Yargıtay 3. Hukuk Dairesi 2015/3091 Esas 2016/1095 Karar Sayılı İlamı

Abaküs Yazılım
3. Hukuk Dairesi
Esas No: 2015/3091
Karar No: 2016/1095
Karar Tarihi: 01.02.2016

Yargıtay 3. Hukuk Dairesi 2015/3091 Esas 2016/1095 Karar Sayılı İlamı

Özet:

Taraflar arasındaki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararına yapılan itiraz davasında davalının 11333111 nolu aboneliğine dair sözleşme, fatura veya diğer belgelerin dosyada bulunmadığı gerekçesiyle davacı kurumun talebi reddedilmiştir. Ancak, belgelerin taraflardan celbedilerek dosyaya konulması ve temyiz incelemesi için dosyanın yeniden mahkemeye gönderilmesine karar verilmiştir.
Kararda geçen kanun maddeleri:
- Tüketici Hakları Kanunu (4077 sayılı kanun)
- Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri Yönetmeliği (KHK 656/112)
3. Hukuk Dairesi         2015/3091 E.  ,  2016/1095 K.
"İçtihat Metni"

MAHKEMESİ : TÜKETİCİ MAHKEMESİ

Taraflar arasındaki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararına itiraz davasının mahkemece yapılan yargılaması sonucunda, davanın reddi ile hakem heyeti kararının düzeltilmesine yönelik olarak verilen hükmün, süresi içinde davacı vekili tarafından temyiz edilmesi üzerine; dosya içerisindeki kağıtlar okunup gereği düşünüldü:


Y A R G I T A Y K A R A R I

Dava; kayıp kaçak bedelinin iadesine ilişkin Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararına davacı kurum tarafından yapılan itiraza ilişkindir.
Davalı tarafın, dava konusu aboneliklerinden 11333111 nolu abonelik durumunu-abonelik tarifesini(mesken mi?, ticari mi?, hayır kurumu mu?, resmi daire mi?, tarımsal sulama mı?) gösterir, sözleşme, fatura vs. belge dosya içerisinde bulunmamaktadır.
Bu nedenle, dosya arasında bulunması gereken; davalı tarafın 11333111 nolu abonelik durumunu-abonelik tarifesini gösterir, sözleşme, fatura vs. belgenin onaylı suretinin taraflardan sorularak celbedilerek dava dosyasına konulması ve temyiz incelemesi yapılmak üzere Dairemize gönderilmesi için dosyanın yeniden mahkemesine GERİ ÇEVRİLMESİNE, 01.02.2016 gününde oybirliğiyle karar verildi.

Bu web sitesi, sisteminin bir üyesidir.