Yargıtay 7. Hukuk Dairesi 2015/13410 Esas 2015/8988 Karar Sayılı İlamı

Abaküs Yazılım
7. Hukuk Dairesi
Esas No: 2015/13410
Karar No: 2015/8988
Karar Tarihi: 14.05.2015

Yargıtay 7. Hukuk Dairesi 2015/13410 Esas 2015/8988 Karar Sayılı İlamı

Özet:

Mahkeme kararında davacıların davalı işyerinde farklı birim ve işlerde çalıştığı belirtilmiştir. Ancak hizmet alım sözleşmeleri bulunmadığı için davacıların hangi sözleşmelere dayanarak çalıştığı anlaşılamamıştır. Bu eksikliğin giderilmesi ve dosyaların temyiz incelemelerinin daha etkin yapılabilmesi için Orhaneli Termik Santralinde çalışan ve muvazaa tespitli olarak alacak davası açan tüm işçilerin hangi birimlerde ve hangi işlerde çalıştığının liste halinde bildirilmesi ve hangi hizmet alım sözleşmelerine bağlı olarak çalıştığı belirtilmesi gerekmektedir. Bunun için işçilerin görev belgeleri ve talep konusu döneme ait tüm hizmet alım sözleşmelerinin (teknik ve idari şartnamaler de dahil olmak üzere) belge karmaşasının önüne geçilmesi amacıyla işyerinin birimlerine göre yapılacak tasnife ve kronolojik sıralamaya dikkat edilmek suretiyle CD ortamına kaydedilerek gönderilmesine karar verilmiştir.
Kararda geçen kanun maddeleri: İş Kanunu (4857) Maddesi 12, Hizmet Alım Sözleşmeleri Hakkında Yönetmelik, İşçi Borçlarının Doğumu ve Sona Ermesi ile Muvazaalı İşlemlere İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik.
7. Hukuk Dairesi         2015/13410 E.  ,  2015/8988 K.

    "İçtihat Metni"

    Asliye Hukuk Mahkemesi
    (İş Mahkemesi Sıfatıyla)
    Dava Türü : Alacak

    Aynı tarihte temyiz incelemesine tabi tutulan seri dosya kapsamları nazara alındığında; davacıların davalı işyerinde farklı birim ve işlerde çalıştıkları anlaşılmaktadır. Dosya içerisinde hizmet alım sözleşmeleri bulunmadığından davacı ve arkadaşlarının hangi hizmet alım sözleşmesi ya da sözleşmelerine dayanılarak davalıya ait işyerinde çalıştıkları anlaşılamamıştır. Gerek söz konusu eksikliğin giderilmesi gerekse de dosyaların temyiz incelemelerinin daha hızlı ve etkin yapılabilmesi amacıyla; Orhaneli Termik Santralinde çalışan ve muvazaa tespitli olarak alacak davası açan tüm işçilerin, santralin hangi biriminde ve hangi işte çalıştığının liste halinde bildirilmesi, yine bu işçiler hangi hizmet alım sözleşmesi ile davalıya ait işyerinde çalışıyor ise ilgili hizmet alım sözleşmelerinin düzenlenecek liste üzerine kaydedilmesi, denetim yapılabilmesi amacıyla da işçilerin görev belgeleri ve talep konusu döneme ait tüm hizmet alım sözleşmelerinin (teknik ve idari şartnamaler de dahil olmak üzere) belge karmaşasının önüne geçilmesi amacıyla işyerinin birimlerine göre yapılacak tasnife ve kronolojik sıralamaya dikkat edilmek suretiyle CD ortamına kaydedilerek gönderilmesi için dosyanın mahkemesine GERİ ÇEVRİLMESİNE, 14/05/2015 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.

    Bu web sitesi, sisteminin bir üyesidir.