Esas No: 2020/5641
Karar No: 2021/2453
Karar Tarihi: 20.05.2021
Danıştay 10. Daire 2020/5641 Esas 2021/2453 Karar Sayılı İlamı
T.C.
D A N I Ş T A Y
ONUNCU DAİRE
Esas No : 2020/5641
Karar No : 2021/2453
TEMYİZ EDEN (DAVALI) : … Bakanlığı
VEKİLLERİ : Huk. Müş. Av. …
Huk. Müş. Av. …
KARŞI TARAF (DAVACI) : …
VEKİLİ : Av. …
İSTEMİN_KONUSU : … Bölge İdare Mahkemesi ... İdare Dava Dairesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.
YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem: Özel ... Polikliniği adlı polikliniğin sahibi olan davacı tarafından, adı geçen polikliniğin taşınması için verilen iki yıllık askı süresinin 17/11/2018 tarihinde dolduğundan bahisle ruhsat hakkını kaybettiğine ilişkin şerh düşülmesi ve ruhsat dosyasının iade edilerek sürecin sonlandırılmasına ilişkin Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğünün … tarih ve E…. sayılı işleminin iptali istenilmiştir.
İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: ... İdare Mahkemesince verilen … tarih ve E:…, K:… sayılı kararla; dosyada yer alan bilgi ve belgelerle mevzuat hükümlerinin değerlendirilmesinden; Ayakta Teşhis ve Tedavi Yapılan Özel Sağlık Kuruluşları Hakkında Yönetmelikte taşınma işlemlerinin iki yıl içinde tamamlanması gerektiği hususunun düzenlendiği, iki yıllık sürenin başlangıç tarihine dair ise açık bir düzenleme olmadığı anlaşılmakla birlikte, 17/11/2016 tarih ve 1 sayılı Kapasite Değerlendirme Komisyonu kararının davacıya 06/02/2017 tarihinde elden verilmek suretiyle tebliğ edildiği, davacının kararın alındığına muttali olduğu 06/02/2017 tarihinde iki yıllık sürenin başlayacağı, bu tarihten itibaren başlayan sürenin son gününün ise 06/02/2019 tarihi olduğu, davacının ekli eksikliklerin tamamlanmasına dair 05/12/2018 tarihli İstanbul Valiliği İl Sağlık Müdürlüğünün yazısından sonra 04/01/2019 tarihinde evrakları teslim ettiği, 04/01/2019 tarihli dilekçesinde İstanbul Şişli İlçe Sağlık Müdürlüğünün mührünün bulunduğu hususları nazara alındığında, en son evrak teslim edildiği tarihte iki yıllık sürenin hala dolmadığı görüldüğünden tesis edilen dava konusu işlemde hukuka uygunluk bulunmadığı gerekçesiyle dava konusu işlemin iptaline karar verilmiştir.
Bölge İdare Mahkemesi kararının özeti: … Bölge İdare Mahkemesi ... İdare Dava Dairesince; istinaf başvurusuna konu kararın hukuka ve usule uygun olduğu, kararın kaldırılmasını gerektiren bir neden bulunmadığı belirtilerek davalının istinaf başvurusunun reddine karar verilmiştir.
TEMYİZ_EDENİN_İDDİALARI : Davalı idare tarafından, Ayakta Teşhis ve Tedavi Yapılan Özel Sağlık Kuruluşları Hakkında Yönetmeliğin ek 1. maddesinin 1. fıkrasının (a) bendinde, polikliniklerin taşınmak istemesi halinde Bakanlığa başvuracağının ve iki yıl içinde ön izin alacağının öngörüldüğü, davacının iki yıllık askı süresinin 17/11/2018 tarihinde dolduğu, bu iki yıllık sürenin nihai bir süre olduğu, Yönetmelik kapsamında istenilen bilgi ve belgeleri sağlayamayan, dolayısıyla taşınma için belirlenen iki yıllık sürede faaliyete geçemeyen poliklinik adına düzenlenen uygunluk belgesinin iptalinde hukuka aykırılık bulunmadığı, özel sağlık kuruluşlarının kaynak israfı ve atıl kapasiteye yol açılmaksızın etkin ve verimli sağlık hizmeti sunumunu sağlamak üzere faaliyette bulunmalarını teminen ruhsatlandırıldıkları, taşınma işlemlerinin iki yıl içinde tamamlanmasına yönelik düzenlemenin düzenli idare ilkesinin uygulanmasını teminen getirildiği, işlemde hukuka aykırılık bulunmadığı, dava konusu işlemin iptali yolunda verilen temyize konu kararın bozulması gerektiği ileri sürülmektedir.
KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Davacı tarafından, temyize konu kararın hukuka uygun olduğu belirtilerek temyiz isteminin reddi ile Bölge İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği savunulmuştur.
DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ : …
DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin kabulü ile Bölge İdare Mahkemesi kararının bozulması gerektiği düşünülmektedir.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Onuncu Dairesince, tetkik hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra, dosya tekemmül ettiğinden davalı idarenin yürütmenin durdurulması istemi hakkında ayrıca bir karar verilmeksizin işin gereği görüşüldü:
İNCELEME VE GEREKÇE :
MADDİ OLAY :
1) Davacı, Adana ili, Seyhan ilçesi, … Mahallesi, … Sokak, … Rezidance No:… Kat:… D:… adresinde güzellik merkezinden dönüşen poliklinik olarak faaliyet gösteren Özel ...Polikliniğini İstanbul iline taşımak için 12/02/2016 tarihinde davalı idareye başvurmuştur.
2) Davacının il dışı taşınma talebi planlama kriterleri çerçevesinde Sağlık Bakanlığı Kapasite Değerlendirme Komisyonunda görüşülmüş ve 2016/1 sayılı kararla uygun bulunarak 17/11/2016 tarih ve 116 sayılı Makam Onayı ile uygulamaya konulmuştur.
3) Taşınma talebinin uygun bulunduğu davacıya 06/02/2017 tarihinde tebliğ edilmiştir.
4) Bunun üzerine davacı, Adana Valiliği İl Sağlık Müdürlüğüne verdiği 18/09/2018 tarihli dilekçe ile; Bakanlığın taşınma onayına istinaden İstanbul ili, Şişli ilçesi, … Mahallesi, … Caddesi, … Apartmanı, No:… K:… D:… adresine taşınması için gereğinin yapılmasını istemiş, davacının dilekçesi anılan Müdürlüğün 11/10/2018 tarih ve 860 sayılı yazısı ekinde İstanbul Valiliği İl Sağlık Müdürlüğüne gönderilmiştir.
5) İstanbul Valiliği İl Sağlık Müdürlüğünün … tarih ve E… sayılı ve … tarih ve E…. sayılı yazıları ile, ruhsatlandırmaya esas liste halinde saydıkları eksik evrakın (mesul müdür başvuru evrakları, tıbbi işlem listesi, medikal estetik sertifikalı mesul müdür atanana kadar bu işlemlerin yapılmayacağına dair taahhütname, hemşire başvuru evrakı, cihaz listesi, kat maliklerinden alınacak muvafakatname, vergi levhası, kira kontratı, tıbbi atık sözleşmesi, laboratuvar sözleşmesi, tıbbi donanım ve malzeme listesi, yangın raporu, kroki, mahal raporu) verilen süre içerisinde göndermesi gerektiği davacıya bildirilmiştir.
6) Davacı tarafından, 14/01/2019 tarihlerinde, eksikliği bildirilen evraktan bir kısmı (mesul müdür sözleşmesi ve başvuru evrakları, kira kontratı, vergi levhası, personel listesi, ambulans sözleşmesi, ilaç, malzeme ve donanım listesi, kroki, hemşire sözleşmesi, tıbbi atık sözleşmesi) idareye teslim edilmiştir.
7) Bu defa, İstanbul Valiliği İl Sağlık Müdürlüğünün … tarih ve E… sayılı yazısı ile; kuruluş sahipliğince eksikliği belirtilen belgelerin verilen sürede tam olarak sunulmadığı, 17/10/2018 tarihinde İlçe Sağlık Müdürlüğünce yerinde yapılan incelemede, poliklinik tabelasının olduğunun, mahallin boş olduğunun, herhangi bir eşya ve cihazın olmadığının tespit edildiği belirtilerek yapılacak işlemlere esas teşkil etmek üzere Sağlık Bakanlığından görüş istenilmiştir.
8) Bu arada, davacı tarafından İstanbul Valiliği İl Sağlık Müdürlüğüne verilen 08/02/2019 tarihli dilekçe ile -özetle-; "faaliyete başlamaları için gerekli evrakı idareye teslim ettikleri, kiralamış oldukları iş yerine ait bina içerisinde doktor muayenehanelerinin olduğu, her bağımsız bölümün yangın çıkışının bina içerisinde ayrı bir merdivenle ana caddeye ayrı bir çıkışı olmasına rağmen İstanbul Büyükşehir Belediyesi Zabıta Ruhsat Denetim Müdürlüğü tarafından iş yerinin bulunduğu binaya yangın bakımından inceleme yapıldığı, bina ile ilgili eksiklikler tespit edildiği, 10/09/2019 tarihine kadar yıllık kira sözleşmesi yaptıkları iş yerinde Yönetmeliğe uygun fiziki şartları yerine getirmek için ciddi masraf yaptıkları, faaliyete başlayamayacakları için ekonomik sıkıntı içine girdikleri, mağduriyet yaşadıkları" belirtilerek taşınma sürecinin değerlendirilmesi ve faaliyete geçebilmeleri için gereğinin yapılması istenilmiştir.
9) İstanbul Valiliği İl Sağlık Müdürlüğünce bu dilekçe de değerlendirilmek üzere Sağlık Bakanlığına gönderilmiştir.
10) Bunun üzerine, Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğünün … tarih ve E…. sayılı işlemi ile; iki yıllık askı süresinin 17/11/2018 tarihinde dolduğundan bahisle "bu güne kadar ruhsatlandırmaya esas bilgi ve belgeleri tam olarak sunmayan, dolayısıyla faaliyete geçemeyen Özel ...Polikliniğinin ruhsat hakkını kaybettiğine ilişkin ÇKYS'ye (Çekirdek Kaynak Yönetim Sistemi) şerh düşülmesi ve ruhsat dosyasının iade edilmesi gerektiği" İstanbul ve Adana Valilikleri İl Sağlık Müdürlüklerine bildirilmiştir.
11) Anılan işlemin davacıya tebliği üzerine iptali istemiyle görülen dava açılmıştır.
İLGİLİ MEVZUAT:
15/02/2008 tarih ve 26788 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Ayakta Teşhis ve Tedavi Yapılan Özel Sağlık Kuruluşları Hakkında Yönetmeliğin;
"Sağlık kurum ve kuruluşlarının planlanması" başlıklı 9. maddesinde; "(Değişik:RG-11/7/2013-28704) (1) Bakanlıkça aşağıdaki amaçlar doğrultusunda (Ek ibare:RG-21/3/2014-28948) muayenehaneler hariç, faaliyetine ihtiyaç duyulan sağlık kurum ve kuruluşları ile bunlara ait sağlık insan gücü, tıbbi hizmet birimleri ve nitelikleri ile teknoloji yoğunluklu tıbbi cihaz dağılımı alanlarında kamu ve özel sektörü kapsayacak şekilde planlama yapılır:
a) Sağlık hizmetlerinin, demografik yapı ve epidemiyolojik özellikler de göz önünde bulundurulmak suretiyle kaliteli, hakkaniyete uygun ve verimli şekilde sunulması,
b) Sağlık kurum ve kuruluşlarının hizmet kapasiteleri, sağlık insan gücü ile çağdaş tıbbi bilgi ve teknolojinin ülke düzeyinde dengeli dağılımının sağlanması,
c) Koruyucu sağlık ve acil sağlık hizmetleri gibi işbirliği halinde hizmet sunumunun gerekli olduğu alanlarda uygun kapasitenin oluşturulması,
ç) Kaynak israfı ve atıl kapasiteye yol açılmaması.
(2) (Değişik:RG-21/3/2014-28948) Özel sağlık kuruluşu açmak isteyenler, Bakanlıkça yapılan planlamada ihtiyaç gösterilen yerleşim bölgelerinde faaliyette bulunmak üzere başvurabilir." hükmüne;
"Ruhsat başvurusu ve ruhsatname" başlıklı 13. maddesinin 1. fıkrasında; "Sağlık kuruluşu açacak kişi, EK-1’deki belgelerin olduğu dosya ile Müdürlüğe başvurur. Dosya, dizi pusulası ile kabul edilir." hükmüne yer verilmiş;
Yönetmeliğin eki Ek-1/a'da polikliniklerde ruhsatname başvuru için gerekli belgeler; "1) Poliklinik işleteninin, adı veya ticari unvanı ile açmak istediği kuruluşun adını, açık adresini, faaliyet göstereceği uzmanlık dalları ve türünü belirten ve sağlık kuruluşunun açılışı ile ilgili işlemlerinin başlatılmasını talep eden imzalı başvuru dilekçesi, 2) Müstakil binada ise, “sağlık kuruluşu” kaydının gösterildiği yapı kullanma izni belgesi; müstakil binada değil ise, bulunduğu binanın yapı kullanma izni belgesi (yapı kullanma izni belgesinin ilgili belediyesince onaylı örnekleri de olabilir), 3) Poliklinik binası müstakil ise, ilgili mevzuata göre alınmış depreme dayanıklılık raporu, 4) (Değişik:RG-30/1/2015-29252) Polikliniğin olduğu binada yangına karşı gereken tedbirlerin alındığına ilişkin olarak ilgili mevzuata göre yetkili mercilerden alınmış olan belge, 5) Yönetmeliğin 10 uncu maddesinin ikinci fıkrası uyarınca, hasta ve hasta yakınları ile poliklinik çalışanları için üç araçtan az olmamak üzere imar mevzuatına uygun şekilde otopark yeri ayrıldığına dair ilgili belediyeden alınan yazı, 6) Polikliniği açacak şirket ortaklarını gösterir ticaret sicili gazetesinin aslı veya aslı görülerek Müdürlük onaylı örneği ile şirket ortaklarının tamamının tabip olduklarını belgelemek üzere ortakların diplomalarının, varsa uzmanlık belgelerinin Müdürlükçe tasdikli suretleri; şirket değil kişiler tarafından açılacak ise, tıp fakültesi diplomaları ve varsa uzmanlık belgelerinin Müdürlükçe tasdikli suretleri, 7) Yönetmeliğin 25 inci maddesine göre aboratuar ile radyoloji hizmetlerinin gerek poliklinik bünyesinde ve gerekse hizmet satın alma yoluyla nasıl yürütüleceğini gösterir belgeler, 8) Ambulans hizmeti, Yönetmeliğin 24 üncü maddesinin dokuzuncu fıkrasında gösterilen şekilde verilecek ise buna dair işletenin yazılı ve ıslak imzalı beyanı; kendisine ait tam donanımlı acil yardım ambulansı olması halinde Ambulanslar ve Acil Sağlık Araçları ile Ambulans Hizmetleri Yönetmeliğine göre alınmış Ambulans Uygunluk Belgesinin Müdürlükçe tasdikli sureti; ambulans hizmeti sunan özel bir kuruluş ile sözleşme yapılmış ise, Ambulans Servisi Uygunluk Belgesinin aslı görülerek Müdürlük onaylı örneği, hizmet sözleşmesinin ıslak imzalı veya ıslak imzalı aslı görülerek Müdürlük onaylı örneği; 9) Mesul müdürün, poliklinikte mesul müdür olarak çalışacağına dair ıslak imzalı veya ıslak imzalı aslı görülerek Müdürlük onaylı mesul müdürlük sözleşmesi örneği; Yönetmeliğin 16 ncı maddesinin dördüncü fıkrasına göre mesul müdürlük yapmaya engel halinin bulunmadığını gösteren belgeler; mesul müdüre ait diploma ve var ise uzmanlık belgesi, T.C. Kimlik Numarası beyanı (Ek ibare:RG-30/1/2015-29252) ,adli sicil beyanı ve iki adet vesikalık fotoğraf, a) Poliklinik işleteni şirket ve ortaklardan başkası şirket müdürü ise, şirket müdürü ile mesul müdür tabip arasında yapılan sözleşme; aksi halde, mesul müdürlük konusunda ortaklar kurulu karar defterinin aslı görülerek Müdürlük onaylı örneği, b) Poliklinik işleteni gerçek kişiler ise, diğer ortakların mesul müdürlük konusunda yazılı ve imzalı rıza beyanları veya mesul müdürlük yapacak ortak ile diğer ortaklar arasında bu konuda yapılan sözleşme, 10) (Değişik:RG-30/1/2015-29252) Poliklinikte çalışacak tabip ve diş tabipleri için adli sicil beyanı ve ilgili oda kaydı belgesi ile poliklinik ortağı tabipler, poliklinikte çalışacak tabip ve tabip harici sağlık çalışanlarının ikişer adet vesikalık fotoğrafları, 11) EK-5’e göre istihdamı zorunlu olan ve tabip harici sağlık çalışanlarının hizmet sözleşmeleri ve diplomaları (diploma ve sözleşmelerin, aslı görülmek şartıyla Müdürlük tasdikli suretleri; istenilir ise sözleşmeler ıslak imzalı verilebilir), 12) (Değişik:RG-11/7/2013-28704) Poliklinikte çalışan hekimlerin tabip odası kayıt belgeleri, 13) Poliklinikte sağlık insan gücü haricindeki çalışanlarının, isimleri ve mesul müdür tarafından onaylanmış isim listesi ve T.C. Kimlik Numaraları, 14) Poliklinikte bulunması zorunlu tıbbi donanımın (cihazlar için marka, seri numarası veya bu numara yerine geçen bilgiler olacak şekilde) ve ilaçların, isim ve sayı olarak belirtilen mesul müdür imzalı listesi, 15) Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliğine göre düzenlenmiş tıbbi atık raporu ve tıbbi atıkların bertarafı için ilgili kurumla yapılmış sözleşme." şeklinde sayılmıştır.
Anılan Yönetmeliğin, "Ruhsatlandırılmış sağlık kuruluşunun devri ve başka bir yere nakli" başlıklı 34. maddesinin 7. fıkrasında; "Sağlık kuruluşunun aynı ilçe sınırları içinde başka bir adrese nakledilmek istenmesi halinde, tıp merkezi binası için ön izin alınması şartıyla, nakil talep dilekçesi ve EK-1/c’deki belgelerle birlikte Müdürlüğe başvurulur. Başvuru, 13 üncü madde uyarınca değerlendirilir ve ruhsat düzenlenir." hükmüne;
"Sağlık kuruluşlarının kalite ve verimliliğini artırmak amacıyla izin verilebilecek hususlar" başlıklı ek 1. maddesinin 1. fıkrasının (a) bendinin davacının taşınma talebinde bulunduğu tarihte yürürlükte olan ve 11/07/2013 tarih ve 28704 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Yönetmelikle değişik halinde; "(1) Sağlık kuruluşlarından;
a) Tıp merkezi, poliklinik, laboratuvar ve müesseselerin taşınmak istenmesi halinde Bakanlığa başvurulur. Özel sağlık kuruluşları, Bakanlıkça uygun görülmesi ve izin verilmesi kaydıyla, taşınma işlemlerini iki yıl içinde tamamlar. Tıp merkezi taşınmalarında ise iki yıl içerisinde ön izin belgesi almak ve ön izin tarihinden itibaren üç yıl içerisinde ruhsatlandırılmak zorundadır. Bu süre içerisinde sağlık kuruluşu, faaliyetine mevcut kapasitesi ile devam edebilir veya faaliyetini askıya alabilir ve Müdürlüğe tebligat adresi bildirerek kuruluş binasını boşaltabilir. Tıp merkezleri ve poliklinikler, taşınma talebinde bulundukları takdirde A veya B tipi tıp merkezi ile A tipi poliklinik olarak ruhsatlandırılır. Ancak, il dışındaki özel sağlık kuruluşu ile birleşme/taşınma talebi halinde başvuru, Planlama ve İstihdam Komisyonuna sunulur. Komisyon başvuruyu, Bakanlıkça belirlenen planlama ilkeleri çerçevesinde sağlık kuruluşu hizmeti sunulması için öngörülen asgari nüfus ve/veya ilde verilmesi hedeflenen sağlık hizmetleri ile uzman/tabip dağılımı yönünden daha az yoğunluklu bölgeleri öncelikle dikkate alarak değerlendirir. Başvuru uygun görülür ise Bakanlıkça taşınmaya izin verilir.” hükmüne;
Anılan ek 1. maddenin 1. fıkrasının (a) bendinin dava konusu işlemin tesis edildiği tarihte yürürlükte olan ve 12/12/2017 tarih ve 30268 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan halinde ise; "a) Tıp merkezi, poliklinik, laboratuvar ve müesseselerin taşınmak istenmesi halinde Bakanlığa başvurulur. Tıp merkezi dışındaki özel sağlık kuruluşlarının taşınmalarında, Bakanlıkça uygun görülmesi ve izin verilmesi kaydıyla, taşınma işlemlerinin iki yıl içinde tamamlanması zorunludur. Tıp merkezi taşınmalarında ise, iki yıl içerisinde ön izin belgesi almak ve ön izin tarihinden itibaren üç yıl içerisinde ruhsatlandırılmak suretiyle toplam beş yıl içinde taşınma işlemlerinin tamamlanması zorunludur. Bu süre içerisinde sağlık kuruluşu, faaliyetine mevcut kapasitesi ile devam edebilir veya faaliyetini askıya alabilir ve Müdürlüğe tebligat adresi bildirerek kuruluş binasını boşaltabilir. Tıp merkezleri ve poliklinikler, taşınma talebinde bulundukları takdirde A veya B tipi tıp merkezi ile A tipi poliklinik olarak ruhsatlandırılır. Ancak, il dışındaki özel sağlık kuruluşu ile birleşme/taşınma talebi halinde Bakanlığa başvurulur. Bakanlık başvuruyu, planlama ilkeleri çerçevesinde sağlık kuruluşu hizmeti sunulması için öngörülen asgari nüfus ve/veya ilde verilmesi hedeflenen sağlık hizmetleri ile uzman/tabip dağılımı yönünden daha az yoğunluklu bölgeleri öncelikle dikkate alarak değerlendirir. Başvuru uygun görülür ise Bakanlıkça taşınmaya izin verilir.” hükmüne yer verilmiştir.
HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
Ayakta Teşhis ve Tedavi Yapılan Özel Sağlık Kuruluşları Hakkında Yönetmeliğin ilgili hükümleri bir bütün halinde değerlendirildiğinde, sağlık kuruluşlarının il içi ve il dışına taşınma talebinde bulunabilecekleri, polikliniklerin taşınmak istemesi halinde Bakanlığa başvuracağı ve başvurunun Bakanlıkça uygun görülmesi ve izin verilmesi kaydıyla taşınma işlemlerinin iki yıl içerisinde tamamlanması gerektiği, il dışı taşınma taleplerinde Bakanlığın başvuruyu, planlama ilkeleri çerçevesinde sağlık kuruluşu hizmeti sunulması için öngörülen asgari nüfus ve/veya ilde verilmesi hedeflenen sağlık hizmetleri ile uzman/tabip dağılımı yönünden daha az yoğunluklu bölgeleri öncelikle dikkate alarak değerlendireceği ve başvuru uygun görülür ise taşınmaya izin verileceği anlaşılmaktadır.
İl dışı taşınma gibi, taşınmanın Bakanlığın uygun bulması ve izin vermesi şartına bağlandığı durumlarda, taşınmanın tamamlanması için öngörülen iki yıllık sürenin, taşınmaya Bakanlıkça izin verildiğinin ve taşınmanın uygun bulunduğunun ilgilisince öğrenildiği tarihten itibaren başlayacağının ve başvuru sahiplerinin üzerine düşen yükümlülükleri bu tarihten itibaren iki yıl içinde yerine getirerek taşınma işlemlerini tamamlaması gerektiğinin kabulü gerekir.
Dava konusu olayda, Özel ...Polikliniğinin sahibi olan davacı, 12/02/2016 tarihinde davalı idareye müracaat ederek, anılan polikliniği Adana ilinden, İstanbul iline taşımak istediğini beyan etmiştir. Davacının, il dışı taşınma talebi planlama hükümleri gereğince Sağlık Bakanlığı Kapasite Değerlendirme Komisyonunda görüşülmüş ve 2016/1 sayılı kararla uygun bulunarak 17/11/2016 tarih ve 116 sayılı Makam Onayı ile uygulamaya konulmuştur. Taşınma talebinin uygun bulunduğu davacıya 06/02/2017 tarihinde tebliğ edilmiştir.
Davacının, taşınma talebinin uygun bulunduğunu ve taşınmaya izin verildiğini öğrendiği 06/02/2017 tarihinden, en geç -mevzuatta öngörülen iki yıllık sürenin sona erdiği- 06/02/2019 tarihine kadar ruhsatlandırmaya esas bilgi ve belgeleri sağlayarak ve üzerine düşen diğer yükümlülükleri yerine getirerek taşınma işlemlerini tamamlaması gerekirken, idareye sunması gereken belgelerin tamamını dava konusu işlemin tesis edildiği 11/06/2019 tarihine kadar sunmadığı dosya içeriğinden anlaşılmaktadır.
Buna göre, mevzuatta öngörülen iki yıllık süre içerisinde, taşınma için gerekli işlemleri tamamlayamayan davacının, ruhsat hakkını kaybettiğine ilişkin Çekirdek Kaynak Yönetim Sistemine şerh düşülmesi ve ruhsat dosyasının iade edilerek sürecin sonlandırılması gerektiği yönünde tesis edilen Sağlık Bakanlığı işleminde hukuka aykırılık bulunmamaktadır.
Bu itibarla, dava konusu işlemin iptali yönünde verilen İdare Mahkemesi kararına ilişkin istinaf isteminin reddine dair temyize konu Bölge İdare Mahkemesi kararında hukuki isabet bulunmamaktadır.
KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. Davalı idarenin temyiz isteminin kabulüne,
2. Dava konusu işlemin iptaline ilişkin ... İdare Mahkemesi kararına yönelik olarak yapılan istinaf başvurusunun reddi yolundaki temyize konu … Bölge İdare Mahkemesi … İdare Dava Dairesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının BOZULMASINA,
3. Yeniden bir karar verilmek üzere dosyanın … Bölge İdare Mahkemesi ... İdare Dava Dairesine gönderilmesine, 20/05/2021 tarihinde kesin olarak oy çokluğuyla karar verildi.
KARŞI OY (X) :
Bölge idare mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür. Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmediğinden, kararın onanması gerektiği oyuyla Daire kararına katılmıyorum.
Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.