Esas No: 2021/1383
Karar No: 2021/3300
Karar Tarihi: 22.06.2021
Danıştay 8. Daire 2021/1383 Esas 2021/3300 Karar Sayılı İlamı
T.C.
D A N I Ş T A Y
SEKİZİNCİ DAİRE
Esas No : 2021/1383
Karar No : 2021/3300
DAVACI : …
VEKİLİ : Av. …
DAVALILAR : 1- … Bakanlığı - ….
VEKİLİ : Hukuk Müşaviri …
2- …Valiliği- …
VEKİLİ : Av. …
DAVANIN KONUSU :
1. Ankara Valiliği İl Milli Eğitim Müdürlüğünün … tarih ve … sayılı işlemi ile Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün … tarih ve … sayılı işleminin, … Lisesi (Anadolu) Okul Aile Birliğinin 11/05/2012 tarihli kararı ile … Lisesi (Anadolu) Müdürlüğünün … tarih ve … sayılı işleminin, Altındağ Kaymakamlığının … tarih ve … sayılı işlemi ile;
2. Bu işlemlerin dayanağı olan 09/02/2012 tarih ve 28199 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan, Milli Eğitim Bakanlığı Okul-Aile Birliği Yönetmeliği'nin Geçici 1. maddesinde yer alan "otopark" ibaresinin iptali istenilmektedir.
DAVACININ İDDİALARI :1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununun 16. maddesine aykırı olarak düzenlenen Yönetmelik hükmünde ve bu hükme dayanılarak tesis edilen bireysel işlemlerde hukuka uyarlık bulunmadığı ileri sürülmektedir.
DAVALI İDARELERİN SAVUNMALARI :
… Bakanlığı'nın Savunmasının Özeti : Okul-Aile Birliklerinin, 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nun 16. maddesinde belirtilen amaçları gerçekleştirmek üzere kurulduğu, Okul-Aile Birliklerinin yapacağı iş ve işlemlerin de dava konusu Okul Aile Birliği Yönetmeliğinde düzenlendiği, anılan Yönetmeliğin "Birliğin Görevleri" başlıklı 6. maddesinin (g) bendinde, "Kantin ve benzeri yerleri işlettirmek veya işletmek ifadesine yer verildiği, bu ifadede, Birliklerin uzun süreli kiralama işlemlerine sadece kantin ve benzeri yerlerin konu olabileceğinin vurgulandığı, açık alan ve otopark olarak işletilen yerlerin okullardaki oyun alanlarını daraltması nedeniyle sözleşmeye konu edilmediği, söz konusu bu hükmü destekler mahiyette olan dava konusu Geçici 1. maddede hukuka aykırılık bulunmadığı ileri sürülerek davanın reddi gerektiği savunulmaktadır.
… Valiliği'nin Savunmasının Özeti : 09/02/2012 gün ve 28199 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan, Milli Eğitim Bakanlığı Okul-Aile Birliği Yönetmeliğinin Geçici 1. maddesinde, bu Yönetmelik yürürlüğe girmeden önce salon, açık alan ve otopark olarak kiraya verilen yerlerin sözleşmelerinin, sözleşme bitim tarihinden sonra yenilenmeyeceği hükmüne yer verildiği, davacı ile … Lisesi (Anadolu) Okul-Aile Birliği arasında imzalanan kira sözleşmesinin 13/06/2011-13/06/2012 tarihleri arasında geçerli olduğu, dolayısıyla Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihte kira sözleşmesinin devam etmekte olduğu, söz konusu sözleşmenin, sözleşme bitim tarihinden sonra yenilenmeyeceği ve süre bitiminde kiraya verilen alanın okul yönetimine teslim edilmesi gerektiği yönünde tesis edilen dava konusu bireysel işlemlerde hukuka aykırılık bulunmadığı ileri sürülerek davanın reddi gerektiği savunulmaktadır.
DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ : …
DÜŞÜNCESİ : Bozma kararına uyularak, bozulan kısım yönünden davanın reddi gerektiği düşünülmektedir.
DANIŞTAY SAVCISI : …
DÜŞÜNCESİ : Dava; Ankara Valiliği, İl Milli Eğitim Müdürlüğünün … tarih ve … sayılı işlemi ile Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün … tarih ve …sayılı işleminin, … Lisesi (Anadolu) Okul Aile Birliğinin 11/05/2012 tarihli kararı ile … Lisesi (Anadolu) Müdürlüğünün … tarih ve … sayılı işleminin, Altındağ Kaymakamlığının … tarih ve … sayılı işleminin ve bu işlemlerin dayanağı olduğu belirtilen 09/02/2012 tarihli ve 28199 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan, Milli Eğitim Bakanlığı Okul-Aile Birliği Yönetmeliği'nin Geçici 1. maddesinde yer alan "otopark" ibaresinin iptali istemiyle açılmıştır.
Danıştay Sekizinci Dairesinin 26/11/2018 günlü ve E:2018/2438, K:2018/7339 sayılı; dava konusu Yönetmeliğin Geçici 1. maddesinde yer alan "otopark" ibaresinin iptaline; dava konusu … Lisesi (Anadolu) Okul Aile Birliği'nin 11/05/2012 tarihli kararı ile … Lisesi (Anadolu) Müdürlüğü'nün … tarih ve … sayılı işlemleri yönünden davanın reddine; dava konusu Ankara Valiliği İl Milli Eğitim Müdürlüğünün … tarih ve … sayılı işlemi ile Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün … tarih ve … sayılı işlemi ve Altındağ Kaymakamlığının … tarih ve 0… sayılı işlemi yönünden davanın incelenmeksizin reddine ilişkin kararının; Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulunun 07/10/2020 günlü ve E:2019/609, K:2020/1746 sayılı kararıyla iptale ilişkin kısmının bozulması üzerine bozma kararına uyularak işin esası yeniden incelendi.
1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nun 5917 sayılı Kanun'un 17. maddesi ile değişik 16. maddesinin 2. fıkrasında ;
"Eğitim kurumlarının amaçlarının gerçekleştirilmesine katkıda bulunmak için okul ile aile arasında işbirliği sağlanır. Bu amaçla okullarda okul-aile birlikleri kurulur. Okul-aile birlikleri, okulların eğitim ve öğretim hizmetlerine etkinlik ve verimlilik kazandırmak, okulların ve maddi imkânlardan yoksun öğrencilerin zorunlu ihtiyaçlarını karşılamak üzere; aynî ve nakdî bağışları kabul edebilir, maddi katkı sağlamak amacıyla sosyal ve kültürel etkinlikler ve kampanyalar düzenleyebilir, okulların bünyesinde bulunan açık alan, kantin, salon ve benzeri yerleri işlettirebilir veya işletebilirler. Öğrenci velileri hiçbir surette bağış yapmaya zorlanamaz. Okul-aile birliklerinin kuruluş ve işleyişi, birlik organlarının oluşturulması ve seçim şekilleri, sosyal ve kültürel etkinliklerden sağlanan maddi katkılar, bağışların kabulü, harcanması ve denetlenmesi ile açık alan, kantin, salon ve benzeri yerlerin işlettirilmesi veya işletilmesinden sağlanan gelirlerin dağıtım yerleri ve oranları, harcanması ve denetlenmesine dair usul ve esaslar, Maliye Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığınca müştereken hazırlanan yönetmelikle düzenlenir ..." hükmüne yer verilmiştir."
09/02/2012 tarih ve 28199 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Okul Aile Birliği Yönetmeliğinin "Birliğin görev ve yetkileri" başlıklı 6. maddesinde;
"(1) Birliğin görev ve yetkileri şunlardır:
a) Öğrencilerin, Türk millî eğitiminin genel ve özel amaçları ile temel ilkeleri ve millî manevi değerler doğrultusunda yetiştirilmeleri için okul yönetimi, öğretmenler, veliler ve ailelerle iş birliği yapmak.
b) Okulun amaç ve hedeflerinin gerçekleştirilmesine, eğitimde kalite ve başarı için okulun stratejik plan çalışmalarına ve uygulamasına destek olmak, eğitimde fırsat eşitliğine imkân vermek ve öğretmenler kurulunca alınan kararların uygulanmasını desteklemek amacıyla velilerle iş birliği yapmak.
c) Öğrencilerin başarısını artırmak amacıyla okul yönetimince planlanan kurs, sınav, seminer, müzik, tiyatro, spor, sanat, gezi, kermes ve benzeri eğitim faaliyetlerinin düzenlenmesine katkı sağlamak.
ç) Okul yönetimiyle iş birliği yaparak eğitim ve öğretim faaliyetleri dışındaki zamanlarda okulun derslik, spor salonu, kütüphane, laboratuvar ve atölyeleri gibi eğitim ortamlarının değerlendirilmesine katkı sağlamak.
d) Okulun ihtiyaçlarını karşılamak için mal ve hizmet satın almak, bu hizmetlere ilişkin sosyal güvenlik primi, vergi ve benzeri ödemelerin yapılmasını sağlamak.
e) Millî bayramlar, belirli gün ve haftalar ile kültürel yarışmaların düzenlenmesi giderlerine katkıda bulunmak.
f) Okula yapılan ayni ve nakdî bağışları kabul ederek kayıtlarını tutmak, sosyal, kültürel etkinlikler ve kampanyalar düzenlemek, şartlı bağışları amacına uygun olarak kullanmak.
g) Kantin ve benzeri yerleri işlettirmek veya işletmek.
ğ) Okul yönetimi ile iş birliği yaparak, imkânları yeterli olmayan öğrencilere maddi ve manevi destek sağlamak, aynı amaçla kardeş okullara da katkıda bulunmak.
h) 28/8/2007 tarihli ve 26627 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliği’nde belirtilen yükümlülükleri yerine getirmek.
ı) Eğitim ve öğretimle ilgili kurumlar ve sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği yapmak.
i) Eğitim ve öğretimi geliştirmek amacıyla oluşturulan çalışma komisyonlarına katkı sağlamak.
j) Ulusal ve uluslararası projelere katılmak ve proje amaçlarının gerçekleşmesine katkıda bulunmak.
k) Eğitim ve öğretimle ilgili diğer etkinliklere destek olmak." kuralı yer almaktadır.
Anılan Yönetmeliğin "Mevcut Sözleşme" başlıklı dava konusu Geçici 1. maddesinde, "Bu Yönetmelik yürürlüğe girmeden önce salon, açık alan ve otopark olarak kiraya verilen yerlerin sözleşmeleri, sözleşme bitim tarihinden sonra yenilenmez." hükmüne, "Kiralama" başlıklı Geçici 2. maddesinde ise, "Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce sözleşmesi sona eren veya devam eden ve sözleşme bitim tarihi itibarıyla sözleşmeden doğan yükümlülüklerini yerine getiren kantin, yemekhane, kafeterya ve benzeri yerleri işleten kiracıların talep etmeleri halinde mevcut kiracılara bu yerler pazarlık usulü ile kiralanır." düzenlemesine yer verilmiştir.
Bu hukuki kurallar kapsamında, okulların bünyesinde bulunan açık alan, kantin, salon ve benzeri yerleri işlettirme veya işletme konusunda okul aile birliklerinin yetkili olduğu, anılan yerlerin işletilmesi veya işlettirilmesi konusunda okul aile birliklerine tercih hakkı tanındığı, ancak bu hususta bir zorunluluk getirilmediği, dolayısıyla Kanun'da okul aile birliklerine tanınan bu tercih hakkının ne şekilde kullanılacağı konusunda, milli eğitimin temel strateji politikasını belirleme yetkisine sahip olan idarenin takdir yetkisi bulunduğu kuşkusuzdur.
Bu durumda, okul bünyesinde yer alan salon ve açık alanların, okulların tatil olduğu gün ve saatlerde de öğrencilerin çeşitli amaçlarla zaman geçirdikleri yerler olduğu göz önünde bulundurulduğunda; söz konusu yerlerin öğretim gün ve saatleri dışında kullanılmak üzere talepte bulunanlara uzun süreli olarak kiraya verilmesi yönünde idarenin zorunlu tutulamayacağı sonucuna ulaşıldığından, bu alanların uzun süreli olarak kiralanması uygulamasını sona erdiren dava konusu Yönetmeliğin Geçici 1. maddesinde yer alan "otopark" ibaresinde hukuka aykırılık görülmemiştir.
Açıklanan nedenlerle, yasal dayanaktan yoksun bulunan davanın reddine karar verilmesi gerektiği, düşünülmektedir.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Sekizinci Dairesince, Dairemizin 26/11/2018 gün ve E:2018/2438, K:2018/7339 sayılı kararının iptale ilişkin kısmının Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu'nun 07/10/2020 gün ve E:2019/609, K:2020/1746 sayılı kararı ile bozulması üzerine, bozulan kısım yönünden dosya yeniden incelenmek suretiyle gereği görüşüldü:
HUKUKİ SÜREÇ :
Dava; Ankara Valiliği İl Milli Eğitim Müdürlüğünün … tarih ve … sayılı işlemi ile Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün …tarih ve … sayılı işleminin, … Lisesi (Anadolu) Okul Aile Birliğinin 11/05/2012 tarihli kararı ile … Lisesi (Anadolu) Müdürlüğünün … tarih ve …sayılı işleminin, Altındağ Kaymakamlığının … tarih ve … sayılı işlemi ile; bu işlemlerin dayanağı olan 09/02/2012 tarih ve 28199 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan, Milli Eğitim Bakanlığı Okul-Aile Birliği Yönetmeliği'nin Geçici 1. maddesinde yer alan "otopark" ibaresinin iptali istemiyle açılmıştır.
Dairemizin 26/11/2018 tarih ve E:2018/2438, K:2018/7339 sayılı kararıyla; dava konusu Yönetmeliğin Geçici 1. maddesinde yer alan "otopark" ibaresi yönünden; 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nun 16. maddesinin 2. fıkrasında, okulların bünyesinde bulunan açık alan, kantin, salon ve benzeri yerleri işletme, işlettirme veya sözleşmeye konu etmeyip öğrencilerin kullanımına bırakma konusunda okul aile birliklerine takdir hakkı tanınmasına karşın, Kanun'un bu hükmüne aykırı olarak; otopark olarak kiraya verilen yerlerin sözleşmelerinin, sözleşme bitim tarihinden sonra yenilenmeyeceğine, başka bir ifadeyle okul aile birliklerine, söz konusu alanı işletme veya işlettirme konusunda Kanunla verilen takdir yetkisinin, Yönetmelikle ortadan kaldırılmasına ilişkin dava konusu ibarede hukuka uyarlık bulunmadığı gerekçesiyle düzenlemenin iptaline; dava konusu … Lisesi (Anadolu) Okul Aile Birliği'nin 11/05/2012 tarihli kararı ile … Lisesi (Anadolu) Müdürlüğü'nün … tarih ve …sayılı işleminde hukuka aykırılık bulunmadığı gerekçesiyle bu işlemler yönünden davanın reddine; dava konusu Ankara Valiliği İl Milli Eğitim Müdürlüğünün … tarih ve … sayılı işlemi ile Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün … tarih ve … sayılı işlemi ve Altındağ Kaymakamlığının … tarih ve … sayılı işlemi incelendiğinde ise, dava konusu işlemlerin, hukuk düzeninde bir değişiklik yaratan, kişilerin hukuki durumunu veya menfaatini etkileyen işlemler olmayıp; hazırlık işlemi mahiyetinde olduğu, idari davaya konu olabilecek kesin ve yürütülmesi zorunlu işlem niteliğinde bulunmadığı gerekçesiyle anılan işlemler yönünden davanın incelenmeksizin reddine karar verilmiştir.
Dairemizce verilen kararın iptale ilişkin kısmının, davalı idareler tarafından; idareleri aleyhine yargılama giderleri ile vekalet ücretine hükmedilmesine ilişkin kısmı ise davalı idarelerden Ankara Valiliği tarafından temyiz edilmesi üzerine Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulunun 07/10/2020 gün ve E:2019/609, K:2020/1746 sayılı kararı ile Dairemiz kararının iptale ilişkin kısmının bozulmasına karar verilmiştir.
Bu nedene, bozma kararı uyarınca, bozulan kısım yönünden yeniden bir karar verilmesi gerekmektedir.
İNCELEME VE GEREKÇE:
İlgili Mevzuat:
1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nun 5917 sayılı Kanun'un 17. maddesi ile değişik 16. maddesinde; "Aynı alan içinde birden fazla örgün ve/veya yaygın eğitim kurumunun bir arada bulunması halinde eğitim kampüsü kurulabilir ve bunların ortak ihtiyaçlarını karşılamak üzere eğitim kampüsü yönetimi oluşturulabilir. Eğitim kampüsü bünyesindeki ortak açık alan, kantin, salon ve benzeri yerlerin işlettirilmesi veya işletilmesi kampüs yönetimince yerine getirilir. Bu şekilde elde edilen gelirler, kampüsün ortak giderlerinde kullanılır. Eğitim kampüslerinin kuruluşu, yönetiminin oluşumu, gelirlerinin harcanması ve denetlenmesi ile bu fıkrada belirtilen diğer hususlar Maliye Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığınca müştereken hazırlanan yönetmelikle düzenlenir.
Eğitim kurumlarının amaçlarının gerçekleştirilmesine katkıda bulunmak için okul ile aile arasında işbirliği sağlanır. Bu amaçla okullarda okul-aile birlikleri kurulur. Okul-aile birlikleri, okulların eğitim ve öğretim hizmetlerine etkinlik ve verimlilik kazandırmak, okulların ve maddi imkânlardan yoksun öğrencilerin zorunlu ihtiyaçlarını karşılamak üzere; aynî ve nakdî bağışları kabul edebilir, maddi katkı sağlamak amacıyla sosyal ve kültürel etkinlikler ve kampanyalar düzenleyebilir, okulların bünyesinde bulunan açık alan, kantin, salon ve benzeri yerleri işlettirebilir veya işletebilirler. Öğrenci velileri hiçbir surette bağış yapmaya zorlanamaz. Okul-aile birliklerinin kuruluş ve işleyişi, birlik organlarının oluşturulması ve seçim şekilleri, sosyal ve kültürel etkinliklerden sağlanan maddi katkılar, bağışların kabulü, harcanması ve denetlenmesi ile açık alan, kantin, salon ve benzeri yerlerin işlettirilmesi veya işletilmesinden sağlanan gelirlerin dağıtım yerleri ve oranları, harcanması ve denetlenmesine dair usul ve esaslar, Maliye Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığınca müştereken hazırlanan yönetmelikle düzenlenir ..." hükmüne yer verilmiştir.
09/02/2012 tarih ve 28199 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Okul Aile Birliği Yönetmeliğinin "Birliğin görev ve yetkileri" başlıklı 6. maddesinde;
"(1) Birliğin görev ve yetkileri şunlardır:
a) Öğrencilerin, Türk millî eğitiminin genel ve özel amaçları ile temel ilkeleri ve millî manevi değerler doğrultusunda yetiştirilmeleri için okul yönetimi, öğretmenler, veliler ve ailelerle iş birliği yapmak.
b) Okulun amaç ve hedeflerinin gerçekleştirilmesine, eğitimde kalite ve başarı için okulun stratejik plan çalışmalarına ve uygulamasına destek olmak, eğitimde fırsat eşitliğine imkân vermek ve öğretmenler kurulunca alınan kararların uygulanmasını desteklemek amacıyla velilerle iş birliği yapmak.
c) Öğrencilerin başarısını artırmak amacıyla okul yönetimince planlanan kurs, sınav, seminer, müzik, tiyatro, spor, sanat, gezi, kermes ve benzeri eğitim faaliyetlerinin düzenlenmesine katkı sağlamak.
ç) Okul yönetimiyle iş birliği yaparak eğitim ve öğretim faaliyetleri dışındaki zamanlarda okulun derslik, spor salonu, kütüphane, laboratuvar ve atölyeleri gibi eğitim ortamlarının değerlendirilmesine katkı sağlamak.
d) Okulun ihtiyaçlarını karşılamak için mal ve hizmet satın almak, bu hizmetlere ilişkin sosyal güvenlik primi, vergi ve benzeri ödemelerin yapılmasını sağlamak.
e) Millî bayramlar, belirli gün ve haftalar ile kültürel yarışmaların düzenlenmesi giderlerine katkıda bulunmak.
f) Okula yapılan ayni ve nakdî bağışları kabul ederek kayıtlarını tutmak, sosyal, kültürel etkinlikler ve kampanyalar düzenlemek, şartlı bağışları amacına uygun olarak kullanmak.
g) Kantin ve benzeri yerleri işlettirmek veya işletmek.
ğ) Okul yönetimi ile iş birliği yaparak, imkânları yeterli olmayan öğrencilere maddi ve manevi destek sağlamak, aynı amaçla kardeş okullara da katkıda bulunmak.
h) 28/8/2007 tarihli ve 26627 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliği’nde belirtilen yükümlülükleri yerine getirmek.
ı) Eğitim ve öğretimle ilgili kurumlar ve sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği yapmak.
i) Eğitim ve öğretimi geliştirmek amacıyla oluşturulan çalışma komisyonlarına katkı sağlamak.
j) Ulusal ve uluslararası projelere katılmak ve proje amaçlarının gerçekleşmesine katkıda bulunmak.
k) Eğitim ve öğretimle ilgili diğer etkinliklere destek olmak." kuralı yer almaktadır.
Anılan Yönetmeliğin "Mevcut Sözleşme" başlıklı dava konusu Geçici 1. maddesinde, "Bu Yönetmelik yürürlüğe girmeden önce salon, açık alan ve otopark olarak kiraya verilen yerlerin sözleşmeleri, sözleşme bitim tarihinden sonra yenilenmez." hükmüne, "Kiralama" başlıklı Geçici 2. maddesinde ise, "Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce sözleşmesi sona eren veya devam eden ve sözleşme bitim tarihi itibarıyla sözleşmeden doğan yükümlülüklerini yerine getiren kantin, yemekhane, kafeterya ve benzeri yerleri işleten kiracıların talep etmeleri halinde mevcut kiracılara bu yerler pazarlık usulü ile kiralanır." düzenlemesine yer verilmiştir.
HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nun 16. maddesinin 2. fıkrasında, okulların bünyesinde bulunan açık alan, kantin, salon ve benzeri yerleri işlettirebileceği veya işletilebileceği yolunda okul aile birliklerine yetki verilmiştir. Söz konusu yerlerin işletilmesi veya işlettirilmesi konusunda okul aile birliklerine tercih hakkı tanınmış, ancak bu hususta bir zorunluluk getirilmemiştir. Kanun'da okul aile birliklerine tanınan bu tercih hakkının ne şekilde kullanılacağı konusunda, milli eğitimin temel strateji politikasını belirleme yetkisine sahip olan idarenin takdir yetkisi bulunduğu kuşkusuzdur.
Bu durumda, okul bünyesinde yer alan salon ve açık alanların, okulların tatil olduğu gün ve saatlerde de öğrencilerin çeşitli amaçlarla zaman geçirdikleri yerler olduğu göz önünde bulundurulduğunda; söz konusu yerlerin öğretim gün ve saatleri dışında kullanılmak üzere talepte bulunanlara uzun süreli olarak kiraya verilmesi yönünde idarenin zorunlu tutulamayacağı sonucuna ulaşıldığından, bu alanların uzun süreli olarak kiralanması uygulamasını sona erdiren dava konusu Yönetmeliğin Geçici 1. maddesinde yer alan "otopark" ibaresinde hukuka aykırılık görülmemiştir.
KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1.Dava konusu Yönetmeliğin geçici 1. maddesinde yer alan "otopark" ibaresi yönünden DAVANIN REDDİNE,
2.Ayrıntısı aşağıda gösterilen toplam … TL yargılama giderinin davacı üzerinde bırakılmasına, temyiz aşamasında davalı … Bakanlığı'nın yatırdığı … TL posta avansının davacıdan alınarak … Bakanlığı'na verilmesine
3.Dava sonuç itibariyle kısmen incelenmeksizin ret, kısmen retle sonuçlanmış olduğundan ve kısmen bozulan Dairemiz kararında davalı idareler lehine vekalet ücretine hükmedildiğinden yeniden vekalet ücreti takdirine yer olmadığına,
4. Posta gideri avansından artan tutarın kararın kesinleşmesinden sonra istemi halinde davacıya iadesine,
5. Bu kararın tebliğ tarihini izleyen 30 (otuz) gün içerisinde Danıştay Dava Daireleri Kuruluna temyiz yolu açık olmak üzere,
22/06/2021 tarihinde oybirliğiyle karar verildi