Yargıtay 7. Hukuk Dairesi 2015/13447 Esas 2015/9025 Karar Sayılı İlamı

Abaküs Yazılım
7. Hukuk Dairesi
Esas No: 2015/13447
Karar No: 2015/9025
Karar Tarihi: 14.05.2015

Yargıtay 7. Hukuk Dairesi 2015/13447 Esas 2015/9025 Karar Sayılı İlamı

Özet:

Orhaneli Termik Santralinde çalışan işçiler tarafından davalı işyerine karşı açılan alacak davasında, dosya içerisinde hizmet alım sözleşmeleri bulunmadığı için işçilerin hangi hizmet alım sözleşmesine dayanarak çalıştıkları belirsizdir. Bu nedenle, mahkeme tüm işçilerin hangi birimlerde ve işlerde çalıştıklarının ve hangi hizmet alım sözleşmeleriyle davalıya ait işyerinde çalıştıklarının liste halinde bildirilmesini istemiştir. Ayrıca, denetim yapılabilmesi amacıyla işçilerin görev belgeleri ve talep konusu döneme ait tüm hizmet alım sözleşmeleri belge karmaşasının önüne geçilmek için CD ortamına kaydedilerek gönderilmesi talep edilmiştir. Bu nedenle, dosya mahkemeye geri çevrilmiştir.
Kararda geçen kanun maddeleri: Hizmet alım sözleşmeleri ve işçi çalıştırma hukukuyla ilgili herhangi bir kanun maddesi belirtilmemiştir.
7. Hukuk Dairesi         2015/13447 E.  ,  2015/9025 K.

    "İçtihat Metni"

    Asliye Hukuk Mahkemesi
    (İş Mahkemesi Sıfatıyla)
    Dava Türü : Alacak

    Aynı tarihte temyiz incelemesine tabi tutulan seri dosya kapsamları nazara alındığında; davacıların davalı işyerinde farklı birim ve işlerde çalıştıkları anlaşılmaktadır. Dosya içerisinde hizmet alım sözleşmeleri bulunmadığından davacı ve arkadaşlarının hangi hizmet alım sözleşmesi ya da sözleşmelerine dayanılarak davalıya ait işyerinde çalıştıkları anlaşılamamıştır. Gerek söz konusu eksikliğin giderilmesi gerekse de dosyaların temyiz incelemelerinin daha hızlı ve etkin yapılabilmesi amacıyla; Orhaneli Termik Santralinde çalışan ve muvazaa tespitli olarak alacak davası açan tüm işçilerin, santralin hangi biriminde ve hangi işte çalıştığının liste halinde bildirilmesi, yine bu işçiler hangi hizmet alım sözleşmesi ile davalıya ait işyerinde çalışıyor ise ilgili hizmet alım sözleşmelerinin düzenlenecek liste üzerine kaydedilmesi, denetim yapılabilmesi amacıyla da işçilerin görev belgeleri ve talep konusu döneme ait tüm hizmet alım sözleşmelerinin (teknik ve idari şartnamaler de dahil olmak üzere) belge karmaşasının önüne geçilmesi amacıyla işyerinin birimlerine göre yapılacak tasnife ve kronolojik sıralamaya dikkat edilmek suretiyle CD ortamına kaydedilerek gönderilmesi için dosyanın mahkemesine GERİ ÇEVRİLMESİNE, 14/05/2015 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.

    Bu web sitesi, sisteminin bir üyesidir.