13. Hukuk Dairesi Esas No: 2015/24153 Karar No: 2017/6293 Karar Tarihi: 24.05.2017
Yargıtay 13. Hukuk Dairesi 2015/24153 Esas 2017/6293 Karar Sayılı İlamı
Özet:
Davacı, 6S 128 gb imail numaralı telefonunun arızası nedeniyle İletişim ve Servis Ltd.Şti.'ye gönderdiğini, ancak cihazın iadesinde ekranın kırık ve şarj soketinin sağındaki vidanın olmadığını belirtiyor. Bu nedenle cihazın iadesini ya da ücretinin kendisine iadesini talep ettiği dava reddedilmiştir. Davacı ise ayıplı hizmetin davalı şirket tarafından yapıldığını ve zarar uğradığını iddia ediyor. Mahkeme, davanın pasif husumet yokluğu nedeniyle reddine karar vermiştir. Ancak yargıtay, davacının zararının ayıplı hizmetten kaynaklandığını savunduğu için, davalıya pasif husumet düşeceğini belirterek kararı bozmuştur. Kanun maddeleri hakkında açıklama yapılmamıştır.
13. Hukuk Dairesi 2015/24153 E. , 2017/6293 K.
"İçtihat Metni"
MAHKEMESİ :Asliye Hukuk Mahkemesi (Tüketici Mahkemesi sıfatıyla)
Taraflar arasındaki alacak davasının yapılan yargılaması sonunda ilamda yazılı nedenlerden dolayı davanın reddine yönelik olarak verilen hükmün süresi içinde davacı avukatınca temyiz edilmesi üzerine dosya incelendi gereği konuşulup düşünüldü. KARAR Davacı; ... 6 128 gb- ... imeil numaralı telefonunu 20/01/2015 tarihinde cihazın kasasının eğik, sol üst keşede kararma var şikayetiyle ... İletişim ve Servis Ltd.Şti."ye gönderdiğini, servis formuna da bu şekilde yazıldığını, servise gönderirken ekranda herhangi bir kırık ve vidasında eksik olmadığını, cihazın servisten geldiğinde ekranın sağ üst köşesinde kırık ve şarj soketinin sağındaki vidanın olmadığını, cihazın iadesini yada cihaz ücretinin kendisine iadesini talep ve dava etmiştir. Davalı davaya cevap vermemiştir. Mahkemece davacının talebinin ayıplı hizmetten doğan zarar tazminine ilişkin olmadığı, bedel iadesi ya da telefonun yenisi ile değiştirilmesini talep etmekle seçimlik haklarını kullandığı ve bu hakları servise karşı kullanamayacağı gerekçesiyle davanın pasif husumet yokluğu nedeniyle reddine karar verilmiş, hüküm süresi içerisinde davacı tarafından temyiz edilmiştir. Dava ayıplı hizmetten doğan zarar sebebiyle zararın tazminine ilişkindir. Davacı ayıplı hizmetin davalı şirket tarafından yapıldığını ve bu yüzden zarar uğradığını iddia ettiğine ve temyiz dilekçesinde de uyuşmazlığın tamir için davalı şirkete gönderilen telefonun daha fazla hasara uğramasından kaynaklandığını belirttiğine göre davalıya pasif husumet düşmekte olup davanın husumetten reddine karar verilmesi usul ve yasaya aykırı olup bozmayı gerektirir. SONUÇ: Yukarıda açıklanan nedenle kararın davacı yararına BOZULMASINA, HUMK’nun 440/III-1 maddesi uyarınca karar düzeltme yolu kapalı olmak üzere, 24/05/2017 gününde oybirliğiyle karar verildi.