Esas No: 2021/2278
Karar No: 2021/971
Karar Tarihi: 31.03.2021
Danıştay 2. Daire 2021/2278 Esas 2021/971 Karar Sayılı İlamı
T.C.
D A N I Ş T A Y
İKİNCİ DAİRE
Esas No : 2021/2278
Karar No : 2021/971
TEMYİZ EDEN (DAVALI) : … Genel Müdürlüğü
VEKİLİ : Av. …
KARŞI TARAF (DAVACI) : …
VEKİLİ : Av. …
İSTEMİN KONUSU : … İdare Mahkemesince verilen … günlü, E:…, K:… sayılı kararın, dilekçede yazılı nedenlerle 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesi uyarınca temyizen incelenerek bozulması isteminden ibarettir.
YARGILAMA SÜRECİ :
Dava Konusu İstem : Dava; … Emniyet Müdürlüğü Terörle Mücadele Şube Müdürlüğünde polis memuru olarak görev yapan davacının, Hakkari Emniyet Müdürlüğü emrine atanmasına ilişkin … tarihli davalı idare işleminin iptali istemiyle açılmıştır.
... İdare Mahkemesinin … günlü, E:…, K:… sayılı kararı ile davanın reddine karar verilmiş olup; anılan ret kararı, Danıştay Onaltıncı Dairesinin 07/10/2015 günlü, E:2015/7680, K:2015/5995 sayılı kararı ile bozulmuştur.
İlk Derece Mahkemesi Kararının Özeti : Bozma kararına uyulmak suretiyle verilen … İdare Mahkemesinin temyize konu kararıyla; 2012 yılı atama döneminde, terörle mücadele branşlı polis memuru olup, daha önce ikinci bölgeye hiç gitmeyen 701, daha önce zorunlu ikinci bölge hizmetini tamamlamış 1456 personele tebligat yapıldığı, bu personelden 533'ünün tebligatı aldığı tarihten sonra terörle mücadele branşından çıkarıldığı, geriye kalan 903 personele tebligat yapıldığı; bu listedeki, 294'ü ilk kez, 300'ü ikinci kez gitmek üzere tebligat yapılanlar arasından toplam 559 personelin, ikinci hizmet bölgesine atamasının yapıldığı; daha önce ikinci bölgeye hiç gitmeyen 120 personelin atamasının ise yapılmayarak hukuka aykırı olarak (3'ten fazla ipka) atamalarının ertelendiği; bu durumda, ikinci bölgeye ikinci kez gönderilenlerin toplam sayısının 300 olmasına karşın, zorunlu olan ikinci bölge (birinci) hizmetini daha önce hiç yapmamış ve ataması hukuka aykırı olarak ertelenmiş 120 personelin bulunduğu ve davacının ikinci bölgeye ikinci defa atanacak personel arasında 239. sırada yer aldığı göz önüne alındığında, hukuka aykırı olarak ertelemesi yapılan 120 personelin ikinci bölgede görevlendirilmiş olması durumunda ikinci bölge birinci görevinden dönüş yıllarına ve sicil numarasına göre atanan 180 (300-120) personel dışında kalacağı anlaşıldığından, atanmasına ilişkin dava konusu işlemde hukuka uyarlık görülmediği gerekçesiyle dava konusu işlem iptal edilmiştir.
TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davalı idare tarafından; terörle mücadele branşlı polis memuru olan ve bulunduğu yerde hizmet süresini tamamlayan davacının, 2. bölge ve 2. görev sırası geldiğinden ve ihtiyaca binaen, 2012 yılı atama döneminde Hakkari Emniyet Müdürlüğü emrine atanmış olduğu; branş sebebiyle 2. bölge ve 2. görev sırası gelen personelin, istemeleri halinde terörle mücadele branşından ayrılmak suretiyle 2. bölge ve 2. görev planlamalarına dahil olmayacağının açık olduğu; dava konusu işlemin ilgili mevzuata uygun olarak tesis edildiği ileri sürülmektedir.
KARŞI TARAFIN CEVABI : Cevap verilmemiştir.
DANIŞTAY TETKİK HAKİMİ : …
DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay İkinci Dairesince; Danıştay Beşinci Dairesi tarafından, Danıştay Başkanlık Kurulunun 18/12/2020 günlü, K:2020/62 sayılı kararının "Ortak Hükümler" kısmının 6. fıkrası uyarınca, ayrıca bir gönderme kararı verilmeksizin Dairemize iletilen davada, Tetkik Hakiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra, dosyanın tekemmül ettiği anlaşıldığından, davalı idarenin yürütmenin durdurulması istemi hakkında bir karar verilmeksizin gereği görüşüldü:
HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı halinde mümkün olup, 50. maddesinin dördüncü fıkrasında ise Danıştayın bozma kararına uyulduğu takdirde, bu kararın temyiz incelemesinin, bozma kararına uygunlukla sınırlı olarak yapılacağı hükme bağlanmıştır.
... İdare Mahkemesinin temyize konu kararı; Danıştay Onaltıncı Dairesinin 07/10/2015 günlü, E:…, K:… sayılı bozma kararında belirtilen gerekçeler göz önüne alınarak verilmiş bir karar olduğundan, usul ve hukuka uygun bulunmakta ve bozulmasını gerektirecek bir hukuka aykırılık taşımamaktadır.
KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. DAVALI İDARENİN TEMYİZ İSTEMİNİN REDDİNE,
2. ... İdare Mahkemesince verilen … günlü, E:…, K:… sayılı kararın ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan davalı idare üzerinde bırakılmasına,
4. Dosyanın Mahkemesine gönderilmesine,
5. 2577 sayılı Kanun'un (Geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin 1. fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren (15) onbeş gün içinde Danıştay'da karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 31/03/2021 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.
Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.