Yargıtay 7. Hukuk Dairesi 2014/19651 Esas 2015/1831 Karar Sayılı İlamı

Abaküs Yazılım
7. Hukuk Dairesi
Esas No: 2014/19651
Karar No: 2015/1831
Karar Tarihi: 17.02.2015

Yargıtay 7. Hukuk Dairesi 2014/19651 Esas 2015/1831 Karar Sayılı İlamı

7. Hukuk Dairesi         2014/19651 E.  ,  2015/1831 K.

    "İçtihat Metni"

    Mahkemesi : Adana 5. İş Mahkemesi
    Tarihi : 26/09/2014
    Numarası : 2014/642-2014/704

    Taraflar arasında görülen dava sonucunda verilen hükmün, Yargıtayca incelenmesi davalı vekili tarafından istenilmekle, temyiz isteğinin süresinde olduğu anlaşıldı. Dosya incelendi, gereği görüşüldü:
    1-Dosyadaki yazılara, hükmün uyulan önceki Yargıtay bozma ilamına uygun biçimde verilmiş olmasına, bozma ile kesinleşen ve karşı taraf yararına kazanılmış hak durumunu oluşturan yönlerin yeniden incelenmesine hukukça ve yasaca cevaz bulunmamasına ve özellikle bu delillerin takdirinde bir isabetsizlik görülmemesine göre davalının aşağıdaki bendin kapsamı dışında kalan temyiz itirazlarının reddine,
    2-Davacı vekili, davacının (kapatılan) Adana İl Özel İdaresi"nde çalışırken kadrolu işçiliğe geçişte mevsimlik işçi olarak çalıştığı yıllara ait çalışmalarının dikkate alınmadığını, bu nedenle derece ve kademesinin yanlış belirlendiğini iddia ederek derece ve kademe tespiti ile fark ücret ve bazı işçilik alacaklarının tahsilini talep etmiştir.
    (Kapatılan) Adana İl Özel İdaresi vekili davanın reddini istemiştir.
    Mahkemece davanın kısmen kabulüne karar verilmiş, davalı vekilinin temyizi üzerine Dairemizin 28.04.2014 tarihli ilamı ile özetle vardiya zammı alacağının ispat edilemediğinden reddi gerektiği gerekçesi ile bozulmuştur.
    Mahkeme bozma kararına uymuş, 2014 yılı yerel seçimleri ile birlikte 6360 sayılı Yasa"nın 1.maddesi ile tüzel kişiliğine son verilen Adana İl Özel İdaresi"nde çalışan davacı işçinin aynı yasanın geçici 1.maddesine göre oluşturulan Devir Tasfiye ve Paylaştırma Komisyonu tarafından hangi kuruma devredildiği açıklığa kavuşturulmuş ve Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı"na dava teşmil edilerek kısmen kabul kararı verilmiştir.
    Mahkemenin 6360 sayılı Yasa"nın 1.maddesine göre tüzel kişiliği sona eren ve tasfiye edilen Adana İl Özel İdaresi yerine dava konusu uyuşmazlığı devralan Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı hakkında hüküm kurması doğru olmuştur. Ancak,14.02.1985 tarihli ve 3152 sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun"un 28 ve 28/A maddeleri, 12.11.2012 tarihli ve 6360 sayılı On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun"un 3.maddesi ile 4562 sayılı Organize Sanayi Bölgeleri Kanunu"nun 12.maddesine dayanılarak kurulan, 04.04.2014 tarihli ve 28962 sayılı Resmi Gazete"de yayınlanan Yönetmelik ile görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esasları düzenlenen Yatırım ve İzleme Koordinasyon Başkanlıkları büyükşehir belediyelerinin bulunduğu illerde valiye bağlı olarak çalışan, genel bütçeye dahil valiliğin bir birimidir. Bu nedenle 492 sayılı Harçlar Kanunu"nun 13/j maddesine göre harçtan muaf olduğu halde harçla sorumlu tutulması hatalı olmuştur.
    Ne var ki, bu aykırılığın giderilmesi yeniden yargılama yapılmasını gerektirmediğinden hüküm bozulmamalı, düzeltilerek onanmalıdır.
    SONUÇ:Yukarıda açıkanan nedenle hüküm fıkrasının; 6 numaralı bendinin tümü ile çıkarılarak yerine;
    “6-Davalı harçtan muaf olduğundan harç alınmasına yer olmadığına, bozma öncesi yatırılan harcın istek halinde tümü ile davalıya iadesine, davacının yatırdığı ve davalı taraftan tahsil edilmeyen harcın istek halinde davacıya iadesine,” rakam ve sözcüklerinin yazılmasına, hükmün bu düzeltilmiş şekliyle ONANMASINA, peşin alınan temyiz harcının istek halinde davalıya iadesine, 17.02.2015 gününde oybirliğiyle karar verildi.


    Bu web sitesi, sisteminin bir üyesidir.