13. Hukuk Dairesi Esas No: 2016/12960 Karar No: 2019/4324 Karar Tarihi: 01.04.2019
Yargıtay 13. Hukuk Dairesi 2016/12960 Esas 2019/4324 Karar Sayılı İlamı
Özet:
Davacı, garanti süresi içerisinde araçtaki arızalar nedeniyle birçok kez yetkili servise gitmek zorunda kaldığını ve aracı son kez servise bıraktığında azami tamirat süresinin aşıldığını iddia ederek sözleşmeden döndüğünü ve satış bedelinin iadesini talep etti. Mahkeme, davayı kabul etti. İhbar olunan tarafın temyiz hakkı bulunmadığı gerekçesiyle temyiz dilekçesi reddedildi. HUMK'nun 440/I maddesi uyarınca, karar düzeltme yolu açık kılınarak karar oybirliğiyle verildi. Kanun maddeleri: HUMK'nun 440/I maddesi.
13. Hukuk Dairesi 2016/12960 E. , 2019/4324 K.
"İçtihat Metni"
K A R A R Davacı, davalıdan satın aldığı aracı, soğutma ve diğer sistemlerindeki arızalar nedeniyle garanti süresi içinde bir çok kez yetkili servise götürmek zorunda kaldığını, en son arıza için aracı servise bıraktığında azami tamirat süresinin aşıldığını, bunun üzerine ihtarname çekerek sözleşmeden döndüğünü aracının bedelinin tarafına iadesini talep ettiğini, ancak olumlu yanıt alamadığını ileri sürerek 97.250,00 TL satış bedelinin ihtarname tarihinden itibaren işleyecek yasal faiziyle birlikte tahsiline karar verilmesini talep ve dava etmiştir. Davalılar davanın reddini talep etmişlerdir. Mahkemece davanın kabulüne karar verilmiş; hüküm, dava kendisine ihbar edilen ..... tarafından temyiz edilmiştir. Davaya müdahil olmayan ve aleyhine hüküm kurulmayan ihbar olunan ......kararı temyiz hakkı yoktur. Bu nedenle temyiz dilekçesinin reddine karar vermek gerekmiştir. SONUÇ: Yukarıda açıklanan nedenle ihbar olunan ......temyiz dilekçesinin REDDİNE, peşin alınan 29,20 TL harcın istek halinde ihbar olunana iadesine, HUMK’nun 440/I maddesi uyarınca tebliğden itibaren 15 gün içerisinde karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 01/04/2019 gününde oybirliğiyle karar verildi. .....