Yargıtay 7. Hukuk Dairesi 2015/13379 Esas 2015/8957 Karar Sayılı İlamı

Abaküs Yazılım
7. Hukuk Dairesi
Esas No: 2015/13379
Karar No: 2015/8957
Karar Tarihi: 14.05.2015

Yargıtay 7. Hukuk Dairesi 2015/13379 Esas 2015/8957 Karar Sayılı İlamı

Özet:

Davalı işyerinde farklı birimlerde çalışan işçilerin alacak davaları ile ilgili olarak temyiz incelemesi yapılmıştır. Ancak, dosya içerisinde hizmet alım sözleşmeleri bulunmadığı için işçilerin hangi sözleşme ya da sözleşmelere dayanarak çalıştığı anlaşılamamıştır. Bu nedenle, Orhaneli Termik Santrali'nde çalışan ve muvazaa tespitli olarak alacak davası açan tüm işçilerin çalıştıkları birim ve işleri ile hangi hizmet alım sözleşmesi ile işyerinde çalıştığı liste halinde bildirilmeli ve ilgili sözleşmelerin tasnif edilerek CD ortamına kaydedilerek gönderilmelidir. Dosyanın mahkemesine geri çevrilmesi kararı oybirliğiyle alınmıştır.
Kanun Maddeleri: Hizmet Alımı Sözleşmeleri Hakkında Yönetmelik (Yönetmelik No: 28871), Türk Borçlar Kanunu (Madde No: 115)
7. Hukuk Dairesi         2015/13379 E.  ,  2015/8957 K.

    "İçtihat Metni"

    Asliye Hukuk Mahkemesi
    (İş Mahkemesi Sıfatıyla)
    Dava Türü : Alacak

    Aynı tarihte temyiz incelemesine tabi tutulan seri dosya kapsamları nazara alındığında; davacıların davalı işyerinde farklı birim ve işlerde çalıştıkları anlaşılmaktadır. Dosya içerisinde hizmet alım sözleşmeleri bulunmadığından davacı ve arkadaşlarının hangi hizmet alım sözleşmesi ya da sözleşmelerine dayanılarak davalıya ait işyerinde çalıştıkları anlaşılamamıştır. Gerek söz konusu eksikliğin giderilmesi gerekse de dosyaların temyiz incelemelerinin daha hızlı ve etkin yapılabilmesi amacıyla; Orhaneli Termik Santralinde çalışan ve muvazaa tespitli olarak alacak davası açan tüm işçilerin, santralin hangi biriminde ve hangi işte çalıştığının liste halinde bildirilmesi, yine bu işçiler hangi hizmet alım sözleşmesi ile davalıya ait işyerinde çalışıyor ise ilgili hizmet alım sözleşmelerinin düzenlenecek liste üzerine kaydedilmesi, denetim yapılabilmesi amacıyla da işçilerin görev belgeleri ve talep konusu döneme ait tüm hizmet alım sözleşmelerinin (teknik ve idari şartnamaler de dahil olmak üzere) belge karmaşasının önüne geçilmesi amacıyla işyerinin birimlerine göre yapılacak tasnife ve kronolojik sıralamaya dikkat edilmek suretiyle CD ortamına kaydedilerek gönderilmesi için dosyanın mahkemesine GERİ ÇEVRİLMESİNE, 14/05/2015 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.

    Bu web sitesi, sisteminin bir üyesidir.