Esas No: 2016/949
Karar No: 2021/631
Karar Tarihi: 16.03.2021
Danıştay 2. Daire 2016/949 Esas 2021/631 Karar Sayılı İlamı
T.C.
D A N I Ş T A Y
İKİNCİ DAİRE
Esas No : 2016/949
Karar No : 2021/631
DAVACI : … Derneği
VEKİLİ : Av. …
DAVALI : … Bakanlığı
VEKİLİ : Av. …
DAVANIN KONUSU :
Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğünün "Zihinsel Engellilerin Eğitimi Kursları (540 Saate Tamamlama) Uygulama Esasları" konulu, … günlü, … sayılı yazısının iptali istenilmektedir.
DAVACININ İDDİALARI :
Dava konusu işlemle; sınıf öğretmenlerine, 540 saatlik bir eğitimin ardından zihin engelliler sınıfı öğretmenliği alanına atanma imkanı getirildiği, söz konusu eğitimle planlanan yeterliliğin sağlanamayacağı;
5378 sayılı Engelliler Hakkında Kanun'un -19/02/2014 günlü, 28918 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 06/02/2014 günlü, 6528 sayılı Yasa ile değişik- 4. maddesinin 1. fıkrasının (j) alt bendinde, "Engellilere yönelik mevzuat düzenlemelerinde Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının görüşü alınır." düzenlemesine yer verilmesine karşın, davalı idarece, anılan Bakanlıktan herhangi bir görüşün alınmadığı;
2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun 43. maddesinin 1. fıkrasının (b) alt bendinde; aynı meslek ve bilim dallarında, eğitim - öğretim yapan üniversitelerde, eğitim - öğretim, metod, kapsam, öğretim süresi ve yıl içindeki değerlendirme esasları bakımından eşdeğer olması ve öğrenimden sonra kazanılan unvanların aynı ve elde edilen hakların eşdeğer sayılması hususu Üniversitelerarası Kurulun önerisi üzerine, öğretmen yetiştiren birimler için belirtilen esasların tespiti Milli Eğitim Bakanlığı ile de işbirliği yapılarak, Yükseköğretim Kurulunca düzenleneceğinin belirtildiği; ancak dava konusu işlemle, Yükseköğretim Kurumlarının bu düzenlemeye uygun olarak verdiği eğitimin bir anlamının kalmadığı;
Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği uyarınca, özel eğitime ihtiyaç duyan bireylere eğitimin “özel olarak yetiştirilmiş personel” ile verileceği şeklindeki düzenlemeye rağmen, bu konuda hiçbir temel eğitimi olmayan sınıf öğretmenlerinin, 540 saatlik eğitimle bu alana atanmasının, söz konusu Yönetmeliğe de aykırı olduğu;
Dava konusu işlemle; hem alan mezunu öğretmenlerin hem de özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin mağdur olacağı; zihin engelliler sınıfı öğretmenliği alanında boş bulunan kadroların dolacağı, buna bağlı olarak yeni mezunların kadro bulamayacağı ve görevde bulunanların norm fazlası duruma düşeceği ileri sürülmüştür.
DAVALI İDARENİN SAVUNMASI :
2012 yılında, eğitim sisteminde yapılan değişiklikler sonucunda, sınıf öğretmenliğinde oluşan fazlalığın giderilmesine yönelik olarak Talim ve Terbiye Kurulunun 12/02/2012 günlü, 5110 sayılı mütalaası çerçevesinde, sınıf öğretmenlerinin isteğe bağlı olarak zihin engelliler sınıfı öğretmenliği branşına alan değişikliği yapma imkanı getirildiği;
Ancak, bu kapsamda yapılan düzenlemelere karşı açılan davalar sonucunda, Danıştay İkinci Dairesince; sınıf öğretmenlerine herhangi bir eğitim verilmeden doğrudan zihin engelliler sınıfı öğretmenliği alanına yapılacak olan atamalar hukuka aykırı bulunarak yürütmesinin durdurulmasına yönelik 12/04/2013 günlü, E:2012/12121 sayılı ve 19/04/2013 günlü, E:2012/11775 sayılı kararlar verildiği;
80 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı'nda; 05/12/2013 günlü, 198 sayılı Kararla yapılan değişiklikle, Geçici 9. maddenin eklendiği ve Kararın, mahkeme kararlarına uygun olarak değiştirildiği;
Söz konusu Geçici 9. madde hükmü ile getirilen düzenlemelerin, 80 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararını yürürlükten kaldıran 20/02/2014 günlü, 9 sayılı Kararda da korunduğu;
Dava konusu işlemin, yargı kararları doğrultusunda tesis edildiği ileri sürülerek davanın reddi gerektiği savunulmuştur.
DANIŞTAY TETKİK HAKİMİ : …
DÜŞÜNCESİ : Hukukun genel ilkelerine ve üst hukuk normlarına uygun kurallar içeren dava konusu işlemde hukuka aykırılık bulunmadığı, bu sebeple, davanın reddi gerektiği düşünülmüştür.
DANIŞTAY SAVCISI : …
DÜŞÜNCESİ : Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü'nün "Zihinsel Engellilerin Eğitimi Kursları (540 Saate Tamamlama) Uygulama Esasları" konulu … tarih ve … sayılı yazısının iptali istenilmektedir.
06/05/2010 tarih ve 27573 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği'nin 44. maddesinde; "(1) Öğrenimine uygun alanı dışında bir başka alana atanan öğretmenler, öğrenimleri birden fazla alana atamaya kaynak olan öğretmenler ile başka bir alanda yüksek öğrenimi bitiren öğretmenler, adaylıklarının kaldırılmış olması ve yüksek öğrenimlerinin Talim ve Terbiye Kurulunun öğretmenliğe atanacakların mezun oldukları yüksek öğretim programlarına ilişkin kararında atanacağı alana uygun olması kaydıyla mezuniyetleri itibarıyla atanabilecekleri alanlara alanlarının değiştirilmesini isteyebilirler. (2) Bu kapsamda yapılacak alan değişikliği işlemleri haziran ayında Bakanlıkça belirlenecek takvim çerçevesinde yapılır. (3) Alan değişikliği isteyen öğretmenlerin alan değişiklikleri, il içinde tercihleri de dikkate alınmak suretiyle alanlarında ihtiyaç duyulan eğitim kurumları olacak şekilde hizmet puanı üstünlüğüne göre yapılır. Hizmet puanlarının eşit olması durumunda öğretmenlikteki hizmet süresi daha fazla olana öncelik verilir. (4) Talim ve Terbiye Kurulu kararlarıyla dersi ya da alanı kaldırılan öğretmenler, mezuniyetleri itibarıyla atanabilecekleri alana ya da aylık karşılığı okutacakları dersler bölümünde belirtilen derslerin öğretmenliğine isteklerine bakılmaksızın alan değişikliği yoluyla atanırlar. (5) İstihdam alanı daralan öğretmenler, Talim ve Terbiye Kurulu karar ve görüşleri çerçevesinde mezuniyeti itibarıyla atanabileceği alana ya da aylık karşılığı okutacakları dersler arasında yer alan derslerin öğretmenliğine istekleri de dikkate alınarak alan değişikliği yoluyla atanırlar. (6) Alan değişikliği gerçekleştirilen öğretmenlerin, alan değişikliğinin iptali istekleri dikkate alınmaz." düzenlemelerine yer verilmiştir.
Talim ve Terbiye Kurulu'nun dava konusu işlem tarihi itibarıyla yürürlükte bulunan 07/07/2009 tarih ve 80 sayılı kararıyla belirlenen Öğretmen Olarak Atanacakların Atamalarına Esas Olan Alanlar İle Mezun Oldukları Yükseköğretim Programları ve Aylık Karşılığı Okutacakları Derslere İlişkin Esaslar'ın "Tanımlar" başlıklı 4. maddesinde; Alan: Öğretmen adayları ve öğretmenlerin mezun oldukları lisans düzeyindeki, yükseköğretim programına bağlı olarak atanabilecekleri alanlar; Yan Alan: Öğretmen adayları ve öğretmenlerin; yükseköğrenimlerinde alanlarına ek olarak aldıkları ve diplomalarında yer alan öğrenim programını veya farklı bir alanda yüksek lisans üzerine yapılan doktora eğitimi programı; Aylık Karşılığı Ders: Öğretmenlerin atandıkları alanlar ve yan alanları ile ekli çizelgede "Aylık Karşılığı Okutacakları Dersler" sütununda gösterilen dersler ve yeterliliği Kurulca kabul edilen yurt içi ve yurt dışı hizmet içi eğitim yoluyla yetiştirildikleri alanlardaki dersler olarak tanımlandığı; 5. maddesinde, "Öğretmen olarak atanmaya esas alanlar, her bir alan öğretmenliği için mezun olunacak yükseköğretim programı ile öğretmenliğe atananların alan ve yan alanlarına göre aylıkları karşılığında okutacakları dersler ek çizelgede belirtilmiştir" hükmüne; 05/12/2013 günlü, 198 sayılı Kurul Kararı ile eklenen Geçici 9. maddesinde; "Sınıf öğretmeni olarak görev yapmakta iken 540 saatlik “Zihin Engelliler Sınıfı Öğretmenliği Eğitim Programı”nı başarıyla tamamlayanların Zihin Engelliler Sınıfı Alanına, Öğretmen olarak görev yapmakta iken 90 saatlik “Teknoloji ve Tasarım Öğretmenliği Eğitim Programı”nı başarıyla tamamlayanların Teknoloji ve Tasarım Alanına eğitim kurumlarının ihtiyacına göre alan değişikliği yapılabilir. Bu kapsamda düzenlenecek olan eğitim programının içeriği, yöntemi, uygulama esasları, başlama ve bitiş tarihleri, İnsan Kaynakları Genel Müdürüğü ile Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü koordinesinde belirlenir." hükmüne yer verildiği; 80 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı'na Ekli Çizelge'nin 85. sırasında ise Zihin Engelliler Sınıfı Öğretmenliğine atanabilecek mezuniyetlerin,
"1. Zihin Engelliler Öğretmenliği
2. Özel Eğitim Öğretmenliği (**)
3.Özel Eğitim Bölümü (**)
(**) Kredilerinin en az % 30 unu zihin engellilerin eğitimi alanında aldığını belgelendirenler." şeklinde belirtildiği görülmektedir.
Eğitim öğretim hizmetlerinin etkin, dengeli ve adil bir şekilde yürütülmesinden, bu alandaki mevcut insani ve maddi kaynakların en verimli şekilde kullanılmasından sorumlu olan davalı idarenin bu çerçevede öğretmenlerin istek ve ihtiyaçlar gözönüne alınmak suretiyle Talim Terbiye Kurulu kararları doğrultusunda alan değişikliği hususunda takdir yetkisinin bulunduğu açıktır.
6287 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun'la eğitim sisteminde yapılan değişiklikle ilköğretim, dört yıl süreli ve zorunlu ilkokul ile dört yıl süreli ve zorunlu ortaokul olarak yeniden yapılandırılmıştır. Anılan değişiklik sonrası oluşan norm fazlası sınıf öğretmenleri de dikkate alınarak eğitimin etkin, verimli ve daha sağlıklı uygulanabilmesi, mevcut öğretmenlerden en üst düzeyde yararlanılabilmesi ile öğretmen dağılımında ülke genelinde dengenin sağlanması amacına yönelik olarak da alan değişikliğine bağlı işlemler gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda yayınlanan kılavuz ve/veya duyurularla da esasen öğretmen ihtiyacının karşılanmasının amaçlandığı görülmektedir.
6287 sayılı Yasa ile yapılan değişiklikler sonucunda sınıf öğretmenliğinden oluşan fazlalığın giderilmesi için Milli Eğitim Bakanlığı resmi okullarında kadrolu sınıf öğretmenlerine yönelik Zihinsel Engelliler Eğitimi Kurslarının 540 saate tamamlatılması amacı ile de söz konusu Kursun düzenlendiği açıktır.
Bu durumda dava konusu "Zihinsel Engelliler Eğitimi Kursları (540 Saate Tamamlama) Uygulama Esasları" konulu … tarih ve … sayılı yazı ile; istekli öğretmenlere yönelik zihinsel engellilerin eğitimlerini 540 saate tamamlama kursları düzenlenmiş, Sınıf Öğretmenlerinin 540 saatlik "Zihin Engelliler Sınıfı Öğretmenliği Eğitimi Programı"nı başarı ile tamamlayanların alan değişikliği yoluyla Zihin Engelliler Sınıfı Öğretmenliğine atanabilmesine olanak sağlandığının anlaşıldığı ve bu yönüylede değerlendirildiğinde dava konusu yapılan Zihinsel Engelliler Eğitimi Kursları (540 Saate Tamamlama) Uygulama Esaslarında hukuka aykırılık bulunmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Açıklanan nedenlerle, davanın reddine karar verilmesinin uygun olacağı düşünülmektedir.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Hüküm veren Danıştay İkinci Dairesince; duruşma için taraflara önceden bildirilen 23/12/2020 tarihinde, davacı ve vekilinin gelmediği, davalı idareyi temsilen Av. …'ın geldiği, Danıştay Savcısı S. …'nun hazır olduğu görülmekle, açık duruşmaya başlandı. Gelen tarafa usulüne uygun olarak söz verilerek dinlendikten ve Danıştay Savcısının düşüncesi alındıktan sonra duruşma tamamlandı.
Aynı tarihte Dairemizce yapılan ara kararına, davalı idarece verilen cevabın geldiği görülmekle, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:
MADDİ OLAY VE HUKUKİ SÜREÇ :
Dosyanın incelenmesinden; 6287 sayılı Kanun ile eğitim sisteminde yapılan değişiklikler sonucunda, sınıf öğretmenliği alanında oluşan fazlalığın giderilmesine yönelik olarak Talim ve Terbiye Kurulunun 80 sayılı Kararı ile 12/02/2012 günlü, 5510 sayılı mütalaası çerçevesinde, sınıf öğretmenlerine, zihin engelliler sınıfı öğretmenliği branşına alan değişikliği yapma imkanı getirildiği; bu kapsamda alan değişikliği yapan öğretmenlere yönelik 17-28/06/2013 ve 02-13/09/2013 tarihlerinde 160 saatlik "Zihinsel Engellilerin Eğitimi Kursları"nın gerçekleştirildiği; ancak il içi alan değişikliği ile iller arası özür durumundan yapılan alan değişikliği işlemlerine yönelik olarak açılan davalarda, yürütmenin durdurulmasına ilişkin kararlar verildiği; yargı kararları üzerine, Milli Eğitim Bakanlığı resmi okullarında görev yapan kadrolu sınıf öğretmenlerine, isteğe bağlı zihin engelliler sınıfı öğretmenliği alanına geçiş için, zihinsel engellilerin eğitimi kurs programları ile uygulama esaslarını içeren Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğünün "Zihinsel Engellilerin Eğitimi Kursları (540 Saate Tamamlama) Uygulama Esasları" konulu, … günlü, … sayılı dava konusu yazının tesis edilmesi üzerine bakılmakta olan davanın açıldığı anlaşılmaktadır.
İNCELEME VE GEREKÇE :
İLGİLİ MEVZUAT:
Dava konusu işlem tarihi itibarıyla yürürlükte bulunan ve 06/05/2010 günlü, 27573 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği'nin 44. maddesinde; "(1) Öğrenimine uygun alanı dışında bir başka alana atanan öğretmenler, öğrenimleri birden fazla alana atamaya kaynak olan öğretmenler ile başka bir alanda yüksek öğrenimi bitiren öğretmenler, adaylıklarının kaldırılmış olması ve yüksek öğrenimlerinin Talim ve Terbiye Kurulunun öğretmenliğe atanacakların mezun oldukları yüksek öğretim programlarına ilişkin kararında atanacağı alana uygun olması kaydıyla mezuniyetleri itibarıyla atanabilecekleri alanlara alanlarının değiştirilmesini isteyebilirler. (2) Bu kapsamda yapılacak alan değişikliği işlemleri haziran ayında Bakanlıkça belirlenecek takvim çerçevesinde yapılır. (3) Alan değişikliği isteyen öğretmenlerin alan değişiklikleri, il içinde tercihleri de dikkate alınmak suretiyle alanlarında ihtiyaç duyulan eğitim kurumları olacak şekilde hizmet puanı üstünlüğüne göre yapılır. Hizmet puanlarının eşit olması durumunda öğretmenlikteki hizmet süresi daha fazla olana öncelik verilir. (4) Talim ve Terbiye Kurulu kararlarıyla dersi ya da alanı kaldırılan öğretmenler, mezuniyetleri itibarıyla atanabilecekleri alana ya da aylık karşılığı okutacakları dersler bölümünde belirtilen derslerin öğretmenliğine isteklerine bakılmaksızın alan değişikliği yoluyla atanırlar. (5) İstihdam alanı daralan öğretmenler, Talim ve Terbiye Kurulu karar ve görüşleri çerçevesinde mezuniyeti itibarıyla atanabileceği alana ya da aylık karşılığı okutacakları dersler arasında yer alan derslerin öğretmenliğine istekleri de dikkate alınarak alan değişikliği yoluyla atanırlar. (6) Alan değişikliği gerçekleştirilen öğretmenlerin, alan değişikliğinin iptali istekleri dikkate alınmaz." düzenlemelerine yer verilmiştir.
Talim ve Terbiye Kurulu'nun -dava konusu işlem tarihi itibarıyla yürürlükte bulunan- 07/07/2009 günlü, 80 sayılı kararıyla belirlenen Öğretmen Olarak Atanacakların Atamalarına Esas Olan Alanlar İle Mezun Oldukları Yükseköğretim Programları ve Aylık Karşılığı Okutacakları Derslere İlişkin Esaslar'ın "Tanımlar" başlıklı 4. maddesinde; Alan: Öğretmen adayları ve öğretmenlerin mezun oldukları lisans düzeyindeki, yükseköğretim programına bağlı olarak atanabilecekleri alanlar; Yan Alan: Öğretmen adayları ve öğretmenlerin; yükseköğrenimlerinde alanlarına ek olarak aldıkları ve diplomalarında yer alan öğrenim programını veya farklı bir alanda yüksek lisans üzerine yapılan doktora eğitimi programı; Aylık Karşılığı Ders: Öğretmenlerin atandıkları alanlar ve yan alanları ile ekli çizelgede "Aylık Karşılığı Okutacakları Dersler" sütununda gösterilen dersler ve yeterliliği Kurulca kabul edilen yurt içi ve yurt dışı hizmet içi eğitim yoluyla yetiştirildikleri alanlardaki dersler olarak tanımlanmıştır.
Anılan Esaslar'ın 5. maddesinde, "Öğretmen olarak atanmaya esas alanlar, her bir alan öğretmenliği için mezun olunacak yükseköğretim programı ile öğretmenliğe atananların alan ve yan alanlarına göre aylıkları karşılığında okutacakları dersler ek çizelgede belirtilmiştir" hükmü; 05/12/2013 günlü, 198 sayılı Kurul Kararı ile eklenen Geçici 9. maddesinde ise; "Sınıf öğretmeni olarak görev yapmakta iken 540 saatlik “Zihin Engelliler Sınıfı Öğretmenliği Eğitim Programı”nı başarıyla tamamlayanların Zihin Engelliler Sınıfı Alanına, Öğretmen olarak görev yapmakta iken 90 saatlik “Teknoloji ve Tasarım Öğretmenliği Eğitim Programı”nı başarıyla tamamlayanların Teknoloji ve Tasarım Alanına eğitim kurumlarının ihtiyacına göre alan değişikliği yapılabilir. Bu kapsamda düzenlenecek olan eğitim programının içeriği, yöntemi, uygulama esasları, başlama ve bitiş tarihleri, İnsan Kaynakları Genel Müdürüğü ile Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü koordinesinde belirlenir." düzenlemesi bulunmaktadır.
HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
6287 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun'la eğitim sisteminde yapılan değişiklikle; ilköğretim, dört yıl süreli ve zorunlu ilkokul ile dört yıl süreli ve zorunlu ortaokul olarak yeniden yapılandırılmıştır. Anılan değişiklik sonrası oluşan norm fazlası sınıf öğretmenleri de dikkate alınarak eğitimin etkin, verimli ve daha sağlıklı uygulanabilmesi, mevcut öğretmenlerden en üst düzeyde yararlanılabilmesi ile öğretmen dağılımında ülke genelinde dengenin sağlanması amacına yönelik olarak da alan değişikliğine bağlı işlemler gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda yayınlanan kılavuz ve/veya duyurularla da esasen öğretmen ihtiyacının karşılanmasının amaçlandığı görülmektedir.
Ancak, yapılan çalışmalar sonucunda hazırlanan kılavuz ve/veya duyurular ile sınıf öğretmenleri ve alan öğretmenlerinin alan değişikliği yoluyla özel bir eğitime ihtiyaç duyulmadan doğrudan Zihin Engelliler Sınıfı Öğretmenliği ile Teknoloji ve Tasarım alanına atanmalarına izin veren düzenlemelere yönelik yürütmenin durdurulmasına ilişkin kararlar verilmiştir. (Danıştay İkinci Dairesi'nin 19/04/2013 günlü, E:2012/11775 sayılı; 12/04/2013 günlü, E:2012/12121 sayılı; 25/09/2013 günlü, E:2012/11933 sayılı kararları) Söz konusu yürütmenin durdurulmasına ilişkin kararlarda, 07/07/2009 günlü, 80 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararıyla kabul edilen Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Öğretmen Olarak Atanacakların Atamalarına Esas Olan Alanlar ile Mezun Oldukları Yükseköğretim Programları ve Aylık Karşılığı Okutacakları Derslere İlişkin Esaslar ile alan değişikliğine yönelik mevzuat göz önüne alınarak, öğretmenlerin belli bir eğitim sürecinden geçirilerek zihin engelliler sınıfı öğretmenliği veya teknoloji ve tasarım alanına alan değişikliği yapılması gerektiği özellikle vurgulanmıştır.
Diğer taraftan; Talim ve Terbiye Kurulu'nun 07/07/2009 günlü, 80 sayılı kararıyla belirlenen Öğretmen Olarak Atanacakların Atamalarına Esas Olan Alanlar İle Mezun Oldukları Yükseköğretim Programları ve Aylık Karşılığı Okutacakları Derslere İlişkin Esaslar'a, 05/12/2013 günlü, 198 sayılı Kurul Kararı ile eklenen Geçici 9. maddede; sınıf öğretmeni olarak görev yapmakta iken 540 saatlik “Zihin Engelliler Sınıfı Öğretmenliği Eğitim Programı”nı başarıyla tamamlayanların zihin engelliler sınıfı alanına eğitim kurumlarının ihtiyacına göre alan değişikliği yapılabileceği, bu kapsamda düzenlenecek olan eğitim programının içeriği, yöntemi, uygulama esasları, başlama ve bitiş tarihleri, İnsan Kaynakları Genel Müdürüğü ile Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü koordinesinde belirleneceği hüküm altına alınmıştır.
Bu itibarla; yukarıda yer alan mevzuat hükümlerinin birlikte değerlendirilmesinden de anlaşılacağı üzere, belli branşlara atamalarda o branşa en uygun yükseköğretim programından mezun olanları atamak ve gerekli düzenlemeleri yapmak konusunda kamu yararı ve hizmet gerekleri ile sınırlı olmak üzere idareye takdir yetkisi tanındığından; eğitim hizmetlerini yürütmekle görevli olan idarece, yargı kararları ile 07/07/2009 günlü, 80 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararının Geçici 9. maddesi dikkate alınarak tesis edilen Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğünün "Zihinsel Engellilerin Eğitimi Kursları (540 Saate Tamamlama) Uygulama Esasları" konulu, … günlü, … sayılı dava konusu işleminde, hukukun genel ilkelerine ve üst hukuk normlarına aykırılık görülmemiştir.
KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. DAVANIN REDDİNE,
2. Aşağıda dökümü yapılan …-TL yargılama giderlerinin davacı üzerinde bırakılmasına; posta gideri avansından artan tutarın kararın kesinleşmesinden sonra davacıya iadesine,
3. Karar tarihinde yürürlükte bulunan Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi uyarınca duruşmalı işler için belirlenen …-TL vekâlet ücretinin, davacıdan alınarak davalı idareye verilmesine,
4. Bu kararın tebliğ tarihini izleyen 30 (otuz) gün içerisinde Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu'na temyiz yolu açık olmak üzere, 16/03/2021 tarihinde, oybirliğiyle karar verildi.
Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.