![Abaküs Yazılım](/6.png)
Esas No: 2022/772
Karar No: 2022/2895
Karar Tarihi: 24.05.2022
Danıştay 2. Daire 2022/772 Esas 2022/2895 Karar Sayılı İlamı
Danıştay 2. Daire Başkanlığı 2022/772 E. , 2022/2895 K."İçtihat Metni"
T.C.
D A N I Ş T A Y
İKİNCİ DAİRE
Esas No : 2022/772
Karar No : 2022/2895
TEMYİZ EDEN (DAVACI) : ...
VEKİLİ : Av. ...
KARŞI TARAF (DAVALI) : ... Büyükşehir Belediye Başkanlığı
VEKİLİ : Av. ...
İSTEMİN KONUSU : ... Bölge İdare Mahkemesi ... İdari Dava Dairesi'nin ... günlü ve E:... , K:... sayılı kararın, dilekçede yazılı nedenlerle 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesi uyarınca temyizen incelenerek bozulması isteminden ibarettir.
YARGILAMA SÜRECİ :
Dava Konusu İstem: Dava; ... Büyükşehir Belediye Başkanlığında, ... Daire Başkanı olarak görev yapmakta iken bu görevinden alınarak uzman olarak atanmasına ilişkin Mardin Büyükşehir Belediye Başkanlığı İnsan Kaynakları ve Eğitim Daire Başkanlığının ... günlü, ... sayılı işlemi ile bildirilen Mardin Büyükşehir Belediye Başkanlığınca tesis edilen ... günlü, ... sayılı işlemin iptali istemiyle açılmıştır.
İlk Derece Mahkemesi Kararının Özeti : ... İdare Mahkemesin ... günlü ve E:..., K:... sayılı kararıyla; Daire başkanlığı kadrosunun üst düzey kadro olduğu, üst düzey kamu yöneticilerinin, kamu kurum ve kuruluşlarının geleceğe dönük planlarını ve politikalarını saptayan, bu plan ve politikalardaki hedefleri gerçekleştirmek için gerekli kaynakları ve bu kaynakların kullanım yerlerini belirleyen ya da bu kişilerin emir ve direktifleri yönünde uygulamayı yapan veya onlara yardımcı olan kişiler oldukları, ayrıca, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile 5393 sayılı Belediye Kanunu'nda atama yapma ve görevden alma konusunda idarelere tanınan takdir yetkisinin bu tür kadrolar için daha geniş olduğunun kabul edilmesinin, bu görevlerden başka görevlere atanmaya ilişkin işlemlerin kazanılmış hakları veya genel olarak hukuk güvenliği ilkesini ihlal eden bir yönü bulunmadığı gibi, davalı idarece takdir yetkisinin kamu yararı ve hizmet gerekleri gözardı edilerek özel nedenlere dayalı kullanıldığına ilişkin herhangi bir somut bilgi ve belge bulunmadığı anlaşılmakta olup; belediyelerin yönetimi konusunda belediye başkanlarına verilen görev, yetki ve sorumluluklar göz önüne alındığında kendilerine çok yakın, gerektiğinde onun yetkilerini devralan ve onun adına hareket eden daire başkanlığına atama konusunda kanunla tanınan takdir yetkisinin geniş yorumlanması gerektiğinden; davalı idare bünyesinde daire başkanlığı görevini yürüten davacının müktesebine uygun uzman kadrosuna naklen atanmasına yönelik davalı idarenin sahip olduğu takdir yetkisi doğrultusunda tesis edilen dava konusu işlemde hukuka ve mevzuata aykırılık bulunmadığı gerekçesiyle davanın reddine karar verilmiştir.
Bölge İdare Mahkemesi Kararının Özeti: ... Bölge İdare Mahkemesi ... İdari Dava Dairesinin ... günlü ve E:... , K:... sayılı temyize konu kararıyla; davalı idarenin atamalardaki takdir yetkisi, davacının ... Daire Başkanı olarak görev yaptığı dönemdeki iş, işlem ve eylemlerine ilişkin başlatılan adli/idari soruşturmalar, bu soruşturmaların konusu, niteliği, ağırlığı ile davacının yürüttüğü (daire başkanlığı) görevin önem ve hassasiyeti bir bütün olarak göz önünde bulundurulduğunda, dava konusu işlemin kamu yararı ve hizmet gerekleri gözetilerek tesis edildiği, işlemde hukuka aykırı bir durum bulunmadığı davanın reddine ilişkin kararın sonucu itibarıyla hukuka uygun bulunduğu gerekçesiyle istinaf başvurusunun reddine karar verilmiştir.
TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı tarafından; dava konusu idari işlem tesis edilirken davacı hakkında başlatılmış adli veya idari soruşturma bulunmadığı, mahkumiyet veya disiplin cezası almadığı, sonradan gerçekleşen olayların önceden tesis edilen idari işleme gerekçe olarak gösterilmesinin hakkaniyete aykırı olduğu, görevini başarıyla yürüttüğü idarenin takdir yetkisinin mutlak ve sınırsız olmadığı, tesis edilen işlemin kamu yararı ve hizmet gerekleriyle bağdaşmadığı ileri sürülmektedir.
KARŞI TARAFIN CEVABI :Temyiz isteminin reddi gerektiği yolundadır.
DANIŞTAY TETKİK HAKİMİ : ...
DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan Bölge İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay İkinci Dairesince, Tetkik Hakiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra işin gereği görüşüldü:
HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
Bölge İdare mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı halinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.
KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. DAVACININ TEMYİZ İSTEMİNİN REDDİNE,
2.... Bölge İdare Mahkemesi ... İdari Dava Dairesince verilen ... günlü ve E:... , K:... sayılı kararın ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan davacı üzerinde bırakılmasına,
4. 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanun'un 7035 sayılı Kanun ile değişik 50. maddesi uyarınca, bu onama kararının taraflara tebliğini ve bir örneğinin de ... Bölge İdare Mahkemesi ... İdari Dava Dairesine gönderilmesini teminen dosyanın, kararı veren ... İdare Mahkemesi gönderilmesine, 24/05/2022 tarihinde oybirliğiyle kesin olarak karar verildi.
Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.