
Esas No: 2016/14484
Karar No: 2021/5548
Karar Tarihi: 16.11.2021
Danıştay 10. Daire 2016/14484 Esas 2021/5548 Karar Sayılı İlamı
T.C.
D A N I Ş T A Y
ONUNCU DAİRE
Esas No : 2016/14484
Karar No : 2021/5548
TEMYİZ EDEN (DAVALI) : ... Kaymakamlığı
VEKİLİ : Av. ...
KARŞI TARAF (DAVACILAR) : 1- ...
2- ...
İSTEMİN_KONUSU : Gaziantep ili, Yavuzeli ilçesi, ... köyünde çiftçilikle uğraşan davacılar tarafından, mahallinde yapılan tespit üzerine tarımsal faaliyetlerinin olmadığı ve haksız ödendiğinden bahisle, 2002-2009 yılları arası desteklemelerin yasal faiziyle iadesinin istenilmesine ilişkin ... tarih ve... nolu Yavuzeli İlçe Tahkim Komisyonu kararının iptali istemiyle açılan davada; Danıştay Onuncu Dairesinin 25/02/2015 tarih ve E:2011/8964, K:2015/756 sayılı eksik inceleme gerekçesiyle verilen bozma kararına uyulmak suretiyle ... İdare Mahkemesince, dava konusu işlemin iptali yolunda verilen ... tarih ve E: ..., K: ... sayılı kararın, davalı idare tarafından temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.
TEMYİZ_EDENİN_İDDİALARI : Davalı idare tarafından; hükme esas alınan bilirkişi raporunda taşınmazın % 4'ünü bile kapsamayan bir alanda fıstık yetiştirildiğinin tespit edildiği, oysaki davacıların taşınmazın tamamı için yıllarca destekleme aldığı, tesis edilen işlemin mevzuata uygun olduğu, bu nedenle temyize konu kararın bozulması gerektiği ileri sürülmektedir.
KARŞI_TARAFIN_SAVUNMASI : Davacılar tarafından savunma verilmemiştir.
DANIŞTAY TETKİK HAKİMİ : ...
DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve kanuna uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Onuncu Dairesince, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra, işin gereği görüşüldü:
HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
Dosyanın incelenmesinden; davacılar tarafından dikim yapıldığı beyan edilen 189.000,00 m² yüz ölçümlü tarlaların 8.170,00 m²'lik bölümünün doğrudan gelir desteği ödemesine uygun olduğu, kalan bölümünün ise doğrudan gelir desteği ödemelerine uygun olmadığının bilirkişi raporu ile ortaya konulduğu görülmektedir.
Davalı idarenin de hükme esas alınan bilirkişi raporunu değerlendirmek suretiyle işlem tesis etmesi gerekeceği muhakkaktır.
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.
KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. Davalı idarenin temyiz isteminin reddine,
2. Dava konusu işlemin iptali yolunda verilen ... İdare Mahkemesinin ... tarih ve E: ..., K: ... sayılı temyize konu kararının yukarıda belirtilen açıklama ile ONANMASINA,
3. 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun (Geçici 8. maddesine göre uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin 1. fıkrası uyarınca, bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren 15 (on beş) gün içinde karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 16/11/2021 tarihinde oy birliğiyle karar verildi.