Yargıtay 13. Hukuk Dairesi 2015/36876 Esas 2017/6098 Karar Sayılı İlamı

Abaküs Yazılım
13. Hukuk Dairesi
Esas No: 2015/36876
Karar No: 2017/6098
Karar Tarihi: 22.05.2017

Yargıtay 13. Hukuk Dairesi 2015/36876 Esas 2017/6098 Karar Sayılı İlamı

13. Hukuk Dairesi         2015/36876 E.  ,  2017/6098 K.

    "İçtihat Metni"


    MAHKEMESİ :Tüketici Mahkemesi


    Taraflar arasındaki ayıplı mal davasının yapılan yargılaması sonunda ilamda yazılı nedenlerden dolayı davanın kabulüne yönelik olarak verilen hükmün süresi içinde davalı avukatınca temyiz edilmesi üzerine dosya incelendi gereği konuşulup düşünüldü.

    KARAR

    Davacı, 15.02.2014 tarihinde ... ... ... Şubesinden satın aldığı telefonun kamera camında çizik görmesi nedeniyle servise gittiğini, ancak servisin değişim veya para iadesini kabul etmediğini ileri sürerek telefonun bedelinin iadesini istemiştir.
    Davalıya usulüne uygun tebligat yapılmış, davalı davaya cevap vermemiş ve duruşmaya katılmamıştır.
    Mahkemece, davanın kabulü ile; dava konusu cep telefonunun davalıya iadesi ile satış bedeli olan 2.568,00 TL"nin davacıya verilmesine karar verilmiş; hüküm, davalı tarafından temyiz edilmiştir.
    Davacı, 15.02.2014 tarihinde satın aldığı telefonun kamera camında çizik olması nedeniyle ayıplı malın bedelinin iadesi istemiyle eldeki davayı açmıştır. Uyuşmazlık, yetkili servisin bedel iadesine ilişkin davada sorumlu olup olmadığı hususundadır.
    Davanın açıldığı tarihte yürürlükte bulunan 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 4"üncü maddesine göre ayıplı mal ve hizmetlerden kimin sorumlu olacağı düzenlenmiştir. Buna göre imalatçı, üretici, satıcı, bayi, acente, ithalatçı ve kredi veren ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından dolayı müteselsilen sorumludur. Yetkili servisin sorumlu olacağına dair hiçbir düzenleme mevcut degildir. Görüldüğü gibi satın alınan malın yetkili servisi, maldaki ayıptan dolayı tüketiciye karşı yasal olarak sorumlu tutulmamıştır. Somut olayımızda davalı yetkili servis olup satıcı veya acente değildir. Yasal olarak ayıplı maldan dolayı sorumluluğu yoktur. Davalı aleyhine açılan davanın husumet nedeniyle reddi gerekirken, davanın kabulüne karar verilmesi usul ve yasaya aykırı olup, bozmayı gerektirir.
    SONUÇ: Yukarıda açıklanan nedenle kararın davalı yararına BOZULMASINA, peşin alınan 27,70 TL harcın istek halinde iadesine, HUMK’nun 440/III-1 maddesi uyarınca karar düzeltme yolu kapalı olmak üzere, 22/05/2017 gününde oybirliğiyle karar verildi.



    Bu web sitesi, sisteminin bir üyesidir.