Abaküs Yazılım
8. Daire
Esas No: 2021/3150
Karar No: 2021/2646
Karar Tarihi: 25.05.2021

Danıştay 8. Daire 2021/3150 Esas 2021/2646 Karar Sayılı İlamı

T.C.
D A N I Ş T A Y
SEKİZİNCİ DAİRE
Esas No : 2021/3150
Karar No : 2021/2646


TEMYİZ EDEN (DAVACI) : …
VEKİLİ : Av. …

TEMYİZ EDEN (DAVALI) : … Başkanlığı
VEKİLİ : Av. …


İSTEMİN KONUSU : ... İdare Mahkemesi'nin … tarih ve E:…, K:… kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

YARGILAMA SÜRECİ:
Dava konusu istem: Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Adalet Meslek Yüksek Okulundan mezun olan ve davalı idarece gerçekleştirilen 2020 yılı dikey geçiş sınavına katılan davacı tarafından, dikey geçiş puanı hesaplanırken, ön lisans başarı not ortalamasının 3,95 olarak hesaplanması gerekirken 3,11 olarak hesaplanması nedeniyle dikey geçiş sınavı yerleştirme puanının hatalı hesaplanması işleminin iptali istemdir.

İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: … İdare Mahkemesi'nin verilen … tarih ve E:…, K:… kararıyla; 2020 yılı Dikey Geçiş Sınavı Kılavuzu'nda ve ayrıca davalı idarece 27/08/2020 tarihinde yapılan duyuruda; 2020 yılı Dikey Geçis Sınavı'na girecek adayların eğitim bilgileri ile ilgili olarak yapılacak kontrol, seçme ve onaylama işlemlerinin takviminin davalı idarenin internet sitesinde yayımlandığı, yukarıda aktarılan mevzuat hükümleri uyarınca bu yayının tebliğ yerine geçtiği, davacı tarafından da kılavuzu okuyup kabul ettiğine dair başvuru kayıt belgesi imzalanmak suretiyle kılavuzda yer alan bilgi ve tebliğlerden haberdar olduğunun kabul edildiği, öte yandan, Mahkemece verilen Ara Kararı'na … Kadın kapalı Ceza İnfaz Kurumu Müdürlüğü'nden verilen cevapta, başvuru kayıtlarının öğretmen nezaretinde gerçekleştirildiği, kontrolü için hükümlü ve tutuklulara verildiği, talep edilmesi halinde internet erişiminin sağlandığının bildirildiği, kaldı ki, davacıya ait ön lisans başarı not ortalamasının 3,11 olarak öğrenim gördüğü üniversite tarafından sisteme kaydedildiği ve bu durumun sehven yapıldığının anılan üniversite tarafından da kabul edildiği, dolayısıyla davacıya ait önlisans başarı not ortalamasının, davalı idarece eksik veya hatalı olarak hesaplanmadığı, dikey geçiş sınav sonuçlarının açıklanmasından sonra güncellenerek sisteme girilen 3,95 not ortalamasının da mevcut durumu değiştirmeyeceği, dolayısıyla dava konusu işlemde davalı idarenin herhangi bir sorumluluğunun bulunmadığı dikkate alındığında davacının katılmış olduğu dikey geçiş sınavında ön lisans başarı not ortalamasının 3,95 olarak hesaplanması gerekirken 3,11 olarak hesaplanması nedeniyle dikey geçiş sınavı yerleştirme puanının hatalı hesaplanmasına dair dava konusu işlemde hukuka aykırılık bulunmadığı gerekçesiyle davanın reddine karar verilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı tarafından, 2020 DGS puanının hatalı hesaplandığını dikey geçiş sınavı sonuçları açıklandığında öğrendiğini, ... Ağır Ceza Mahkemesi'nin E:… sayılı dosyasında mahkumiyet aldığından cezaevinde bulunduğunu, katılmış olduğu dikey geçiş sınavı Kılavuzu'nun 4. sayfasında bulunan ibarede yer verilen sorumluluğun, mevcut koşulları itibarıyla tarafına yüklenemeyeceğini, ayrıca Kılavuz'un tarafına tebliğ edilmediğini, hükümlü bulunmasından kaynaklı olarak ceza infaz kurumunda her an internete erişim imkanın bulunmadığını, Atatürk Üniversitesi Rektörlüğü'nün Yükseköğretim Bilgi Sistemi'ne (YÖKSİS) mezuniyet puanının hatalı aktarımı nedeniyle mağdur olduğunu, kendisinin bir kusurunun bulunmadığını, eğitim hakkının elinden alındığı ileri sürülmektedir.

KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Davalı idare tarafından, davacının DGS puanının hesaplamasının, Yükseköğretim Bilgi Sistemi'nde yer alan (YÖKSİS) mezuniyet puanının kullanılarak yapıldığı, hatalı ve/veya yanlış bir hesaplamanın yapılmadığı belirtilerek istemin reddi gerektiği savunulmuştur.

DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ ….'IN DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin kabulü gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Sekizinci Dairesince, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 20/B maddesi uyarınca işin gereği görüşüldü:

İNCELEME VE GEREKÇE:

MADDİ OLAY :
Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Adalet Meslek Yüksek Okulu'ndan mezun olan ve davalı idarece gerçekleştirilen 2020 yılı Dikey Geçiş Sınavı'na katılan davacı tarafından, dikey geçiş puanı hesaplanırken, ön lisans başarı not ortalamasının 3,95 olarak hesaplanması gerekirken 3,11 olarak hesaplanması nedeniyle dikey geçiş sınavı yerleştirme puanının hatalı hesaplanması işleminin; hukuka aykırı olduğu, ileri sürülerek iptali istenilmektedir.

İLGİLİ MEVZUAT:
6114 sayılı Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi Hizmetleri Hakkında Kanun'un 2'nci maddesinde "Kılavuz:Ölçme, seçme ve yerleştirme işlemlerine ilişkin uyulması gereken kurallar, duyurular veya yol gösterici açıklamalardan oluşan ve adaylar ile diğer ilgilileri bağlayıcı olan basılı veya elektronik ortamdaki bilgi paketi" olarak tanımlanmıştır. Aynı Kanun'un, "Temel İlkeler" başlıklı 7'nci maddesinde de "Sınav, ölçme, değerlendirme ve yerleştirme işlemleri, güvenilirlik, gizlilik, tarafsızlık, bilimsellik ilkeleri çerçevesinde ve adaylara fırsat eşitliği sağlayacak biçimde yapılır." hükümleri yer almaktadır.
2709 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Anayasası'nı 10. maddesinin 1. fıkrasında, herkesin, dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşit olduğu; 42. maddesinin 1. fıkrasında; kimsenin eğitim ve öğrenim hakkından yoksun bırakılamayacağı belirtilmiş olup; 90. maddesinde; "...Usulüne göre yürürlüğe konulmuş Milletlerarası andlaşmalar kanun hükmündedir. Bunlar hakkında Anayasaya aykırılık iddiası ile Anayasa Mahkemesine başvurulamaz. (Ek cümle: 7/5/2004-5170/7 md.) Usulüne göre yürürlüğe konulmuş temel hak ve özgürlüklere ilişkin milletlerarası andlaşmalarla kanunların aynı konuda farklı hükümler içermesi nedeniyle çıkabilecek uyuşmazlıklarda milletlerarası andlaşma hükümleri esas alınır." hükmü yer almaktadır.
Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi'nin 1 No'lu Protokolü'nün 11 No'lu Protokol ile değiştirilen "Eğitim hakkı" başlıklı 2. maddesine, Türkiye tarafından 430 sayılı Tevhid-i Tedrisat Kanunu gerekçe gösterilerek çekince konulmuş ise de; 1 No'lu Protokolün "Eğitim Hakkı" başlıklı 2. maddesinde; "Hiç kimse eğitim hakkından yoksun bırakılamaz.(...)" düzenlemesine yer verilmiştir.
Birleşmiş Milletler (BM) İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi'nin 21. maddesinin 2.fıkrasında; herkesin ülkesinin kamu hizmetlerinden eşit olarak yararlanma hakkına sahip olduğu, 26. maddesinin 1. fıkrasında da; herkesin eğitim hakkına sahip olduğu, yükseköğretimin, yeteneklerine göre herkese tam bir eşitlikle açık olması gerektiği vurgulanmıştır.
BM Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Haklara İlişkin Uluslararası Sözleşmesi'nin 13. maddesinin 2. fıkrasının (c) bendine göre; sözleşmeye taraf devletlerin, eğitim hakkının tam olarak gerçekleştirilmesi amacı ile ''yükseköğretimin… kişisel yetenek temelinde herkese eşit derecede açık olması sağlanacaktır.'' hususunu kabul ettiğini ifade etmektedir.
2020 Meslek Yüksekokulları ile Açıöğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Dikey Geçiş Sınavı Kılavuzu'nda; "2020-DGS'ye başvuran adaylardan YÖKSİS’te akademik not ortalamaları bulunanların bu bilgileri elektronik ortamda YÖKSİS’ten alınarak ÖSYM arşivine aktarılacaktır. YÖKSİS kaynaklı bilgisinde eksiklik/düzeltme olan adayların kendi üniversitelerine başvurarak bu bilgilerinin düzeltilmesini sağlamaları gerekmektedir. 2020-DGS’ye başvuran diğer adayların akademik not ortalamaları kendi okullarından elektronik ortamda internet aracılığıyla alınacaktır. Bu amaçla Ağustos ayı içerisinde “2020-DGS Akademik Not Ortalamaları Yönergesi” ÖSYM'nin httv://www.osym.gov.tr internet adresinden yayımlanacak ve işlemler bu yönergede belirtilen esaslara göre yürütülecektir. 2020-DGS’ye başvuran adayların 11-17 Ağustos 2020 tarihleri arasında Aday İşlemleri Sisteminden değerlendirme ve yerleştirme işlemlerinde kullanılmasını istedikleri eğitim bilgilerini kontrol etmeleri ve bu eğitim bilgilerini seçerek 17 Ağustos 2020 tarihi saat 16.00’ya kadar onaylamaları gerekmektedir. Eğitim bilgilerinde eksiklik/hata olan adayların, mezun oldukları/olacakları yükseköğretim kurumlan ile görüşerek eğitim bilgilerini Yükseköğretim Bilgi Sistemi (YÖKSİS) üzerinden düzelttirmeleri ve bu düzeltme işlemi sonrasında 11-17 Ağustos 2020 tarihleri arasında belirtilen internet adresinden düzelttirdikleri eğitim bilgilerini seçerek onaylamaları gerekmektedir. Adayların bireysel olarak veya ilgili kurumların doğrudan Merkezimize yapacakları degişiklik/düzeltme talepleri kabul edilmeyecek ve işlem yapılmayacaktır. 2020-DGS’ye başvuran tüm adayların eğitim bilgisi seçme işlemini gerçekleştirmesi gerekmektedir. Eğitim bilgisi kontrol, seçme ve onaylama işlemleri 17 Ağustos 2020 tarihinde saat 16.00 da sona erecek olup bu tarihler arasında yapmış olduğu son seçim önem arz etmektedir. (...)" kuralı yer almaktadır.
Aynı Kılavuz'un; "4. Değerlendirme" başlıklı bölümünün "4.2. Ön lisans başarı puanı" kısmında; "2020-DGS’ye başvuran adaylardan her biri için ön lisans öğrenimindeki akademik ortalama göz önünde tutularak bir Ön Lisans Başarı Puanı (ÖBP) hesaplanacaktır. 2020- DGS’ye başvuran adaylardan YÖKSİS'te akademik not ortalamaları bulunanların bu bilgileri elektronik ortamda YÖKSİS’ten alınarak ÖSYM arşivine aktarılacaktır. ÖBP’nin hesaplanmasında bu bilgiler kullanılacaktır. YÖKSİS kaynaklı bilgisinde eksiklik/düzeltme olan adayların kendi üniversitelerine başvurarak bu bilsilerinin düzeltilmesini sağlamaları gerekmektedir. (AKADEMİK NOT ORTALAMALARININ TOPLANMASI İLE İLGİLİ BİLGİ” başlıklı madde). Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca, 4 Ağustos 2012 tarihli ve 28374 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik’in 1 nci maddesi ile 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik’in 7 nci maddesinin üçüncü cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir: 'Akademik not ortalamalarından elde edilecek Önlisans Başarı puanlarının sınav puanlarına katılarak Dikey Geçiş Sınavı Puanının nasıl hesaplanacağı ÖSYM tarafından belirlenir ve Dikey Geçiş Sınavı Kılavuzunda yer alır.' 2020-DGS’de Önlisans Başarı Puanı (ÖBP), aşağıdaki şekilde hesaplanarak sınav puanlarına eklenecektir: 19 Ön lisans akademik not ortalamaları (en yükseği 100, en düşüğü 50 olarak değerlendirilerek) 0,8 ile çarpılarak Önlisans Başarı Puanına (ÖBP) dönüştürülecektir. Böylece, 50 olan en düşük notun ÖBP değeri 40 olacak, en yüksek 100 olan notun da ÖBP değeri 80 olacaktır. 50’nin altında olan notlar 50 olarak değerlendirmeye alınacaktır. Bu şekilde hesaplanan Önlisans Başarı Puanı merkezî sınavdan alman puana eklenerek adayın yerleştirme puanı hesaplanacaktır. Bütün not sistemleri doğru orantı kurularak, 100’lü not sistemine dönüştürülecektir." kuralı, “4.3. DGS puanının hesaplanması” kısmında; "Adayların testlerden almış olduğu puanlardan hesaplanan sayısal ve sözel standart puanlar ve ön lisans haşarı puanları (ÖBP) kullanılarak adayların yerleştirmede esas alınacak DGS puanları hesaplanacaktır. DGS puanını oluşturacak olan sayısal ve sözel standart puanlar ile Ön Lisans Başarı Puanının ağırlıklarım belirleyen katsayılar, Tablo-A 'da yer almaktadır. Her aday için puanlar, tablodaki katsayılar ile çarpılarak toplanacak ve bulunacak toplam, adayın ilgili DGS puanını oluşturacaktır. Her iki testten de en az 0,5 ham puan alan adayların DGS puanı hesaplanacaktır. Her iki testten de en az 0,5 ham puanı bulunmayan adayların DGS puanı hesaplanmayacaktır. 2021 yılı ve müteakip yıllarda yapılacak olan DGS’de ise her iki testten de en az 1 ham puan alan adayların DGS puanı hesaplanacaktır. Her iki testten de en az 1 ham puanı bulunmayan adayların DGS puanı hesaplanmayacaktır. 2019-DGS’de bir yükseköğretim programına yerleştirilen adayların 2020-DGS’de ÖBP’leri 0,45 katsayısı ile çarpılacaktır. 2020-DGS’de bir yükseköğretim programına yerleştirilen adayların 2021-DGS’de ilgili ÖBP’leri 0,45 katsayısı ile çarpılacaktır." kuralı yer almaktadır.
Öte yandan, davalı idarece 27/08/2020 tarihinde yapılan duyuruda; "2020-DGS’ye giren adayların, 27 Ağustos - 01 Eylül 2020 tarihleri arasında önlisans seviyesindeki eğitim bilgilerini Yükseköğretim Bilgi Sisteminde (YÖKSİS) kontrol etmeleri ve 2020-DGS değerlendirme ve yerleştirme işlemlerinde kullanılmasını istedikleri eğitim bilgilerini ÖSYM Aday İşlemleri Sisteminde (AİS) seçerek onaylamaları gerekmektedir.ÖSYM Aday İşlemleri Sisteminde (AİS) seçme ve onaylama işlemi 01 Eylül 2020 tarihi saat 16:00'ya kadar yapılabilecektir. 2020-DGS’ye giren tüm adayların, 27 Ağustos - 01 Eylül 2020 tarihleri arasında eğitim bilgisi seçme işlemini gerçekleştirmesi gerekmektedir. Eğitim bilgisi kontrol, seçme ve onaylama işlemleri, 01 Eylül 2020 tarihinde saat 16:00'da sona ereceğinden bu tarihten sonra değişiklik/düzeltme yapılmayacaktır. Adayların bireysel olarak veya yükseköğretim kurumlarının doğrudan Merkezimize yapacakları değişiklik/düzeltme talepleri işleme alınmayacaktır. Eğitim bilgilerinde eksiklik/hata olan adayların, mezun oldukları/olacakları yükseköğretim kurumları ile görüşerek eğitim bilgilerini YÖKSİS'te düzelttirmeleri ve bu düzeltme işlemi sırasında 27 Ağustos - 01 Eylül 2020 tarihleri arasında http://ais.osym.gov.tr/DGS/2020/1/BasvuruEğitimGüncelle (https:77ais.osym.gov.tr /DGAS/ 2019/1/BasvuruEğitimGüncelle%C2%AO) adresinden düzelttirdikleri eğitim bilgilerini seçerek onaylamaları gerekmektedir. Adaylara, kamuoyuna ve ilgili Üniversite rektörlüklerine duyurulur." açıklaması yer almaktadır.

HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
2020 Meslek Yüksekokulları ile Açıöğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Dikey Geçiş Sınavı Kılavuzunun incelenmesinden, 2020-DGS’ye başvuran adaylardan her biri için önlisans öğrenimindeki akademik ortalaması göz önünde tutularak Ön Lisans Başarı Puanı (ÖBP) hesaplanmakta ve adayların sınavda sorulan testlerden almış olduğu puanlardan hesaplanan sayısal ve standart puanlar ve ön lisans başarı puanları (ÖBP) kullanılarak adayların yerleştirmede esas alınacak Dikey Geçis Sınavı puanları hesaplanmaktadır. ÖBP puanlarının doğru hesaplanması sınavdaki başarı durumunu ciddi bir şekilde etkilemektedir. Bu kapsamda davalı idare sınava katılan tüm adaylara fırsat eşitliği sağlayacak şekilde sınavı gerçekleştirmekle sorumlu bulunmakta olup sınavın yapılmasından yerleştirme sonuçlarının açıklanmasına kadar yaşanacak her türlü eksiklik veya hatalı işlem ve hallerden sorumlu bulunmaktadır.
Dava dosyasının incelenmesinden; Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Adalet Meslek Yüksek Okulundan mezun olan ve davalı idarece gerçekleştirilen 2020 yılı dikey geçiş sınavına katılan davacı tarafından, dikey geçiş puanı hesaplanırken, ön lisans başarı not ortalamasının 3,95 olarak hesaplanması gerekirken 3,11 olarak hesaplanması nedeniyle dikey geçiş sınavı yerleştirme puanının hatalı hesaplanması işleminin iptali istemiyle bakılmakta olan davanın açıldığı anlaşılmaktadır.
Olayda; davacının, idarece gerçekleştirilecek olan 2020 Dikey Geçiş Sınavı'na 10/06/2020 tarihinde başvuruda bulunduğu, söz konusu başvurusu sırasında sistemde kayıtlı not ortalamasının 3,94 olduğu, sonrasında öğrenim gördüğü Atatürk Üniversitesi Rektörlüğü tarafından 11/07/2020 tarihinde yapılan ara sınava ve 12/07/2020 tarihinde yapılan yarıyıl sınavına girdiği, adı geçen Üniversite tarafından davacının ön lisans başarı not ortalamasının (ağırlıklı genel not ortalaması) YÖKSİS'e 3,11 olarak kaydedildiği, daha sonra davacının 09/08/2020 tarihinde gerçekleştirilen dikey geçiş sınavına katıldığı, sınav sonuçlarının 07/09/2020 tarihinde açıklanması üzerine ön lisans başarı not ortalamasının hatalı hesaplandığını öğrenen davacı tarafından, söz konusu hatanın düzeltilmesi için davalı idareye ve öğrenim gördüğü üniversiteye başvuruda bulunduğu, bunun üzerine öğrenim gördüğü üniversite tarafından davacının ön lisans başarı not ortalaması güncellenerek 13/09/2020 tarihinde 3,95 olarak YÖKSİS'e kaydedildiği görülmektedir.
Yukarıda yer alan ulusal ve uluslararası mevzuat hükümlerinden de anlaşıldığı üzere; hukuk devletlerinde kişilerin temel hak ve hürriyetlerinin sağlanması, korunması, geliştirilmesi ve gözetilmesi hususlarında, pozitif ve negatif yükümlülükler çerçevesinde devleti görev ve sorumluluğunun bulunduğu ve idarelerin işlem ve eylemlerinde hukuka uygun davranmaları gerektiği açıktır.
Uyuşmazlığın; davacının önlisans başarı not ortalaması bilgisinin, mezun olduğu Atatürk Üniversitesi Rektörlüğü tarafından sistemdeki (YÖKSİS) mevcut puanının sisteme hatalı işlenmesi ve davalı idare sistemine hatalı aktarılmasından kaynaklandığı anlaşılmakta olup; gerek Dikey Geçiş Kılavuzu'nda gerekse idarece yapılan 27/08/2020 tarihli duyuruda, eğitim bilgilerinde eksiklik/hata olan adayların, mezun oldukları/olacakları yükseköğretim kurumları ile görüşerek eğitim bilgilerini YÖKSİS'te düzelttirmeleri gerektiği belirtilerek bu konudaki yükümlülüğün adaylara ait olduğu ifade edilse de; ikincil mevzuat hükümleri ile bu yükümlülüğün adaylara yüklenemeyeceği, eğitim bilgilerinin doğru ve tam olarak davacının eğitim gördüğü yükseköğretim kurumları tarafından ÖSYM'ye iletilmesi gerektiği, bir başka ifadeyle; adayların eğitim bilgilerin davalı idareye hatalı/yanlış iletilmesinin sorumluluğunun davacıya yüklenemeyeceği, aksi düşüncenin öğrencinin önlisans eğitimi boyunca elde ettiği başarının dikkate alınmaması sonucunu doğuracağı sonucuna ulaşılmıştır.
Bu itibarla; davacının eğitim bilgisinin Atatürk Üniversitesi Rektörlüğü tarafından davalı idareye doğru şekliyle iletilmesi sonrasında (13/09/2020) davacının mağduriyetin giderilmesi gerektiği, bu bağlamda; davacının 3,95 olan önlisans başarı not ortalaması dikkate alınarak yerleştirmeye esas DGS puanının yeniden hesaplanması ve tercihlerinin de bu puan dikkate alınarak değerlendirilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
Öte yandan; iş bu kararın, davacıya doğrudan bir üniversiteye yerleşme hakkı sağlamayacağı, yeniden hesaplanan yerleştirmeye esas DGS puanı çerçevesinde tercihlerinin yeniden değerlendirilmesi sonucunu doğuracağı açıktır.
Açıklanan nedenlerle, davanın reddi yönündeki İdare Mahkemesi kararında hukuki isabet bulunmamaktadır.



KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1.2577 sayılı Kanun'un 49. maddesine uygun bulunan davacının temyiz isteminin kabulüne,
2. ... İdare Mahkemesi'nin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının KALDIRILMASINA,
3. Dava konusu işlemin İPTALİNE,
4. 2577 sayılı Kanunun 31. maddesinin göndermede bulunduğu 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu uyarınca davacının adli yardım istemi kabul edilerek dava konusu işlem iptal edildiğinden aşağıda dökümü gösterilen ilk derece ve temyiz yargılama giderleri toplamı … TL yargılama giderinin davalıdan alınmasını temin amacıyla kararın bir örneğinin Ankara Veraset ve Harçlar Vergi Dairesi Müdürlüğü'ne tebliğine ve müzekkere yazılmasına,
5. Davacının adli yardım isteminin kabul edildiği görüldüğünden temyiz aşamasında fazladan yatırılan … TL vekalet harcı ve … TL temyiz başvuru harcı ile posta giderleri avansından artan tutarın istemi hâlinde davacıya iadesine,
6.Dosyanın anılan Mahkemeye gönderilmesine,
7.2577 sayılı Kanun'un 20/B maddesi uyarınca kesin olarak 25/05/2021 tarihinde oybirliği ile karar verildi.

Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.

Son Eklenen İçtihatlar   AYM Kararları   Danıştay Kararları   Uyuşmazlık M. Kararları   Ceza Genel Kurulu Kararları   1. Ceza Dairesi Kararları   2. Ceza Dairesi Kararları   3. Ceza Dairesi Kararları   4. Ceza Dairesi Kararları   5. Ceza Dairesi Kararları   6. Ceza Dairesi Kararları   7. Ceza Dairesi Kararları   8. Ceza Dairesi Kararları   9. Ceza Dairesi Kararları   10. Ceza Dairesi Kararları   11. Ceza Dairesi Kararları   12. Ceza Dairesi Kararları   13. Ceza Dairesi Kararları   14. Ceza Dairesi Kararları   15. Ceza Dairesi Kararları   16. Ceza Dairesi Kararları   17. Ceza Dairesi Kararları   18. Ceza Dairesi Kararları   19. Ceza Dairesi Kararları   20. Ceza Dairesi Kararları   21. Ceza Dairesi Kararları   22. Ceza Dairesi Kararları   23. Ceza Dairesi Kararları   Hukuk Genel Kurulu Kararları   1. Hukuk Dairesi Kararları   2. Hukuk Dairesi Kararları   3. Hukuk Dairesi Kararları   4. Hukuk Dairesi Kararları   5. Hukuk Dairesi Kararları   6. Hukuk Dairesi Kararları   7. Hukuk Dairesi Kararları   8. Hukuk Dairesi Kararları   9. Hukuk Dairesi Kararları   10. Hukuk Dairesi Kararları   11. Hukuk Dairesi Kararları   12. Hukuk Dairesi Kararları   13. Hukuk Dairesi Kararları   14. Hukuk Dairesi Kararları   15. Hukuk Dairesi Kararları   16. Hukuk Dairesi Kararları   17. Hukuk Dairesi Kararları   18. Hukuk Dairesi Kararları   19. Hukuk Dairesi Kararları   20. Hukuk Dairesi Kararları   21. Hukuk Dairesi Kararları   22. Hukuk Dairesi Kararları   23. Hukuk Dairesi Kararları   BAM Hukuk M. Kararları   Yerel Mah. Kararları  


Avukat Web Sitesi