Esas No: 2020/2557
Karar No: 2021/1076
Karar Tarihi: 27.05.2021
Danıştay İdare Dava Daireleri Kurulu 2020/2557 Esas 2021/1076 Karar Sayılı İlamı
T.C.
D A N I Ş T A Y
İDARİ DAVA DAİRELERİ KURULU
Esas No : 2020/2557
Karar No : 2021/1076
TEMYİZ EDEN (DAVALI) : … Anonim Şirketi
VEKİLLERİ : Av. …
KARŞI TARAF (DAVACI) : …
VEKİLİ : Av. …
İSTEMİN KONUSU : Danıştay İkinci Dairesinin 04/03/2020 tarih ve E:2017/376, K:2020/1306 sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.
YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem: Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi Yönetim Kurulunun … tarih ve … sayılı kararıyla kabul edilen ve davalı idarenin internet sitesinde 03/02/2017 tarihinde yayımlanan Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi İdari Hizmet Sözleşmeli Personelin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliğine İlişkin Usul ve Esasların geçici 1. maddesinde yer alan "Yazılı ve sözlü sınav sonucuna göre başarılı olanların atanmaları, idari hizmet sözleşmeli personel statüsünde yapılır." cümlesinin iptali istenilmiştir.
Daire kararının özeti: Danıştay İkinci Dairesinin 04/03/2020 tarih ve E:2017/376, K:2020/1306 sayılı kararıyla;
Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi her ne kadar Türk Ticaret Kanunu ve özel hukuk hükümlerine tabi olarak faaliyet göstermekte ise de; gerek sermayesinin tamamının hazineye ait olması ve teşkilat yapısının özelliği, gerek bünyesinde halen (anonim şirket olmadan önce istihdam etmeye başladığı) 657 sayılı Kanun'a tabi memur ve 399 sayılı KHK'ya tabi kadrolu ve sözleşmeli personel çalıştırmaya devam etmesi, gerekse personel rejimi ile ilgili konularda 375 sayılı KHK'nın kamu kurum ve kuruluşlarının idari hizmet sözleşmeli personel çalıştırması ile ilgili bölümlerine atıf yapılmış olması hususları göz önüne alındığında; davalı Kurumun halen kamu tüzelkişiliği sıfatını koruduğu ve ülke çapında faaliyette bulunan PTT personelinin işe alınması, görevde yükselmesi, disiplin cezaları ve sözleşmesinin yenilenip yenilenmemesine ilişkin hususları düzenleyen dava konusu Usul ve Esasların kamu personeline ait genel hükümleri kapsadığı sonucuna varıldığı;
Nitekim Anayasa Mahkemesinin de, 04/12/2014 tarih ve E:2013/84, K:2014/183 sayılı kararında, Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketinin, kamu kurumu niteliği ağır basan bir anonim şirket olduğu sonucuna vardığı,
Bu durumda, 3011 sayılı Resmi Gazete'de Yayımlanacak Olan Yönetmelikler Hakkında Kanun'un 1/b maddesi uyarınca Resmi Gazete'de yayımlanması gereken yönetmelikler kapsamında olduğu halde Resmi Gazete'de yayımlanmadan yürürlüğe konulmuş olması nedeniyle, dava konusu Usul ve Esasların geçici 1. maddesinde yer alan "Yazılı ve sözlü sınav sonucuna göre başarılı olanların atanmaları, idari hizmet sözleşmeli personel statüsünde yapılır." cümlesinde hukuka uygunluk bulunmadığı gerekçesiyle anılan düzenlemenin iptaline karar verilmiştir.
TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davalı idare tarafından, dava konusu Usul ve Esasların … tarih ve … sayılı Yönetim Kurulu kararı ile yürürlükten kaldırılmasına karar verildiği; kaldı ki, 3011 sayılı Kanun'a göre sadece Yönetmeliklerin Resmi Gazete'de yayımlanabileceği ve Usul ve Esasların dayanağı olan Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketinde Çalıştırılacak İdari Hizmet Sözleşmeli Personel Hakkında Yönetmelik'in 04/10/2013 tarih ve 28785 sayılı Resmi Gazete'de yayımlandığı ileri sürülmektedir.
KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Davacı tarafından, savunma verilmemiştir.
DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ …'NUN DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile Daire kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulunca, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:
HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
Danıştay dava dairelerinin nihai kararlarının temyizen incelenerek bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde yer alan;
"a) Görev ve yetki dışında bir işe bakılmış olması,
b) Hukuka aykırı karar verilmesi,
c)Usul hükümlerinin uygulanmasında kararı etkileyebilecek nitelikte hata veya eksikliklerin bulunması" sebeplerinden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, temyiz dilekçesinde ileri sürülen iddialar kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.
Diğer yandan; temyize konu Daire kararında yer alan "Resmi Gazete'de yayımlanmadan yürürlüğe konulmuş olması nedeniyle, dava konusu Usul ve Esasların geçici 1. maddesinde yer alan 'Yazılı ve sözlü sınav sonucuna göre başarılı olanların atanmaları, idari hizmet sözleşmeli personel statüsünde yapılır.' cümlesinde hukuka uygunluk bulunmadığı" ibaresinin, Usul ve Esasların Resmi Gazete'de yayımlanması gerektiği şeklinde anlaşılmaya müsait olduğu sonucuna varıldığından, bu hususun açıklığa kavuşturulması gerekmektedir.
6475 sayılı Posta Hizmetleri Kanunu'nun 27/2. maddesinde, sözleşmeli personelin işe alınması, atanması, görevlendirilmesi ile eğitim, terfi, görevde yükselme, unvan değişikliği, disiplin, izin, görevden alma, sözleşmenin yenilenip yenilenmemesi veya sona erdirilmesine ilişkin hususların Genel Kurul kararı ile yürürlüğe konulan Yönetmelik ile düzenleneceği belirtilmiştir.
Anılan Kanun'a dayanılarak çıkarılan, 04/10/2013 tarih ve 28785 sayılı Resmi Gazete'de Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketinde Çalıştırılacak İdari Hizmet Sözleşmeli Personel Hakkında Yönetmelikte ise görevde yükselmeye ilişkin hususların düzenlenmediği ve bu konunun Yönetim Kurulu kararı ile Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi İdari Hizmet Sözleşmeli Personelin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliğine İlişkin Usul ve Esaslar'da düzenlenmesinin öngörüldüğü anlaşılmaktadır.
Dava konusu Usul ve Esaslarda, Kanun hükmü uyarınca yönetmelik ile düzenlenmesi zorunlu olan konuların düzenlendiği anlaşılmaktadır. Örneğin, uyuşmazlık konusu olaydaki görevde yükselme konusunun Usul ve Esaslar adı altında düzenlenmesi Kanun hükmüne açık aykırılık oluşturmaktadır.
Görevde yükselme konusunun öncelikle Yönetmelik ile düzenlenmesi ve bu Yönetmeliğin ise, "kamu personeline ait genel hükümleri kapsaması" nedeniyle, Resmi Gazete'de yayımlanması gerekmektedir.
KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1. Davalı idarenin temyiz isteminin reddine,
2.Dava konusu işlemin iptaline ilişkin Danıştay İkinci Dairesinin temyize konu 04/03/2020 tarih ve E:2017/376, K:2020/1306 sayılı kararının ONANMASINA,
3. Kesin olarak, 27/05/2021 tarihinde oyçokluğu ile karar verildi.
KARŞI OY
1- İptal Gerekçesi
Dava, Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi Yönetim Kurulunun … tarih ve … sayılı kararıyla kabul edilen ve davalı idarenin internet sitesinde 03/02/2017 tarihinde yayımlanan Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi İdari Hizmet Sözleşmeli Personelin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliğine İlişkin Usul ve Esasların geçici 1. maddesinde yer alan "Yazılı ve sözlü sınav sonucuna göre başarılı olanların atanmaları, idari hizmet sözleşmeli personel statüsünde yapılır." cümlesinin iptali istemiyle açılmıştır.
Dairece, "3011 sayılı Resmi Gazete'de Yayımlanacak Olan Yönetmelikler Hakkında Kanun'un 1/b maddesi uyarınca Resmi Gazete'de yayımlanması gereken yönetmelikler kapsamında olduğu halde Resmi Gazete'de yayımlanmadan yürürlüğe konulmuş olması nedeniyle, dava konusu Usul ve Esasların Geçici 1. maddesinde yer alan "Yazılı ve sözlü sınav sonucuna göre başarılı olanların atanmaları, idari hizmet sözleşmeli personel statüsünde yapılır." cümlesinde hukuka uygunluk bulunmadığı" gerekçesiyle anılan düzenlemenin iptaline karar verilmiştir.
Bu aşamada ihtilafın özünü, dava konusu düzenleyici işlemin içeriği itibarıyla, Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe konulması gereken yönetmelik ile düzenlenmesi gereken bir alanı düzenleyip düzenlemediği oluşturmaktadır.
2. Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinde Teşkilatlanma ve Düzenleme Yetkisi
Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında 4 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin Yirmisekizinci Bölümünde Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketinin kuruluşu, teşkilat, görev ve yetkilerine ilişkin usul ve esaslar düzenlenmiş, "Düzenleme yetkisi" başlıklı 796 ncı maddesinde "Bağlı, ilgili, ilişkili ve diğer kurum ve kuruluşları, görev, yetki ve sorumluluk alanına giren konularda idarî düzenlemeler yapabilir." kuralına yer verilmiş olup, anılan Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinde Şirket personelinin görevde yükselme ve unvan değişikliğine dair usul ve esaslara ilişkin yapılacak düzenlemelerin mutlaka yönetmelikle yapılmasını zorunlu kılan herhangi bir hükme yer verilmemiştir.
3. Resmi Gazetede Yayım Zorunluluğuna Dair Anayasa ve Kanun Hükümleri
a. 1961 Anayasası
1961 Anayasasının “Yönetmelikler” başlıklı 113 üncü maddesinde “Bakanlıklar ve kamu tüzel kişileri, kendi görev alanlarını ilgilendiren kanunların ve tüzüklerin uygulanmasını sağlamak üzere ve bunlara aykırı olmamak şartıyla, yönetmelikler çıkarabilirler. Yönetmelikler Resmî Gazete ile yayınlanır.” hükmüne yer verilmiş olup anılan Anayasa hükmü gereği tüm yönetmeliklerin Resmi Gazetede yayımlanması anayasal bir zorunluluk arz etmiştir.
b. 1982 Anayasası
1982 Anayasasının Anayasa Komisyonunu taslak metninde de “Maddede yönetmelikler için Resmî Gazetede yayınlanma zorunluluğunun getirilmesi de ilgililerinin bilgisine ulaşabilmesini sağlamak amacına yöneliktir.” gerekçesine yer verilmek suretiyle, 1961 Anayasasında yer alan Resmi Gazetede yayımlanma zorunluluğuna yer verilmiş, ancak anılan maddenin Milli Güvenlik Konseyi Anayasa Komisyonunda görüşülmesi sonrasında, 1961 Anayasasının uygulandığı dönemde tüm yönetmeliklerin Resmi Gazetede yayımlanması zorunluluğundan kaynaklanan sıkıntının giderilmesi amacıyla 1982 Anayasasının yönetmeliklerle ilgili 124 üncü maddesinde bu zorunluluk ortadan kaldırılmış olup, söz konusu değişikliğin gerekçesi şu şekildedir:
“Özellikle kamu tüzel kişileri tarafından birbirine benzer nitelikte çıkarılan ve büyük kısmı mahalli nitelikte olan bütün yönetmeliklerin Anayasa hükmü gereği Resmî Gazetede yayımlanması zorunluluğunun neden olduğu gereksiz israfı önlemek bakımından maddenin son fıkrası «hangi yönetmeliklerin Resmî Gazetede yayımlanacağı kanunda belirtilir» şeklinde düzenlenmiştir.”
c. 3011 Sayılı Resmi Gazete'de Yayımlanacak Olan Yönetmelikler Hakkında Kanun
3011 sayılı Kanunun 1 inci maddesinde, "Cumhurbaşkanlığı, bakanlıklar ve kamu tüzelkişilerinin;
a) İşbirliğine, yetki ve görev alanlarına ait hükümleri düzenleyen,
b) Kamu personeline ait genel hükümleri kapsayan,
c) Kamuyu ilgilendiren,
Yönetmelikler Resmi Gazete'de yayımlanır.
Ancak, milli emniyet ve milli güvenlikle ilgili olan ve gizlilik derecesi taşıyan yönetmelikler yayımlanmaz.
Bu maddenin uygulanması bakımından hangi yönetmelik ve tebliğlerin Resmî Gazete’de yayımlanacağı ile ilgili oluşabilecek tereddütleri gidermeye Cumhurbaşkanlığı yetkilidir."
hükmüne yer verilmiş olup anılan maddede hangi yönetmeliklerin Resmî Gazete’de yayımlanması gerektiği açıklığa kavuşturulmuştur.
3011 sayılı Kanunun gerekçesinde de 1982 Anayasasının 124 üncü maddesinin gerekçesinde yer alan hususlara paralel açıklamalara yer verilmiştir:
“Anayasanın 124 üncü maddesi, Başbakanlık, bakanlıklar ve kamu tüzelkişilerinin, kendi görev alanlarını ilgilendiren kanunların ve tüzüklerin uygulanmasını sağlamak üzere ve bunlara aykırı olmamak şartıyla, yönetmelikler çıkarabileceklerini ve hangi yönetmeliklerin Resmî Gazetede yayımlanacağının kanunda belirtileceğini hükme bağlamış bulunmaktadır.
Anayasa, bu madde ile yönetmelik çıkarma konusunda bir tahdit getirmiş ve çıkarılacak yönetmeliklerin hepsinin Resmî Gazetede yayımlanma zaruretini kaldırmıştır.
Bu durum karşısında; Başbakanlık, hakanlıklar ve kamu tüzelkişileri, ancak kendi görev alanlarını ilgilendiren konularda ve belirli bir kanun veya tüzüğün amir bir hükmünün mevcut olması veya uygulama ile ilgili bir boşluğun giderilmesi gerektiği hallerde yönetmelik çıkarabileceklerdir.
İdarenin bazı hizmet konularının yönetimini düzenleyen yönerge ve iç sirküler mahiyetindeki emir ve kaidelerin, Anayasanın öngördüğü anlamda yönetmelik olarak Resmî Gazetede yayımlanmak suretiyle yürürlüğe konulmaları mümkün bulunmamaktadır.
Başbakanlık, bakanlıklar ve kamu tüzelkişilerince düzenlenen bir idarî tasarrufun yönetmelik olarak Resmî Gazetede yayımlanabilmesi için, kendi ana görev alanlarını ilgilendiren kanun ve tüzüklerin uygulanmasını sağlaması, kanun ve tüzüklere aykırı olmaması aynı zamanda genellik ifade etmesi, yalnız görevlilere hitap eden yönerge iç talimat mahiyetinde olmaması gerekmektedir.
Bu nedenle Başbakanlık, bakanlıkların ve kamu tüzelkişilerinin düzenledikleri garaj, kantin, lojman, kreş, gibi konuları kapsayan yönetmelikler, iç bünyeyi ilgilendiren talimat mahiyetindeki emir ve kaideler olduğu için yönetmelik olarak Resmî Gazetede yayımlanmasına gerek yoktur.
Mahallî idareler de iç sirküler ve yönerge mahiyetindeki emir ve kaideleri yönetmelik olarak düzenleyip Resmî Gazetede yayımlanmasını istemektedirler. Bu kabil tasarruflar da idarenin bazı hizmet dallarını düzenleyen bir talimat mahiyeti arz etmektedir.
Mahallî idarelerin hizmet alanları mahallî nitelikte olup, mahallin sakinlerini ilgilendirmekte, bütün kamuoyunun bilmesi gerekmemektedir.
Ayrıca, Anayasanın yönetmeliklerle ilgili 124 üncü maddesinin gerekçesinde de; özellikle kamu tüzelkişileri tarafından birbirine benzer nitelikte çıkarılan ve büyük kısmı mahallî nitelikte olan bütün yönetmeliklerin Anayasa hükmü gereği Resmî Gazetede yayımlanması mecburiyetinin sebep olduğu gereksiz israfın önlenmesi öngörüldüğünden, mahallî idare yönetmeliklerinin mahallinde ilan olunması uygun görülmüştür.”
4. Resmi Gazetede Yayımlanması Zorunlu Olan Yönetmeliklerin Nitelikleri
Yukarıda metinlerine yer verilen Anayasanın 124 üncü maddesinin ve 3011 sayılı Kanunun gerekçeleri ile 3011 sayılı Kanunun 1 inci maddesi hükümleri birlikte değerlendirildiğinde, ilgili kanunlarda ya da üst hukuk normlarında Resmi Gazete'de yayımlanmasına ilişkin açık bir hüküm bulunması hali haricinde, "sadece belirli bir kısım kamu görevlilerini ilgilendiren", "kamuoyunu ve diğer kurumlarda görev yapan kamu görevlilerini ilgilendirmeyen", "kamu personeline ait genel hükümleri kapsamayan" konuların düzenlendiği Yönetmeliklerin Resmi Gazete'de yayımlanması zorunluluğu bulunmamaktadır.
5. Belirtilen nedenlerle, 4 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 796 ncı maddesinin verdiği yetki çerçevesinde, davalı idarenin sözleşmeli personelinin görevde yükselme ve unvan değişikliği usul ve esaslarının düzenlendiği, sadece anılan Şirketin iç bünyesini ilgilendiren ve sadece anılan Şirket personeline yönelik "talimat mahiyetindeki emir ve kaideler içeren", "tüm kamu personeline ait genel hükümleri kapsayan bir yönetmelik niteliği taşımayan" dava konusu düzenleyici işlemin, Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe konulması gereken yönetmelik ile düzenlenmesi gereken bir alanı düzenlememesi sebebiyle, davalı idarenin temyiz isteminin kabulü ile dava konusu işlemin iptali yolundaki Daire kararının bozulması gerektiği düşüncesiyle, çoğunluk görüşüne katılmıyoruz.
KARŞI OY
XX- Dava; Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi Yönetim Kurulunun … tarih ve … sayılı kararıyla kabul edilen ve davalı idarenin internet sitesinde 03/02/2017 tarihinde yayımlanan Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi İdari Hizmet Sözleşmeli Personelin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliğine İlişkin Usul ve Esasların Geçici 1. maddesinde yer alan "Yazılı ve sözlü sınav sonucuna göre başarılı olanların atanmaları, idari hizmet sözleşmeli personel statüsünde yapılır." cümlesinin iptaline karar verilmesi istemiyle açılmıştır.
3011 sayılı Resmi Gazete'de Yayımlanacak Olan Yönetmelikler Hakkında Kanun'un 1. maddesinde, "Cumhurbaşkanlığı, bakanlıklar ve kamu tüzelkişilerinin; a) İşbirliğine, yetki ve görev alanlarına ait hükümleri düzenleyen, b) Kamu personeline ait genel hükümleri kapsayan, c) Kamuyu ilgilendiren yönetmelikler Resmi Gazete'de yayımlanır. Ancak, milli emniyet ve milli güvenlikle ilgili olan ve gizlilik derecesi taşıyan yönetmelikler yayımlanmaz." hükümlerine yer verilmiştir.
İptal istemine konu edilen düzenlemenin 3011 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanması gerekip gerekmediğinin belirlenmesi için öncelikle davalı Posta ve Telgraf ve Anonim Şirketi'nde istihdam edilen personelin hukuki statüsünün ortaya konulması gerekmektedir.
Temyiz başvurusuna konu kararda da belirtildiği üzere, Posta, Telefon ve Telgraf Genel Müdürlüğü olarak kamu kuruluşu kimliğiyle hizmet vermekte olan davalı, 6475 sayılı Posta Hizmetleri Kanunu ile Türk Ticaret Kanunu hükümlerine tabi bir anonim şirket olarak yapılandırılmıştır. Bu aşamada, kurumda 657 sayılı Kanuna tabi memurların, 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I) sayılı cetvele tabi kadrolu personelin, 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (II) sayılı cetvele tabi sözleşmeli personelin, İş sözleşmesi ile görev yapan işçilerin mevcut statü ve durumları itibariyle çalışmalarına devam etmelerine imkan sağlanmıştır. Bununla birlikte, 6475 sayılı Kanun'un "Personel Statüsü" başlıklı Üçüncü Bölümü'nde yer alan 27 nci madde ile yeni bir personel istihdam çeşidi öngörülmüş ve Posta ve Telgraf Anonim Şirketi'nin, kamu personel rejiminin temel düzenleyici normlarını içeren 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na ve diğer kanunların sözleşmeli personel hakkındaki hükümlerine tabi olmaksızın idari hizmet sözleşmesi ile personel istihdam edebilmesi yöntemi getirilmiştir. Personel istihdam rejimindeki bu değişiklikle birlikte, şirketin ana istihdam kaynağı idari hizmet sözleşmeli personel çalıştırılması çerçevesinde şekillenmiştir.
Öte yandan; 6475 sayılı Kanun'un 25 inci maddesinin 6 ncı fıkrasında sadece PTT Genel Müdürü ile Yönetim Kurulu üyelerinin 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun kapsamına alınmış olması da, kanun koyucunun, şirket personelinin hukuki statüsüne bakışı açısından önemli bir veri içermektedir.
Temyiz başvurusuna konu kararda değinilen Anayasa Mahkemesi'nin 04/12/2014 tarih ve Esas No:2013/84, Karar No:2014/183 sayılı kararı 6475 sayılı Kanun'un yukarıda sözü edilen 25 inci maddesinin 6 ncı fıkrasının iptaline karar verilmesi istemine yönelik olup, söz konusu kararda Posta ve Telgraf Anonim Şirketi'nin kamu kurumu niteliği ağır basan bir şirket olduğuna işaret edilmiştir. Ancak, bu kararda vurgulanan şirketin "kamu kurumu niteliği ağır basan bir şirket" olduğu tespitini, şirket çalışanlarının kamu personeli olduğu şeklinde yorumlamak ve anlamak mümkün değildir. Anayasa Mahkemesi'nin bu tespitinin davalı şirketin sunduğu hizmetin niteliği dikkate alınmak suretiyle yapıldığı anlaşılmaktadır. Zira, şirkette 6475 sayılı Kanun öncesinde istihdam edilenlerin statü ve durumlarının korunması amacına da bağlı olarak farklı statü ve pozisyonlarda personel istihdam edilmekle birlikte, 6475 sayılı Kanun ile anonim şirket statüsünde yeniden yapılandırılan davalının temel istihdam biçimi, idari hizmet sözleşmeli personel çalıştırılması yolunda şekillenmiş bulunmaktadır.
3011 sayılı Kanun'un 1/b maddesi uyarınca, Resmi Gazete'de yayımlanması gereken yönetmelik türlerinden biri de "kamu personeline ait genel hükümleri kapsayan" yönetmeliklerdir. Dava konusu düzenleme ise, kamu personeli vasıf ve statüsünü haiz olmayan idari hizmet sözleşmeli personel ile ilgili kurallar içermekte olduğundan, düzenlemenin anılan Kanun hükmü kapsamında olduğunu kabul etmek güçtür.
Bu durumda; Posta ve Telgraf Anonim Şirketi'nde çalışmakta olan ve kamu görevlisi ya da kamu personeli kavramları içerisinde değerlendirilmesine olanak bulunmayan idari hizmet sözleşmeli personele yönelik düzenlemeler içeren, üstelik bir yönetmelik düzenlemesi niteliğinde olmayan Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi İdari Hizmet Sözleşmeli Personelin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliğine İlişkin Usul ve Esasların Resmi Gazete'de yayımlanmadığından bahisle verilen temyiz başvurusuna konu iptal kararında isabet bulunmaması nedeniyle bozulması gerektiği görüş ve kanaatinde olduğumdan, bu kararın açıklama eklenmek suretiyle onanmasına dair Kurulumuz kararına katılmıyorum.
Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.