Esas No: 2020/11282
Karar No: 2022/3812
Karar Tarihi: 17.05.2022
Yargıtay 12. Ceza Dairesi 2020/11282 Esas 2022/3812 Karar Sayılı İlamı
Özet:
Sanık, taksirle öldürme suçundan mahkum edilmiştir. Sanığın idaresindeki otomobil ile seyir halindeyken, karşı yönden gelen motosikletin ön kesimi ile çarpışması sonucu motosiklet sürücüsünün ölümü ve yolcu olarak bulunan kişinin de yaralanmasıyla sonuçlanan bir kaza meydana gelmiştir. Kaza tespit tutanağında sanığın asli kusurlu, motosiklet sürücüsünün ise tali kusurlu olduğu belirtilmiştir. Mahkeme, yapılan yargılamaya ve delillere uygun olarak sanığın mahkumiyetine karar vermiştir. Kararda belirtilen kanun maddeleri şunlardır:
- Türk Ceza Kanunu'nun 85. maddesi: Taksirle öldürme suçunu düzenler.
- Türk Ceza Kanunu'nun 62. maddesi: Suçun tespiti ile ilgili hükümleri içerir.
- Türk Ceza Kanunu'nun 50/1-a-4. maddesi: Sürücülere, trafik kurallarına uymaları ve diğer araç kullanıcılarının güvenliğini sağlamaları yükümlülüğünü getirir.
- Türk Ceza Kanunu'nun 52/2-4. maddesi: Trafik güvenliğini tehlikeye düşürecek, ihlal edenler hakkında ceza öngörülür.
- Türk Ceza Kanunu'nun 53/6. maddesi: Tali kusur durumunu tanımlar.
- Türk Ceza Kanunu'nun 63. maddesi: Demans ve ileri
"İçtihat Metni"
Mahkemesi :Ağır Ceza Mahkemesi
Suç : Taksirle öldürme
Hüküm : TCK’nın 85/2, 62/1, 50/1-a-4, 52/2-4, 53/6, 63. maddeleri
uyarınca mahkumiyet
Taksirle öldürme suçundan sanığın mahkumiyetine ilişkin hüküm, sanık müdafii ve katılanlar vekili tarafından temyiz edilmekle, dosya incelenerek gereği düşünüldü:
Sanığın idaresindeki otomobil ile olay günü saat 23:40 sıralarında, gece ve aydınlatması mevcut olmayan 7,40 m genişliğinde iki yönlü yolda, meskun mahal dışında, azami hız limitinin 90 km/saat olduğu yolda seyir halinde iken, olay mahalline geldiğinde karşı istikametten gelmekte olan sürücü ... idaresindeki motosikletin ön kesimi ile idaresindeki otomobilin sol ön kesimine çarpması neticesinde, motosiklet sürücüsünün ölümü ve motosiklette yolculuk yapan katılan ...’ın hayati tehlike geçirecek, kemik kırığının hayat fonksiyonlarına etkisi orta (3.derece) olarak yaralanmasına neden olduğu olayda; kaza tespit tutanağında çarpışma bölgesinin yolun ortalarında işaretlendiği, çarpışma öncesinde otomobilin seyir yönüne göre sağ şeritte yolun orta şerit çizgisine 80 cm mesafede otomobile ait olduğu değerlendirilen 2 metre uzunluğunda tek lastik izi tespit edildiği, sanığın orta çizgide seyir halinde olduğu ve motosikletin şeridine girmesi nedeni ile asli kusurlu, motosiklet sürücüsünün ise kaza tespit tutanağında belirtildiği üzere otomobili gördüğünde sağa manevra yapması ve orta şerit çizgisine yakın gitmesi nedeni ile tali kusurlu olarak kabul edilmesi gerektiği, bu nedenle kaza tespit tutanağındaki kusuru durumunun oluşa ve dosya kapsamına uygun olduğu görülmekle, asli kusurlu sanık hakkında mahkemenin ceza takdirinde bir isabetsizlik görülmediğinden tebliğnamedeki bozma görüşüne iştirak edilmemiştir.
Yapılan yargılamaya, toplanıp karar yerinde gösterilen delillere, mahkemenin kovuşturma sonuçlarına uygun olarak oluşan kanaat ve takdirine, incelenen dosya kapsamına göre, sanık müdafinin sanığın kusuru olmadığına, çarpışmanın sanığın şeridinde olduğuna, ölenin kask takmadığına, katılanlar vekilinin ise bilinçli taksir koşullarının oluştuğuna, cezanın az olduğuna ilişkin temyiz itirazlarının reddiyle, hükmün isteme aykırı olarak ONANMASINA, 17.05.2022 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.
Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.