Yargıtay 7. Hukuk Dairesi 2015/13444 Esas 2015/9022 Karar Sayılı İlamı

Abaküs Yazılım
7. Hukuk Dairesi
Esas No: 2015/13444
Karar No: 2015/9022
Karar Tarihi: 14.05.2015

Yargıtay 7. Hukuk Dairesi 2015/13444 Esas 2015/9022 Karar Sayılı İlamı

Özet:

7. Hukuk Dairesi tarafından görülen Alacak davasında, davacıların davalı işyerinde farklı birimlerde ve işlerde çalıştığı ancak hangi hizmet alım sözleşmesi ya da sözleşmelerine dayanarak çalıştıklarının anlaşılamadığı belirlenmiştir. Bu eksikliklerin giderilmesi için Orhaneli Termik Santralinde muvazaa tespitli olarak çalışan tüm işçilerin hangi birim ve işte çalıştığı liste halinde bildirilmeli, ilgili hizmet alım sözleşmeleri düzenlenecek liste üzerine kaydedilmeli ve işçilerin görev belgeleri ile talep konusu döneme ait tüm hizmet alım sözleşmeleri belge karmaşasından kaçınmak için birimlerine göre yapılacak tasnife ve kronolojik sıralamaya dikkat edilerek kaydedilerek dosyanın mahkemesine GERİ ÇEVRİLMESİNE karar verilmiştir.
Kanun Maddeleri: Muvaazzanın Tespiti ve İşçinin İstihdamı Hakkında Kanun.
7. Hukuk Dairesi         2015/13444 E.  ,  2015/9022 K.

    "İçtihat Metni"

    Asliye Hukuk Mahkemesi
    (İş Mahkemesi Sıfatıyla)
    Dava Türü : Alacak

    Aynı tarihte temyiz incelemesine tabi tutulan seri dosya kapsamları nazara alındığında; davacıların davalı işyerinde farklı birim ve işlerde çalıştıkları anlaşılmaktadır. Dosya içerisinde hizmet alım sözleşmeleri bulunmadığından davacı ve arkadaşlarının hangi hizmet alım sözleşmesi ya da sözleşmelerine dayanılarak davalıya ait işyerinde çalıştıkları anlaşılamamıştır. Gerek söz konusu eksikliğin giderilmesi gerekse de dosyaların temyiz incelemelerinin daha hızlı ve etkin yapılabilmesi amacıyla; Orhaneli Termik Santralinde çalışan ve muvazaa tespitli olarak alacak davası açan tüm işçilerin, santralin hangi biriminde ve hangi işte çalıştığının liste halinde bildirilmesi, yine bu işçiler hangi hizmet alım sözleşmesi ile davalıya ait işyerinde çalışıyor ise ilgili hizmet alım sözleşmelerinin düzenlenecek liste üzerine kaydedilmesi, denetim yapılabilmesi amacıyla da işçilerin görev belgeleri ve talep konusu döneme ait tüm hizmet alım sözleşmelerinin (teknik ve idari şartnamaler de dahil olmak üzere) belge karmaşasının önüne geçilmesi amacıyla işyerinin birimlerine göre yapılacak tasnife ve kronolojik sıralamaya dikkat edilmek suretiyle CD ortamına kaydedilerek gönderilmesi için dosyanın mahkemesine GERİ ÇEVRİLMESİNE, 14/05/2015 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.

    Bu web sitesi, sisteminin bir üyesidir.