Esas No: 2020/3951
Karar No: 2022/2928
Karar Tarihi: 14.04.2022
Yargıtay 12. Ceza Dairesi 2020/3951 Esas 2022/2928 Karar Sayılı İlamı
Özet:
Sanıkların taksirle öldürme suçundan mahkumiyetleri doğrultusunda yapılan temyiz başvuruları incelendi. Olay, 12.10.2009 tarihinde Tunçbilek Lavvarı vagon yükleme işinde meydana geldi. Kömür dolumu için vinç yardımıyla yanaştırılan tren vagonları birbirine bağlanma işlemi sırasında ölen kişi, iki vagon arasında sıkışarak hayatını kaybetti. Mahkeme dosyası incelendi ve yapılan yargılamaya, delillere uygun olarak sanık ...’in kusurlu olduğuna karar verildi. Katılanlar vekili ise ceza miktarına itiraz etmiş fakat erteleme kararı verilmemesi gerektiği sonucuna varıldı. Sanık ... müdafi, kusuru olmadığı gerekçesiyle itirazda bulunsa da reddedildi. Ayrıca bilirkişi raporları uygunluğu konusunda da itirazlar reddedildi. Bu nedenlerle, mahkemenin verdiği hükümler isteme uygun olarak ayrı ayrı onandı.
Kanun maddeleri:
- TCK’nın 85/1, 62, 51/1-3, 53/6, 63. Maddeleri: Taksirle öldürme suçuna ilişkin hükümler.
"İçtihat Metni"
Mahkemesi :Asliye Ceza Mahkemesi
Suç : Taksirle öldürme
Hüküm : TCK’nın 85/1, 62, 51/1-3, 53/6, 63. maddeleri gereğince mahkumiyet
Taksirle öldürme suçundan sanıkların mahkumiyetlerine ilişkin hükümler, katılanlar vekili, sanık ... müdafii ve sanık ... tarafından temyiz edilmekle, dosya incelenerek gereği düşünüldü:
Türkiye Kömür İşletmeleri Garp Linyitleri İşletmesi (GLİ) Müessesesi Müdürlüğü tarafından Kütahya ili Tavşanlı ilçesi Tunçbilek beldesindeki “5 yıllık Tunçbilek Lavvarı vagon yükleme işi”nin 12.10.2009 tarihli Hizmet Alım Sözleşmesi ile Özkar İnş. San. ve Tic. A.Ş. ile Tarhan Mad. San. ve Tic. A.Ş. iş ortaklığına verildiği, sanık ...’ın bu firmada şantiye şefi (maden mühendisi), sanık ...’in vardiya çavuşu olarak görev yaptığı, ölen ...’ın ise aynı şirkette yükleme işçisi olarak çalıştığı, olay tarihinde gece vakti saat 02.00 sıralarında vagon yükleme bölümünde kömür dolumu için vinç yardımıyla yanaştırılan tren vagonlarını birbirine bağlama ve kontrol işlemleriyle uğraşan ...’ın iki vagon arasına sıkışarak öldüğü, Bursa Adli Tıp Grup Başkanlığının 22/01/2014 tarih, 2013/1385 protokol ve 5217 sayılı raporuna göre; “kişinin ölümünün vagonlar arasında sıkışma ile husulü mümkün künt genel beden travması ile oluşması mümkün subaraknoidal kanama, kot kırıkları, pelvis kemiklerinde ayrıklı kırık, diyafragmada yırtık sonucu meydana geldiğinin” tespit edildiği anlaşılmış olup; “vagonların bağlanmasının TCDD işçileri tarafından yapılması gerekirken işin yürütüm hızının düşmemesi için Özkar-Tarhan işçileri tarafından yapıldığı, vagonların birbirine yanaştırılması, bağlanması ve bağlarının çözülmesi esnasında haberleşme sistemi kullanılmadığı, ölen ...’in yanında operatöre haber verecek bir kişinin de olmadığı, gece vakti, yeterince aydınlatma olmadığı iş yerinde çalışanların yaptıkları işe uygun kişisel koruyucu donanım (fosforlu iş elbisesi gibi) temin edilmediği, işçilerin yetkisi olmayan işlerde çalıştırıldığı, operatör ve takozcu arasında risklere uygun hareket planının belirlenerek uygulanmadığı, işyerinde işlerin yürütümü açısından genel bir gözetim ve denetim eksikliğinin bulunduğu, bu nedenlerle, şantiye şefi sanık ...’in ve vardiya çavuşu sanık ...’in kusurlu olarak kazaya sebebiyet verdiği olayda;
Yapılan yargılamaya, toplanıp karar yerinde gösterilen delillere, mahkemenin kovuşturma sonuçlarına uygun olarak oluşan kanaat ve takdirine, incelenen dosya kapsamına göre, sanık ...’in eksik incelemeye,kusura, katılanlar vekilinin ise ceza miktarına, erteleme kararı verilmemesi gerektiğine, sanık ... müdafinin ise kusuru olmadığına, bilirkişi raporlarının oluşa uygun olmadığına ilişkin temyiz itirazlarının reddi ile hükümlerin isteme uygun olarak ayrı ayrı ONANMASINA, 14.04.2022 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.
Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.