Abaküs Yazılım
İdare Dava Daireleri Kurulu
Esas No: 2021/34
Karar No: 2021/37
Karar Tarihi: 27.10.2021

Danıştay İdare Dava Daireleri Kurulu 2021/34 Esas 2021/37 Karar Sayılı İlamı

T.C.
D A N I Ş T A Y
İDARİ DAVA DAİRELERİ KURULU
Esas No : 2021/34
Karar No : 2021/37

BÖLGE İDARE MAHKEMESİ KARARLARI ARASINDAKİ AYKIRILIĞIN GİDERİLMESİ İSTEMİ HAKKINDA KARAR

Ankara Bölge İdare Mahkemesi Başkanlar Kurulunun 02/04/2021 tarih ve E:2021/20, K:2021/20 sayılı kararıyla;
… vekili Av. … tarafından, Ankara Bölge İdare Mahkemesi 4. İdari Dava Dairesinin 23/05/2019 tarih ve E:2018/1345, K:2019/1397 sayılı kararı ile İstanbul Bölge İdare Mahkemesi 7. İdari Dava Dairesinin 10/09/2019 tarih ve E:2019/163, K:2019/1255 sayılı ve 23/09/2019 tarih ve E:2019/897, K:2019/1329 sayılı kararları arasındaki aykırılığın giderilmesinin istenmesi nedeniyle,
"Aykırılığın, davanın reddi yolundaki Ankara Bölge İdare Mahkemesi 4. İdari Dava Dairesi kararı doğrultusunda giderilmesi gerektiği" görüşüyle, 2576 sayılı Bölge İdare Mahkemeleri, İdare Mahkemeleri ve Vergi Mahkemelerinin Kuruluşu ve Görevleri Hakkında Kanun'un 3/C maddesinin 5. fıkrası uyarınca karar verilmesi için dosyanın Danıştaya gönderilmesi üzerine,
Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulunca, Tetkik Hâkimi …'un açıklamaları dinlendikten sonra konu ile ilgili kararlar ve yasal düzenlemeler incelenerek gereği görüşüldü:

I- AYKIRILIĞIN GİDERİLMESİ İSTEMİNE KONU BÖLGE İDARE MAHKEMESİ KARARLARI :

A-ANKARA BÖLGE İDARE MAHKEMESİ 4. İDARİ DAVA DAİRESİNİN E:2018/1345 SAYILI DOSYASINA KONU YARGILAMA SÜRECİ:

Dava konusu istemin özeti: Sağlık Bilimleri Üniversitesi Ankara Gülhane Tıp Fakültesi … Ana Bilim Dalı Başkanlığında öğretim üyesi olarak görev yapan davacı tarafından, profesör kadrosunda dört yılını tamamladığından bahisle ek göstergesinin 6400 rakamı üzerinden tahakkuk ettirilmesi istemiyle yaptığı 14/02/2017 tarihli başvurusunun reddine dair işlemin iptali istenilmiştir.
Ankara 17. İdare Mahkemesinin 27/11/2017 tarih ve E:2017/868, K:2017/3320 sayılı kararının özeti:
Davacının, 16/08/2012 tarihinde Gülhane Askeri Tıp Akademisi Askeri Tıp Fakültesi … Bilim Dalı Başkanlığı profesör kadrosuna atandığı, profesörlük kadrosunda görev yaptığı Gülhane Askeri Tıp Fakültesinin 669 sayılı KHK'nın 107. maddesi ve 6756 sayılı Kanun'un 106/2 maddesi uyarınca Sağlık Bilimleri Üniversitesine devredildiği;
Devredilen askeri personelin, saklı tutulan hakları dışında atandıkları kadroların tabi olduğu personel hukukuna ve Bakanlık veya üniversitenin mevzuatına tabi olacağının 2016/9109 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı'nın 5.maddesinin (8) numaralı alt bendinde düzenlendiği, davacının da anılı düzenleme uyarınca devredilen personel kapsamında atandığı Sağlık Bilimleri Üniversitesi öğretim üyelerinin tabi olduğu 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanunu'na tabi olduğu,
Dolayısıyla 2914 sayılı Kanun uyarınca, profesörlük kadrosunda 4 yılını tamamlamış 1. dereceli davacıya 6400 ek gösterge rakamının uygulanması gerekirken, ek göstergesinin 6400 üzerinden tahakkuk ettirilmesi istemiyle yaptığı başvurusunun reddine dair işlemde hukuka uyarlık görülmediği gerekçesiyle dava konusu işlemin iptaline karar verilmiştir.
Ankara Bölge İdare Mahkemesi 4. İdari Dava Dairesinin 23/05/2019 tarih ve E:2018/1345, K:2019/1397 sayılı kararının özeti:
Dava konusu işlemin tesis edildiği ve davanın açıldığı tarihte yürürlükte bulunan kanun hükümleri ile 6756 sayılı Kanun hükümleri birlikte değerlendirildiğinde; 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'na tabi öğretim üyelerinin özlük hakları bakımından 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanunu'na, Gülhane Askeri Tıp Akademisinde görevli asker öğretim elemanlarının ise 926 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanunu'na tâbi olduğunun görüldüğü;
Bununla birlikte, 926 sayılı Kanun'un 49. maddesi ile 2914 sayılı Kanun'a yapılan atıf sonucu; asker öğretim elemanlarının özel kanunlarında düzenlenen özlük haklarına ilave olarak, akademik unvanlı sivil öğretim elemanlarının yararlandığı "üniversite ödeneği", "idari görev ödeneği", "eğitim ödeneği", "ek ders ücreti" gibi kanun maddesinde açıkça sayılan mâli haklardan da yararlanmalarına olanak sağlandığı;
Diğer taraftan, 6756 sayılı Kanun'da, Sağlık Bilimleri Üniversitesine devredilen personelin; aylıklarını hangi Kanuna göre aldıklarından hareketle üç ayrı kategoride değerlendirildiği ve 926 sayılı Kanun'a göre aylık alanların, aylık ve mâli haklarının aynı şekilde ödenmesi, rütbe, terfi ve kıdemlilik işlemleri ile emeklilik işlemlerinin yeni kurumlarınca yine 926 sayılı Kanun hükümlerine göre yapılmasının öngörüldüğü;
Dolayısıyla, kıdemli albay rütbesinde asker öğretim üyesi olan davacının, halen yürürlükte bulunan kanun hükümleri gereğince özlük ve mâli hakları bakımından 926 sayılı Kanun'a tâbi olduğu anlaşılmakla, "ek göstergesinin" de bu Kanun'daki rütbe esasına göre belirlenmesi gerektiği kanaatine varıldığı;
Öte yandan, memurların ve diğer kamu görevlilerinin aylık ve ödenekleri ve diğer özlük işlerinin kanunla düzenleneceği yolundaki anayasal kural gereğince, mâli ve özlük haklara ilişkin olarak açık bir kanun hükmüne dayanılmaksızın, idarelerce herhangi bir ödemede ve tasarrufta bulunulamayacağı açık olup, davacıya 6400 ek gösterge üzerinden ödeme yapılmasına yürürlükteki mevzuata göre olanak bulunmadığı sonucuna varıldığından, dava konusu işlemde mevzuata aykırılık ve aksi yöndeki Mahkeme kararında ise hukuki isabet görülmediği gerekçesiyle,
Davalı idarenin istinaf başvurusunun kabulüne, başvuruya konu Mahkeme kararının kaldırılmasına ve davanın reddine kesin olarak karar verilmiştir.

B-İSTANBUL BÖLGE İDARE MAHKEMESİ 7. İDARİ DAVA DAİRESİNİN E:2019/163 SAYILI DOSYASINA KONU YARGILAMA SÜRECİ:
Dava konusu istemin özeti: Sağlık Bilimleri Üniversitesi Mekteb-i Tıbbiye Şahane Külliyesi … Fakültesinde öğretim üyesi olarak görev yapan davacının, Genelkurmay Başkanlığınca, 09/06/2014 tarihinde Gülhane Askeri Tıp Akademisi Askeri Tıp Fakültesine profesör kadrosuna atandığı ve 09/06/2018 tarihinde bu kadroda, profesör olarak 4 yılını tamamladığından bahisle maaşının, 5800 yerine 6400 ek gösterge üzerinden hesaplanması istemiyle 05/06/2018 tarihinde yaptığı başvurunun reddine ilişkin Sağlık Bilimleri Üniversitesinin … tarih ve … sayılı işleminin iptali istenilmiştir.
İstanbul 6. İdare Mahkemesinin 13/12/2018 tarih ve E:2018/1322, K:2018/2209 sayılı kararının özeti:
2955 sayılı Kanun'a tabi profesör (kıdemli) albay rütbe ve unvanına sahip asker öğretim üyelerinin, 2914 saylı Kanun'a tabi, kadrosunda 4 yılını tamamlamış profesör unvanına sahip öğretim üyeleri ile öğretim üyeliği statüsü bakımından aynı statüde bulundukları, yasama organınca öğretim üyeliği statüsü dikkate alınarak 2914 sayılı Kanun'un Ek Gösterge Cetvelinde profesörlük kadrosunda 4 yılını tamamlamış bulunan 1. derecedeki profesörler için belirlenen 6400 ek gösterge rakamından yararlanmalarının Anayasa'nın eşitlik ilkesinin bir gereği olduğu sonucuna ulaşılmakla birlikte; Gülhane Askeri Tıp Fakültesinin 669 sayılı KHK'nın 107. maddesi ve 6756 sayılı Kanun'un 106/2 maddesi uyarınca Sağlık Bilimleri Üniversitesine devredildiği, devredilen askeri personelin saklı tutulan hakları dışında atandıkları kadroların tabi olduğu personel hukukuna ve Bakanlık veya üniversitenin mevzuatına tabi olacağının, 2016/9109 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı'nın 5. maddesinin (8) numaralı alt bendinde düzenlendiği,
Davacının da anılan düzenleme uyarınca devredilen personel kapsamında atandığı Sağlık Bilimleri Üniversitesi öğretim üyelerinin tabi olduğu 2914 sayılı Kanun'a tabi olduğu, dolayısıyla profesörlük kadrosunda 4 yılını tamamlamış 1. dereceli davacıya, 6400 ek gösterge rakamının uygulanması gerekirken, 926 sayılı Kanun'da albay rütbesi için öngörülen 5800 ek gösterge rakamının uygulanmasında hukuka uyarlık bulunmadığı sonucuna varıldığı gerekçesiyle dava konusu işlemin iptaline karar verilmiştir.
İstanbul Bölge İdare Mahkemesi 7. İdari Dava Dairesinin 10/09/2019 tarih ve E:2019/163, K:2019/1255 sayılı kararının özeti:
İstinaf dilekçesinde ileri sürülen iddialar, dayandığı hukuki ve kanuni gerekçeleri Dairelerince de uygun bulunan İstanbul 6. İdare Mahkemesinin 13/12/2018 tarih ve E:2018/1322, K:2018/2209 sayılı kararının kaldırılmasını gerektirecek nitelikte bulunmayarak, davalı idarenin istinaf talebinin reddine, kesin olarak karar verilmiştir.

C-ANKARA BÖLGE İDARE MAHKEMESİ BAŞKANLAR KURULU KARARINDA BAHSEDİLEN DİĞER KARARLAR:
Ankara Bölge İdare Mahkemesi Başkanlar Kurulunun 02/04/2021 tarih ve E:2021/21, K:2021/21 sayılı kararında bahsi geçen İstanbul Bölge İdare Mahkemesi 7. İdari Dava Dairesinin 23/09/2019 tarih ve E:2019/897, K:2019/1329 sayılı kararı da, İstanbul Bölge İdare Mahkemesi 7. İdari Dava Dairesinin 10/09/2019 tarih ve E:2019/163, K:2019/1255 sayılı kararı ile aynı doğrultudadır.

II- İNCELEME VE GEREKÇE:
MADDİ OLAY:
Uyuşmazlıklarda, davacıların, 669 sayılı KHK'nın 107. maddesi ve 6756 sayılı Kanun'un 106/2 maddesi uyarınca Sağlık Bilimleri Üniversitesine devredilen, Gülhane Askeri Tıp Akademisi Askeri Tıp Fakültesine atandıkları profesör kadrosunda 4 yılı tamamladıklarından bahisle maaşlarının, 5800 yerine 6400 ek gösterge üzerinden hesaplanması istemiyle yaptıkları başvurularının, idare tarafından reddedilmesi üzerine açılan davalarda aynı konuda verilen farklı nitelikteki kararların kesinleşmesi üzerine incelenen aykırılığın oluştuğu görülmüştür.

İLGİLİ MEVZUAT :
1- Anayasa:
D. Kamu hizmeti görevlileriyle ilgili hükümler
1. Genel ilkeler
Madde 128 – Devletin, kamu iktisadi teşebbüsleri ve diğer kamu tüzelkişilerinin genel idare esaslarına göre yürütmekle yükümlü oldukları kamu hizmetlerinin gerektirdiği asli ve sürekli görevler, memurlar ve diğer kamu görevlileri eliyle görülür.
Memurların ve diğer kamu görevlilerinin nitelikleri, atanmaları, görev ve yetkileri, hakları ve yükümlülükleri, aylık ve ödenekleri ve diğer özlük işleri kanunla düzenlenir. (Ek cümle: 7/5/2010-5982/12 md.) Ancak, malî ve sosyal haklara ilişkin toplu sözleşme hükümleri saklıdır.
Üst kademe yöneticilerinin yetiştirilme usul ve esasları, kanunla özel olarak düzenlenir.

2- (Mülga) 2955 sayılı Gülhane Askeri Tıp Akademisi Kanunu :
Özlük hakları:
Madde 49 – Gülhane Askeri Tıp Akademisinde görevli askeri öğretim elemanlarının ve bu Akademide yüksek lisans, doktora veya tıpta uzmanlık öğrenimi gören askeri personelin özlük haklarına ilişkin ödemelerde, 926 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanunu hükümleri uygulanır.
(Değişik ikinci fıkra: 6/7/2000-KHK-604/22 md.; Aynen kabül: 10/5/2006-5498/22 md.) Uzmanlar hariç olmak üzere öğretim elemanları ile Yüksek Bilim Konseyinden diğer askerî hastahanelerde, Genelkurmay Başkanlığı, Millî Savunma Bakanlığı, Kuvvet Komutanlıkları ve Jandarma Genel Komutanlığındaki sağlık şube müdürlüğü veya daire başkanlığı kadrolarında görevlendirilebilen öğretim üyelerine, ayrıca, 2914 sayılı Yüksek Öğretim Personel Kanununun 12. maddesine göre üniversite ödeneği; idarî görevleri bulunanlara da, aynı Kanunun 13. maddesine göre idarî görev ödeneği ödenir.
Gülhane Askerî Tıp Akademisinde uzman durumunda olanlarla Gülhane Askeri Tıp Akademisi Komutanlığınca uzman olarak görevlendirilenlere ve bu Akademide yüksek lisans, doktora veya tıpta uzmanlık öğrenimi gören kadrolu askeri personele ihtisasları süresince, almakta oldukları aylık tutarının (ek gösterge dahil) % 85`i eğitim ödeneği olarak ödenir.
...
Gülhane Askerî Tıp Akademisinde görevlendirilen sivil öğretim elemanlarının özlük haklarına ilişkin ödemeler, 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanunundaki esaslara uygun olarak yapılır.
3-31/07/2016 tarih ve 29787 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 669 sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında Bazı Tedbirler Alınması ve Milli Savunma Üniversitesi Kurulması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Hükmünde Kararname:
Devredilecek kurumlar
MADDE 106- (1) Gülhane Askeri Tıp Akademisine bağlı eğitim hastaneleri ve Türk Silahlı Kuvvetleri Rehabilitasyon ve Bakım Merkezi ile asker hastaneleri, dispanser ve benzeri sağlık hizmet birimleri ile Jandarma Genel Komutanlığına ait sağlık kuruluşları her türlü hak ve yükümlülükleri, alacak ve borçları, sözleşme ve taahhütleri, taşınırları ve taşıtlarıyla birlikte, Sağlık Bakanlığına devredilir ve bunlara tahsisli taşınmazlar Bakanlığa tahsis edilir. Devredilen sağlık kuruluşlarından müstakil olanların taşınmazları müştemilatı ile birlikte ve bütün olarak tahsis edilir; başka hizmet birimleri ile aynı yerleşke içerisinde bulunanlardan ifrazı mümkün olanların ifrazı ve tahsisi yapılır.
(2) Gülhane Askeri Tıp Akademisine bağlı yükseköğretim birimleri her türlü hak ve yükümlülükleri, alacak ve borçları, sözleşme ve taahhütleri, taşınırları ve taşıtlarıyla birlikte, Sağlık Bilimleri Üniversitesine devredilir ve bunlara tahsisli taşınmazlar Üniversiteye tahsis edilir. Sağlık Bilimleri Üniversitesi, devirden önce Gülhane Askeri Tıp Akademisi bünyesinde yürütülmekte olan Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer tehditlere karşı savunma, Hava ve Uzay Hekimliği, Sualtı Hekimliği, Harp Cerrahisi gibi özellikli askeri sağlık hizmetleri alanlarına yönelik hizmet, eğitim, araştırma ve danışmanlık faaliyetlerini de yürütmekle görevlidir.
...
4-Olağanüstü Hal Kapsamında Bazı Tedbirler Alınması ve Milli Savunma Üniversitesi Kurulması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabul Edilmesi Hakkında 6756 sayılı Kanun:
Devredilecek personel
MADDE 107-
...
(3) Devredilen personelden;
...
c) Aylıklarını 926 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanununa göre alanlara, aylık ve mali hakları (ek ödeme veya sağlık hizmetleri tazminatı dahil), rütbe ve kıdemleri ile devredildiği tarihteki aylık ve mali hak unsurları (tayın bedeli ve fiilen çalışma karşılığı yapılan ödemeler hariç) esas alınarak aynı şekilde ödenir. Bu şekilde almakta oldukları aylık ve mali hakları toplam net tutarının, devir sonrası yeni kadrolarına bağlı olarak alabilecekleri aylık ve mali hakları toplamı ile atanmış oldukları yeni kadro unvanı esas alınmak suretiyle hesaplanan döner sermaye ek ödemesi toplamının net tutarından az olması halinde aradaki fark tutarı, herhangi bir vergi ve kesintiye tabi tutulmaksızın ayrıca tazminat olarak ödenir. Bunların, subaylarda kıdemli albay, astsubaylarda ise iki kademeli kıdemli başçavuş rütbesini geçmemek ve general ve amiraller bulundukları rütbede kalmak üzere rütbe, terfi ve kıdemlilik işlemleri ile yaş haddi ve kadrosuzluk tazminatı da dahil emeklilik işlemleri, görev yaptıkları kurum tarafından 926 sayılı Kanun hükümlerine göre yapılır. Ancak bunlar, istekleri halinde atanmış oldukları kadronun mali ve sosyal haklarından yararlanmak kaydıyla memurlar için belirlenen yaş haddine kadar çalışmaya devam edebilirler. Bu bent kapsamında bulunan personel hakkında 4/1/1961 tarihli ve 209 sayılı Kanunun ek 3 üncü maddesi ile 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Kanunun ek 3 üncü maddesi uygulanmaz. Devredilen personele 926 sayılı Kanunun ek 17 nci maddesinin (Ç) fıkrası uyarınca yapılacak sağlık hizmetleri tazminatı ödemelerine ilişkin esas ve usulleri belirlemeye, anılan fıkrada belirtilen hükümler çerçevesinde Maliye Bakanlığının uygun görüşü üzerine Sağlık Bakanlığı yetkilidir.

5-2576 sayılı Bölge İdare Mahkemeleri, İdare Mahkemeleri ve Vergi Mahkemelerinin Kuruluşu ve Görevleri Hakkında Kanun:
Bölge idare mahkemesi başkanlar kurulu:
Madde 3/C- (Ek: 18/6/2014-6545/6 md.)
...
4. Bölge idare mahkemesi başkanlar kurulunun görevleri şunlardır:
...
c) Benzer olaylarda, bölge idare mahkemesi dairelerince verilen kesin nitelikteki kararlar arasında veya farklı bölge idare mahkemeleri dairelerince verilen kesin nitelikteki kararlar arasında aykırılık veya uyuşmazlık bulunması hâlinde; resen veya ilgili bölge idare mahkemesi dairelerinin ya da istinaf yoluna başvurma hakkı bulunanların bu aykırılığın veya uyuşmazlığın giderilmesini gerekçeli olarak istemeleri üzerine, istemin uygun görülmesi hâlinde kendi görüşlerini de ekleyerek Danıştaydan bu konuda karar verilmesini istemek.
...
5. (Değişik:17/10/2019-7188/7 md.) Dördüncü fıkranın (c) bendine göre yapılacak istemler, konusuna göre İdari veya Vergi Dava Daireleri Kuruluna iletilir. İlgili dava daireleri kurulunca üç ay içinde karar verilir. Aykırılık veya uyuşmazlığın giderilmesine ilişkin olarak bu fıkra uyarınca verilen kararlar kesindir.

HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
Başvuruya konu olan kararlar arasındaki aykırılığı, 669 sayılı KHK'nın 107. maddesi ve 6756 sayılı Kanun'un 106/2 maddesi uyarınca Sağlık Bilimleri Üniversitesine devredilen, Gülhane Askeri Tıp Akademisi Askeri Tıp Fakültesine atandıkları profesör kadrosunda 4 yılı tamamlayan davacıların maaş hesabında, 926 sayılı Kanun'da kıdemli albay rütbesi için öngörülen "5800 ek gösterge"nin mi yoksa, 2914 sayılı Kanun'da profesörlük kadrosunda 4 yılını tamamlayanlar için öngörülen "6400 ek gösterge"nin mi esas alınacağı hususu oluşturmaktadır.
2914 sayılı Kanun'a ekli Ek Gösterge Cetvelinin (a) bendinde; profesörlük kadrosunda dört yılını tamamlamış bulunanlardan 1.decerede olanlara 01/01/1995'den itibaren uygulanacak ek gösterge rakamının 6400 olduğu kuralına yer verilmiş, 926 sayılı Kanun'da ise rütbe esasına göre kıdemli albay rütbesi için ek gösterge 5800 olarak belirlenmiştir.
Uyuşmazlığın çözümü; davacıların statülerinin ve bu statünün gerektirdiği mâli ve özlük hakların ortaya konulmasına bağlı bulunduğundan, Sağlık Bilimleri Üniversitesine devre ilişkin yürürlüğe giren mevzuat ile bu nev'i personelin statüsü, mâli ve özlük hakları bakımından nasıl bir düzenleme yapıldığının tespiti gerekmektedir.
Mülga 2955 sayılı Kanun ile 6756 sayılı Kanun hükümleri birlikte değerlendirildiğinde; 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'na tabi öğretim üyelerinin özlük hakları bakımından 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanunu'na, Gülhane Askeri Tıp Akademisinde görevli asker öğretim elemanlarının ise 926 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanunu'na tâbi olduğu görülmektedir.
Bununla birlikte, 2955 sayılı Kanun'un 49. maddesi ile 2914 sayılı Kanun'a yapılan atıf sonucu; asker öğretim elemanlarının özel kanunlarında düzenlenen özlük haklarına ilave olarak, akademik unvanlı sivil öğretim elemanlarının yararlandığı "üniversite ödeneği", "idari görev ödeneği", "eğitim ödeneği", "ek ders ücreti" gibi kanun maddesinde açıkça sayılan mâli haklardan da yararlanmalarına olanak sağlanmıştır.
Diğer taraftan, 6756 sayılı Kanun'da, Sağlık Bilimleri Üniversitesine devredilen personel; aylıklarını hangi kanuna göre aldıklarından hareketle üç ayrı kategoride değerlendirilmiş ve 926 sayılı Kanun'a göre aylık alanların, aylık ve mâli haklarının aynı şekilde ödenmesi, rütbe, terfi ve kıdemlilik işlemleri ile emeklilik işlemlerinin yeni kurumlarınca yine 926 sayılı Kanun hükümlerine göre yapılması öngörülmüştür.
Dolayısıyla, kıdemli albay rütbesinde asker öğretim üyesi olan davacıların, halen yürürlükte bulunan kanun hükümleri gereğince özlük ve mâli hakları bakımından 926 sayılı Kanun'a tâbi olduğu anlaşılmakla, "ek göstergelerinin" de bu Kanun'daki rütbe esasına göre belirlenmesi gerektiği kanaatine varılmıştır.
Öte yandan, memurların ve diğer kamu görevlilerinin aylık ve ödenekleri ve diğer özlük işlerinin kanunla düzenleneceği yolundaki anayasal kural gereğince, mâli ve özlük haklara ilişkin olarak açık bir kanun hükmüne dayanılmaksızın, idarelerce herhangi bir ödemede ve tasarrufta bulunulamayacağı da açıktır.
Bu durumda, davacıların talebi doğrultusunda "6400 Ek Gösterge" karşılığında ödeme yapılmasına imkan tanıyan açık veya istisnai bir kanun hükmü bulunmadığı ya da kanun koyucu tarafından bu yönde bir irade ortaya konulmadığı sürece, idarelerce yorum ya da kıyas yoluyla 2914 sayılı Kanun hükümlerinin uygulanmasına ve davacılara 6400 ek gösterge üzerinden ödeme yapılmasına yürürlükteki mevzuata göre olanak bulunmadığından, dava konusu işlemlerde hukuka aykırılık bulunmamaktadır.

III- SONUÇ :
Açıklanan nedenlerle; Bölge İdare Mahkemesi kararları arasındaki aykırılığın, Ankara Bölge İdare Mahkemesi 4. İdari Dava Dairesinin 23/05/2019 tarih ve E:2018/1345, K:2019/1397 sayılı kararı doğrultusunda giderilmesine kesin olarak, 27/10/2021 tarihinde oyçokluğu ile karar verildi.


KARŞI OY
X- Aykırılığın, dava konusu işlemlerin iptali yolundaki İstanbul Bölge İdare Mahkemesi 7. İdari Dava Dairesinin 10/09/2019 tarih ve E:2019/163, K:2019/1255 sayılı ve 23/09/2019 tarih ve E:2019/897, K:2019/1329 sayılı kararları doğrultusunda giderilmesi gerektiği oyuyla, karara katılmıyoruz.

Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.

Son Eklenen İçtihatlar   AYM Kararları   Danıştay Kararları   Uyuşmazlık M. Kararları   Ceza Genel Kurulu Kararları   1. Ceza Dairesi Kararları   2. Ceza Dairesi Kararları   3. Ceza Dairesi Kararları   4. Ceza Dairesi Kararları   5. Ceza Dairesi Kararları   6. Ceza Dairesi Kararları   7. Ceza Dairesi Kararları   8. Ceza Dairesi Kararları   9. Ceza Dairesi Kararları   10. Ceza Dairesi Kararları   11. Ceza Dairesi Kararları   12. Ceza Dairesi Kararları   13. Ceza Dairesi Kararları   14. Ceza Dairesi Kararları   15. Ceza Dairesi Kararları   16. Ceza Dairesi Kararları   17. Ceza Dairesi Kararları   18. Ceza Dairesi Kararları   19. Ceza Dairesi Kararları   20. Ceza Dairesi Kararları   21. Ceza Dairesi Kararları   22. Ceza Dairesi Kararları   23. Ceza Dairesi Kararları   Hukuk Genel Kurulu Kararları   1. Hukuk Dairesi Kararları   2. Hukuk Dairesi Kararları   3. Hukuk Dairesi Kararları   4. Hukuk Dairesi Kararları   5. Hukuk Dairesi Kararları   6. Hukuk Dairesi Kararları   7. Hukuk Dairesi Kararları   8. Hukuk Dairesi Kararları   9. Hukuk Dairesi Kararları   10. Hukuk Dairesi Kararları   11. Hukuk Dairesi Kararları   12. Hukuk Dairesi Kararları   13. Hukuk Dairesi Kararları   14. Hukuk Dairesi Kararları   15. Hukuk Dairesi Kararları   16. Hukuk Dairesi Kararları   17. Hukuk Dairesi Kararları   18. Hukuk Dairesi Kararları   19. Hukuk Dairesi Kararları   20. Hukuk Dairesi Kararları   21. Hukuk Dairesi Kararları   22. Hukuk Dairesi Kararları   23. Hukuk Dairesi Kararları   BAM Hukuk M. Kararları   Yerel Mah. Kararları  


Avukat Web Sitesi