Esas No: 2020/2556
Karar No: 2020/3802
Karar Tarihi: 22.12.2020
Danıştay 13. Daire 2020/2556 Esas 2020/3802 Karar Sayılı İlamı
T.C.
D A N I Ş T A Y
ONÜÇÜNCÜ DAİRE
Esas No:2020/2556
Karar No:2020/3802
TEMYİZ EDEN (DAVACI) : … Köyü Muhtarlığı
KARŞI TARAF (DAVALI) : … Genel Müdürlüğü
VEKİLLERİ : Av. …, Av. …
İSTEMİN KONUSU : … İdare Mahkemesi'nin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.
YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem : Giresun ili, … ilçesi, … Orman İşletme Şefliği sorumluluk sahasında bulunan (96) ve (97) numaralı bölmelerde mevcut ibreli+yapraklı dikili ağaçların, açık artırma usulüyle e-satışına ilişkin 30/04/2020 tarihli ihalenin iptali istenilmiştir.
İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: ... İdare Mahkemesi'nce; gerek 6831 sayılı Kanun'un 30. maddesinde gerekse Orman Ürünlerinin Satış Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik'te, dikili ağaçlar da dahil olmak üzere orman ürünlerinin satışında açık artırma usulünün asıl olduğunun, tahsisen satış yönteminin ancak lüzum ve fayda görülen veya acele hâllerde uygulanacağının belirtildiği; 6877/A sayılı Dikili Satış Tamimi'nin 4.8.1. maddesinde tahsisli satış yapılmasına olanak tanınan durumlarda söz konusu tahsisli satış işleminin satış yapılacak yerlerde duyurulacağı düzenlenmiş bulunmasına karşın, açık artırma yolu ile yapılacak satışlar bakımından idareye satışa konu alanlarda duyuru yapılması yolunda herhangi bir zorunluluk getirilmediği, idarenin gerekli bulunan hâllerde yasal düzenlemelerle getirilen koşullara uymak kaydı ile satış ve ihale işlemlerini e-satış yöntemi ile yapmak hususunda takdir yetkisinin bulunduğu, dava konusu olayda ihale ve satış işlemlerinin mevzuata uygun olarak yürütüldüğü; bu durumda, ... Orman İşletme Şefliği sorumluluk sahasında bulunan (96) ve (97) numaralı bölmelerde mevcut ibreli+yapraklı dikili ağaçların, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu hükümleri uyarınca satışına dair dava konusu ihalede hukuka aykırılık bulunmadığı sonucuna varılmıştır.
Belirtilen gerekçelerle dava konusu işlem hukuka uygun bulunarak davanın reddine karar verilmiştir.
TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı köy muhtarlığı tarafından, köylerinin orman içi köy olduğu, genel olarak köy halkının geçimini hayvancılık ve orman kesim işleri ile sağladığı, köylerinin ormanda yapılan çalışmalarla ilgili olarak ... Orman İşletme Müdürlüğü'ne bağlı ... Köyü Orman İşletme Şefliği'nin yetki alanında bulunduğu, köy mülkî sınırları içerisinde yer alan (96) ve (97) numaralı bölmelerde tensil çalışması yapıldığı, ancak, bu çalışmadan gerek köy muhtarlığının ve köy halkının gerekse kooperatif üyelerinin haberdar edilmediği, ... Köyü Orman İşletme Şefliği'nce İdare Mahkemesine sunulan 17/06/2020 tarihli ilanın ihaleyle ilgili olmadığı, anılan İşletme Şefliği'nce hazırlanan 14/05/2020 tarihli inceleme raporunun taraflı olduğu, (96) ve (97) numaralı bölmelerde yapılan çalışmaların 6831 sayılı Orman Kanunu’na aykırı olduğu, köy halkı ve kooperatif üyelerinin çoğunluğunca da e-satış ihalesinin iptalinin istenildiği, İdare Mahkemesince eksik inceleme suretiyle karar verildiği ileri sürülmektedir.
KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Davalı idare tarafından, savunma verilmemiştir.
DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ ...'İN DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin kabulü gerektiği düşünülmektedir.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Onüçüncü Dairesi'nce, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra, dosya tekemmül ettiğinden yürütmenin durdurulması istemi hakkında ayrıca bir karar verilmeksizin gereği görüşüldü:
İNCELEME VE GEREKÇE :
MADDİ OLAY:
Giresun Orman Bölge Müdürlüğü ... Orman İşletme Müdürlüğü'nce, ... Orman İşletme Şefliği sorumluluk sahasında bulunan (96) ve (97) numaralı bölmelerde mevcut ibreli+yapraklı dikili ağaçlar, 30/04/2020 tarihinde elektronik ortamda açık artırma usulü ile yapılan ihale ile satışa çıkarılmıştır. İhale sonrasında davacı köy muhtarlığı tarafından 05/05/2020 tarihli dilekçe ile ... Orman İşletme Müdürlüğü'ne başvurularak ilgili bölmelerde yapılan çalışmaların hukuka uygun olmadığı belirtilmiş ve 4982 sayılı Bilgi Edinme Kanunu kapsamında bu bölmeler için yapılan işlemlerin birer örneğinin verilmesi istenmiş; anılan Orman İşletme Müdürlüğü'nce 14/05/2020 tarihli inceleme raporu hazırlanarak dava konusu ihalenin mevzuata uygun olarak gerçekleştirildiği davacı köy muhtarlığına bildirilmiştir.
Bunun üzerine, ... Orman İşletme Şefliği sorumluluk sahasında bulunan (96) ve (97) numaralı bölmelerde mevcut ibreli+yapraklı dikili ağaçların satışına ilişkin ihalenin iptali istemiyle bakılan dava açılmıştır.
İLGİLİ MEVZUAT:
2886 sayılı Devlet İhale Kanunu'nun "Tarım ve orman ürünlerinde tercihli usuller ve tekel maddelerine ilişkin özel hükümler" başlıklı 90. maddesinde, "Tarım ve orman ürünlerinin üretim, imal, kesme, toplama, taşıma gibi işlerinde ve bu ürünlerin satışlarında uygulanacak tercihli usullerle, tekel maddelerinin satımı ve tekelle ilgili ürünlerin üreticiden alımı hakkında, özel kanunlardaki hükümler saklıdır." kuralı yer almıştır.
6831 sayılı Orman Kanunu'nun 30. maddesinde, "Devlet ormanlarından elde edilen dikili ağaç da dâhil orman ürünlerinin piyasa satışlarında açık artırma esastır.
Kamu kurum ve kuruluşlarının ihtiyaçları ile lüzum ve fayda görülen veya acele olarak satış yapılmasını gerektiren hallerde, her türlü orman ürünü piyasa fiyatı üzerinden tahsisen satılabilir.
Amenajman plan verilerine uygun olarak dikili ağaç da dâhil orman ürünlerinin satışları beş yıllık süreleri geçmemek üzere, yıllara sâri olarak da yapılabilir."; 37. maddesinin birinci fıkrasında, "Devlet ormanlarından çıkarılacak tomruk, tel direk, maden direk, sanayi odunu, kağıtlık odun, lif - yonga odunu, sırık, çubuk, yakacak odun, reçine, sığla yağı, çıra ve şimşir gibi yıllık üretim programına alınmış orman ürünlerinin dışındaki her nevi orman ürün ve artıklarını, tayin olunacak mıntıka ve süreler içinde toplayıp çıkarmaları için, öncelik sırasına göre 40 ıncı maddede belirlenen orman köylerini kalkındırma kooperatiflerine veya işyerindeki veya civarındaki köylülere ilanen duyurulmak suretiyle ve tarife bedelini ödemeleri şartıyla izin verilir."; 40. maddesinin birinci fıkrasında, "Devlet ormanlarında yaptırılan ağaçlandırma, bakım, imar, kesme, toplama, taşıma, imal gibi orman işleri; işyerinin ve işyerinde çalışacakların hangi mülki hudut ve orman teşkilatı hudutları içerisinde kaldığına bakılmaksızın, öncelikle işyerinde veya civarındaki orman köylerini kalkındırma kooperatiflerine ve işyerindeki köylülere veya işyeri civarındaki orman işlerinde çalışan köylülere, işyerine olan mesafeleri ile iş güçleri dikkate alınarak yaptırılır. Ancak; ağaçlandırma faaliyetlerine ait arazi hazırlığı işlerinin makine gücü ile yapılmasının gerektiği hallerde bu fıkra hükümleri uygulanmaz."; Ek 5. maddesinde ise, "Bu Kanunun uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar ile orman alanlarından yararlanma karşılığı alınacak bedel miktarlarının tespiti ve tahsiline ilişkin hususlar, Orman Genel Müdürlüğü tarafından yürürlüğe konulan yönetmelikle belirlenir." kuralına yer verilmiştir.
20/03/2015 tarih ve 29301 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Orman Ürünlerinin Satış Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik'in (Yönetmelik), "Genel satış esasları" başlıklı 5. maddesinin birinci fıkrasında, "İşletmelerce üretilen orman ürünlerinin piyasa satışları ile dikili ağaç satışlarında açık artırma usulü esastır. Açık artırmalı ihalede satılamayan ürünlerin satışı; bir sonraki ihaleye kadar geçecek süre içerisinde bozulması veya değer kaybına uğraması gibi hususlar gözönüne alınarak aynı muhammen bedel ve satış şartlarıyla pazarlık usulü ile de yapılabilir."; ikinci fıkrasında, "Kamu kurum ve kuruluşlarının ihtiyaçları ile lüzum ve fayda görülen veya acele olarak satış yapılmasını gerektiren hallerde, her türlü orman ürünü piyasa fiyatı üzerinden tahsisen satılabilir. Ayrıca, kamu kurum ve kuruluşlarına fiyat teklifi vermek suretiyle de orman ürünü satılabilir."; beşinci fıkrasında, "İhtiyaç ve fayda görülen hallerde orman ürünlerinin ihale ve satışı elektronik ortamda da yapılabilir. Bu satışlarda uygulanacak usul ve esaslar Genel Müdürlükçe belirlenir."; altıncı fıkrasında ise, "Orman ürünlerinin satışlarında uygulanacak peşinat, vade, vade faizi gibi satış esasları; piyasa şartları, müşteri talepleri, stok ve nakit durumu gibi hususlar dikkate alınarak Genel Müdürlükçe belirlenir." kuralı yer almıştır.
Anılan Yönetmeliğin "İhale ilanları" başlıklı 7. maddesinin birinci fıkrasında, "Orman ürünlerinin açık artırma ve pazarlık usulü ile yapılacak satışlarının tahmin edilen toplam bedeli esas alınarak, 2886 sayılı Kanunun 17 nci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca her yıl merkezi yönetim bütçe kanunu ile belirlenen miktarın üç katını aşan ihaleler, ihale tarihinden en az on gün önceden, a) Resmi Gazetede, b) İli Basın İlan Kurumunca, ili Basın İlan Kurumu olmayan yerlerde valilikçe veya kaymakamlıkça belirlenen günlük çıkan mahalli gazetelerden birinde, c) Mahalli belediye vasıtalarında, birer defa olmak üzere ilan edilir. Ayrıca, Genel Müdürlük birimlerinin internet sitelerinin en az birinde de ilan edilir."; ikinci fıkrasında ise, "Birinci fıkrada belirtilen parasal sınırın altındaki satış ilanları; en az iki defa olmak üzere belediye ilan vasıtalarıyla ve Genel Müdürlük birimlerinin internet sitelerinin en az birinde yayınlanır. İhaleye iştirakin ve rekabetin artırılması gerekli olan hal ve şartlarda diğer usullerle de ilan yapılabilir." kuralına yer verilmiştir.
Yönetmelik'te belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde hazırlanan 303 sayılı Oduna Dayalı Orman Ürünlerinin Satış Usul ve Esaslarına Dair Tebliğ'in (Tebliğ) 4.1.2. maddesinde, açık artırmalı dikili ağaç satışlarının, Orman Genel Müdürlüğü'nce düzenlenen Dikili Ağaç Satış Tamimi hükümlerine göre yapılacağı belirtilmiş; "Satış İlanlarının Yapılması" başlıklı 4.4. maddesinde, "İlanlar ihale gününden en az 10 gün önce (ihale günü hariç) ilan edilmiş olmalıdır. Satış ilânları mevzuatta belirtilen usullere uygun olarak ve müşterilere yeterli bilgileri sağlayacak şekilde düzenlenir. İlan masraflarından tasarruf amacıyla eksik bilgili ilân yapılmayacak, gereksiz bilgi ile masraf çoğaltılmayacaktır. İlânlar, Satış Öncesi Bilgi Cetvelinin özeti halinde ek-5’te yer alan örneğe uygun olarak yapılır.
Satış ilanlarında, İşletme Müdürlüğü ve Şeflik adı, orman ürününün bulunduğu satış yerinin adı, cinsi, nev'i, sınıfı, boy ve çap grupları, parti adet ve miktarları, partilerin muhammen satış bedelleri, teminat miktarları, merkezi köy ve kasabada olan işletmelerin bağlı olduğu il ve ilçe adları, satış günü, yeri ve saati mutlaka belirtilir.
Orman ürününün cins ve nev'i açık olarak yazılacak ve ilanda yer almayan ürünler ihale edilemez. İlan ve cetvellerde kısa işaret kullanmak zorunda kalınması halinde birinci bölümde belirtilen kısaltma ve rumuzlar kullanılır.
İşletmelerce yapılan bütün açık artırmalı satışlarla ilgili ilân, Satış Öncesi Bilgi Cetveli ve şartnamelerdeki boşluklar doldurularak birer örneği kontrol için Bölge Müdürlüğüne, ilan ve Satış Öncesi Bilgi Cetveli bilgi için Genel Müdürlüğe gönderilir.
Ayrıca, satış ilânı, Satış Öncesi Bilgi Cetveli ve şartnamelerin birer örneği İşletme Müdürlüğüne bağlı müstakil Şefliklere ilan tahtasına asılmak üzere gönderilir.
Talepte bulunan ve ücretsiz yayını kabul eden hertürlü yayın organı vasıtasıyla ilanlar yayınlanabilir. Satış Öncesi Bilgi Cetveli posta ve/veya elektronik posta yoluyla öteden beri ihalelere katılan müşterilere gönderilebilir." açıklamaları yer almıştır.
303 sayılı Tebliğ'in 4.4.1. maddesinde, "Orman ürünlerinin açık arttırma ve pazarlık usulü ile yapılacak satışlarının tahmin edilen toplam bedeli esas alınarak, 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 17 inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca her yıl Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu ile belirlenecek miktarın üç katını aşan ihaleler, ihale tarihinden en az on gün önce ilan edilecek şekilde, a) Resmi Gazetede b) İli Basın İlan Kurumunca, İli Basın İlan Kurumu olmayan yerlerde valilikçe/kaymakamlıkça belirlenecek günlük çıkan mahalli gazetelerden birinde (günlük mahalli gazete çıkmayan yerlerde en çok 7 gün aralıklarla çıkan mahalli gazetelerin birinde bir defa ilan yapılabilir), c) Mahalli belediye vasıtalarında, birer defa olmak üzere ilan edilir. Ayrıca, Genel Müdürlük birimlerinin internet sitelerinin en az birinde de ilan edilir."; 4.4.2. maddesinde ise, "En az iki defa olmak üzere belediye ilan vasıtalarıyla ve Genel Müdürlük birimlerinin internet sitelerinin en az birinde yayınlanır. Belediye ilan vasıtalarıyla yapılacak olan ilanlarda; ilk ilan satış tarihinden en az 10 gün önce, ikinci ilan ise satış tarihinden en az 5 gün önce yayınlanır. Bu madde kapsamında gazetelerde ilan zorunluluğu olmayıp, ihaleye iştirakin ve rekabetin artırılması gerekli olan hal ve şartlarda diğer usullerle (broşür, SMS, e-mail vb.) de duyuru yapılabilir.
" açıklamalarına yer verilmiştir.
Ayrıca anılan Tebliğ'in ekinde (EK-5) yer alan ilan örneğinin 3. maddesinde, "Bu satışa ait ilan, Satış Öncesi Bilgi Cetveli ve şartnameler OGM internet sitesindeki (www.ogm.gov.tr) İHALELER bölümünde, İşletme Müdürlüğümüz ve müstakil Şefliklerimizde görülebilir." ifadesinin satış ilanında yer alması gerektiği belirtilmiştir.
7307 sayılı Oduna Dayalı Orman Ürünlerinin Elektronik Satış Usul ve Esasları Tamimi'nin 2.1. maddesinde, "İhale ile ilgili ilanlar, Oduna Dayalı Orman Ürünlerinin Satış Usul ve Esasları hakkında Tebliğde yer alan esaslar çerçevesinde yapılır. Genel Müdürlük birimlerinin internet sitelerinin en az birinden yapılmas gereken ilanlar, esatis.ogm.gov.tr internet adresi üzerinden yapılır." açıklamasına yer verilmiştir.
HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
Dosyanın incelenmesinden, Giresun ili, ... ilçesi, ... Orman İşletme Şefliği sorumluluk sahasında bulunan (96) ve (97) numaralı bölmelerin amenajman ve silvikültür planlarında tensil blokları içerisinde yer aldığı değerlendirilerek silvikültür esaslar doğrultusunda tensil damgası yapılmıştır. 6831 sayılı Kanun'un 30. maddesi kapsamında ... Orman İşletme Şefliği'nin belirtilen bölmelerinde yer alan ibreli+yapraklı dikili ağaçlar ile, ... Orman İşletme Müdürlüğü'nün (136) numaralı bölmesinde ve İkisu Orman İşletme Şefliği'nin (12), (51) ve (156) numaralı bölmelerinde yer alan ibreli ve/veya dikili ağaçların, elektronik ortamda açık artırma usulü ile satışına karar verilmiştir. ... Orman İşletme Şefliği sorumluluk sahasında bulunan ve 30/04/2020 tarihinde elektronik ortamda açık artırma usulü ile yapılan ihalenin (96) numaralı bölmesi, 612.173,63-TL teklif bedeli ile Sınırlı Sorumlu ... Köyü Tarımsal Kalkınma Kooperatifi uhdesinde; (97) numaralı bölmesi ise, 510.326,95-TL teklif bedeli ile Sınırlı Sorumlu … ve Çevresi Orman Köyleri Kalkındırma Kooperatifi uhdesinde kalmıştır.
Davacı köy muhtarlığı tarafından, söz konusu ihaleden haberdar olmadıkları, haberleri olmuş olsaydı ihaleye katılabilecekleri, köylerinin orman içi köy olduğu, genel olarak köy halkının geçimini hayvancılık ve orman kesim işleri ile sağladığı, mevcut bölmelerde yer alan ağaçların, 6831 sayılı Kanun’un 40. maddesine aykırı olarak ihale edildiği iddia edilerek ... Orman İşletme Şefliği sorumluluk sahasında bulunan (96) ve (97) numaralı bölmelerde mevcut ibreli+yapraklı dikili ağaçların, açık artırma usulüyle e-satışına ilişkin 30/04/2020 tarihli ihalenin iptali istenilmiştir.
Her ne kadar, davacı köy muhtarlığı tarafından dava konusu ihaleye konu işlerin 6831 sayılı Kanun'un 40. maddesi kapsamında değerlendirilmesi gerektiği iddia edilmekteyse de, anılan Kanun'un 40. maddesinde, Devlet ormanlarında ağaçlandırma, bakım, imar, kesme, toplama, taşıma, imal gibi orman işlerinin yaptırılmasının düzenlendiği, dava konusu satış işinin ise, bu Kanun'un 30. maddesi kapsamında yer aldığı görüldüğünden, davacı köy muhtarlığının bu iddiasına itibar edilmemiştir.
Dairemizin 26/10/2020 tarihli ara kararı ile davalı idareden, dava konusu ihalenin, 20/03/2015 tarih ve 29301 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Yönetmelik'in 7. maddesi ve 303 sayılı Tebliğ'in 4.4. maddesi uyarınca, en az iki defa olmak üzere belediye ilan vasıtalarıyla ve Orman Genel Müdürlüğü birimlerinin internet sitelerinin en az birinde ilan edilip edilmediğinin; ilan edildiyse, belediye ilan vasıtalarıyla yapılan ilk ilanın, satış tarihinden en az 10 gün önce, ikinci ilanın ise satış tarihinden en az 5 gün önce yapılıp yapılmadığının; ayrıca, ihaleye iştirakin ve rekabetin artırılması için diğer usullere (broşür, SMS, e-mail vb.) başvurulup başvurulmadığının sorulmasına karar verilmiş ve varsa ilanların onaylı birer örneğinin gönderilmesi istenilmiştir.
Davalı idare tarafından ara kararına verilen cevapta, dava konusu 30/04/2020 tarihli açık artırmalı dikili satış ilanının, ihale tarihinden en az 10 gün önce olmak üzere Orman Genel Müdürlüğü'nün resmî internet sitesinde 20/04/2020 tarihinde e-ihale ilanı olarak Türkiye genelinde ilan edildiği; ayrıca, ... Orman İşletme Müdürlüğü'nün ilan panosuna asılarak duyurulduğu, aynı zamanda, ... Orman İşletme Müdürlüğü'nce ihalenin 30/04/2020 tarihinde gerçekleşeceği de belirtilerek ... Belediye Başkanlığı'nca 20/04/2020 tarihinde ihale ilanının anılan Belediye tarafından iki kez, aralıklı olarak ilan edilmesinin talep edildiği, söz konusu yazıya istinaden ... Belediye Başkanlığı'nca 21/04/2020 ve 24/04/2020 tarihlerinde iki kez duyuru yapıldığı belirtilmiştir.
Gerek Yönetmelik'in 7. maddesinde gerekse 303 sayılı Tebliğ'in 4.4. maddesinde, Devlet ormanlarından elde edilen dikili ağaç da dahil orman ürünlerinin açık artırmalı satışına ilişkin ilanların nasıl yapılması gerektiği ayrıntılı bir şekilde düzenlenmiştir. Yapılacak satışların tahmin edilen toplam bedeli esas alınmak suretiyle, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu'nun 17. maddesinin ikinci fıkrası uyarınca her yıl merkezi yönetim bütçe kanunu ile belirlenen miktarın üç katını aşan ihaleler için Yönetmeliğin 7. maddesinin birinci fıkrası ve 303 sayılı Tebliğ'in 4.4.1. maddesinin, bu miktarın altında kalan ihaleler için ise Yönetmeliğin 7. maddesinin ikinci fıkrası ve 303 sayılı Tebliğ'in 4.4.2. maddesinin dikkate alınması gerekmektedir.
2020 yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu'nun (i) cetvelinde, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu'nun 17. maddesinin ikinci fıkrası uyarınca gösterilmesi gereken parasal sınır 952.000-TL olarak belirlenmiştir. Dava konusu ihalede, idarece satışı öngörülen altı bölme için muhammen bedel toplamda 2.768.579,01-TL olarak belirlendiğinden, 2020 yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu ile belirlenen miktarın üç katını (2.856.000,00-TL) aşmayan dava konusu ihaleye ilişkin satış ilanının da bu kapsamda değerlendirilmesi gerekmektedir.
Bu durumda, yukarıda aktarılan Yönetmelik ve 303 sayılı Tebliğ hükümleri uyarınca, ilanların ihale gününden en az 10 gün önce (ihale günü hariç) yapılması gerektiğinden, ... Belediye Başkanlığı'nca ilk ilanın 20/04/2020 tarihinde yapılması gerekirken bu ilanın 21/04/2020 tarihinde yapıldığı; keza, 303 sayılı Tebliğ'in 4.4. maddesinin beşinci fıkrasında, satış ilanının, Satış Öncesi Bilgi Cetveli ve şartnamelerin birer örneğinin işletme müdürlüğüne bağlı şefliklere ilan tahtasına asılmak üzere gönderilmesi gerektiğinin ifade edilmesine rağmen, Dairemizin 26/10/2020 tarihli ara kararına istinaden davalı idarece gönderilen belgelerden, ... Orman İşletme Müdürlüğü'nce dava konusu ihaleye ilişkin satış ilanının, ... Orman İşletme Şefliği'nin ilan tahtasında asılmak üzere gönderildiğine ve anılan Şeflik'çe satış ilanının ilan tahtasına asıldığına dair herhangi bir evrak gönderilmediği anlaşıldığından, dava konusu ihaleye ilişkin satış ilanının usûlüne uygun olarak yapılmadığı anlaşılmıştır.
Bu itibarla, usûlüne uygun olarak ilan edilmeden gerçekleştirilen dava konusu ihalede hukuka uygunluk, bu ihalenin iptali istemiyle açılan davanın reddi yolundaki temyize konu Mahkeme kararında ise hukuki isabet bulunmamaktadır.
KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. Davacının temyiz isteminin kabulüne;
2. 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesi uyarınca ... İdare Mahkemesi'nin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının BOZULMASINA,
3. DAVA KONUSU İŞLEMİN İPTALİNE,
4. Ayrıntısı aşağıda gösterilen ilk derece ve temyiz yargılama giderleri toplamı …-TL yargılama giderinin davalı idareden alınarak davacıya verilmesine,
5. Posta giderleri avansından artan tutarın ve istemi hâlinde ilk derece ve temyiz aşamalarında kullanılmayan (…-TL + …-TL) toplam …-TL yürütmeyi durdurma harcının davacıya iadesine,
6. Dosyanın anılan Mahkeme'ye gönderilmesine,
7. 2577 sayılı Kanun'un 20/A maddesinin ikinci fıkrasının (i) bendi uyarınca kesin olarak (karar düzeltme yolu kapalı olmak üzere), 22/12/2020 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.
Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.