![Abaküs Yazılım](/6.png)
Esas No: 2021/15063
Karar No: 2021/3923
Karar Tarihi: 03.11.2021
Danıştay 2. Daire 2021/15063 Esas 2021/3923 Karar Sayılı İlamı
T.C.
D A N I Ş T A Y
İKİNCİ DAİRE
Esas No : 2021/15063
Karar No : 2021/3923
TEMYİZ EDEN (DAVALI) : …
VEKİLİ : Av. …
KARŞI TARAF (DAVACI) : …
İSTEMİN KONUSU : ... İdare Mahkemesince verilen … günlü, E:…, K:… sayılı kararın, dilekçede yazılı nedenlerle 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesi uyarınca temyizen incelenerek bozulması isteminden ibarettir.
YARGILAMA SÜRECİ :
Dava Konusu İstem : Dava; Emniyet Genel Müdürlüğü Koordinasyon ve Harekat Daire Başkanlığında … olarak görev yapan davacının, kadrosuzluk nedeniyle bir üst rütbeye terfi ettirilmemesine ilişkin … tarih ve … sayılı Emniyet Genel Müdürlüğü Yüksek Değerlendirme Kurulu kararının iptali ile bu işlem nedeniyle yoksun kaldığı maaşlarının ödenmesine, diğer özlük haklarının iadesine karar verilmesi istemiyle açılmıştır.
… İdare Mahkemesinin … günlü, E:…, K:… sayılı kararı ile dava konusu işlemin iptaline, davacının bir üst rütbeye terfi durumu hakkında davalı idarece kıdem ve liyakat ilkeleri gözetilerek bir değerlendirme yapıldıktan sonra terfiine karar verilmesi halinde yoksun kaldığı parasal ve özlük hakların tazmin edileceğinin açık olduğuna karar verilmiş olup, anılan kararı Danıştay Beşinci Dairesinin 19/02/2019 günlü, E:2016/21618, K:2019/1312 sayılı kararıyla eksik inceleme ve araştırmaya dayalı olarak verilen kararda hukuki isabet görülmediği gerekçesiyle bozulmuştur.
İlk Derece Mahkemesi Kararının Özeti : Bozma kararına uyulmak suretiyle verilen … İdare Mahkemesinin temyize konu kararıyla; Mahkemelerince yapılan ara karar ile davalı idareden, davacıya ilişkin hizmet cetveli ile rütbe kıdem tarihlerini gösterir bilgi ve belgelerin istenildiği, ara karara cevaben gönderilen hizmet cetvelinin incelenmesinden davacının 30/05/2010 tarihinde Merkez Değerlendirme Kurulu kararı ile emniyet amiri rütbesine terfi ettirildiği, üst rütbe kıdem esas tarihinin ise 30/05/2014 olduğunun görüldüğü bu durumda; davacının Yüksek Değerlendirme Kurulunun karar yılında (2014) emniyet amiri rütbesinde bekleme süresini doldurduğu, davacının terfi ettirilmemesine gerekçe olarak gösterilen 2014 yılında 4. sınıf emniyet müdürlerinin görev unvanı karşılığı olan merkez ve taşra kadrolarının iptaline ilişkin 10/05/2014 tarih ve 28996 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren 2014/6303 sayılı Bakanlar Kurulu kararının Danıştay Onikinci Dairesince yürütmesi durdurulmuş, Danıştay Onaltıncı Dairesince de iptaline karar verilmiş olması nedeniyle kadrosuzluk durumu ortadan kalktığından davalı idarece yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri uyarınca davacının bir üst rütbeye terfi durumunun liyakat yönünden değerlendirilerek bir karar verilmesi gerekirken kadro yokluğundan bahisle terfi ettirilmemesine ilişkin dava konusu işlemde hukuka uyarlık bulunmadığı öte yandan, dava konusu işlemin iptaline karar verilmesi davacının doğrudan terfi edeceği anlamına gelmediğinden, yoksun kaldığı ileri sürülen maaş ve özlük haklarının ödenmesi istemi hakkında bu aşamada karar verilmesine olanak bulunmadığı gerekçesiyle dava konusu işlemin iptaline, davacının yoksun kaldığı ileri sürülen maaş ve özlük haklarının ödenmesi talebine ilişkin olarak ise karar verilmesine yer olmadığına karar verilmiştir.
TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davalı idare tarafından, Emniyet Teşkilatının hizmet gerekleri dikkate alınarak aynı hukuksal kapsamda bulunan 3. sınıf emniyet müdürü, 4. sınıf emniyet müdürü ve emniyet amiri rütbesinde bulunan tüm personelin kanun önünde eşitlik ilkesi çerçevesinde 2014 yılında bir üst rütbeye terfi ettirilmemesine karar verildiği, davacının da bu kapsamda terfi ettirilmediği ileri sürülerek temyize konu İdare Mahkemesi kararının bozulması istenilmekte.
KARŞI TARAFIN CEVABI : Cevap verilmemiştir.
DANIŞTAY TETKİK HAKİMİ : …
DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay İkinci Dairesince, dosyanın tekemmül ettiği anlaşıldığından, davalı idarenin yürütmenin durdurulması istemi hakkında karar verilmeksizin, Tetkik Hakiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:
HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı halinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.
KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. DAVALI İDARENİN TEMYİZ İSTEMİNİN REDDİNE,
2. … İdare Mahkemesince verilen … günlü, E:…, K:… sayılı kararın ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan davalı idare üzerinde bırakılmasına,
4. Dosyanın Mahkemesine gönderilmesine,
5. 2577 sayılı Kanun'un (Geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin 1. fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren (15) onbeş gün içinde Danıştay'da karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 03/11/2021 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.
Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.