Yargıtay 19. Ceza Dairesi 2015/2521 Esas 2015/1829 Karar Sayılı İlamı

Abaküs Yazılım
19. Ceza Dairesi
Esas No: 2015/2521
Karar No: 2015/1829

Yargıtay 19. Ceza Dairesi 2015/2521 Esas 2015/1829 Karar Sayılı İlamı

Özet:

İstanbul 3. Sulh Ceza Mahkemesi, muterizin başvurusu üzerine hiçbir inceleme ve araştırma yapılmaksızın, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 51/2-A. maddesine aykırılık nedeniyle Sivil Trafik Ekipler Amirliğince düzenlenen trafik İdari para cezası kararına yönelik itirazını reddetmiştir. Ancak, Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığı'nın kanun yararına bozma istemine dayanan ihbarname, 5326 sayılı Kabahatler Kanunu'nun 28. maddesinde yer alan düzenlemeler gözetilmeden, yazılı şekilde karar verildiği gerekçesiyle, anılan kararın CMK'nın 309/4. maddesi uyarınca bozulmasına karar verilmiştir.
Kanun maddeleri:
- 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 51/2-A. maddesi
- 5326 sayılı Kabahatler Kanunu'nun 28. maddesi
- 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu'nun 309. maddesi
19. Ceza Dairesi         2015/2521 E.  ,  2015/1829 K.

    "İçtihat Metni"


    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu"nun 51/2-A. maddesine aykırılıktan ... hakkında 172 Türk lirası İdarî para cezası uygulanmasına dair Sivil Trafik Ekipler Amirliğince düzenlenen 14/04/2014 tarihli ve MA 05396212 sayılı trafik İdarî para cezası karar tutanağına yönelik itirazın reddine ilişkin İstanbul 3. Sulh Ceza Mahkemesinin 16/05/2014 tarihli ve 2014/2526 değişik iş sayılı kararı aleyhine Yüksek Adalet Bakanlığının 22.01.2015 gün ve 5221 sayılı kanun yararına bozma istemini içeren yazısı ekindeki dava dosyası Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığının 03.02.2015 gün ve KYB. 2015/33442 sayılı ihbarnamesi ile daireye verilmekle okundu.
    Anılan ihbarnamede;
    Dosya kapsamına göre İstanbul 3. Sulh Ceza Mahkemesince, muterizin başvurusu üzerine hiçbir inceleme ve araştırma yapılmaksızın itirazın reddine karar verilmiş ise de, 5326 sayılı Kabahatler Kanunu’nun 28. maddesinde yer alan, “(2) Başvurunun usulden kabulü halinde mahkeme dilekçenin bir örneğini ilgili kamu kurum ve kuruluşuna tebliğ eder. (3) İlgili kamu kurum ve kuruluşu, başvuru dilekçesinin tebliği tarihinden itibaren en geç onbeş gün içinde mahkemeye cevap verir. Başvuru konusu idari yaptırıma ilişkin işlem dosyasının tamamının bir örneği, cevap dilekçesi ile birlikte mahkemeye verilir. Mahkeme, işlem dosyasının aslını da ilgili kamu kurum ve kuruluşundan isteyebilir. Cevap dilekçesi, idari yaptırım kararına karşı başvuruda bulunan kişi sayısından bir fazla nüsha olarak verilir. (4) Mahkeme, başvuruda bulunan kişilere cevap dilekçesinin bir örneğini tebliğ eder; talep üzerine veya re"sen tarafları çağırarak belli bir gün ve saatte dinleyebilir. Dinleme için belirlenen günle tebligatın yapılacağı gün arasında en az bir haftalık zaman olmasına dikkat edilir. Dinleme sırasında taraflar veya avukatları hazır bulunur. Mazeretsiz olarak hazır bulunmama, yokluklarında karar verilmesine engel değildir. Bu husus, tebligat yazısında açıkça belirtilir.” şeklindeki düzenlemeler nazara alınarak, mahkemesince yapılacak inceleme sonucuna göre bir karar verilmesi gerektiği gözetilmeden, yazılı şekilde karar verilmesinde isabet görülmediği gerekçesiyle 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanununun 309. maddesi uyarınca anılan kararın kanun yararına bozulması isteminde bulunulmakla gereği görüşülüp düşünüldü;
    Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığının kanun yararına bozma istemine dayanan ihbarname içeriği yerinde görüldüğünden İstanbul 3. Sulh Ceza Mahkemesinin 16/05/2014 tarihli ve 2014/2526 değişik iş sayılı kararının CMK"nın 309/4. maddesi uyarınca BOZULMASINA, müteakip işlemlerin mahallinde mahkemesince yapılmasına, 21.05.2015 günü oybirliğiyle karar verildi.


    Bu web sitesi, sisteminin bir üyesidir.