9. Ceza Dairesi Esas No: 2014/5282 Karar No: 2014/9382 Karar Tarihi: 22.09.2014
Kasten öldürme - kasten öldürmeye teşebbüs - Yargıtay 9. Ceza Dairesi 2014/5282 Esas 2014/9382 Karar Sayılı İlamı
Özet:
Ağır Ceza Mahkemesi tarafından verilen 2014/5282 E. ve 2014/9382 K. sayılı kararda, bir kasten öldürme ve bir kasten öldürmeye teşebbüs suçundan sanıkların TCK'nın ilgili maddeleri uyarınca mahkum edildiği belirtiliyor. Sanık avukatları duruşmaya gelmediği ve mazeret bildirmediği için sanıklardan biri duruşmasız, diğeri ise duruşmalı olarak yargılandı. Mahkeme, bozmaya uyularak yapılan yargılama sonucunda toplanan delillerin incelenmesi sonucunda suçların sübutu kabul edildi ve cezalar belirlendi. Temyiz dilekçeleriyle yapılan itirazlar reddedildi ve hükümler onandı. Kararda TCK'nın 82/1-(a)-(c), 62/1, 53/1, 58/7-9, 63, CMUK'ın 326/4. maddelerine atıfta bulunulmuştur. Bu maddeler, kasten öldürme ve kasten öldürmeye teşebbüs suçlarının işlenmesini düzenlemektedir.
Usulüne uygun tebligata rağmen sanık ...müdafiinin duruşmaya gelmediği ve geçerli bir mazeret de bildirmediği anlaşıldığından sanık ... hakkında duruşmasız, sanık ... yönünden ise duruşmalı olarak yapılan inceleme sonunda gereği düşünüldü: Bozmaya uyularak yapılan yargılama sonunda toplanan deliller karar yerinde incelenip, sanıkların suçlarının sübutu kabul, olay niteliğine ve kovuşturma sonuçlarına uygun şekilde vasfı tayin edilmiş, cezayı azaltıcı sebebin niteliği takdir kılınmış, savunmaları inandırıcı gerekçelerle reddedilmiş, incelenen dosyaya göre verilen hükümlerde bir isabetsizlik görülmemiş olduğundan, sanıklar müdafilerinin temyiz dilekçeleri ile duruşmalı inceleme sırasında sanık ... müdafiinin ileri sürdüğü yerinde bulunmayan temyiz itirazlarının reddiyle kısmen re"sen de temyize tabi olan hükümlerin ONANMASINA, 22.09.2014 tarihinde oybirliğiyle karar verildi. TEFHİM ŞERHİ: 22.09.2014 tarihinde verilen iş bu karar, Yargıtay Cumhuriyet savcısı ..."ın huzurunda, duruşmada sanık ..."ın savunmasını yapmış bulunan Av..."ın yokluğunda, 15.10.2014 tarihinde usulen ve açık olarak tefhim olundu.