Yargıtay 19. Hukuk Dairesi 2016/9609 Esas 2017/5056 Karar Sayılı İlamı
Esas No: 2016/9609
Karar No: 2017/5056
Karar Tarihi: 15.06.2017
Yargıtay 19. Hukuk Dairesi 2016/9609 Esas 2017/5056 Karar Sayılı İlamı
Özet:
Davacı müvekkil, davalı şirketten aldığı aracın yağmurda içine su geçirdiğini fark ederek servise götürdüğünü ancak davalının aracı iade almadığını, onarım önerdiğini ileri sürmüş ve ayıplı çıkan araca ödenen bedelin iadesine karar verilmesini talep etmiştir. Davalı vekili ise müvekkilinin satım akdinin tarafı olmadığını ve sadece garanti veren taraf olduğunu belirterek davanın reddini istemiştir. Mahkeme, yapılan yargılama sonucunda araçta üretimden kaynaklı bir sorun bulunmadığını ve bedel iadesi garanti şartları içinde yer alan bir yıl içinde dört, garanti süresi içinde altı defa arızalanma şartının oluşmadığı gerekçesiyle davanın reddine karar vermiştir.Kararda geçen kanun maddeleri:
- TTK 23. madde: Satıcı, satım konusu şeyin kusurlu olduğunu öğrendiği tarihten itibaren en kısa sürede alıcıya bildirmekle yükümlüdür.
