Taksirle öldürme - Yargıtay 12. Ceza Dairesi 2015/12602 Esas 2016/9188 Karar Sayılı İlamı

Abaküs Yazılım
12. Ceza Dairesi
Esas No: 2015/12602
Karar No: 2016/9188
Karar Tarihi: 31.05.2016

Taksirle öldürme - Yargıtay 12. Ceza Dairesi 2015/12602 Esas 2016/9188 Karar Sayılı İlamı

12. Ceza Dairesi         2015/12602 E.  ,  2016/9188 K.
"İçtihat Metni"

Mahkemesi :Ağır Ceza Mahkemesi
Suç :Taksirle öldürme
Hüküm : TCK"nın 85/2, 62/1, 50/1a-4, 52/2-4, 53/6, 63 maddeleri gereğince mahkûmiyet,

Taksirle öldürme suçundan sanığın mahkumiyetine ilişkin hüküm, sanık müdafii ve katılanlar vekili tarafından temyiz edilmekle, dosya incelenerek gereği düşünüldü:
Oluşa ve dosya kapsamına göre meskun mahal dışında, 7 metre genişliğinde, çift yönlü yolda, gece vakti, sanığın idaresindeki dorseli tır aracı ile, karşı yönden gelen ölenin sevk ve idaresindeki otomobil ile viraj girişinde sol ön yan kısımlarının çarpışması şeklinde gerçekleşen olayda, kolluk görevlileri tarafından tutulan olay yeri inceleme tutanağında “... plaka sayılı otomobilin Hassa istikametine doğru yolun sağında olduğu görüldü. Aracın ön kısmının tamamen parçalanmış olduğu, araçtan kopan parçaların yolun genişçe bir alanına savrulduğu görüldü, kazaya karışan diğer araç olan ... plaka sayılı tır ve ... plakalı dorsesinin otomobilin ... Beldesi istikametinde yaklaşık 100-150 metre mesafede istikamete göre yolun sağında olduğu, sol ön teker kısmından dorsenin arka kısmına kadar sürtünme izinin bulunduğu, olay yeri olan yolun incelenmesinde yolda araçlara ait herhangi bir fren izinin bulunmadığı, çarpma noktasından yaklaşık bir metre uzunluğunda asfaltta bir kazıntı olduğu, bu kazıntının orta şerit çizgisinin ... istikametinde 60 cm olduğu görüldü, kazıntının bulunduğu yere yakın asfalt zemin üzerinde bir hafif derinlikte bir çukur oluştuğu” rapor edilmiş yine 50 km hız tahdit ile viraj yön levhaları mevcut olmasına rağmen kaza anında ölenin idaresindeki otomobilin 4. viteste olması nedeniyle tahmini hızının ortalama 80 km olduğu, sanığın idaresindeki tırın takometresinin ise 80 km yi gösterdiği tespit edilmiş olup, dosyada mevcut Adli Tıp Kurumu kusur raporuna göre, araçların ilk çarpışma noktasında kazıntı izi olmasının beklenen bir durum olduğu, ayrıca araçların hasar durumları, tır aracının son duruş yeri, otomobilin savrulma ve son duruş yerleri de birlikte değerlendirildiğinde, araçların ilk çarpışma noktasının ... istikameti gidiş şeridi üzerinde olduğu anlaşılmakla, sanığın 50 km hız tahdit levhasına rağmen viraja 80 km hızla giren sanığın karşı yönden şerit ihlali yaparak gelen ölenin idaresindeki araçla çarpışmaları ile sonuçlanan olayda viraja girerken hızını azaltmayan sanığın kazanın oluşumunda tali kusurlu olduğu anlaşılmakla, yeniden kusur tayini gerektiği yönündeki tebliğname düşüncesine iştirak edilmemiştir.

Yapılan yargılamaya, toplanıp karar yerinde gösterilen delillere, mahkemenin kovuşturma sonuçlarına uygun olarak oluşan kanaat ve takdirine, incelenen dosya kapsamına göre, sanık müdafiinin bir nedene dayanmayan, katılanlar vekilinin ise eksik inceleme ile hüküm kurulduğuna ilişkin temyiz itirazlarının reddiyle, hükmün isteme aykırı olarak ONANMASINA, 31.05.2016 tarihinde oybirliğiyle karar verildi
















Bu web sitesi, sisteminin bir üyesidir.