Abaküs Yazılım
12. Daire
Esas No: 1995/4938
Karar No: 1995/3629
Karar Tarihi: 26.12.1995

Danıştay 12. Daire 1995/4938 Esas 1995/3629 Karar Sayılı İlamı

Özet:


Davacı, Türkiye Demir ve Çelik İşletmeleri Genel Müdürlüğü'nde Koruma ve Güvenlik görevlisi olarak çalışmaktadır. Sözleşme ücretinin yüksekokul mezunları seviyesine çıkartılması için yaptığı başvuru reddedilince, dava açmıştır. İdare Mahkemesi davayı reddetmiştir. Davacı, temyiz istemiyle yargı yoluna başvurmuştur. Danıştay Savcısı, temyiz istemindeki nedenlerin kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte olmadığını belirtmiştir. Danıştay Onikinci Dairesi, kararın onanmasına karar vermiştir.
399 sayılı KHK'nin 26. maddesince, sözleşmeli personelin ünvanı, iş gerekleri, işyeri ve çalışma şartları dikkate alınarak teşebbüs ve bağlı ortaklıklarca belirlenir. Sözleşmeli personeline uygulanacak ücret miktarları, teşebbüs ve bağlı ortaklıklar tarafından belirlenir ve Yüksek Planlama Kurulunun onayına sunulur.

T.C.
D A N I Ş T A Y
ONİKİNCİ DAİRE
Esas No: 1995/4938
Karar No: 1995/3629

Temyiz İsteminde Bulunan (Davacı): …
Karşı Taraf: …
Vekili: …

İsteğin Özeti: Türkiye Demir ve Çelik İşletmeleri Genel Müdürlüğü … Müessesesi Müdürlüğünde Koruma ve Güvenlik görevlisi olarak görev yapan davacı, sözleşme ücretinin yüksekokul mezunları seviyesine çıkartılması için yaptığı başvurusunun reddine ilişkin işlemin iptali istemiyle dava açmıştır.
… İdare Mahkemesinin … günlü, E:…, K:… sayılı kararıyla; 399 sayılı KHK'nin 26. maddesinde, temel ücret tutarları sözleşmeli personelin ünvanı, iş gerekleri, işyeri ve çalışma şartları dikkate alınmak suretiyle teşebbüs ve bağlı ortaklıklarca tesbit edilir. Teşebbüs ve bağlı ortaklıklar sözleşmeli personeline ünvanları itibariyle uygulayacakları azami temel ücret miktarlarına ilişkin tekliflerini 15 Kasım tarihine kadar Devlet Personel Başkanlığına gönderirler. Bu teklifler Devlet Personel Başkanlığınca teşebbüs ve bağlı ortaklıklar arasında ücret dengesi ve uygulama birliği sağlamaya yönelik önerilerle birlikte Yüksek Planlama Kurulunun onayına sunulur, hükmüne yer verildiği; dosyanın incelenmesinden, … Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi İş İdaresi Bölümü öğrencisi olan davacının, 1. ve 2. Sınıf derslerinin tamamından 1990-1991 öğretim yılı Eylül döneminde başarılı olduğundan, fakülteden kaydını sildirdiği takdirde "önlisans diploması" alabileceğine dair anılan fakülteden aldığı 28.9.1993 günlü, 538/B-9613 sayılı yazı üzerine, sözleşme ücretinin yüksekokul mezunları seviyesine çıkartılması istemiyle yaptığı başvurusu idarece, koruma ve güvenlik görevlisi kadrosunda tahsil yönünden bir ayırım yapılmadığı gibi bu görev için de yüksek tahsil şartının aranmadığı gerekçesiyle reddedildiği, dosyada mevcut sözleşmeli personel ücret skalasında koruma ve güvenlik görevlisi için tahsil ayırımı yapılmadan tek bir ücret tesbitinin belirlendiğinin anlaşıldığı; buna göre, davacının anılan fakülteden ilişiğini kesmeden aldığı belgenin, önlisans diploması almaya hak kazandığını gösteren bir belge niteliğinde olduğu ve önlisans diploması niteliğinde bulunmadığından ayrıca davalı idarece koruma ve güvenlik görevlisi ünvanı için ücret skalasında yüksekokul mezunları için farklı bir ücret belirlenmemiş olduğundan, davacının sözleşme temel ücretinin yüksekokul mezunları seviyesine yükseltilmesi yolundaki başvurusunun reddine ilişkin işlemde hukuka aykırılık bulunmadığı gerekçesiyle dava reddedilmiştir.
Davacı, halen Açıköğretim Fakültesi 4. sınıf öğrencisi olduğunu, sözleşme temel ücretinin 2 yıllık yüksekokul mezunları seviyesinde belirlenmesi gerektiğini, kurumda sözleşmeli personel olarak çalışanların öğrenim durumları ve görev ünvanlarına göre sözleşme ücretlerinin belirlendiği halde, bu uygulamanın sadece koruma ve güvenlik görevlileri için uygulanmamasının Anayasaya, eşitlik ve hakkaniyet ilkelerine aykırı olduğunu, bu nedenle, Mahkemece sözleşme temel ücretinin 2 yıllık yüksekokul mezunları seviyesine çıkartılması yönünde bir karar verilmesi gerekirken davanın reddedilmesinde hukuki isabet bulunmadığını öne sürmekte ve İdare Mahkemesi kararının temyizen incelenerek bozulmasını istemektedir.

Savunmanın Özeti: Temyizi istenen kararın usul ve kanuna uygun olduğu, bu nedenle istemin reddi gerekeceği yolundadır.

Danıştay Tetkik Hakimi: …
Düşüncesi: İdare Mahkemesince verilen karar ve dayandığı gerekçe hukuk ve usule uygun olup, bozulmasını gerektirecek bir neden de bulunmadığından anılan kararın onanması gerektiği düşünülmüştür.

Danıştay Savcısı: …
Düşüncesi: Temyiz dilekçesinde öne sürülen hususlar, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 49. maddesinin 1. fıkrasında belirtilen nedenlerden hiçbirisine uymayıp idare mahkemesince verilen kararın dayandığı hukuki ve yasal nedenler karşısında anılan kararın bozulmasını gerektirir nitelikte görülmemektedir.
Açıklanan nedenlerle, temyiz isteminin reddiyle idare mahkemesi kararının
onanmasının uygun olacağı düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Hüküm veren Danıştay Onikinci Dairesince işin gereği düşünüldü:
İdare ve Vergi Mahkemeleri tarafından verilen kararların temyiz yolu ile incelenerek bozulabilmeleri 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 49. maddesinde belirtilen nedenlerden birinin bulunması halinde mümkündür. … İdare Mahkemesince verilen … günlü, E: …, K:… sayılı karar ve dayandığı gerekçe hukuk ve usule uygun olup, bozulmasını gerektirecek bir sebep de bulunmadığından temyiz isteminin reddi ile anılan kararın onanmasına, temyiz giderlerinin istemde bulunan davacı üzerinde bırakılmasına, 26.12.1995 tarihinde oyçokluğu ile karar verildi.

(X) KARŞI OY
Davacı, 26.11.1993 günlü başvurusuyla üst öğrenimi bitirmesi nedeniyle intibakının yapılarak kendisine tebliğ edilmesi üzerine sözleşme ücretinin yüksekokul mezunları seviyesine çıkartılmasını istediğine göre; bakılan uyuşmazlığın Danıştay 5. Dairesi ile Dairemizce müştereken karara bağlanması gerekeceği görüşüyle çoğunluk kararına karşıyım.


Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.

Son Eklenen İçtihatlar   AYM Kararları   Danıştay Kararları   Uyuşmazlık M. Kararları   Ceza Genel Kurulu Kararları   1. Ceza Dairesi Kararları   2. Ceza Dairesi Kararları   3. Ceza Dairesi Kararları   4. Ceza Dairesi Kararları   5. Ceza Dairesi Kararları   6. Ceza Dairesi Kararları   7. Ceza Dairesi Kararları   8. Ceza Dairesi Kararları   9. Ceza Dairesi Kararları   10. Ceza Dairesi Kararları   11. Ceza Dairesi Kararları   12. Ceza Dairesi Kararları   13. Ceza Dairesi Kararları   14. Ceza Dairesi Kararları   15. Ceza Dairesi Kararları   16. Ceza Dairesi Kararları   17. Ceza Dairesi Kararları   18. Ceza Dairesi Kararları   19. Ceza Dairesi Kararları   20. Ceza Dairesi Kararları   21. Ceza Dairesi Kararları   22. Ceza Dairesi Kararları   23. Ceza Dairesi Kararları   Hukuk Genel Kurulu Kararları   1. Hukuk Dairesi Kararları   2. Hukuk Dairesi Kararları   3. Hukuk Dairesi Kararları   4. Hukuk Dairesi Kararları   5. Hukuk Dairesi Kararları   6. Hukuk Dairesi Kararları   7. Hukuk Dairesi Kararları   8. Hukuk Dairesi Kararları   9. Hukuk Dairesi Kararları   10. Hukuk Dairesi Kararları   11. Hukuk Dairesi Kararları   12. Hukuk Dairesi Kararları   13. Hukuk Dairesi Kararları   14. Hukuk Dairesi Kararları   15. Hukuk Dairesi Kararları   16. Hukuk Dairesi Kararları   17. Hukuk Dairesi Kararları   18. Hukuk Dairesi Kararları   19. Hukuk Dairesi Kararları   20. Hukuk Dairesi Kararları   21. Hukuk Dairesi Kararları   22. Hukuk Dairesi Kararları   23. Hukuk Dairesi Kararları   BAM Hukuk M. Kararları   Yerel Mah. Kararları  


Avukat Web Sitesi