Abaküs Yazılım
13. Daire
Esas No: 2016/979
Karar No: 2021/2288
Karar Tarihi: 16.06.2021

Danıştay 13. Daire 2016/979 Esas 2021/2288 Karar Sayılı İlamı

T.C.
D A N I Ş T A Y
ONÜÇÜNCÜ DAİRE
Esas No:2016/979
Karar No:2021/2288


TEMYİZ EDEN (DAVACI) : … Endüstriyel Temizlik Organizasyon Turizm İnşaat Pazarlama Sanayi ve Ticaret A.Ş.
VEKİLİ : Av. …

KARŞI TARAF (DAVALI) : … Kurumu
VEKİLİ : Av. …

İSTEMİN KONUSU : … İdare Mahkemesi'nin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem: İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı Avrupa Yakası Yol Bakım ve Onarım Müdürlüğü'nce 19/08/2014 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen ''Bakım Onarım ve Araç Hizmeti Temini" ihalesinin idarece iptali üzerine davacı tarafından yapılan itirazen şikâyet başvurusunun reddine ilişkin 08/04/2015 tarih ve 2015/UH.III-988 sayılı Kamu İhale Kurulu (Kurul) kararının iptali istenilmiştir.
İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: … İdare Mahkemesi'nce verilen kararda; uyuşmalığa konu ihalenin 04/02/2015 tarihli İhale Komisyonu kararı ile aşırı düşük teklif açıklamaları uygun bulunan dava dışı istekli üzerinde bırakıldığı, ancak ihale yetkilisince ihale kararı onaylanmayarak “işin kapsam ve mahiyetinde değişiklikler yapılacağı” gerekçesiyle 10/02/2015 tarihinde ihalenin iptal edildiği, davacı tarafından yapılan itirazen şikâyet başvurusu üzerine davalı idarece yapılan değerlendirmede, ihalenin iptal edilmesinde esas alınan ‘'işin kapsam ve mahiyetinde değişiklikler yapılacağı’' gerekçesi ile ilgili dayanak niteliğinde olan bilgi ve belgelerin istenildiği, idarece verilen yazı ekinde İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı İnsan Kaynakları ve Eğitim Daire Başkanlığı İnsan Kaynakları Müdürlüğünün … tarih ve … sayılı yazısı, İETT Genel Müdürlüğü'nden Avrupa Yakası Yol Bakım ve Onarım Müdürlüğü emrine kadrolu nakilleri yapılan toplam 136 işçi personelin listesi ile listenin bildirilmesine ilişkin yazının, “Avrupa Yakası 1. ve 3. Bölge Bakım Onarım ve Araç Hizmeti Temini” adı altında belirlenen hizmet işi ile ilgili olarak düzenlenmiş 05/03/2015 tarihli ihale onay belgesinin, “Avrupa Yakası 2., 4. ve 5. Bölge Bakım Onarım ve Araç Hizmeti Temini” adı altında belirlenen hizmet işi ile ilgili olarak düzenlenmiş 05/03/2015 tarihli ihale onay belgesinin, anılan hizmet işlerine ilişkin çalışan ve araç ekipman icmalinin sunulduğu, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 40. maddesine göre, ihale yetkilisinin ihale kararını onaylama veya gerekçeleri açıkça belirtmek suretiyle iptal etme yetkisi bulunmakla birlikte, bu yetkinin sınırsız olarak değerlendirilmeyeceği, hizmet gerekleri ile kamu yararı ile uyumlu olarak kullanılması gerektiği, somut olayda; ihaleyi yapan idare tarafından, 43 işçi, 26 şoför, 61 usta ve 6 ustabaşının İETT Genel Müdürlüğü'nden kurumlarına kadrolu olarak atandığı ve bu personelin ihtiyaca binaen Bölge Müdür Yardımcılıklarına dağıtıldığı ve bu nedenle çalıştırılacak işçi sayısında değişikliğe gidilmesi ihtiyacının hâsıl olduğunun belirtildiği, bu hususun ihalenin iptal edilmesine gerekçe olarak sunulduğu görülmekte olup, ihale konusu işte daha önceden belirlenen personel ihtiyacının İETT Genel Müdürlüğünden yapılan bu atamalar ile değiştiği anlaşıldığından, davacının itirazen şikâyet başvurusunun reddine ilişkin dava konusu Kurul kararında hukuka aykırılık bulunmadığı sonucuna varılmıştır.
Belirtilen gerekçelerle dava konusu işlem hukuka uygun bulunarak davanın reddine karar verilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı tarafından, uyuşmazlığa konu ihalenin iptal gerekçesinin kamu yararı ve hizmet gereği olmadığı, iptal edilen ihale sonrasında idarece aynı iş için iki ayrı ihaleye çıkıldığı, bu iki ihale kapsamında çalıştırılacak toplam işçi sayısının iptal edilen ihale kapsamında çalıştırılması öngörülen işçi sayısından fazla olduğu, belediye kadrosuna ataması yapılan işçilerin ihale konusu işte aranılan niteliklere sahip olmadıkları, dava konusu işlemin hukuka aykırı olduğu ileri sürülmektedir.

KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Davalı idare tarafından, 4734 sayılı Kanun'un 39. ve 40. maddelerinde ihalenin iptali konusunda kamu yararı ve hizmet gerekleri ile sınırlı olmak üzere idareye takdir yetkisi tanındığı, bu nedenle ihalenin iptaline yönelik olarak yapılan denetimin de iptal nedeni olarak gösterilen gerekçelerle sınırlı olarak yapılabildiği, İETT Genel Müdürlüğü'nce 136 kadrolu personel ataması yapıldığı, bu nedenle çalıştırılacak işçi sayısında değişikliğe gidilmesi ihtiyacı hasıl olduğu, idarenin iptal gerekçesinin yerinde olduğu belirtilerek istemin reddi gerektiği savunulmuştur.

DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ …'IN DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Onüçüncü Dairesi'nce, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1. Davacının temyiz isteminin reddine,
2. Davanın yukarıda özetlenen gerekçeyle reddi yolundaki … İdare Mahkemesi'nin … tarih ve E:…, K:… sayılı temyize konu kararında, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde sayılan bozma nedenlerinden hiçbirisi bulunmadığından anılan Mahkeme kararının ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan üzerinde bırakılmasına,
4. Posta giderleri avansından artan tutarın davacıya iadesine,
5. Dosyanın anılan Mahkeme'ye gönderilmesine,
6. 2577 sayılı Kanun'un 20/A maddesinin ikinci fıkrasının (i) bendi uyarınca kesin olarak (karar düzeltme yolu kapalı olmak üzere), 16/06/2021 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.

Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.

Son Eklenen İçtihatlar   AYM Kararları   Danıştay Kararları   Uyuşmazlık M. Kararları   Ceza Genel Kurulu Kararları   1. Ceza Dairesi Kararları   2. Ceza Dairesi Kararları   3. Ceza Dairesi Kararları   4. Ceza Dairesi Kararları   5. Ceza Dairesi Kararları   6. Ceza Dairesi Kararları   7. Ceza Dairesi Kararları   8. Ceza Dairesi Kararları   9. Ceza Dairesi Kararları   10. Ceza Dairesi Kararları   11. Ceza Dairesi Kararları   12. Ceza Dairesi Kararları   13. Ceza Dairesi Kararları   14. Ceza Dairesi Kararları   15. Ceza Dairesi Kararları   16. Ceza Dairesi Kararları   17. Ceza Dairesi Kararları   18. Ceza Dairesi Kararları   19. Ceza Dairesi Kararları   20. Ceza Dairesi Kararları   21. Ceza Dairesi Kararları   22. Ceza Dairesi Kararları   23. Ceza Dairesi Kararları   Hukuk Genel Kurulu Kararları   1. Hukuk Dairesi Kararları   2. Hukuk Dairesi Kararları   3. Hukuk Dairesi Kararları   4. Hukuk Dairesi Kararları   5. Hukuk Dairesi Kararları   6. Hukuk Dairesi Kararları   7. Hukuk Dairesi Kararları   8. Hukuk Dairesi Kararları   9. Hukuk Dairesi Kararları   10. Hukuk Dairesi Kararları   11. Hukuk Dairesi Kararları   12. Hukuk Dairesi Kararları   13. Hukuk Dairesi Kararları   14. Hukuk Dairesi Kararları   15. Hukuk Dairesi Kararları   16. Hukuk Dairesi Kararları   17. Hukuk Dairesi Kararları   18. Hukuk Dairesi Kararları   19. Hukuk Dairesi Kararları   20. Hukuk Dairesi Kararları   21. Hukuk Dairesi Kararları   22. Hukuk Dairesi Kararları   23. Hukuk Dairesi Kararları   BAM Hukuk M. Kararları   Yerel Mah. Kararları  


Avukat Web Sitesi