
Esas No: 2019/369
Karar No: 2021/2253
Karar Tarihi: 15.06.2021
Danıştay 13. Daire 2019/369 Esas 2021/2253 Karar Sayılı İlamı
T.C.
D A N I Ş T A Y
ONÜÇÜNCÜ DAİRE
Esas No:2019/369
Karar No:2021/2253
TEMYİZ EDEN (DAVACILAR) : 1. … Grup İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş.
2. … Mühendislik Klima Proje Taahhüt İnşaat Mimarlık Turizm İthalat İhracat Sanayi ve Ticaret Ltd. Şti.
VEKİLİ : Av. …
KARŞI TARAF (DAVALI) : … Kurumu
VEKİLİ : Av. …
İSTEMİN KONUSU : ... İdare Mahkemesi'nin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.
YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem: Denizli Yatırım ve Koordinasyon Başkanlığı Yatırım İzleme Müdürlüğü'nce 27/04/2018 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen "Pamukkale Anaokulu Yapım İşi" ihalesine ilişkin olarak yapılan itirazen şikâyet başvurusunun reddine dair 01/08/2018 tarih ve 2018/UY.I-1442 sayılı Kamu İhale Kurulu (Kurul) kararının iptali istenilmiştir.
İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: ... İdare Mahkemesi'nce verilen kararda; davacı ortak girişimin pilot ortağı … Grup Yapı İnşaat Sanayi A.Ş. (… Grup) tarafından sunulan Bursa Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü'nce Bursa Koruma Bakım ve Rehabilitasyon Merkezi Yapım İşi nedeniyle tanzim edilen 27/10/2016 tarihli alt yüklenici iş bitirme belgesinde işin alt yüklenici tarafından yapılan kısmının “yapı işinin temel ve temel kazı hafriyatları hariç anahtar teslimi tüm işlerin yapılması işi” olarak belirtildiği, ayrıca alt yüklenici sözleşmesi düzenlemelerinden de alt yüklenici tarafından, temel ve temel kazı hafriyatları hariç anahtar teslimi tüm işlerinin yapılacağının anlaşıldığı, kazı ve temel imalatının davacılardan … Grup tarafından yerine getirildiği iddia edilmekteyse alt yüklenici sözleşmesinde temel ve temel kazı hafriyatları hariç anahtar teslimi tüm işlerinin yapılacağının kararlaştırıldığı, “Yapılan İşler Listesi”nin bu hususun aksini ispatlamaya yeterli olmadığı, dava konusu ihalenin kazı dahil baştan sona bina yapım işine ilişkin olduğu ve ihalede sadece B/III grubu kapsamındaki işlerin benzer iş olarak belirlendiği, B/III grubuna ait işlerle ilgili tamamlama işlerinin benzer iş olarak belirlenmediği, davacılardan … Grup'a ait alt yüklenici iş bitirme belgesine konu iş kapsamında kazı ve temel imalatlarının yapılmadığı, dolayısıyla "bir binanın baştan sona inşaatı işinin gerçekleştirilmediği", söz konusu işin Yapım İşlerinde İş Deneyiminde Değerlendirilecek Benzer İşlere Dair Tebliğ’in B/III grubu işleri arasında yer almadığı, dolayısıyla davacı iş ortaklığınca sunulan teklifin değerlendirme dışı bırakılmasında ve bunun üzerine yapılan itirazen şikâyet başvurusunun reddine dair dava konusu Kurul kararında hukuka aykırılık bulunmadığı sonucuna varılmıştır.
Belirtilen gerekçelerle dava konusu işlem hukuka uygun bulunarak davanın reddine karar verilmiştir.
TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı tarafından, ihaleye teklif veren ortaklığın pilot ortağı ... Grup tarafından sunulan iş deneyim belgesinin mevzuata uygun olduğu, Bursa Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü'nce verilen alt yüklenici iş bitirme belgesinin Yapım İşlerinde Benzer İş Grupları Tebliği’nin ekinde yer alan “Ek-1: Yapım İşlerinde Benzer İş Grupları Listesi” başlıklı tablonun “(B) Üstyapı (Bina) İşleri” başlıklı bölümünün III. Grubunda yer alan "bir binanın baştan sona yapımı" koşulunu taşıdığı, temel ve temel kazı hafriyat işinin de belge sahibi şirket tarafından yapıldığı ileri sürülmektedir.
KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Davalı idare tarafından, davacı iş ortaklığının pilot ortağı tarafından belgeye konu işin tamamının yapılmadığı, iş deneyim belgesinin B/III grubu kapsamında değerlendirilmesinin mümkün olmadığı, kazı ve temel imalatlarının yapılmadığı, dolayısıyla bir binanın baştan sona inşaatı işinin gerçekleştirilmediği, sözleşmesinin “temel ve temel kazı hariç” olmak üzere yapıldığı, yapılan işler listesi dikkate alınarak kazı ve temel altı imalatlarının alt yüklenici olan davacı tarafından yapıldığının kabulünün mümkün olmadığı belirtilerek istemin reddi gerektiği savunulmuştur.
DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ …'NİN DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin kabulü gerektiği düşünülmektedir.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Onüçüncü Dairesi'nce, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:
İNCELEME VE GEREKÇE:
ESAS YÖNÜNDEN:
MADDİ OLAY :
Denizli Yatırım ve Koordinasyon Başkanlığı Yatırım İzleme Müdürlüğü tarafından yapılan “Pamukkale Anaokulu Yapım İşi”ne ilişkin açık ihale usulü ile 27/04/2018 tarihinde gerçekleştirilen ihaleye 21 isteklinin katıldığı, 04/06/2018 tarihli ihale komisyonu kararı ile davacılar ... Grup - ... Mühendislik iş ortaklığının teklifinin “… Grup Yapı İnşaat San. A.Ş. tarafından dosya kapsamında sunulan Bursa Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü tarafından tanzim edilen 27/10/2016 tarih ... sayılı alt yüklenici iş bitirme belgesinde işin alt yüklenici tarafından yapılan bölümünde “Yapı işinin temel ve temel kazı hafriyatları hariç anahtar teslim tüm işlerin yapılması işi” olduğunun belirtildiği, alt yüklenici iş bitirme belgesinin bir binanın baştan sona yapımına ilişkin olmadığı, Yapım İşlerinde Benzer İş Grupları Tebliği’ne ekli "Ek-1: Yapım İşlerinde Benzer İş Grupları Listesi” başlıklı tablonun “(B) Üstyapı (Bina) İşleri” başlıklı bölümünün III. Grup: Bina İşleri olarak kabulünün mümkün olmadığı" gerekçesiyle idari şartnamede aranılan şartları taşımadığından bahisle değerlendirme dışı bırakılmasına karar verildiği, davacılar tarafından yapılan itirazen şikâyet başvurusunun 01/08/2018 tarih ve 2018/UY.I-1442 sayılı Kamu İhale Kurulu kararı ile reddedildiği ve söz konusu Kurul kararının iptali istemiyle bakılan davanın açıldığı anlaşılmaktadır.
İLGİLİ MEVZUAT:
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 10. maddesinin birinci fıkrasında, "ihaleye katılacak isteklilerden, ekonomik ve malî yeterlik ile mesleki ve teknik yeterliklerinin belirlenmesine ilişkin olarak belirtilen bilgi ve belgelerin istenebileceği, mesleki ve teknik yeterliğin belirlenmesi için isteklinin, mevzuatı gereği ilgili odaya kayıtlı olarak faaliyette bulunduğunu ve teklif vermeye yasal olarak yetkili olduğunu kanıtlayan belgeler ile istekli tarafından kamu veya özel sektöre bedel içeren bir sözleşme kapsamında taahhüt edilen ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin olarak Kanunda belitilen iş deneyimini gösteren belgelerin sunulacağı" kurala bağlanmıştır.
Yapım İşleri İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’nin ''Tanımlar'' başlıklı 3’üncü maddesinde ''(1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında 4734 sayılı Kanunun 4 üncü maddesindeki tanımlar yanında;
b) Benzer iş: İhale konusu iş veya işin bölümleriyle nitelik ve büyüklük bakımından benzerlik gösteren, aynı veya benzer inşaat tekniği gerektiren, tesis, makine, teçhizat ve diğer ekipman ile mali güç, ihtisas ve organizasyon gerekleri itibariyle benzer özellikteki işleri ifade eder...'' kuralına, ''İş deneyimini gösteren belgeler'' başlıklı 39’uncu maddesinde ''(1) Aday veya isteklilerden, yurt içinde veya yurt dışında kamu veya özel sektöre bedel içeren bir sözleşme kapsamında taahhüt ettikleri, ihale konusu iş veya benzer işlerdeki deneyimlerini tevsik etmeleri için iş deneyim belgesi istenilmesi zorunludur.
(2) Aday veya istekliler tarafından, iş deneyimlerini tevsik için;
a) İlk ilan veya davet tarihinden geriye doğru son onbeş yıl içinde geçici kabulü yapılan,
b) İlk ilan veya davet tarihinden geriye doğru son onbeş yıl içinde geçici kabulü yapılan işlerde, ilk sözleşme bedelinin en az % 80’i oranında denetlenen ya da yönetilen,
c) Devam eden işlerde; ilk sözleşme bedelinin tamamlanması şartıyla, ilk ilan veya davet tarihinden geriye doğru son onbeş yıl içinde gerçekleşme oranı toplam sözleşme bedelinin en az % 80’ine ulaşan ve kusursuz olarak gerçekleştirilen,
ç) Devam eden işlerde; ilk sözleşme bedelinin tamamlanması şartıyla, ilk ilan veya davet tarihinden geriye doğru son onbeş yıl içinde gerçekleşme oranı toplam sözleşme bedelinin en az % 80’ine ulaşan ve kusursuz olarak gerçekleştirilen işlerde; ilk sözleşme bedelinin en az % 80’i oranında denetlenen ya da yönetilen,
d)Devredilen işlerde, devir öncesindeki veya sonrasındaki dönemde ilk sözleşme bedelinin en az % 80’inin gerçekleştirilmesi şartıyla, ilk ilan veya davet tarihinden geriye doğru son onbeş yıl içinde geçici kabulü yapılan, işlerle ilgili deneyimlerini gösteren belgeler sunulur.
…
(7) İş ortaklığında, pilot ortağın istenen asgari iş deneyim tutarının tamamını sağlaması halinde; diğer ortaklar, istenen asgari iş deneyim tutarının % 40’ından az olmamak üzere, benzer işe ait olmayan bir yapım işine ilişkin belge sunabilirler. Bu durumda; yeterlikleri tespit edilenler arasından belli sayıda adayın davet edilmesinin öngörüldüğü belli istekliler arasında ihale usulüyle yapılan ihalelerde, benzer işe ait olmayan yapım işine ilişkin iş deneyimleri, kısa listenin oluşturulmasında yapılan puanlamada dikkate alınmaz…'' kuralına yer verilmiştir.
Yapım İşlerinde Benzer İş Grupları Tebliği’nin 1’inci maddesinde ''4734 sayılı Kanun kapsamında ihale edilen yapım işleri ihalelerinde, idareler tarafından işin niteliğine uygun ve rekabeti sağlayacak şekilde benzer iş belirlemesi yapılmasına esas olmak üzere (Ek-1)’de yer alan ''Yapım İşlerinde Benzer İş Grupları Listesi'' oluşturulmuştur. Bu listede ''altyapı işleri'', ''üstyapı (bina) işleri'', ''sıhhi tesisat ve mekanik tesisat işleri'', ''elektrik işleri'' ve ''elektronik ve iletişim işleri'' olmak üzere beş ana başlık ve bu başlıkların altında çeşitli yapım işlerinden oluşan gruplar düzenlenmiştir. İdareler, ihale edecekleri yapım işinin ''Yapım İşlerinde Benzer İş Grupları Listesi''nde yer alan iş gruplarından hangisine dâhil olduğunu tespit edecekler ve bu grubu esas almak suretiyle ihale veya ön yeterlik dokümanı ile ihale veya ön yeterliğe ilişkin ilanda veya davet mektubunda benzer iş belirlemesi yapacaklardır.'' açıklamaları yer almıştır.
Bahse konu Tebliğ’in birinci ekinde yer alan ''Yapım İşlerinde Benzer İş Grupları Listesi'' tablosunun ''(B) Üstyapı (Bina) İşleri'' kısmında, I. GRUP: BİNA İŞLERİ, II. GRUP: BİNA İŞLERİ, III. GRUP: BİNA İŞLERİ'nin tanımlandığı, III. GRUP: BİNA İŞLERİ'nin 1.BII. Grup işler, 2.BI. ve BII. Grubu işlerin dışındaki bina işleri olarak tanımlandığı görülmektedir.
İdari Şartname’nin ''İhaleye katılabilmek için gereken belgeler ve yeterlik kriterleri'' başlıklı 7’nci maddesinde ''7.1. İsteklilerin ihaleye katılabilmeleri için aşağıda sayılan belgeleri teklifleri kapsamında sunmaları gerekir:
…
7.5. Mesleki ve teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:
7.5.1. İsteklinin, yurt içinde veya yurt dışında kamu veya özel sektöre bedel içeren bir sözleşme kapsamında taahhüt edilen ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin olarak;
a) İlk ilan tarihinden geriye doğru son onbeş yıl içinde geçici kabulü yapılan,
b) İlk ilan tarihinden geriye doğru son onbeş yıl içinde geçici kabulü yapılan işlerde, ilk sözleşme bedelinin en az % 80'i oranında denetlenen ya da yönetilen,
c) Devam eden işlerde; ilk sözleşme bedelinin tamamlanması şartıyla, ilk ilan tarihinden geriye doğru son onbeş yıl içinde gerçekleşme oranı toplam sözleşme bedelinin en az % 80'ine ulaşan ve kusursuz olarak gerçekleştirilen,
ç) Devam eden işlerde; ilk sözleşme bedelinin tamamlanması şartıyla, ilk ilan tarihinden geriye doğru son onbeş yıl içinde gerçekleşme oranı toplam sözleşme bedelinin en az % 80'ine ulaşan ve kusursuz olarak gerçekleştirilen işlerde; ilk sözleşme bedelinin en az % 80'i oranında denetlenen ya da yönetilen,
d) Devredilen işlerde, devir öncesindeki veya sonrasındaki dönemde ilk sözleşme bedelinin en az % 80'inin gerçekleştirilmesi şartıyla, ilk ilan tarihinden geriye doğru son onbeş yıl içinde geçici kabulü yapılan, işlere ilişkin deneyimini gösteren belgeleri sunması zorunludur. İstekli tarafından teklif edilen bedelin % 50'inden az olmamak üzere, ihale konusu iş veya benzer işlere ait tek sözleşmeye ilişkin iş deneyimini gösteren belgelerin sunulması gerekir.
İş ortaklığında, pilot ortağın istenen asgari iş deneyim tutarının en az % 80'ini, diğer ortakların her birinin ise, istenen asgari iş deneyim tutarının en az % 20'sini sağlaması zorunludur. Ancak ihaleye katılan iş ortaklığının ortakları tarafından ortaklık oranları ve yapısı aynı olmak kaydıyla daha önce kurulmuş olan iş ortaklığının gerçekleştirdiği bir işten elde ettiği iş deneyim belgesi sunulması halinde pilot ortak ve diğer ortakların her birinin birinci cümledeki oranlara göre asgari iş deneyim tutarını sağlaması koşulu aranmaz. Konsorsiyumda ise, her bir ortağın kendi kısmı için istenen asgari iş deneyim tutarını sağlaması zorunludur.
…
7.6. Bu ihalede benzer iş olarak kabul edilecek işler:
Yapım İşlerinde İş Deneyiminde Değerlendirilecek Benzer İşlere Dair Tebliğ'de yer alan B/III Grubu işler benzer iş olarak kabul edilecektir...'' düzenlemesine yer verildiği anlaşılmaktadır.
HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
Uyuşmazlıkta, dava konusu ihale kapsamında, davacı iş ortaklığının pilot ortağı ... Grup tarafından iş deneyiminin tevsik edilmesi amacıyla 27/10/2016 tarih ve 2015/71590-1215102-2-3 sayılı Bursa Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü tarafından düzenlenmiş alt yüklenici iş bitirme belgesinin sunulduğu, anılan belgede işverenin … Grup İnşaat Hafriyat Nakliye ve Turizm Sanayi Ticaret ve Ltd. Şti. olarak belirtildiği, işin adının ve ihale kayıt numarasının ''Bursa Koruma ve Rehabilitasyon Merkezi Yapım İşi, 2015/71590'' şeklinde, işin alt yüklenici tarafından yapılan kısmının ''Yapı işinin temel ve temel kazı hafriyatları hariç anahtar teslim tüm işlerinin yapılması işi'' olarak ifade edildiği, esas işin ilk sözleşme tarihinin 31/07/2015 alt yüklenicinin yüklenici ile yaptığı sözleşme tarihinin 06/08/2015 olarak belirtildiği, ayrıca esas işin ilk sözleşme ve toplam sözleşme bedelinin 2.418.000,00 TL alt yüklenici ile yüklenicinin yaptığı sözleşme bedelinin 2.327.491,84 TL, alt yüklenici tarafından yapılan işin kısmi kabulü ile esas işin geçici kabul tarihinin 08/09/2016 olarak belirtildiği ve belge tutarının 2.201.946,79 TL olduğu, öte yandan söz konusu belgenin açıklama bölümünde, 24/05/2016 tarih ve 6 (altı) nolu hakediş üzerinden gerçekleşme oranının %96 olduğunun ifade edildiği anlaşılmaktadır.
Davalı idare tarafından, ''başvuruya konu ihalenin kazı dâhil baştan sona bina yapım işine ilişkin olduğu ve ihalede sadece B/III grubu kapsamındaki işlerin benzer iş olarak belirlendiği, B/III grubuna ait işlerle ilgili tamamlama işlerinin benzer iş olarak belirlenmediği hususları dikkate alındığında, ... Grup'a ait alt yüklenici iş bitirme belgesine konu iş kapsamında kazı ve temel imalatlarının yapılmadığı, dolayısıyla bir binanın baştan sona inşaatı işinin gerçekleştirilmediği anlaşıldığından, söz konusu işin Yapım İşlerinde İş Deneyiminde Değerlendirilecek Benzer İşlere Dair Tebliğ’in B/III grubu işler arasında yer almadığı, ayrıca belgenin ihale konusu işe de uygun olmadığı tespit edildiği, bu itibarla, idarece başvuru sahibinin teklifinin anılan gerekçe doğrultusunda değerlendirme dışı bırakılması gerekmektedir.'' gerekçesiyle davacı iş ortaklığının teklifinin değerlendirme dışı bırakılmasına karar verildiği anlaşılmaktadır.
İhalelerde iş deneyim belgesi istenmesinin amacı; ihale konusu işle benzerlik gösteren, aynı veya benzer usullerle gerçekleştirilen, teçhizat, ekipman, mali güç ve uzmanlık ile personel ve organizasyon gerekleri bakımından benzer özellik taşıyan işlerdeki deneyimin görülmek istenmesi olup idareler tarafından, 4734 sayılı Kanun kapsamında yapılan yapım ihalelerinde Yapım İşlerinde İş Deneyiminde Değerlendirilecek Benzer İşlere Dair Tebliğ'de yer alan bir veya birden fazla grup benzer iş olarak kabul edilebilecektir.
Davacı iş ortaklığı tarafından sunulan iş deneyim belgesine konu esas işin kazı imalatları haricinde idari bina ve 3 blok yaşam birimi ile ilgili tüm imalatları kapsadığı, söz konusu belgenin açıklama bölümünde, 24/05/2016 tarih ve 6 (altı) nolu hakediş üzerinden gerçekleşme oranının %96 olduğunun ifade edildiği, uygulanan yapı tekniğinin betonarme olduğu ve B/III grubuna giren imalatları içerdiği, işin içeriği, niteliği ve büyüklüğü gibi hususlar göz önüne alındığında, sırf davacıya ait alt yüklenici iş bitirme belgesine konu iş kapsamında kazı ve temel imalatlarının yapılmadığı, dolayısıyla bir binanın baştan sona inşaatı işinin gerçekleştirilmediğinden bahisle davacı iş ortaklığının teklifinin değerlendirme dışı bırakılmasına ilişkin tesis olunan dava konusu işlemde hukuka uygunluk bulunmadığı sonucuna varılmıştır.
Nitekim davacı iş ortaklığının başka bir ihalede aynı gerekçe ile değerlendirme dışı bırakılmasına ilişkin işleme karşı yaptığı itiraz şikâyet başvurusunun reddine ilişkin Kurul kararının ... İdare Mahkemesi'ni … tarih ve E:…, K:… sayılı kararıyla iptali üzerine temyizen incelenen Dairemizin E:2019/200 sayılı esasına kayıtlı dosyasında 04/03/2019 tarihli ara kararı ile, dava konusu iş deneyim belgesini düzenleyen Bursa Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü'nden ve davacı … Grup'dan "27/10/2016 tarih ve ... sayılı alt yüklenici iş deneyim belgesine konu işte, … Grup Yapı İnşaat Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi tarafından hangi imalatların yapıldığı, temel ve kazı imalatlarının yapılıp yapılmadığı, temel ve kazı imalatları yapılmış ise hangi oranda yapıldığı" hususları sorulmuş, ara kararına Bursa Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nce 24/04/2019 tarih ve 22130 sayılı yazı ile verilen cevapta, söz konusu işte “hafriyat hariç anahtar teslimi tüm imalatların” davacı iş ortaklığının pilot ortağı olan ... Grup tarafından yapıldığı, hafriyat kısmının işin yaklaşık olarak %1,15’lik kısma karşılık geldiği ifadelerine yer verildiği, ara kararına davacı ... Grup vekili tarafından verilen 30/04/2019 tarihli cevapta, söz konusu yapım işinin tamamlandığı ve yeni iş deneyim belgesinin Bursa Çevre Şehircilik İl Müdürlüğü tarafından düzenlendiği, söz konusu iş deneyim belgesinde ihalede sunulmuş olan 27/10/2016 tarihli iş deneyim belgesindeki; “7. İşin alt yüklenici tarafından yapılan kısmı : Yapı işinin temel ve temel kazı hafriyatları hariç anahtar teslimi tüm işlerin yapılması işi" kısmı düzeltilmek suretiyle; "7. İşin alt yüklenici tarafından yapılan kısmı: Bursa Koruma Bakım ve Rehabilitasyon Merkezi Yapım İşinin hafriyat hariç anahtar teslim tüm işlerinin yapılması" şeklinde düzenlendiği ifadelerine yer verilmiş ve yeni iş deneyim belgesinin bir örneği yazı ekinde sunulmuştur. Ara kararı cevaplarından, iş deneyim belgesine konu işte ... Grup tarafından hafriyat hariç tüm imalatların yapıldığı, işin %1,15'lik kısmının hafriyata ilişkin olduğu anlaşılmakla ... İdare Mahkemesi'nin Kurul kararının iptali yolundaki kararın … tarih ve K:… sayılı Dairemiz kararıyla onanmasına karar verilmiştir.
Bu itibarla, davanın reddi yönündeki İdare Mahkemesi kararında hukuki isabet bulunmamaktadır.
KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. Davacıların temyiz isteminin kabulüne;
2. 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesi uyarınca ... İdare Mahkemesi'nin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının BOZULMASINA,
3. DAVA KONUSU İŞLEMİN İPTALİNE,
4. Ayrıntısı aşağıda gösterilen ilk derece ve temyiz yargılama giderleri toplamı …-TL ile Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi uyarınca …-TL vekâlet ücretinin davalı idareden alınarak davacıya verilmesine,
5. Dosyanın anılan Mahkeme'ye gönderilmesine,
6. 2577 sayılı Kanun'un 20/A maddesinin ikinci fıkrasının (i) bendi uyarınca kesin olarak (karar düzeltme yolu kapalı olmak üzere), 15/06/2021 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.