/08/2016 tarihinde) yapmış oldukları şikâyet başvurusunda bütün bu hususlara yer verildiği, dolayısıyla idarenin de bu süreci gözeterek kendilerinden kaynaklanmayan bir hatanın telafisine yönelik olarak 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 37. maddesinde yer alan teklife açıklık getirilmesi bağlamında yetkisini kullanması gerektiği, öte yandan Kamu İhale Genel Tebliği'nin 16.6.1 maddesi uyarınca eksikliğin tamamlanması için kendilerine süre tanınması gerektiği, eksikliğin tamamlanabilir mahiyette olduğu, buna rağmen tekliflerinin değerlendirme dışı bırakılmasının hukuka aykırı olduğu ileri sürülmektedir.
KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Davalı idare tarafından, iş deneyim belgesinin EKAP üzeriden sunulması uygulamasına geçiş için 2 yıllık bir süre öngörüldüğü, 01/07/2016 tarihinden sonra ilan edilen ihalelerde EKAP üzerinden sunulmayan iş deneyim belgelerinin kabul edilmesinin mümkün olmadığı, söz konusu eksikliğin aslî nitelikte olduğu ve tamamlatılmasının da mümkün olmadığı, sunulan belgelerin uygunluğunun davacının sorumluluğunda olduğu, tesis edilen işlemde hukuka aykırılık bulunmadığı belirtilerek istemin reddi gerektiği savunulmuştur.
DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ ...'NİN DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Onüçüncü Dairesi'nce, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:
HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.
KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1. Davacının temyiz isteminin reddine,
2. Davanın yukarıda özetlenen gerekçeyle reddi yolundaki ... İdare Mahkemesi'nin ... tarih ve E:..., K:... sayılı temyize konu kararında, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde sayılan bozma nedenlerinden hiçbirisi bulunmadığından anılan Mahkeme kararının ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan üzerinde bırakılmasına,
4. Posta giderleri avansından artan tutarın davacıya iadesine,
5. Dosyanın anılan Mahkeme'ye gönderilmesine,
6. 2577 sayılı Kanun'un 20/A maddesinin ikinci fıkrasının (i) bendi uyarınca kesin olarak (karar düzeltme yolu kapalı olmak üzere), 17/05/2022 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.
Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.