
Esas No: 2017/4436
Karar No: 2017/6563
Yargıtay 20. Hukuk Dairesi 2017/4436 Esas 2017/6563 Karar Sayılı İlamı
"İçtihat Metni"
Taraflar arasındaki davanın yapılan duruşması sonunda kurulan hükmün Yargıtayca incelenmesi davacı tarafından istenilmekle, süresinde olduğu anlaşılan temyiz dilekçesinin kabulüne karar verildikten sonra dosya incelendi, gereği düşünüldü:
K A R A R
Davacı dava dilekçesinde, davalının eski yönetim kurulu başkanı olduğunu, kendisinin ise 09/01/2014 tarihinde yönetim kurulu başkanı seçildiğini, davalıdan siteye ait karar defterleri, muhasebe evrakları, sarf evrakları ve tüm belgelerin ve defterlerin, yönetim odasının ve ortak alanların teslimini talep ettiğini ancak davalının bu konuaki talebine olumsuz yanıt verdiğini, 01/01/2015 tarihinde yeni karar defteri aldığını, noterde onaylattığını, ihtarname çekildiğini, tarafından onaylanmak üzere teslim alınan 04/01/2015 tarihliBloklara ait genel kurul toplantı tutanakları da eski yönetici davalı tarafından noterden alınmış olup taraflarına teslim edilmediğini, bu nedenlerle KMK"nın 33.maddesi uyarınca siteye ait davalı tarafından alınarak taraflarına verilmeyen karar defterleri ve denetleme raporları ile aldığı kat malikleri kurulu genel kurul toplantı tutanaklarının taraflarına teslimine karar verilmesini talep ve dava etmiştir.
Mahkemece davanın reddine karar verilmiş hükmü davacı taraf temyiz etmiştir.
Dava konusu uyuşmazlık yönetime ait defter ve belgelerin teslimi istemine ilişkindir.
Davalı eski yöneticiden yönetime ilişkin karar defteri ve diğer belgelerin teslimi istenmiş olup mahkemece her ne kadar KMK"nın 33. maddesi gereğince hakimin müdahalesinin bu hallerde istenemeyeceği gerekçesiyle davanın reddine karar verilmiş ise de mahkemenin bu değerlendirmesi yerinde değildir.
Kat irtifaklı veya kat mülkiyetli anataşınmazlarda yasal olarak tutulan defterler ile saklanması gereken belgeleri görevleri icabı ellerinde bulunduran yöneticilerin görev sürelerinin dolması üzerine yeni yönetimin seçildiği kat malikleri kurulu toplantısında veya toplantı sonrasında ya da bu toplantıda belirtilen tarihte yeni yönetime teslim etmek zorunda olup, bu zorunluluğun borçlu (eski yönetici) tarafından alacaklıya (yeni yönetici) götürülmek suretiyle yerine getirilmesi gerekir.
Yargıtayın yerleşmiş uygulamalarına göre de, eski yöneticinin yönetim ile ilgili defter, makbuz ve diğer belgeleri yeni atanan yöneticiye teslimden kaçınması halinde, Kat Mülkiyeti Kanununun 33. maddesi uyarınca hakimin müdahalesinin istenebileceği ve hakim kararı ile bu belgelerin tesliminin sağlanabileceği kabul edilmektedir. Davacının yönetici seçildiği 13.08.2012 tarihli kat malikleri kurul kararının iptali talep edilmediği gibi iptal edildiğine dair
dosya kapsamına göre herhangi bir delil de bulunmadığına göre davalı eski yönetici elinde bulunan defter ve belgelerin davacı yeni yönetime teslimine karar verilmesi gerekirken, yerinde olmayan gerekçeyle davanın reddine karar verilmesi doğru görülmemiştir.
SONUÇ: Yukarıda açıklanan nedenlerle; davacının temyiz itirazlarının kabulü ile hükmün BOZULMASINA, temyiz harcının istek halinde iadesine 20/09/2017 günü oy birliği ile karar verildi.