Esas No: 2020/2447
Karar No: 2021/2197
Karar Tarihi: 17.06.2021
Danıştay 2. Daire 2020/2447 Esas 2021/2197 Karar Sayılı İlamı
T.C.
D A N I Ş T A Y
İKİNCİ DAİRE
Esas No : 2020/2447
Karar No : 2021/2197
TEMYİZ EDEN (DAVALI) : … Başkanlığı
VEKİLİ : Av. …
KARŞI TARAF (DAVACI) : …
İSTEMİN KONUSU : … İdare Mahkemesince verilen … günlü, E:…, K:… sayılı kararın, dilekçede yazılı nedenlerle 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesi uyarınca temyizen incelenerek bozulması isteminden ibarettir.
YARGILAMA SÜRECİ :
Dava Konusu İstem : Dava; davacının Türk İşbirliği ve Koordinasyon Başkanlığının … Koordinasyon Ofisinde koordinatör olarak görev yapmakta iken gerçekleşen bazı olaylar nedeniyle 2008 yılı sicilinin 73 not ile değerlendirilmesine ilişkin işlemin iptali istemiyle açılmıştır.
İlk Derece Mahkemesi Kararının Özeti : …. İdare Mahkemesinin temyize konu kararıyla; 31.12.2008 tarihinde düzenlenen davacının 2008 yılı sicilinin Sicil Amirlerinin Personelin Genel Durumu ve Davranışları Hakkındaki Düşünceleri kısmında 1. sicil amiri olan Daire Başkanınca, "Sorumluluklarını yerine getiremiyor, Amirlerine karşı tutum ve davranışları yerinde değil" kanaatinin yazılı olarak belirtilmesi sonucu 73 not ortalamasıyla sicil notu düzenlenmiş olmasına karşın; ikinci sicil amiri tarafından "Personelin Genel Durumu ve Davranışları Hakkındaki Düşünceleri" kısmına ait kanaatin yazılı olarak belirtilmediği gibi; mesleki ehliyeti hakkındaki notların belirlendiği "Görevde Gösterilen Başarının Değerlendirilmesi"ne ilişkin kısmında sorulan ve 10 ayrı bölümden oluşan soruların ise, 100 tam puan üzerinden yazılı olarak "Nota" dönüştürülmek suretiyle değerlendirilmediği; sadece birinci sicil amirince yapılan söz konusu değerlendirmenin 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 113. maddesinde yer alan " Sicil amirleri, belli zamanlarda düzenleyecekleri sicil raporlarında, memurların liyakat derecesini not esasına göre değerlendirerek tespit ederler." hükmüne ; Devlet Memurları Sicil Yönetmeliğinin 17. ve 18. maddeleri ile 20. maddesinde öngörülen "... Memurların sicil notu, sicil amirlerince takdir olunan notların aritmetik ortalamasına göre tespit edilir." hükmüne uygun olarak düzenlenmediği, zira, yukarıda açık metinleri yazılı olan söz konusu düzenlemeler ile Devlet memurlarına ait sicil sisteminin "Not esasına" göre belirlenmiş olması karşısında, davacının 2008 yılı sicil raporunun 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve Devlet Memurları Sicil Yönetmeliği hükümlerine uygun biçimde ve objektif esaslara göre düzenlenmeden birinci sicil amirince ve 73 not ortalamasıyla eksik olarak değerlendirilmesine ilişkin dava konusu işlemde, hukuka ve mevzuata uyarlık görülmediği gerekçesiyle dava konusu işlem iptal edilmiştir.
TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davalı idare tarafından; davacının amirlerine karşı tutum ve davranışlarının yerinde olmadığının mahkeme kararlarıyla sabit olduğu, disiplin cezası ile görevinden uzaklaştırıldığı, bir kavgaya karışması sebebiyle atamasının yapıldığı, sayılan bu hallerin sicil amiri tarafından söz konusu notun verilmesine yol açtığı, sicil raporunun davacının 1. sicil amiri olan daire başkanınca düzenlendiği, dava konusu işlemin hukuka uygun olduğu ileri sürülerek, Mahkeme kararının bozulması istenilmektedir.
KARŞI TARAFIN CEVABI : Davacı tarafından; disiplin cezasının iptali istemiyle açılan davada ... İdare Mahkemesince dava konusu işlemin iptaline hükmedildiği, bu kararın Danıştay 12. Dairesince onandığı ve karar düzeltme isteminin reddedildiği, söz konusu 2008 sicil raporunda yazılan ifadelerin hukuki ve somut dayanaktan yoksun olduğu, kimlik bilgilerinin bir kısmının ve kurum sicil numarasının kendisine ait olmadığı, tek sicil amiri tarafından 73 notunun verildiği, anılan tarihte kurumda müşterek kararname ile atanan 2 başkan yardımcısının bulunmadığı iddiasının yersiz olduğu ileri sürülerek, temyiz isteminin reddi gerektiği savunulmaktadır.
DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ : …
DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay İkinci Dairesince; Danıştay Beşinci Dairesi tarafından verilen 09/11/2020 günlü, E:2016/16913, K:2020/4929 sayılı gönderme kararı ile Dairemize iletilen dosyada, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:
HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı halinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.
KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. DAVALI İDARENİN TEMYİZ İSTEMİNİN REDDİNE,
2. ... İdare Mahkemesince verilen … günlü, E:…, K:… sayılı kararın ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan davalı idare üzerinde bırakılmasına,
4. Dosyanın Mahkemesine gönderilmesine,
5. 2577 sayılı Kanun'un (Geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin 1. fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren (15) onbeş gün içinde Danıştayda karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 17/06/2021 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.
Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.