Abaküs Yazılım
13. Daire
Esas No: 2015/4591
Karar No: 2021/413
Karar Tarihi: 10.02.2021

Danıştay 13. Daire 2015/4591 Esas 2021/413 Karar Sayılı İlamı

T.C.
D A N I Ş T A Y
ONÜÇÜNCÜ DAİRE
Esas No:2015/4591
Karar No:2021/413

TEMYİZ EDEN (DAVACI) : … Özel Güvenlik Koruma ve Eğitim Hizmetleri Ticaret Ltd. Şti.
VEKİLİ : Av. …
KARŞI TARAF (DAVALI) : … Kurumu
VEKİLİ : Av. …

İSTEMİN_KONUSU : ... İdare Mahkemesi'nin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem: Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğü Yurtkur ... Bölge Müdürlüğü tarafından 18/04/2013 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen "Yurtkur ... Bölge Müdürlüğü ... Kız Yurdu ve ... Yurdu … Blokları 18 Aylık Özel Güvenlik Hizmet Alımı İhalesi"ne yönelik olarak davacı şirket tarafından yapılan itirazen şikâyet başvurusunun reddine ilişkin ... tarih ve … sayılı Kamu İhale Kurulu (Kurul) kararının iptali istenilmiştir.
İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: ... İdare Mahkemesi'nce verilen kararda; uyuşmazlık konusu ihaleye iki istekli tarafından teklif verildiği, kârsız yaklaşık maliyetin altında kalan tek isteklinin aşırı düşük teklif sorgulamasına tabi tutulduğu, anılan isteklinin teklif açıklamasının idarece uygun bulunduğu ve ihalenin anılan istekli üzerinde bırakıldığı, davacı şirketin ihale uhdesinde bırakılan isteklinin aşırı düşük teklif açıklamasının mevzuata uygun olmadığı yönündeki şikâyet başvurusunun reddi üzerine yapılan itirazen şikâyet başvurusunun reddedildiği, söz konusu Kurul kararının iptali istemiyle bakılan davanın açıldığı, davacının 1. iddiası yönünden yapılan değerlendirmede; ihale konusu işin personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımı olduğu, İdari Şartname’nin 25. maddesinde, işte 18 ay süreyle toplam 28 kişinin çalıştırılacağı, asgari ücret ödeneceği, söz konusu personel için idarece aylık 26 gün üzerinden günlük brüt 3,92-TL yol ücreti ve brüt 8,07-TL yemek ücreti öngörüldüğü, toplam (28 kişi x 25 gün) 700 resmi tatil günü fazla çalışma yaptırılacağı, ayrıca iş kapsamında her bir personele 19 parça giyim malzemesi verileceğinin belirtildiği, söz konusu düzenleme doğrultusunda, yapılan işçilik hesaplaması neticesinde ihalede, 1 kişi için aylık ücret tutarının 1.603,50-TL ve resmi tatil günü çalışma ücretinin 40,83-TL olduğu, davacının itirazen şikâyet dilekçesine ek olarak sunduğu hesaplamada ise anılan tutarın 1.603,51-TL olarak gösterildiği, ancak söz konusu hesaplamada sigorta primlerinin, prime tabi ücret yerine ücret, yol ve yemek giderlerinin tek tek dikkate alınarak hesaplanmasından kaynaklandığı, bu nedenle de anılan hesaplamanın hatalı olduğu, yapılan doğru hesaplama neticesinde teklif edilmesi gereken asgari işçilik maliyetinin toplam [(1.603,50-TL x 28 kişi x 18 ay=) 808.164,00-TL+ (40,83-TL x 700 resmi tatil günü çalışması=) 28.581,00-TL=] 836,745 TL olduğu, ihale üzerinde kalan isteklinin 18/04/2013 tarihli ve 2318 sayılı yazı ile aşırı düşük teklif sorgulamasına tabi tutulduğu, anılan istekli tarafından 25/04/2013 tarihinde sunulan teklif açıklaması incelendiğinde, teklif mektubunda toplam 836.766,87-TL bedel teklif edildiği, aşırı düşük teklif açıklamasında, yol bedeli, yemek bedeli ve %3 sözleşme ve genel giderler dâhil işçilik ücreti için 808.164,00-TL, resmi tatil günleri çalışması için 28.581,00-TL, mali sorumluluk sigortası için 16,83-TL, giyim gideri için ise 5,04-TL olmak üzere toplam 836.766,87-TL bedel öngörüldüğü, işçilik giderleri için öngörülen tutarların teklif edilmesi gereken asgari işçilik maliyetine eşit olduğu, açıklama kapsamında, özel güvenlik mali sorumluluk sigortası için öngörülen tutarın tevsiki amacıyla sigorta poliçesi ve sigorta şirketinin bölge müdürlüğünden alınmış teyit yazısının sunulduğu, giyim gideri için öngörülen giderin tevsiki amacıyla da proforma fatura ve proforma fatura eki maliyet/ satış tutarı tespit tutanağının sunulduğu, sunulan belgelerde yer alan miktar ve birim fiyatların teklif tutarı ile uyumlu olduğu, anılan belgelerin ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak tanzim edildiği anlaşıldığından, dava konusu Kurul kararının davacı şirketin birinci iddiasına yönelik itirazen şikâyet başvurusunun reddine ilişkin kısmında hukuka aykırılık bulunmadığı, davacının 2. iddiası yönünden yapılan değerlendirmede; davacının itirazen şikâyet dilekçesinde özel güvenlik şirketlerinin faaliyet izin belgesinin teklif dosyası kapsamında sunulması ve anılan belgedeki isimler ile Ticaret Sicili Gazetesi'nde belirtilen isimlerin örtüşmesi gerektiği belirtilmekle birlikte, ihale üzerinde kalan istekli tarafından sunulan faaliyet izin belgesine ilişkin olarak mevzuata aykırı herhangi bir hususun delilleriyle birlikte somut biçimde öne sürülmediği anlaşıldığından, dava konusu Kurul kararının davacı şirketin ikinci iddiasına yönelik itirazen şikâyet başvurusunun reddine ilişkin kısmında hukuka aykırılık bulunmadığı sonucuna varılmıştır.
Belirtilen gerekçelerle dava konusu işlem hukuka uygun bulunarak davanın reddine karar verilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı tarafından, dava dosyası içerisinde yer alan somut delillerin davanın kabulünü gerektirdiği, şekli incelemeye dayalı olarak davanın reddi yolunda verilen Mahkeme kararının hukuka aykırı olduğu ileri sürülmektedir.

KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Davalı idare tarafından, ihale uhdesinde kalan şirketten aşırı düşük teklif açıklaması istenildiği, istekli tarafından işçilik giderleri için öngörülen tutarların teklif edilmesi gereken asgari işçilik maliyetine eşit olduğu anlaşıldığından aşırı düşük teklif açıklamasının uygun bulunduğu, davacının itirazen şikâyet başvurusunda öne sürdüğü somut delillere dayanmayan ikinci iddiasının şeklen reddedilmesinin hukuka uygun olduğu belirtilerek istemin reddi gerektiği savunulmuştur.

DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ …'IN DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Onüçüncü Dairesi'nce, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1. Davacının temyiz isteminin reddine,
2. Davanın yukarıda özetlenen gerekçeyle reddi yolundaki ... İdare Mahkemesi'nin … tarih ve E:…, K:… sayılı temyize konu kararında, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde sayılan bozma nedenlerinden hiçbirisi bulunmadığından anılan Mahkeme kararının ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan üzerinde bırakılmasına,
4. Posta giderleri avansından artan tutarın davacıya iadesine,
5. Dosyanın anılan Mahkeme'ye gönderilmesine,
6. 2577 sayılı Kanun'un 20/A maddesinin ikinci fıkrasının (i) bendi uyarınca kesin olarak (karar düzeltme yolu kapalı olmak üzere), 10/02/2021 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.


Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.

Son Eklenen İçtihatlar   AYM Kararları   Danıştay Kararları   Uyuşmazlık M. Kararları   Ceza Genel Kurulu Kararları   1. Ceza Dairesi Kararları   2. Ceza Dairesi Kararları   3. Ceza Dairesi Kararları   4. Ceza Dairesi Kararları   5. Ceza Dairesi Kararları   6. Ceza Dairesi Kararları   7. Ceza Dairesi Kararları   8. Ceza Dairesi Kararları   9. Ceza Dairesi Kararları   10. Ceza Dairesi Kararları   11. Ceza Dairesi Kararları   12. Ceza Dairesi Kararları   13. Ceza Dairesi Kararları   14. Ceza Dairesi Kararları   15. Ceza Dairesi Kararları   16. Ceza Dairesi Kararları   17. Ceza Dairesi Kararları   18. Ceza Dairesi Kararları   19. Ceza Dairesi Kararları   20. Ceza Dairesi Kararları   21. Ceza Dairesi Kararları   22. Ceza Dairesi Kararları   23. Ceza Dairesi Kararları   Hukuk Genel Kurulu Kararları   1. Hukuk Dairesi Kararları   2. Hukuk Dairesi Kararları   3. Hukuk Dairesi Kararları   4. Hukuk Dairesi Kararları   5. Hukuk Dairesi Kararları   6. Hukuk Dairesi Kararları   7. Hukuk Dairesi Kararları   8. Hukuk Dairesi Kararları   9. Hukuk Dairesi Kararları   10. Hukuk Dairesi Kararları   11. Hukuk Dairesi Kararları   12. Hukuk Dairesi Kararları   13. Hukuk Dairesi Kararları   14. Hukuk Dairesi Kararları   15. Hukuk Dairesi Kararları   16. Hukuk Dairesi Kararları   17. Hukuk Dairesi Kararları   18. Hukuk Dairesi Kararları   19. Hukuk Dairesi Kararları   20. Hukuk Dairesi Kararları   21. Hukuk Dairesi Kararları   22. Hukuk Dairesi Kararları   23. Hukuk Dairesi Kararları   BAM Hukuk M. Kararları   Yerel Mah. Kararları  


Avukat Web Sitesi