2. Hukuk Dairesi Esas No: 2006/19305 Karar No: 2007/7929
Yargıtay 2. Hukuk Dairesi 2006/19305 Esas 2007/7929 Karar Sayılı İlamı
2. Hukuk Dairesi 2006/19305 E. , 2007/7929 K.
"İçtihat Metni"
MAHKEMESİ :Aile Mahkemesi DAVA TÜRÜ :Boşanma
Taraflar arasındaki davanın yapılan muhakemesi sonunda mahalli mahkemece verilen ve yukarıda tarih numarası gösterilen hüküm temyiz edilmekle evrak okunup gereği görüşülüp düşünüldü. Dosyadaki yazılara kararın dayandığı delillerle kanuna uygun sebeplere ve özellikle delillerin takdirinde bir yanlışlık görülmemesine göre yerinde bulunmayan bütün temyiz isteğinin reddiyle usul ve kanuna uygun olan hükmün ONANMASINA, aşağıda yazılı onama harcının temyiz edene yükletilmesine,peşin alınan harcın mahsubuna, iş bu kararın tebliğinden itibaren 15 gün içinde karar düzeltme yolu açık olmak üzere oyçokluğuyla karar verildi. 14.05.200 KARŞI OY YAZISI Değerli çoğunluğun düşüncesine iki sebeple katılmıyorum: Sadakatsiz kadını döven koca hafif kusurlu mudur? Davalı kadının sadakatsiz davranışına karşın davacı koca eşini dövmüştür. Yerel mahkemenin davalı kadının “ağır kusurlu” olduğuna ilişkin düşüncesine değerli çoğunluk katılmıştır. Davalı kadının sadakatsiz davranışına karşın davacı kocanın eşini dövmesi halinde taraflar “eşit kusurlu” sayılır. Ağır kusur düşüncesi sadakatsiz kadının dövülmesine haklılık kazandırır. Dövme eylemi, yapanın yanına kâr kalır. Davacı koca karısını dövmesini dava dilekçesinde şu şekilde açıklamıştır: “…mecburi olarak eşini döverek evden dışarı atmıştır” Oysa kadınları dövmenin hiçbir haklı sebebi olamaz. Sadakatsiz kadınlar da dövülemez. Koca fiziksel şiddetinin sonuçlarına katlanmalıdır. Velayet kime verilmelidir? Ana yanında kalmasının çocuğun bedeni, fikri, ahlaki gelişmesine engel olacağı yönünde ciddi ve inandırıcı deliller bulunmadığı ve hemen meydana gelecek tehlikelerin varlığı da ispat edilmediği halde ana bakım, şefkatine muhtaç 20.8.2001 doğumlu Bilge Kaan’nın Türk Medeni Kanununun 182, 336/2 maddeleri uyarınca babanın velayetine bırakılması usul ve kanuna aykırıdır.Bilge Kaan’a annesinin, yaşlı babaannesinden daha iyi bakacağı bellidir. Bu sebeplerle değerli çoğunluğun “farklı görüşüne” katılmıyorum.