Yargıtay 7. Hukuk Dairesi 2015/13407 Esas 2015/8985 Karar Sayılı İlamı

Abaküs Yazılım
7. Hukuk Dairesi
Esas No: 2015/13407
Karar No: 2015/8985
Karar Tarihi: 14.05.2015

Yargıtay 7. Hukuk Dairesi 2015/13407 Esas 2015/8985 Karar Sayılı İlamı

Özet:

Orhaneli Termik Santrali'nde farklı birimlerde çalışan işçilerin davalı şirkete karşı açtığı alacak davalarında, işçilerin hangi sözleşmeye dayanarak çalıştıkları belirsiz olduğundan dosya GERİ ÇEVRİLMİŞTİR. Dosyanın temyiz incelemelerinin daha hızlı ve etkin yapılabilmesi için tüm işçilerin hangi birimde ve işte çalıştığı listesi hazırlanarak hangi hizmet alım sözleşmesine dayanarak çalıştığı belirtilmelidir. İşçilerin görev belgeleri ve talep konusu döneme ait tüm hizmet alım sözleşmelerinin belge karmaşasının önüne geçilmesi amacıyla işyerinin birimlerine göre yapılacak tasnife ve kronolojik sıralamaya dikkat edilerek CD ortamına kaydedilerek gönderilmelidir.
Kanun Maddeleri: -
(Not: Kararda herhangi bir kanun maddesi belirtilmemiştir.)
7. Hukuk Dairesi         2015/13407 E.  ,  2015/8985 K.

    "İçtihat Metni"

    Asliye Hukuk Mahkemesi
    (İş Mahkemesi Sıfatıyla)
    Dava Türü : Alacak

    Aynı tarihte temyiz incelemesine tabi tutulan seri dosya kapsamları nazara alındığında; davacıların davalı işyerinde farklı birim ve işlerde çalıştıkları anlaşılmaktadır. Dosya içerisinde hizmet alım sözleşmeleri bulunmadığından davacı ve arkadaşlarının hangi hizmet alım sözleşmesi ya da sözleşmelerine dayanılarak davalıya ait işyerinde çalıştıkları anlaşılamamıştır. Gerek söz konusu eksikliğin giderilmesi gerekse de dosyaların temyiz incelemelerinin daha hızlı ve etkin yapılabilmesi amacıyla; Orhaneli Termik Santralinde çalışan ve muvazaa tespitli olarak alacak davası açan tüm işçilerin, santralin hangi biriminde ve hangi işte çalıştığının liste halinde bildirilmesi, yine bu işçiler hangi hizmet alım sözleşmesi ile davalıya ait işyerinde çalışıyor ise ilgili hizmet alım sözleşmelerinin düzenlenecek liste üzerine kaydedilmesi, denetim yapılabilmesi amacıyla da işçilerin görev belgeleri ve talep konusu döneme ait tüm hizmet alım sözleşmelerinin (teknik ve idari şartnamaler de dahil olmak üzere) belge karmaşasının önüne geçilmesi amacıyla işyerinin birimlerine göre yapılacak tasnife ve kronolojik sıralamaya dikkat edilmek suretiyle CD ortamına kaydedilerek gönderilmesi için dosyanın mahkemesine GERİ ÇEVRİLMESİNE, 14/05/2015 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.

    Bu web sitesi, sisteminin bir üyesidir.