Abaküs Yazılım
10. Daire
Esas No: 2021/5879
Karar No: 2021/5021
Karar Tarihi: 25.10.2021

Danıştay 10. Daire 2021/5879 Esas 2021/5021 Karar Sayılı İlamı

T.C.
D A N I Ş T A Y
ONUNCU DAİRE
Esas No : 2021/5879
Karar No : 2021/5021


TEMYİZ EDEN (DAVACI) : ... Dayanışma ve Yardımlaşma Derneği
VEKİLİ : Av. ...
UETS: ...

KARŞI TARAF (DAVALI) : ... Bakanlığı / ANKARA
(Mülga ... Bakanlığı)
VEKİLİ : Av. Hukuk Müşaviri ...

DAVALI YANINDA MÜDAHİL : ... Atık Yönetimi A.Ş.
VEKİLİ : Av. ...

İSTEMİN_KONUSU : ... İdare Mahkemesinin ... tarih ve E:..., K:... sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem: Davacı dernek tarafından, Ege Serbest Bölgesi içinde atık yönetimine ilişkin olarak ... Atık Yönetimi A.Ş. adına düzenlenen faaliyet ruhsatının iptali istenilmiştir.

İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: .... İdare Mahkemesince; serbest bölgelerde atık yönetimi faaliyetinin asli bir faaliyet niteliği taşımaması, serbest bölgelerde "Atık Yönetimi" konulu faaliyet ruhsatı düzenlenmesinin serbest bölge kullanıcılarının faaliyetlerinden kaynaklanan atıkların Türkiye'ye çıkarılması aşamasında komisyon teşekkülü için gerekli bürokratik işlemlerin bu konuda ihtisaslaşmış firma tarafından yürütülmesinin sağlanarak kullanıcıların asli faaliyetlerine odaklanmalarına yardımcı olunması, serbest bölgelerde bu firmaların varlığına izin verilmek suretiyle bölge dışındaki lisanslı firmalar tarafından teslim alınana kadar kendi atık toplama sahalarında depolamakla uğraşmak yerine düzenli olarak bölge içindeki firmaya teslim edebilmesine olanak sağlanmasının amaçlanması ve bölgede faaliyet ruhsatlı bir atık firması bulunmasının bölge kullanıcılarının bölge dışında mukim lisanslı atık firmaları ile anlaşmasına ve onlarla çalışmasına engel teşkil etmemesi, diğer taraftan konsorsiyum şeklinde oluşturulan ... Atık Yönetimi A.Ş.'nin bu alanda faaliyet gösteren diğer tüm firmaların katılımına açık olması karşısında, Serbest Bölgeler Kanunu, Serbest Bölgeler Uygulama Yönetmeliği ve Genelgelere uygun olarak kamu yararı ve hizmet gerekleri de gözetilmek suretiyle dava konusu işlemin tesis edildiği sonuç ve kanaatine varıldığından, dava konusu işlemde hukuka aykırılık bulunmadığı gerekçesiyle davanın reddine karar verilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı tarafından, tek bir şirkete faaliyet ruhsatı düzenlenmesinin haksız rekabete neden olduğu, bölgede faaliyet gösteren firmalara konsorsiyum kurulacağının bildirilmediği, ... Atık Yönetimi A.Ş.'nin her anlamda tekel hakkı ihdas edilen ticari bir şirket olduğu, bölge içindeki firmaların atıklarını adı geçen şirkete vermesi konusunda yönlendirme yapılmadığı hususu ile bölgede ruhsatlı bir atık firmasının bulunmasının bölge kullanıcılarının bölge dışındaki firmalarla anlaşmasına, onlarla çalışmasına engel teşkil etmediği hususunun gerçeğe uygun olmadığı, davalı idarenin anayasal rekabeti koruma görevine aykırı davranıldığı, 04/05/2015 tarihinde ahşap paletlerin ithalatının sorun olmaktan çıkarıldığı, yapılan tüm işlemlerin bir firmaya ayrıcalık tanımaktan öteye gitmediği, kamu yararının söz konusu olmadığı, bu nedenle İdare Mahkemesi kararının bozulması gerektiği ileri sürülmektedir.

KARŞI_TARAFIN_SAVUNMASI : Davalı idare tarafından, davacının temyiz isteminin reddi gerektiği savunulmaktadır.

DANIŞTAY TETKİK HAKİMİ : ...

DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin kabulü ile İdare Mahkemesi kararının bozulması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Karar veren Danıştay Onuncu Dairesince, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra; dava sonucunda verilecek karar, davalı yanında davaya katılma isteminde bulunan ... Atık Yönetimi A.Ş.'nin menfaatini doğrudan etkileyeceğinden, söz konusu şirketin müdahale istemi yerinde görülüp, davaya katılma isteminin, davanın bulunduğu noktadan itibaren kabulüne karar verilerek ve 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 17. maddesinin 2. fıkrası uyarınca davacının duruşma istemi yerinde görülmeyerek işin esasına geçildi, gereği görüşüldü:

İNCELEME VE GEREKÇE :

MADDİ OLAY :
Dava dosyasının incelenmesinden; Ege Serbest Bölgesinde faaliyet gösteren firmaların, diğer bir ifadeyle serbest bölge kullanıcılarının ticari faaliyetleri kapsamında, eşyanın taşınması veya muhafazası amacıyla gelip bölgede biriken ahşap paletler ile ahşap kasaların bölgeden çıkarılamamasının, bölgede yer işgal etmesi ve yangın tehlikesi yaratması gibi sebeplerle 2014 yılı itibarıyla belirgin bir sorun haline geldiği, davacı Derneğe üye İzmir merkezli 6 atık firması tarafından bölge işleticisi ve idareden konuyla ilgili görüşme talep edilmesi sonucu toplantı yapıldığı, bölgede atık yönetim firmasına ihtiyaç duyulmadığından bahisle bu firmaların talebinin olumsuz karşılandığı; bu arada bir atık firmasına faaliyet ruhsatı verilmeksizin mevzuat düzenlemeleri yapmak suretiyle ahşap palet ve kasa sorununun çözüme kavuşturulup kavuşturulamayacağı hususunun görüşülmesi amacıyla başka bir toplantı yapıldığı, toplantıya katılan Ticaret Bakanlığı temsilcileri tarafından, bu malların ticari değerinin bulunduğu, atık kapsamında olmadığı, yurt içine ticari eşya vasfında ithalatının yapılması gerektiği, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı temsilcileri tarafından ise, ahşap paletlerin serbest bölgeden Türkiyeye çıkışında bitki sağlığı şartlarına uygun olduğunu gösteren uygunluk yazısı olmaksızın Bölge dışına çıkarılmasının mümkün olmadığı yönünde görüş bildirildiği; ancak davalı idare tarafından, bölgede sorun teşkil eden ahşap paletler ve kasaların bölgeden çıkarılmasında usulüne uygun faaliyet gösteren bir atık firmasına ihtiyaç duyulduğuna karar verildiği, Ege Serbest Bölge İşleticisi tarafından söz konusu ahşap palet ve kasaların bölge dışına çıkarılması için Bursa Serbest Bölgede de atık yönetimi konusunda faaliyet gösteren Burkasan adlı firma ile görüşme yapıldığı ve adı geçen firma tarafından faaliyet ruhsatı müracaatında bulunulduğu, daha sonra davalı Bakanlıkça Burkasan adlı firma ile yapılan görüşmede, iç piyasada faaliyet gösteren davacı Derneğe üye firmaların da aralarında bulunduğu İzmir merkezli firmaların hassasiyetleri bildirilerek, Ege Serbest Bölgesinde kurulacak atık yönetim firmasının, diğer taliplerin de aralarında bulunduğu bir konsorsiyum şeklinde yapılandırılmasının uygun olacağının bildirildiği, bu kapsamda Burkasan firması tarafından yapılan başvurunun geri çekilerek diğer firmalarla gerekli görüşmelerin yapılmasını müteakip iki firmayla anlaşılmak suretiyle üç kişi ile "... Atık Yönetimi A.Ş." unvanı altında kurulan şirket için yeni bir faaliyet ruhsatı başvurusunda bulunulduğu, anılan firma adına 11/12/2014 tarihli faaliyet ruhsatının düzenlenmesi üzerine, söz konusu faaliyet ruhsatının iptali istemiyle bakılan davanın açıldığı anlaşılmaktadır.

İLGİLİ MEVZUAT:
Dava konusu işlemlerin tesis edildiği tarih itibariyle yürürlükte olan 3218 sayılı Serbest Bölgeler Kanunu'nun "Amaç ve Kapsam" başlıklı 1. maddesinde, "Bu Kanun; ihracata yönelik yatırım ve üretimi teşvik etmek, doğrudan yabancı yatırımları ve teknoloji girişini hızlandırmak, işletmeleri ihracata yönlendirmek ve uluslararası ticareti geliştirmek amacıyla serbest bölgelerin kurulması, yer ve sınırlarıyla faaliyet konularının belirlenmesi, yönetimi, işletilmesi, bölgelerdeki yapı ve tesislerin teşkili ile ilgili hususları kapsar." hükmüne; "Yetki" başlıklı 2. maddesinde, "Türkiye'de serbest bölgelerin yer ve sınırlarını belirlemeye Bakanlar Kurulu yetkilidir. Serbest bölgelerin, kamu kurum ve kuruluşlarınca, yerli veya yabancı gerçek veya tüzelkişilerce kurulmasına, işletilmesine Bakanlar Kurulunca izin verilir." hükmüne; "Faaliyet Konuları ve Koordinasyon" başlıklı 4. maddesinde, "Serbest bölgelerde, Yüksek Planlama Kurulunca uygun görülecek her türlü sınai, ticari ve hizmetle ilgili faaliyetler yapılabilir. Üretici işletmelerin talepleri hariç olmak üzere, fiyat, kalite ve standartlarla ilgili olarak kamu kurum ve kuruluşlarına kanunlarla ve diğer mevzuatla verilen yetkiler serbest bölgelerde uygulanmaz..." hükmüne; "Bölgenin Düzenlenme Esasları" başlıklı 5. maddesinde ise, "Serbest bölge ilan edilen yerlerde ihtiyaç duyulacak arazi ve tesisler Kamulaştırma Kanunu hükümlerine göre sağlanabilir. Yerli veya yabancı gerçek veya tüzel kişiler Dış Ticaret Müsteşarlığından ruhsat almak kaydıyla serbest bölgelerde faaliyette bulunabilirler. Serbest bölgelerde faaliyette bulunan yatırımcı kullanıcılara Hazinenin özel mülkiyetinde bulunan arazi, arsa ve binalar kiralanabilir veya bunlar üzerinde 49 yıla kadar irtifak hakkı tesis edilebilir. Devletin hüküm ve tasarrufu altındaki yerler için aynı süre ile kullanma izni verilebilir. Serbest bölgede arazinin kullanımı, yapı ve tesislerin projelendirilmesi, kurulması ve kullanılmasıyla ilgili diğer bütün izinler ve ruhsatlar bölge müdürlüğünce verilir ve denetlenir..." hükmüne yer verilmiştir.
10/03/1993 tarih ve 21520 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe konulan Serbest Bölgeler Uygulama Yönetmeliği'nin "Bölgelerdeki Faaliyet Konuları" başlıklı 10. maddesinde, "Serbest Bölgelerde, Yüksek Planlama Kurulu'nca (Y.P.K.) uygun görülecek her türlü sınai, ticari ve hizmetle ilgili faaliyetler yapılabilir." kuralına; "Faaliyet Ruhsatının Verilmesi" başlıklı 11. maddesinde, "Bölgede faaliyette bulunmak isteyen gerçek veya tüzel kişiler, “Faaliyet Ruhsatı” almak için “Faaliyet Ruhsatı Müracaat Formu”nu Bölge Müdürlüğüne doğrudan teslim edebilecekleri gibi taahhütlü olarak posta yoluyla da gönderebilir. “Faaliyet Ruhsatı Müracaat Formu”nun doldurulup yukarıda belirtilen şekilde verilmesi ve Faaliyet Ruhsatı müracaat ücretinin Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası nezdindeki Serbest Bölgeler Özel Hesabına yatırılmasıyla müracaat yapılmış olur.
Bölge Müdürlüğü; İşletici veya B.K.İ.’nin görüşünü aldıktan sonra, “Faaliyet Ruhsatı Müracaat Formu”nu kendi görüşüyle birlikte Genel Müdürlüğe intikal ettirir.
Genel Müdürlükçe müracaatın değerlendirilmesi sonucunda “Faaliyet Ruhsatı” verilmesi uygun görülenlere, bu durum yazılı olarak bildirilir ve faaliyetini sürdüreceği işyerinin teminine yönelik olarak yapılacak sözleşmenin bir örneği ile gerekli diğer belgeleri Genel Müdürlüğe iletmesi için 30 günlük süre tanınır. Söz konusu belgelerin intikalini müteakip Genel Müdürlükçe “Faaliyet Ruhsatı” düzenlenir. Belgelerin süresi içerisinde gönderilmemesi halinde “Faaliyet Ruhsatı” alma hakkı kaybedilir, dosya işlemden kaldırılır ve müracaat ücreti Özel Hesaba irat kaydedilir.
Müracaatın değerlendirilmesi sonucunda “Faaliyet Ruhsatı” verilmesi uygun bulunmayanlara bu durum yazılı olarak bildirilir ve yatırılan müracaat ücreti iade edilir.
Müracaat değerlendirme kriterleri, süre ve ücretlere dair hususlar da dahil olmak üzere, “Faaliyet Ruhsatı” ve diğer izin belgelerine ilişkin usul ve esaslar Genel Müdürlükçe çıkarılacak tebliğ/genelgelerle düzenlenir.
" kuralına; "İmha Edilmesi Gerekli Olan Mallar ve Atıklar" başlıklı 37. maddesinde de, "Kullanım süresinin dolması, eskime, bozulma, çürüme vb. nedenlerle bölge dışına çıkarılması gerektiği veya diğer kullanıcıların mallarına zarar verici olduğu ya da sağlık kurallarıyla bağdaşmadığı Bölge Müdürlüğü’nce tespit edilen malların bölgede veya bölge dışında imhasına Bölge Müdürlüğü başkanlığında, Gümrük ve Gümrük Muhafaza Müdürlükleri, Çevre Bakanlığı ile İşletici veya B.K.İ. yetkilileri ve gerektiğinde Bölge Müdürlüğünce tayin edilecek ve mallar üzerinde ihtisası olan bir eksperin de bulunduğu komisyon tarafından karar verilir.
Komisyon tarafından imhasına karar verilen bu malların imhası Bölge Müdürlüğünce kullanıcıdan yazılı olarak talep edilir. Bu talebin, tebliğ edildiği tarihten itibaren 24 saat içinde yerine getirilmeye başlanılması esastır.
Malların imha işlemine kullanıcı tarafından başlanılmaması halinde, imha işlemi İşletici veya B.K.İ. tarafından yürütülür. Yapılan tüm masraflar için kullanıcıya rüc’u edilir, yapılan masrafların kullanıcı tarafından ödenmemesi halinde Yönetmeliğin 14/a maddesine göre kullanıcının ticari işlemleri durdurulur.
Bölge içerisinde imha yeri bulunmaması durumunda bu mallar imha edilmek üzere İşletici veya B.K.İ.nce, veya kullanıcı tarafından Gümrük İdaresi görevlilerinin gözetimi altında ayniyat kontrolü yapılmak suretiyle bölge dışındaki temizlik hizmetiyle ilgili kamu görevlilerine veya bu işi yapan özel kişilere imha edilmek üzere teslim edilir. İmha edilen mallar kullanıcının envanter kayıtlarından silinir.
Bölgedeki faaliyetler sonucu ortaya çıkan atıkların bölge dışına çıkarılmasına, Bölge Müdürlüğü’nün başkanlığında Gümrük ve Gümrük Muhafaza Müdürlükleri, Çevre Bakanlığı, İşletici veya B.K.İ. temsilcilerinden oluşturulan bir komisyon tarafından karar verilir. Bölgeden çıkarılmaları uygun görülen atıklar (kap, ambalaj maddeleri, hurdalar, çöpler, evsel nitelikli atıklar v.b.) İşletici veya B.K.İ. yetkililerince, Gümrük İdaresi görevlilerinin gözetimi altında bölge dışındaki temizlik hizmetleriyle görevli kamu görevlilerine veya bu işi yapan özel kişilere teslim edilir. Şayet bu yetkililerce, atıkların bölgeden uzaklaştırılması için bir ücret talep edilirse, bu ücretler ilgili kullanıcılar tarafından ödenir. Söz konusu maddelerin imhasının gerekli olması halinde yukarıdaki fıkralarda belirtilen usul ve esaslar çerçevesinde imha işlemi gerçekleştirilir." kuralına yer verilmiştir.

Aynı Yönetmeliğin "Diğer Hizmetler
" başlıklı 50. maddesinde ise, "Bölgede sigortacılık, nakliye acenteliği, gümrük müşavirliği, yeminli mali müşavirlik, serbest muhasebeci mali müşavirlik, serbest muhasebecilik ve eksperlik gibi hizmet faaliyetleri ile Genel Müdürlükçe uygun görülecek diğer hizmet faaliyetleri, “Faaliyet Ruhsatı” alınarak yürütülebileceği gibi, Bölge Müdürlüğünden temin edilecek “Giriş İzin Belgesi” ile de yerine getirilebilir.
" düzenlemesine yer verilmiştir.
09/01/2009 tarihinde yayımlanarak yürürlüğe giren 2009/1 sayılı "Faaliyet Ruhsatı Müracaatlarında Dikkate Alınacak Kriterler" başlıklı Genelge'de, "3218 sayılı Serbest Bölgeler Kanunu'nun 25/11/2008 tarih ve 5810 sayılı Kanun ile değişik 1"inci maddesinde, serbest bölgelerin kuruluş amacının, ihracata yönelik yatırım ve üretimi teşvik etmek, doğrudan yabancı yatırımları ve teknoloji girişini hızlandırmak, işletmeleri ihracata yönlendirmek ve uluslararası ticareti geliştirmek olduğu ifade edilmektedir.
Diğer taraftan, Serbest Bölgeler Uygulama Yönetmeliği’nin 11’inci maddesi ile bölgede faaliyette bulunmak isteyen gerçek ve tüzel kişilerin, "Faaliyet Ruhsatı” almak için “Faaliyet Ruhsatı Müracaat Formu”nu Genel Müdürlüğe teslim edebilecekleri veya gönderebilecekleri, Genel Müdürlüğün mezkur form üzerinde gerekli değerlendirmeleri yapacağı hüküm altına alınmaktadır.
Bu çerçevede, söz konusu Faaliyet Ruhsatı müracaatlarının (yenileme ve süre uzatımı müracaatları dahil) değerlendirilmesinde, Genel Müdürlükçe bölgesel ve sektörel farklılıklar da göz önünde bulundurularak aşağıda belirtilen hususlar dikkate alınır.
1. Faaliyetin üretim faaliyeti niteliğinde ve çoğunlukla yurtdışına satışa yönelik olması esastır.
2. Alım-satım faaliyetlerinde de yurtdışına satış esas olup, hammadde, aramalı ve yatırım malları öncelikli olmak üzere yurtiçine satışa da belli oranlarda izin verilebilir.
3. Müracaat konusu faaliyetin;
a) İnsan sağlığı ve çevre açısından zarar verici mahiyette olmaması,
b) Genel Müdürlükçe belirlenecek hassas ürünleri kapsamaması,
c) Yurtiçi piyasada yıkıcı ve haksız rekabete ortam sağlayıcı vasıfta olmaması
nitelikleri aranır.
4. Faaliyetin;
a) Belli kapasitede istihdam yaratacak nitelikte olması,
b) Doğrudan yabancı yatırım niteliğinde olması,
c) Yeni ve/veya yüksek teknoloji içermesi,
d) Uluslararası ticareti destekleyecek bir hizmet mahiyetinde olması,
e) Serbest bölgedeki sektörel ihtisaslaşma ve kümelenmeyle uyumlu olması
hususları değerlendirme sürecinde göz önünde bulundurulur.
5. Bölgenin fiziki ve altyapı imkanlarının, yapılması planlanan faaliyet için uygun olması şartı aranır.
6. Başvuru sahibi firma ile ortaklarının veya yeni kurulacak firma ortaklarının geçmiş performanslarının müracaat formunda yer alan taahhüt niteliğindeki yatırım, üretim, ticaret ve sermaye büyüklüklerini doğrulayacak mahiyette olması gerekmektedir.
7. Türkiye ve dünyadaki genel ekonomik durum, iç ve dış piyasalardaki arz ve talep dengesindeki değişmeler ile firmalarımızın rekabet gücünün korunması hususları göz önüne alınarak Genel Müdürlükçe gerektiğinde ilave kriterler aranabilir.
1998/4 sayılı Genelgenin bu Genelgeye aykırı hükümleri uygulanmaz." kuralına yer verilmiştir.
1998/4 sayılı Genelge'de ise, 3218 sayılı Serbest Bölgeler Kanunu'nun 1. maddesinde serbest bölgelerin hangi amaçlarla kurulacağı hususuna değinilmiş; bu amaçlardan en önemlisinin ihracat için yatırım ve üretimi artırmak olduğu, bu nedenle, serbest bölgelerde faaliyet göstermek üzere yapılacak müracaatlarda öncelikle kuruluş amacının göz önünde bulundurulması gerektiği belirtilmiştir.

HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
Yukarıda yer verilen mevzuat hükümlerinin birlikte değerlendirilmesinden; serbest bölgelerin, ihracat için yatırım ve üretimi arttırmak, yabancı sermaye ve teknoloji girişini hızlandırmak, ekonominin girdi ihtiyacını ucuz ve düzenli biçimde karşılamak, dış finansman ve ticaret imkanlarından daha çok faydalanmak amacıyla kurulmasının ve yine bu amaçlarla serbest bölgelerde gerçek veya tüzel kişiler adına faaliyet ruhsatı düzenlenmesinin öngörüldüğü; öte yandan bölgedeki faaliyetler sonucu ortaya çıkan atıkların bölge dışına çıkarılmasına, Bölge Müdürlüğü’nün başkanlığında Gümrük ve Gümrük Muhafaza Müdürlükleri, Çevre Bakanlığı, İşletici veya Bölge Kurucu ve İşleticisi (B.K.İ.) temsilcilerinden oluşturulan bir komisyon tarafından karar verileceği, bölgeden çıkarılmaları uygun görülen atıkların (kap, ambalaj maddeleri, hurdalar, çöpler, evsel nitelikli atıklar v.b.) İşletici veya B.K.İ. yetkililerince, Gümrük İdaresi görevlilerinin gözetimi altında bölge dışındaki temizlik hizmetleriyle görevli kamu görevlilerine veya bu işi yapan özel kişilere teslim edileceği, bu yetkililerce, atıkların bölgeden uzaklaştırılması için bir ücret talep edilmesi durumunda, bu ücretlerin ilgili kullanıcılar tarafından ödeneceği, söz konusu maddelerin imhasının gerekli olması halinde Serbest Bölgeler Uygulama Yönetmeliği'nin 37. maddesinde yer alan diğer prosedürler işletilerek belirtilen usul ve esaslar çerçevesinde imha işleminin gerçekleştirilebileceği sonucuna varılmaktadır.
Buna göre, müdahil ... Atık Yönetimi A.Ş. adına düzenlenen faaliyet ruhsatının; 3218 sayılı Kanun'da sayılı amaçlar dışında, dolayısıyla Kanunun amacına aykırı olarak "serbest bölgede bulunan atıkların bölge dışına çıkarılması ve/veya imhası" amacıyla verildiği, ayrıca Serbest Bölgeler Uygulama Yönetmeliğinin 37. maddesinde bölge dışına çıkarılacak ve/veya imha edilecek maddelere yönelik prosedürlerin işletilmemesi sonucunu doğurduğu anlaşılmaktadır.
Bu durumda, yukarıda belirtilen mevzuat hükümlerine aykırı olacak şekilde, Ege Serbest Bölgesi içinde atık yönetimi konusunda faaliyette bulunmak üzere ... Atık Yönetimi A.Ş. adına düzenlenen dava konusu 11/12/2014 tarihli faaliyet ruhsatında hukuka uygunluk, davanın reddi yolunda verilen İdare Mahkemesi kararında ise hukuki isabet bulunmamaktadır.

KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. Davacının temyiz isteminin kabulüne,
2. Davanın reddine ilişkin temyize konu ... İdare Mahkemesinin ... tarih ve E:..., K:... sayılı kararının BOZULMASINA,
3. Yeniden bir karar verilmek üzere dosyanın anılan Mahkemeye gönderilmesine,
4. 2577 sayılı Kanun'un (Geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin birinci fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren onbeş gün içinde karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 25/10/2021 tarihinde oy birliğiyle karar verildi.

Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.

Son Eklenen İçtihatlar   AYM Kararları   Danıştay Kararları   Uyuşmazlık M. Kararları   Ceza Genel Kurulu Kararları   1. Ceza Dairesi Kararları   2. Ceza Dairesi Kararları   3. Ceza Dairesi Kararları   4. Ceza Dairesi Kararları   5. Ceza Dairesi Kararları   6. Ceza Dairesi Kararları   7. Ceza Dairesi Kararları   8. Ceza Dairesi Kararları   9. Ceza Dairesi Kararları   10. Ceza Dairesi Kararları   11. Ceza Dairesi Kararları   12. Ceza Dairesi Kararları   13. Ceza Dairesi Kararları   14. Ceza Dairesi Kararları   15. Ceza Dairesi Kararları   16. Ceza Dairesi Kararları   17. Ceza Dairesi Kararları   18. Ceza Dairesi Kararları   19. Ceza Dairesi Kararları   20. Ceza Dairesi Kararları   21. Ceza Dairesi Kararları   22. Ceza Dairesi Kararları   23. Ceza Dairesi Kararları   Hukuk Genel Kurulu Kararları   1. Hukuk Dairesi Kararları   2. Hukuk Dairesi Kararları   3. Hukuk Dairesi Kararları   4. Hukuk Dairesi Kararları   5. Hukuk Dairesi Kararları   6. Hukuk Dairesi Kararları   7. Hukuk Dairesi Kararları   8. Hukuk Dairesi Kararları   9. Hukuk Dairesi Kararları   10. Hukuk Dairesi Kararları   11. Hukuk Dairesi Kararları   12. Hukuk Dairesi Kararları   13. Hukuk Dairesi Kararları   14. Hukuk Dairesi Kararları   15. Hukuk Dairesi Kararları   16. Hukuk Dairesi Kararları   17. Hukuk Dairesi Kararları   18. Hukuk Dairesi Kararları   19. Hukuk Dairesi Kararları   20. Hukuk Dairesi Kararları   21. Hukuk Dairesi Kararları   22. Hukuk Dairesi Kararları   23. Hukuk Dairesi Kararları   BAM Hukuk M. Kararları   Yerel Mah. Kararları  


Avukat Web Sitesi