Esas No: 2021/2494
Karar No: 2021/5199
Karar Tarihi: 23.12.2021
Danıştay 2. Daire 2021/2494 Esas 2021/5199 Karar Sayılı İlamı
T.C.
D A N I Ş T A Y
İKİNCİ DAİRE
Esas No : 2021/2494
Karar No : 2021/5199
TEMYİZ EDEN (DAVALI) : ... Müdürlüğü
... (UETS)
VEKİLİ : Hukuk Müşaviri ...
KARŞI TARAF (DAVACI) : ...
VEKİLİ : Av. ...
... (UETS)
İSTEMİN KONUSU : ... İdare Mahkemesince verilen ... günlü, E:..., K:... sayılı kararın, dilekçede yazılı nedenlerle 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesi uyarınca temyizen incelenerek bozulması isteminden ibarettir.
YARGILAMA SÜRECİ :
Dava Konusu İstem : Dava; Eskişehir İl Emniyet Müdürlüğü kadrosunda başkomiser olarak görev yapan davacının, 2015 yılı terfi döneminde "emniyet amiri" rütbesine terfi ettirilmemesine ilişkin ... günlü ... sayılı Merkez Değerlendirme Kurulu kararının iptali istemiyle açılmıştır.
İlk Derece Mahkemesi Kararının Özeti : Danıştay Beşinci Dairesinin 20/04/2018 günlü, E:2016/6597, K:2018/13725 sayılı bozma kararı üzerine yeniden yapılan incelemede ... İdare Mahkemesinin temyize konu kararıyla; 3201 sayılı Emniyet Teşkilat Kanununun 6638 sayılı Kanun ile değişik 55. maddesi ile 10.5.2015 tarih ve 29351 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Emniyet Hizmetleri Sınıfı Personeli Rütbe Terfileri ve Değerlendirme Kurullarının Çalışma Usul ve Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümleri dikkate alındığında; rütbelere terfi ettirilecek personelin kurullarda görüşülmesinin kıdem sırasına göre, rütbelere terfilerin ise liyakate göre yapılacağının anlaşıldığı, olayda, terfi incelemesine tabi tutulan personelin yer aldığı liste incelendiğinde; liyakatı belirleyen unsurların birlikte değerlendirilmesi sonucunda, listede yer almasına rağmen terfi ettirilmeyen davacıya göre, açıkça (bariz) olumsuz yönde bir farkı bulunduğu anlaşılan bir veya birden fazla personelin rütbe terfii yapılırken (örneğin; listenin 1, 8 ve 22. sıralarında yer alan personel), davacı hakkında liyakat nedeniyle "terfi etmez" kararı verildiği, davacının bulunduğu rütbedeki zorunlu fiili çalışma süresi içerisinde terfi ettirilmemesine neden olabilecek ve liyakatını etkileyecek herhangi bir disiplin cezasının olmadığı, idarece davacının liyakat durumuna ilişkin herhangi bir bilgi ve belgenin de dosyaya sunulmadığı, davacı personel hakkında ayrıntılı değerlendirme içeren performans değerlendirme notunun 5 üzerinden 5 olarak belirlendiği, ayrıca yapılan sınavlarda 70,00 ve 80,00 puan alarak başarılı olduğu halde terfi ettirilmediği; buna karşın, değerlendirmeye alınan personel arasında, bulunduğu rütbedeki zorunlu fiili çalışma süresi içerisinde hem ceza (adli veya idari) aldığı anlaşılan hem de performans değerlendirme notu davacıya göre daha düşük olan bazı personelin (örneğin; listenin 1. sırasındaki) terfi ettirilmesi nedeniyle, davalı idarece liyakat değerlendirmesinde dikkate alınması gereken tüm unsurların, davacı açısından eşit, objektif ve istikrarlı şekilde değerlendirilmediği gerekçesiyle dava konusu işlem iptal edilmiştir.
TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davalı idare tarafından; Merkez Değerlendirme Kurulunun gündemine alınan personelin, her rütbede ayrı ayrı olmak kaydıyla kıdem esasına göre birinci sıradan başlamak üzere son sıradaki personele kadar 657 sayılı Kanun'da yer alan genel kurallar ve liyakat ilkesi ile ilgili Yönetmelik hükümlerine göre değerlendirildiği, kamu yararı ve hizmet gereklerinden hareket edildiği, terfilerde idarenin takdir yetkisinin bulunduğu, davacının geçmiş yıllardaki hizmet durumu da dikkate alınarak tesis edilen işlemde hukuka aykırılık bulunmadığı, ileri sürülmektedir.
KARŞI TARAFIN CEVABI : Cevap verilmemiştir.
DANIŞTAY TETKİK HAKİMİ : ...
DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay İkinci Dairesince, Danıştay Beşinci Dairesi tarafından, Danıştay Başkanlık Kurulunun 18/12/2020 günlü, K:2020/62 sayılı kararının "Ortak Hükümler" kısmının 6. fıkrası uyarınca, ayrıca bir gönderme kararı verilmeksizin Dairemize iletilen dosyada; dosya tekemmül ettiğinden yürütmenin durdurulması istemi hakkında ayrıca bir karar verilmeksizin Tetkik Hakiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:
HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı halinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.
KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. DAVALI İDARENİN TEMYİZ İSTEMİNİN REDDİNE,
2. ... İdare Mahkemesince verilen ... günlü, E:..., K:... sayılı kararın ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan davalı idare üzerinde bırakılmasına,
4. Dosyanın Mahkemesine gönderilmesine,
5. 2577 sayılı Kanun'un (Geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin 1. fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren (15) onbeş gün içinde Danıştay'da karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 23/12/2021 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.
Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.