12. Ceza Dairesi 2013/16122 E. , 2014/14672 K.
"İçtihat Metni"Mahkemesi :Ağır Ceza Mahkemesi
Suç : Taksirle öldürme
Hüküm : TCK"nın 85/2, 62/1, 50/4, 50/1-a, 52/2-4, 53/6, 63. maddeleri gereğince mahkumiyet
Taksirle öldürme suçundan sanığın mahkumiyetine ilişkin hüküm, sanık müdafii tarafından temyiz edilmekle, dosya incelendi gereği düşünüldü;
Dava dışı sürücü ..., gece, aydınlatması olan bölünmüş, yol sathında gevşek malzemesi bulunan ve buna dair işaret levhasının bulunduğu devlet yolunda otomobille seyri sırasında, beyanına göre köprünün gerisinde mıcırlı alana aracını kaptırması sonucu direksiyon hakimiyetini kaybederek yoldan çıkıp takla attığı, akabinde olay yerine kolluk görevlilerinin intikal ettiği, sanık ..."in ise otomobille aynı yöne seyri sırasında olay mahallinde direksiyon hakimiyetini kaybederek kısa bir süre önce tek taraflı kazaya karışan ..."ın orta refüjde bulunan otomobili etrafında, emniyet tedbirlerini alarak, üzerinde reflektör yelek bulunan ve elinde el feneri ile araçlara işaret veren ölen jandarma ere, sonrasında otomobile ve otomobilin yanında bulunan yine reflektör yelekli jandarma personeli ile vatandaşlara çarptığı; kaza tespit tutanağı krokisinde olay yerine 250 metre kala sanığın seyrine göre sağda 70 km hız sınırı ve kasis trafik levhasının, bu levhaların üst kısmında flâşör lambanın, buradan 83 metre ileride yine hız limiti 50 km ve kasis trafik levhalarının, buradan 38 metre ileride yine hız limiti 50 km ve gevşek malzemeli zemin trafik levhasının bulunduğu, bu levhalardan 29 metre mesafede yolun asfalt kısmının bittiği ve mucurlu alana döndüğü, mucurlu alanın 59 metre devam ettiği, mıcırlı alanın her iki tarafında karayollarına ait dubalar ile mıcırlı alanın bitiminde köprü girişinde sağda kaygan zemin ve sollama yasağı levhasının bulunduğu, akabinde 32 metrelik köprünün başladığı, tüm bu belirlemelere göre, olay akabinde yapılan incelemede, sanığın aracının 4. viteste takılı olduğu ve sanığın da beyanlarında hızının olay sırasında 90-100 km olduğunu belirtmesi de göz önüne alındığında; olay mahallindeki bir dizi uyarı levhasını dikkate almadan mahal şartlarının çok üzerinde bir hızla seyrederek olaya sebebiyet veren sanık hakkında bilinçli taksirin koşullarının oluşması sebebiyle TCK"nın 22/3. maddesinin tatbiki gerektiğinin gözetilmemesi ve dosya içeriğine göre asli kusurlu olduğu kabul ve tespit edilen sanık hakkında, iki sınır arasında temel ceza belirlenirken suçun işleniş biçimi, failin taksire dayalı kusurunun yoğunluğu, meydana gelen zararın ağırlığı, maddede öngörülen cezanın alt sınırı da nazara alınmak suretiyle, uygun bir cezaya hükmedilmesi gerektiği nazara alınmadan, asli kusurlu olarak meydana getirdiği kaza sonucu bir kişinin ölümüne, kendisinden şikayetçi olan 3 kişinin de yaralanmasına neden olan sanık hakkında adalet ve hakkaniyet kuralları uyarınca alt sınırdan daha fazla uzaklaşmak suretiyle ceza tayini gerekirken, yazılı şekilde eksik cezaya hükmolunması aleyhe temyiz bulunmadığından bozma nedeni yapılmamıştır.
Yapılan yargılamaya toplanıp karar yerinde gösterilen delillere mahkemenin kovuşturma sonuçlarına uygun olarak oluşan kanaat ve takdirine incelenen dosya kapsamına göre, sanık müdafinin, ceza miktarına ilişkin temyiz itirazlarının reddiyle, hükmün isteme uygun olarak ONANMASINA, 13.06.2014 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.