Esas No: 2021/3163
Karar No: 2021/5200
Karar Tarihi: 23.12.2021
Danıştay 2. Daire 2021/3163 Esas 2021/5200 Karar Sayılı İlamı
T.C.
D A N I Ş T A Y
İKİNCİ DAİRE
Esas No : 2021/3163
Karar No : 2021/5200
TEMYİZ EDEN (DAVALI) : ... Genel Müdürlüğü
... (UETS)
VEKİLİ : Av. ...
KARŞI TARAF (DAVACI) : ...
İSTEMİN KONUSU : ... İdare Mahkemesince verilen ... günlü, E:..., K:... sayılı kararın, dilekçede yazılı nedenlerle 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesi uyarınca temyizen incelenerek bozulması isteminden ibarettir.
YARGILAMA SÜRECİ :
Dava Konusu İstem : Dava; 4. sınıf emniyet müdürü olarak görev yapan davacının 2015 yılı rütbe terfi döneminde bir üst rütbeye terfi ettirilmemesine ilişkin Emniyet Genel Müdürlüğü Yüksek Değerlendirme Kurulunun ... günlü, ... sayılı kararının iptali ile bu işlem nedeniyle yoksun kaldığı parasal haklarının dava tarihinden itibaren işleyecek yasal faiziyle birlikte ödenmesine ve özlük haklarının iadesine karar verilmesi istemiyle açılmıştır.
İlk Derece Mahkemesi Kararının Özeti : Danıştay Beşinci Dairesinin 03/07/2019 günlü E:2016/28488, K:2019/4486 sayılı bozma kararı üzerine yapılan yeniden değerlendirmede ... İdare Mahkemesinin temyize konu kararıyla; 3201 sayılı Emniyet Teşkilat Kanununun "Terfi ve atama" başlıklı 55. maddesinde, "...Rütbelere terfi ettirilecek personelin kurullarda görüşülmesi kıdem sırasına göre, rütbelere terfiler ise bu maddede öngörülen sınav ve eğitim şartı saklı kalmak üzere liyakate göre yapılır." hükmüne yer verildiği, davacının liyakat nedeniyle üst rütbeye terfi ettirilmemesine ilişkin işlemde, bir bütün olarak tüm liyakat koşullarının terfi listesinde yer alıp terfi eden tüm personele kıyasla davacı açısından eşit, objektif ve istikrarlı şekilde uygulanıp uygulanmadığının tespiti açısından Mahkemelerince yapılan 28/11/2019 günlü ara kararı ile davalı idareden, davacı hakkında işlem tarihi olan 18/08/2015 tarihi ve öncesine ait almış olduğu disiplin cezalarına dair bilgi ve belgelerin, bulunduğu rütbedeki performans, değerlendirme, başarı ve üstün başarı belgesi bilgilerinin, yazılı-sözlü sınav ve yöneticilikle ilgili hizmet içi eğitim sonunda yapılan sınav notlarına ilişkin bilgilerin ve adli-idari soruşturma bilgilerinin, var ise adli mercilerce verilen cezalarına dair bilgi ve belgelerin gönderilmesinin istenilmesine karar verildiği; cevaben gelen bilgi ve belgeler ile dosyada mevcut bilgi belgelerin incelenmesinden, davacının 2015 yılı rütbe terfi yazılı sınavından 82,5, sözlü sınavından 80 puan aldığı, bekleme süresi içerisindeki yıllara ait sicil notlarının çok iyi olduğu, hizmet içi eğitim sonu sınavından 100 puan aldığı, performans puanının 5 olduğu ve bir adet başarı belgesinin mevcut olduğu, bulunduğu rütbede 27 defa ve toplamda 48 defa maaş taltifi aldığı, hakkında bulunduğu rütbede ve geçmişte herhangi bir disiplin soruşturması veya cezasının mevcut olmadığı, buna mukabil, performans puanı ve başarı belgesi yönünden davacıdan daha düşük durumda bulunan 108 kişi hakkında "terfi eder" kararı verildiği, disiplin cezası alıp terfi eden kişi sayısının da 7 olduğu, davacının ise disiplin cezası almadığı gibi hakkında herhangi bir disiplin soruşturmasının da bulunmadığının anlaşıldığı, bu durumda, davacının liyakat nedeniyle üst rütbeye terfi ettirilmemesine ilişkin işlemde, bir bütün olarak tüm liyakat koşullarının terfi listesinde yer alıp terfi eden tüm personele kıyasla davacı açısından eşit, objektif ve istikrarlı şekilde uygulanmadığı anlaşıldığından davacı hakkında tesis olunan dava konusu işlemde hukuka uygunluk bulunmadığı gerekçesiyle dava konusu işlemin iptaline, davacının işlem sebebiyle yoksun kaldığı parasal ve özlük haklarının dava tarihinden itibaren işletilecek yasal faiziyle birlikte davalı idarece davacıya ödenmesine, karar verilmiştir.
TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davalı idare tarafından; davacının, 3. sınıf emniyet müdürü rütbesine terfi durumunun 2015/3 sayılı Yüksek Değerledirme Kurulunda görüşüldüğü, ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda yapılan değerlendirme sonucunda davacı hakkında terfi etmez kararının verildiği, tesis edilen işlemde hukuka aykırılık bulunmadığı ileri sürülmektedir.
KARŞI TARAFIN CEVABI : Temyiz isteminin reddi gerektiği yolundadır.
DANIŞTAY TETKİK HAKİMİ : ...
DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay İkinci Dairesince, Danıştay Beşinci Dairesi tarafından, Danıştay Başkanlık Kurulunun 18/12/2020 günlü, K:2020/62 sayılı kararının "Ortak Hükümler" kısmının 6. fıkrası uyarınca, ayrıca bir gönderme kararı verilmeksizin Dairemize iletilen dosyada; dosya tekemmül ettiğinden yürütmenin durdurulması istemi hakkında ayrıca bir karar verilmeksizin Tetkik Hakiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:
HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı halinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.
KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. DAVALI İDARENİN TEMYİZ İSTEMİNİN REDDİNE,
2. ... İdare Mahkemesince verilen ... günlü, E:..., K:... sayılı kararın ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan davalı idare üzerinde bırakılmasına,
4. Dosyanın Mahkemesine gönderilmesine,
5. 2577 sayılı Kanun'un (Geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin 1. fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren (15) onbeş gün içinde Danıştay'da karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 23/12/2021 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.
Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.