Esas No: 2017/2992
Karar No: 2021/1223
Karar Tarihi: 25.02.2021
Danıştay 8. Daire 2017/2992 Esas 2021/1223 Karar Sayılı İlamı
T.C.
D A N I Ş T A Y
SEKİZİNCİ DAİRE
Esas No : 2017/2992
Karar No : 2021/1223
Temyiz İsteminde Bulunan (Davacı) : …
Vekili : Av. …
Karşı Taraf (Davalı) : … Üniversitesi Rektörlüğü …
Vekili : Av. …
İstemin Özeti : … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının hukuka aykırı olduğu öne sürülerek, 2577 sayılı Kanunun 49. maddesi uyarınca temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.
Savunmanın Özeti : İstemin reddi gerektiği savunulmaktadır.
Danıştay Tetkik Hakimi : …
Düşüncesi : Mülakat sınavlarının iptaline ilişkin işlemlerin, diğer tüm idari işlemlerin yargısal denetiminde olduğu gibi yetki, şekil, sebep, konu ve maksat yönlerinden yargısal denetiminin yapılması esastır. İdari işlemin yetki, şekil gibi salt usule ilişkin unsurları ile sınırlı olarak yapılacak bir yargısal denetim, hukuk devleti ilkesinin sağladığı güvenceyi temin etmeyecektir.
Bu itibarla, mülakat sınavı öncesinde, sınav komisyonunca sınavda sorulacak soruların önceden hazırlanması ve tutanağa bağlanması, her adaya sorulan soruların kayda geçirilmesi ve sorulan sorulara adayların verdiği yanıtlara hangi komisyon üyesince, hangi notun takdir edildiğinin tutanakta ayrı ayrı gösterilmesi, böylece mülakat sınavının nesnel olarak yapılması ve yargısal denetimin tüm unsurlarıyla gerçekleştirilmesi sağlanmalıdır.
Davacı tarafından; davalı idarece gerçekleştirilen Tezli Yüksek Lisans Programına öğrenci alımına ilişkin 01.07.2015 tarihli mülakat sınavının iptali istemine ilişkin işbu davada, mülakat komisyonu başkanı ve üyelerince mülakat sınavına katılan adaylara yönelik verilen puanlara ilişkin tutulan tutanakların incelenmesinden, mülakat sınavı öncesi hazırlanan ve zarf çekme usulüyle belirlenen sorulara adaylarca verilen cevaplara, beş jüri üyesince ayrı ayrı not verilmediği, sadece sorulara verilen cevapların eksik, yeterli, yanlış ve cevapsız olduğuna dair belirleme yapıldığı ve beş jüri üyesince tek bir not verilerek puanlama yapıldığı görülmektedir.
Bu durumda, mülakat sınavının yukarıda açıklanan şekilde, sınavda sorulan sorular doğrultusunda adayların verdiği yanıtlara hangi komisyon üyesince, hangi notun takdir edildiğinin tutanakta ayrı ayrı gösterilmesi gerekirken beş jüri üyesince tek bir puanlama yapılarak adayların nihai puanların belirlenmesine ilişkin mülakat sınavında bu yönüyle hukuka uyarlılık bulunmamaktadır. Bu gerekçe ile Mahkeme kararının bozulması gerektiği düşünülmektedir.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Hüküm veren Danıştay Sekizinci Dairesince işin gereği görüşüldü:
İdare ve vergi mahkemeleri tarafından verilen kararların temyiz yolu ile incelenip bozulabilmeleri 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 49. maddesinin 1. fıkrasında yazılı nedenlerin bulunmasına bağlıdır.
İdare Mahkemesince verilen karar ve dayandığı gerekçe usul ve kanuna uygun olup, bozulmasını gerektiren bir neden bulunmadığından, temyiz isteminin reddi ile anılan kararın onanmasına ve temyiz giderlerinin istemde bulunan üzerinde bırakılmasına, bu kararın tebliğ tarihini izleyen 15 (onbeş) gün içerisinde kararın düzeltilmesi yolu açık olmak üzere, 25/02/2021 tarihinde oybirliği ile karar verildi.
Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.